Social Justice in Speculative Fiction

Филми, бре, филми... Джена Джеймсън, Трейси Лордс – we have them all!
User avatar
Litz
Ascendent
Posts: 4064
Joined: Mon Aug 16, 2010 12:46 am

Re: Social Justice in Speculative Fiction

Post by Litz » Thu Jan 16, 2020 2:50 pm

Добре де, ако ще гледаме КАЧЕСТВОТО като обективно такова, какво точно прави We live in a society, по-добър филм от The Farewell? Наистина искам аргументи как вторият е качествено по-добър от първия. С какво Бомбшел е по-КАЧЕСТВЕН от Hustlers?

Какво е толкова КАЧЕСТВЕНО на режисурата на режисьора на Последният инселски запой?

А това специално точно е много КАЧЕСТВЕНО описание.
Attachments
king.jpg
king.jpg (420.44 KiB) Viewed 2284 times

User avatar
Demandred
Moderator
Posts: 6263
Joined: Sun Jan 11, 2004 8:42 am
Contact:

Re: Social Justice in Speculative Fiction

Post by Demandred » Thu Jan 16, 2020 3:13 pm

Claymore wrote:
Thu Jan 16, 2020 1:48 pm
Ми аргумента на Кинг би имал тежест, ако Оскари не се печелеха от некъв пълен посредственяж (Crash, Forrest Gump) съвсем редовно, тоест ако наистина толкова ценното му качество реално беше на първо място в номинациите и победителите... ама не е. Тъй или иначе който бъде номиниран и спечели, това е просто бонус бууст на сигнала, дали ще е нещо сравнително инди като Паразит или ще е нещо дето помете бокс офиса като Жокера. Та ако ще се дава сигнал бууст, ай да е на произведения и създатели които тъй или иначе имат повечко пречки пред тях от "рандъм бял пич, чийто чичо работи в Юнивърсъл" или подобни, като Ж.Ж.Авраам или Двойното Д от GoT
Кинг каза как той си гласува, това, че голяма част от колегите му в Академията са идиоти или купени, си е техен проблем. И не е казал, че е против това да има дайвърсити, а, че не счита, че това трябва да е фактор при решенията за номинации. Нещо, в което е напълно прав.

Ако ще се дава буст на нещо, създадено от маргинализирани хора с най-големи пречки пред успеха им, това значи афроамериканците и американките, дето правят филми с бюджети от 10+ милиона и имат огромното предимство филмите им да са на английски, да са далеч на опашката след режисьорите и актьорите от Третия свят, които имат далеч по-малки бюджети, ама нещо не виждам Twitter активистите да се борят за това повече филми от Алжир или Бангладеш да бъдат номинирани, само американците имат значение за тях.

А и настоящото плачене по социалните медии колко привилегирован бил в кариерата си Стивън Кинг понеже бил бял мъж е мега нелепо за всеки, имаш представа за биографията му и в каква бедност е живял в първите си 30-ина години. Особено при положение, че огромна част от критикуващите го са завършили елитни университети и частни училища или в момента се обучават в такива.
Sure your parents might think you're a failure
But no one's ever said: "First, let's kill all the tailors"
Don't be a lawyer!

User avatar
трубадур
Elder God
Posts: 5701
Joined: Sat Apr 07, 2007 4:33 am

Re: Social Justice in Speculative Fiction

Post by трубадур » Thu Jan 16, 2020 3:20 pm

Специално режисурата на Жокера и The Farewell са двете лица на трудното правене на филми, по различни причини. Едното е лобиране и играене на корпоративната кино игра достатъчно дълго и умело, за да успееш да си направиш филмето (което стои в застой с години). Другото е търсене на вярващи в нишов инди проект хора, които искат да правят нестандартно кино, но и които рядко са обвързани с директни връзки с разпространители, които са важни, ако не знаеш как да си продаваш сам филма и все пак искаш да направиш пари от него (отново с години).

Да се сравняват тях двата точно не е честно към нито един от тях, щото са коствали всичко на създателите си. Да не говорим, че The Farewell за малко да не бъде направен, просто защото няма вяра в него и мацката получава стабилна подкрепа, след като минава през успешен подкаст (или радио, не помня точно) и се вижда, че има интерес към нейния тип история, разказна както тя желае. Жокерът за малко да не е направен защото влиза в момент на смяна на главния мениджмънт в Уорнър и нашите искат да правят R филм за жокера, след джъстис лигата и самоубийствения скуад - когато уорнър/диси премеждията са най-кретенски. Т.е. всички са наясно, че в това пари все пак има, ама никой в тая компания не знае накъде да поеме, за да измие срама. И толкова рисков проект, с толкова култов образ си е солидна инвестиция (дори да не е като пари, имиджът от маркетингова гледна точка на жокера е една идея под тази на батман и супермен, доста над жената чудо и всички останали). И насред тая смрад Тод Филипс и ко. искат да правят истински филм.

Пак казвам - и двата филма, които не знам що искаш да сравняваш, за малко да не са направени. The Farewell, за съжаление още не ми е минал пред очите, ама да изградиш такава атмосфера на площадката, че Финикс толкова да си влети в героя, всички в екипа да са наясно за какъв тип филм и тон говорим, да го държат консистентно и за момент да не се оклефат говори, че идиотът зад ергенските запои всъщност не е идиот, ами си е научил уроците от предишни филми, за да събере накрая толкова много талант пред и зад камера и да не го осере. Държи го в бюджет, излиза навреме и накрая за мнозина е един от филмите на годината, плюс нечуван финансов успе. Т.е. откъдето и да се погледне, човекът като артистичен ръководител го бива.

User avatar
Dr. Horrible
Forsaken
Posts: 2932
Joined: Wed Jul 22, 2009 8:53 am

Re: Social Justice in Speculative Fiction

Post by Dr. Horrible » Thu Jan 16, 2020 8:03 pm

Не е истина в какви паралелни светове живея :lol: Преди да тръгна от работа минавам през учителската стая. Няколко колежки, основно от администрацията, си говорят колко било страшно, че синът на библиотекарката щял да се жени за филипинка. Едната казва "Не знам на мен какво ще ми дойде, че синът ми тепърва има да си избира жена. Но дано не се стигне до там. Не бих могла да го приема. Аз съм расистка. Казвам си го, расистка съм". Другите кимат одобрително. Тя допълва "А пък мъжът ми - съвсем. Той е и националист." И те пак кимат разбиращо.
Аз казвам "Довиждане", вземам си палтото и тръгвам. И в трамвая чета от телефона дискусиите тук. :D Не знаем вече какво е реално!

Иначе Оскарите и тази година са си пропаднали (макар да номинираха два пъти Скарлетката :heart: ). Гавра е да не номиринат Avengers: Endgame за най-добър филм и не знам обществото как може да търпи такива своеволия, вместо да се вдигне на масов протест и да им потроши и плячкоса всички там официални сгради и офиси... Endgame е феномен от невероятна величина, най-печелившият филм на всички времена, финал на десетгодишна сага, наистина епохално събитие. Почти всички номинирани лиготии след три години ще бъдат забравени, а за Endgame ще се говори десетилетия наред. Иконична епика. Съвременна класика. Много, много обичан филм, масово обичан - както от публиката в САЩ, така и от световната. Реално това е филмът на масите, това е филмът на народа, това е, което искат хората, това е, което гледат хората.

И тоя безпрецедентен бокс-офис ни дава основание съвсем спокойно основания да допуснем, че Endgame е гледан от повече жени, чернокожи, азиатци, латиноси, индийци, балканци, мюсюлмани, трансполови, интерсекс и всякакъв друг тип хора по целия свят, от което и да е заглавие, таргетирано към конкретната група и пуснато на пет снобарски елитни фестивала в най-богатите градове. В свят, в който всеки строи стени, Endgame прокарва мостове. Запада и истока, републиканци и демократи, 40 годишни хетеро мъже и 17 годишни лесбийки, всички гледат Endgame и се кефят. В едно от трите ми гледания бях на късна прожекция - в събота вечерта, от 11 до 2 през нощта. Залата беше пълна, хората гледаха три часа и не заспаха, а накрая половината народ плачеше, чуваха се стенания.... Тоест тея хора са изживели целият съботен ден и са останали будни до 2 през нощта и още имат психическата енергия да съчувстват на героите и да реват за Тони Старк. Това е таймлес мастърпийс. Ако кретените от академията не могат да го проумеят, да си гледат работата. Не случайно рейтингите на церемонията постоянно падат и на средния зрител все по-малко му пука кой и за какво имал Оскар.
But goddamn,
you got me in love again

User avatar
трубадур
Elder God
Posts: 5701
Joined: Sat Apr 07, 2007 4:33 am

Re: Social Justice in Speculative Fiction

Post by трубадур » Thu Jan 16, 2020 8:59 pm

Е нищо не каза. Дори тая година, повече се говори за инфинити вора, отколкото за ендгейм. И викаш до 3 години ще забравят общия филм на Скорсезе с Дениро, Пачино и Пеши или на Тарантино с Пит и Дикаприо, или 1917 военен филм замаскиран като се едно е без монтаж и е един тейк, или най-успешният R филм на всички времена, или Паразит, който набира такава скорост, че ще е новият еталон за корейски кино, каквото беше Олдбой (филм от 2003-та, за който още се говори и правят дълги видеа и въобще).

Не е до бокс офис само какво остава в главите на хората. И квото и да се говори Ендгейм не достави финал сходен като тоя на Властелина. Освен това излезе по никое време, а властелина винаги беше на финала на годината и я затваряше качествено. Тука това го пуснаха като поредното блокбастърче, сакън да не се съревновава с тъпия стар варс, вместо да им сменят местата или изтикат скауокър излагацията за 2020-та. Аватар и Титаник също бяха зимни филми, ако наистина искаш да оставиш по-трайна следа е добре да си на финала с блокбастър. А не да оставиш на Cats да е последният голям филм за 2019-та

User avatar
Matrim
Moderator
Posts: 5260
Joined: Mon Dec 22, 2003 10:58 pm
Location: Remedy Lane

Re: Social Justice in Speculative Fiction

Post by Matrim » Thu Jan 16, 2020 9:05 pm

Викам тогава на Дан Браун и Е. Л. Джеймс да дадат Нобелови награди, щом популярността е уж най-доброто мерило за качество.
Ridcully: "A few twenty-mile runs and the Dean'd be a different man."
Bursar: "Well, yes. He'd be dead."
Ridcully: "He'd be healthy."
Bursar: "Yes, but still dead."

User avatar
Demandred
Moderator
Posts: 6263
Joined: Sun Jan 11, 2004 8:42 am
Contact:

Re: Social Justice in Speculative Fiction

Post by Demandred » Thu Jan 16, 2020 9:32 pm

Is politics getting in the way of assessing which films are actually good? - статия на тема политизирането на ревюирането и маркетинга на филмите в последните години, изненадващо добра, considering the source.
If cinema had the impact on the world that film critics insisted they did in 2019, Joker would have brought about an incel revolution, and Little Women would have ended misogyny.

It was not a great year for film, with even our greatest film-makers putting out middling efforts. Yet if you listen to the critics and official opinion-havers online, you could have been convinced that it was a very important year for film. Issue movies took on an outsized influence, and movies that just tried to be movies – entertaining, thought-provoking or pleasurable – were denounced or celebrated as being dangerous or culturally momentous. The stakes this year for every film seemed impossibly high.

This was the year police departments issued warnings about the possibility of mass shootings at opening-night screenings of Joker, after all. It was a hysteria that built online after film critics saw the movie at festivals and started to complain it somehow “glamorized” or sympathized with violent incels. (I always thought one of the best things cinema was capable of doing was of sympathizing with the marginalized and misunderstood, but I guess that viewpoint is out of fashion now.)

This was also the year media outlets like the New York Times and Vanity Fair insisted Little Women was mandatory viewing to prove you’re not a misogynist. Even GQ ran a piece implying how important it was men “support women” by watching this film about some white ladies having a hard time during the civil war. Men’s supposed lack of interest in Little Women became the dominant narrative of the movie, implying it reveals the (alleged) lack of interest men have, in the words of the New York Times, in “see[ing] women as human beings”.
Sure your parents might think you're a failure
But no one's ever said: "First, let's kill all the tailors"
Don't be a lawyer!

User avatar
tigermaster
Elder God
Posts: 6439
Joined: Wed Jun 14, 2006 11:39 am

Re: Social Justice in Speculative Fiction

Post by tigermaster » Thu Jan 16, 2020 10:05 pm

Saudi Arabia has been showing Black Panther in its theaters, too – the first commercially released film to be screened in almost 35 years in this repressive, autocratic regime. And that’s a political victory too. For the repressive, autocratic regime, of course. Because as revolutionary as Black Panther was hailed as being in America, it is ultimately the story of a monarchy triumphing over the challenge presented by a rebellious force. It turns out that it makes for good propaganda for the Saudi monarchy. Oh, the irony.
:shock: :shock: :shock:
:metal: :metal:
:yay:

Докторе, гледането на церемониите намалява, подозирам, заради постоянното политизиране на всичко, заради номинирането на посредствени или откровено тъпи филми за важни категории, защото били с правилното политическо послание (или защото Дисни са си платили), заради невъзможността вече човек просто да се забавлява с тия церемонии. Ами, не става, егати.

А и ендгейма точно да го номинират, дето единствената сцена от него, която направи впечатление на масовата публика, беше оная със спайсгърлките, и то защото горе-долу всички я приеха като тотален криндж. Дето вика трубадура, все още за инфинитито се говори повече. (Сега, аз и двата не съм ги гледал, изключая откъслечни сцени, та говоря като тотално страничен наблюдател, ама...) (Много многоточия и скоби използвам напоследък.) В началото на деветдесетте години "Бодигард" е успех от подобен порядък, навръх много по-малък бюджет и рейтинг R. В днешно време някой изобщо помни ли нещо от този филм, извън тъпия кавър на Уитни Хюстън на тъпата песен на Доли Партън? Можеш ли да си сигурен, че съдбата на ендгейма няма да е същата? Че няма просто да се знае, че го е имало, но пък споменът за събитията вътре да е тотално изфирясал?
Света аз цял обходих
и изправен гордо пак стоя.
Срещнах милиони хора
и на всичките им взех ума.

Блог
The Painting
Случаят с изтрития спомен
РЕВЮ: „The Lord of the Rings: The Rings of Power”

User avatar
Amelia
Moderator
Posts: 12921
Joined: Mon Aug 30, 2004 9:49 am

Re: Social Justice in Speculative Fiction

Post by Amelia » Thu Jan 16, 2020 10:28 pm

Чакайте, че аз много се притесних за Стивън Кинг!!!!!!!!! Някакъв ъпдейт има ли на ситуацията???? Той добре ли е???? Всичко наред ли е???? В ужасни времена живеем, значи! Човек не може да каже една дума по Туитър без 5 други юзъра да пуснат туит, че не са съгласни с него!!! Просто не знам как ще живеем по този начин, ебаси безкрайния екзистенциален кошмар!!!!!!!!!!!!!!!!! :cry: :cry: :cry:

#imwithhim #himtoo #timesdown #prayforstephen #jesuisstephenking #handsoffmystephen #freedomofspeech :free: :free: :free:
My Anime List , My Manga List

Oui. Je suis garbage.

User avatar
Dr. Horrible
Forsaken
Posts: 2932
Joined: Wed Jul 22, 2009 8:53 am

Re: Social Justice in Speculative Fiction

Post by Dr. Horrible » Thu Jan 16, 2020 10:54 pm

Сравненията с книгите "50 нюанса сиво" показват как не осъзнавате колко огромен е феноменът Avengers 8-)
Да, романите от "50 нюанса сиво" са изключително популярни сред някои жени от САЩ и други западни държави. Но дали се харесват толкова на мъжете между 16-18 или мъжете над 40? Дали са способни да реализират огромни продажби и масов възторг в страни като Китай и Индия? Съмнявам се. Впрочем, тези книги имаха екранизация, и явно си е била успешна, щом направиха цели три части, ама изобщо не е била от този порядък.

Не знам колко пък да трябва да си затваряте очите, че така да пренебрегвате огромността на Endgame. То ясно, че реалността се възприема селективно, ама все пак. "Горе долу всички приеха тая сцена като криндж" да се каже за един от най-харесваните от милиони хора моменти във филм, пълен с обичани сцени, си е гавра.

Аз си държа на мнението, че Endgame трябваше да е минимум номиниран, без значение дали е излязъл декември. Марвелските филми от години си излизат април-май, много преди Стар Уорс да се риборн-не и аз харесвам тази традиция.


Иначе да, и мен ме дразни как тая политкоректност е представяна за алфата и омегата на световната справедливост. Чернокожи и хомосексуални има много повече по филмити, не виждам въпросните групи да живеят със съзнанието, че животът им е в пъти по-добър и по-качествен и бъдещето им е по-светло отпреди 5-10 години. Да, кефят се хората да видят герой като тях в масов блокбастър, ама дали това влияе трайно на самочувствието или на разни показатели за психично здраве е меко казано спорно.
But goddamn,
you got me in love again

User avatar
Matrim
Moderator
Posts: 5260
Joined: Mon Dec 22, 2003 10:58 pm
Location: Remedy Lane

Re: Social Justice in Speculative Fiction

Post by Matrim » Fri Jan 17, 2020 12:07 am

Не че нещо, но ми е все тая дали Авенджърс са го гледали 50 милиона, 500 милиона или 5 милиарда човека. Това по никакъв начин не е ултимативният показател за качествата му или липсата на такива. Сигурен съм, че си наясно колко безобразно тъпи или поне дълбоко посредствени филми са направили стотици милиони, че даже понякога и милиарди в бокс офиса. Това, че Академията награждава посредствени оскар бейтове твърде често е съвсем отделен въпрос.
Ridcully: "A few twenty-mile runs and the Dean'd be a different man."
Bursar: "Well, yes. He'd be dead."
Ridcully: "He'd be healthy."
Bursar: "Yes, but still dead."

User avatar
Roland
Site Admin
Posts: 30165
Joined: Sat Dec 20, 2003 10:36 pm
Location: Chicago, IL
Contact:

Re: Social Justice in Speculative Fiction

Post by Roland » Fri Jan 17, 2020 2:20 am

Този разговор е до такава степен същият като предните осем, със същите шест човека правещи същите коментари, че се чудя дали просто да не се автоцитирам с някой случаен мой предишен пост.

Мисля само да вметна, че за мен разнообразието от гласове в общ план само води до повишаване на качеството и това е някаква безкрайно очевидна концепция. Разбирам какво казва Кинг, но не мисля, че има смисъл да бъде казана тая мисъл, или че има начин да бъде казана БЕЗ да излезе като противопоставяне между “качество” и “diversity”, което знам, че не му е била цел.

Въобще, кога богатите свръх успешни бели хора ще спрат да се изказват по въпроси, които отдавна не ги касаят?
And you can't dance with a devil on your back...

User avatar
Dr. Horrible
Forsaken
Posts: 2932
Joined: Wed Jul 22, 2009 8:53 am

Re: Social Justice in Speculative Fiction

Post by Dr. Horrible » Fri Jan 17, 2020 8:39 am

Roland wrote:
Fri Jan 17, 2020 2:20 am

Мисля само да вметна, че за мен разнообразието от гласове в общ план само води до повишаване на качеството и това е някаква безкрайно очевидна концепция.
В някакъв много общ план - да, различните гледни точки потенциално наистина биха обогатили една художествена творба.
Въпросът е как се прави. Доктор Ху като жена можеше да бъде чудесен, имаше огромен потенциал. Обаче беше реализирана ужасно. Сериалът е пълното дъно в момента, дори най-големите му фенове не го гледат. А има много различни гласове - и докторът е жена, и спътниците са цяла тумба, разнообразни в расово отношение. Но са карикатури. Точно в това е бедата - дайвърсити да се приема автоматично за заместител на развит характер. Имам чувството, че сценаристите на този сезон на Доктор Ху са си казали "Защо да се даваме зор да пишем интересни личности с характери, просто ги кастваче чернокожи и работата е готова, туитър ще се побърка от кеф и ще ни гледа." И това убива качеството, не го подобрява.

И освен това да не спекулираме с израза "разнообразие от гласове" и да не го използваме за напълно идентични гласове и персонажи, изиграни просто от актьор с различен цвят на кожата. Примерно Suits печели много от участието на Джина Торес - страхотна е, с невероятно присъствие, просто е трепач. Но това, че е чернокожа, дава ли ни реално "разнообразие от гласове" в сериала, или реално няма значение, щото актрисата ще е написана по тотално същия начин, дори да беше бяла? Във Flash Айрис и Джо Уест са изиграни от чернокожи актьори, но ако бяха изиграни от бели, това нямаше да промени нищо - говорим ли в такъв случай за "разнообразие от гласове"? Не ме разбирай погрешно - харесвам всички тези актьори в тези роли и се радвам, че точно те са кастнати, заслужават го несъмнено, но нека не се преструваме, че това е разнообразие от гласове. Понякога "разнообразието" просто получава политически точки, без за да дава нови гласове. Освен това, както често изтъквам, гласовете на определени малцинства са в центъра на обществествените дискусии в САЩ и по света от няколко години, казали са страшно много неща и всяко поредно тяхно появяване звучи толкова "ново", колкото новите постове от същите стари хора в тази тема :D

Но, ако обичаш нови гласове, гледай This is Us. Там имаме Стерлинк К. Браун, който играе чернокож мъж, осиновен от бяло семейство. И това е страхотна история, защото наистина не е нещо, което се среща във всеки филм. Повдига много интересни въпроси за идентичността, търсенето на референтна група, дори по-практическите и дребни трудности на това да се отгледа дете, различно от самия теб. Много интересно е направено и наистина е много ценно, аз го давам за пример на студентите си, като обяснявам някои стадии от теорията за психосоциалното развитие на Ериксън :)
But goddamn,
you got me in love again

User avatar
Litz
Ascendent
Posts: 4064
Joined: Mon Aug 16, 2010 12:46 am

Re: Social Justice in Speculative Fiction

Post by Litz » Fri Jan 17, 2020 12:32 pm

Оф аре да не се лъжем, че Доктор Ху е станал зле заради ЕСДЖЕЙДАБАЛЮтата и защото е жена. Тоя сериал не се диша откакто Клара се появи сигурно и е безумно да се твърди, че е станал зле щото е с жена и пиосита. Аре по-сериозно. Тва че е жена е некав неуспешем опит да ревитализират франчайза, който беше умрял минимум 2012 още, преди Капалди да бъде кастнат.

User avatar
tigermaster
Elder God
Posts: 6439
Joined: Wed Jun 14, 2006 11:39 am

Re: Social Justice in Speculative Fiction

Post by tigermaster » Fri Jan 17, 2020 12:48 pm

Dr. Horrible wrote:
Fri Jan 17, 2020 8:39 am
Примерно Suits печели много от участието на Джина Торес - страхотна е, с невероятно присъствие, просто е трепач. Но това, че е чернокожа, дава ли ни реално "разнообразие от гласове" в сериала, или реално няма значение, щото актрисата ще е написана по тотално същия начин, дори да беше бяла?
В "Костюмари" Джесика Пиърсън по едно време доста често обясняваше колко трудно й е било да изгради адвокатска кариера като чернокожа жена в консервативното време на младостта си. Тя сигурно затова беше по-дръпната коза от Йенефер :) От друга страна, сериалът е създаден и писан от бели хора, и ако бяха взели бяла актриса, вероятно героинята щеше да обяснява колко трудно й е било да изгради адвокатска кариера като жена в консервативното време на младостта си и пак щеше да е същата дръпната коза.

А "Доктор Кой" го омаза Мофат с тоталната си неспособност да ръководи сериал - същото се случи и с "Шерлок", вероятно и с "Дракула" е така или ще стане така. Опитите му да се прави на прогресивен само добавят горчилка към и без това некадърно приготвената торта, която и новите шоурънъри наследиха и не знам доколко са имали възможност да я оправят.

Това - като странична вмятка. Съгласен съм до голяма степен с теб, а и с Кинг, обаче, честно казано, започвам да се чудя доколко е добра идея човек с неговата известност и влияние да изказва такова мнение, ако изрично не са го питали. Така само налива бензин в огън, който отдавна ми се ще просто да угасне.
Света аз цял обходих
и изправен гордо пак стоя.
Срещнах милиони хора
и на всичките им взех ума.

Блог
The Painting
Случаят с изтрития спомен
РЕВЮ: „The Lord of the Rings: The Rings of Power”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 23 guests