Въпреки всичко, което казах за нея и грам не ми е мръднало мнението между другото, ако трябва да й се дават глупави оценки The Last of Us Part II е поне 7-7,5 (реално за мен е към 6, но в някои отношения е толкова над средното ниво, че заслужава бууст). Това е толкова полиран продукт, че в много отношения другите ще си сверяват часовника. За съжаление носи много от минусите от тая генерация, а последните 2 години видяхме скок в качеството на какво означава ААА игра. Sekiro, resident evil 2 римейка, red ded 2, devil may cry 5, тая година новия дуум и халф лайф алекс, твърде много стъпки назад взима last of us, за да е в тяхната категория, но от друга е сума цици напред спрямо резидент ивъл 3 римейка например, та тва търкаляне на пода и рев малко идват нанагорно.
Просто ако не беше сайбърпънк това щеше да е най-чаканата игра за 2020-та и за съжаление са взели твърде много грешни решения... за игра. Историята явно е големият проблем, която на книга не е толкова зле като идея (откъдето идват и постоянните препратки към игра на тронове). Просто реализацията куца. И то хубаво звучи цикличността на насилието, огледални образи и какво си причиняваме, когато имаме какво да губим са твърде преекспонирани особено в зомби жанра и тук няма нищо ново. Барабар с това, че служи на много загубен ривендж плот, който сме гледали хиляди пъти и който кара масово героите да се държат като пълни идиоти, за да се случат сцените много бърка в очите, когато говорим за игра, която се продава на гърба не героите си и качествена история.
И освен това играта те кара да я играеш по възможно най-скучния и досаден начин, който я превръща буквално в работа. Съветвам хората да я играят или на див стелт без убийства или директен юруш. Щото дифолт режимът е просто мъка. Особено като се смени гледната точка с Аби, щото Ели вече е твърде ОП и вместо да измислят нещо те връщат на нулата, за да вдигнеш нивата пак. И въобще цялото нещо са часове след часове от мъка, последвани от минути на безобразно вдъхновение, показващо, че има в екипа кадърни дизайнери, но с желанието си да проточат играта до близо 30 часа толкова много набухватели има вътре, че втриса.
С това на ум, new game + е истината. Толкова приятна изненада са къстъм настройките за трудност, че са на ниво едва ли не conan exiles като правиш сървър.
С други думи противоречива работа, много може да се каже за играта. Скапаният изкуствен интелект, дори на макс трудност, че се играе едва ли не като скайрим на стелт-стрелец режим, епиката също е като в скайрим, уж голяма гражданска война, а то 5 човека на кръст в голямата битка, въобще много често ме навеждаше на спомени от модерните бетесда излагации, със се няколко смешни бъга, нефелни врагове и търчене из града (ала Бостън във фолаут 4), само дето тука дори не се и опитват да замаскират, че действията ти имат някаква тежест върху развитието на историята. Но както казах има няколко великолепни момента, където ноти дог си защитават позициите при изграждане на герои, свят и диалог. Няколко изкъртващи геймплей моменти, които за съжаление не са използвани по-често. Ню гейм плюс е рай. Визуално и звуково е шедьовър.
И да си стигнем до големия проблем.
- Spoiler: show
А отвъд всичко това ноти дог все пак са влудяващо скапана компания, която заслужава всичките лайна по тях и не става дума дали залитат по сошъл джъстис глупости или не. Така че да мрат. А да и колкото и да се опитваш НЕ може да НЕ убиеш куче. Да мрат двойно.