Social Justice in Speculative Fiction

Филми, бре, филми... Джена Джеймсън, Трейси Лордс – we have them all!
User avatar
Roland
Site Admin
Posts: 30165
Joined: Sat Dec 20, 2003 10:36 pm
Location: Chicago, IL
Contact:

Re: Social Justice in Speculative Fiction

Post by Roland » Sat Dec 28, 2019 11:26 am

Dr. Horrible wrote:
Sat Dec 28, 2019 11:19 am
Роли, ти четеш ли темата? Ти спорадично се включваш?
Не "искам" да докажа, а директно заявявам, че числата не показват транс хората да са в по-голяма опасност от това да станат жертви на убийство от не-транс хората. Нямаме данни да заключим, че транс хората по-често стават жертви на убийство от останалите хора - абсолютно никакви данни. За други видове престъпления има други видове данни, обработи ги и там може да излезе нещо.

Сериозно - наистина ли не разбра НИЩО от написаното в последните страници? Или просто искаше да се включиш с гръмко заключение?

Хора, наистина. :?
Не, не, аз чета и разбирам, просто не искам да повярвам, че има хора тук, които са толкова disconnected от реалиите по света, че единствено си вадят изводи от cherry-picked и зле-анализирани статистики. Но понеже мен не ме бива особено по компилирането и анализирането на цифри, гледам да си трая, че контра-аргументите ми са все АНЕКДОТНИ и от присъствие в тия общества, та са лесни за отхвърляне с това, че ние искаме да се правим на жертви.

Жалко.
And you can't dance with a devil on your back...

User avatar
Litz
Ascendent
Posts: 4064
Joined: Mon Aug 16, 2010 12:46 am

Re: Social Justice in Speculative Fiction

Post by Litz » Sat Dec 28, 2019 12:01 pm

@Amelia

От саийта им:
The FBI’s UCR Program defines hate crime as a committed criminal offense which is motivated, in whole or in part, by the offender’s bias(es) against a race, religion, disability, sexual orientation, ethnicity, gender, or gender identity
https://www.fbi.gov/services/cjis/ucr/hate-crime

Иначе дори да не си говорим само за убийства, щото според ФБР там наистина са 0.

Ето данни за всички хейт краймс
An analysis of data for victims of single-bias hate crime incidents showed that:

59.6 percent of the victims were targeted because of the offenders’ bias against race/ethnicity/ancestry.
18.7 percent were victimized because of bias against religion.
16.7 percent were targeted because of bias against sexual orientation.
2.2 percent were victims of gender-identity bias.
2.1 percent were targeted because of bias against disability.
0.7 percent (61 individuals) were victims of gender bias.
Ето източник и за кралството https://assets.publishing.service.gov.u ... sb2419.pdf

И един за Германия.

https://www.dw.com/en/attacks-on-lgbt-p ... a-50598761

User avatar
Amelia
Moderator
Posts: 12921
Joined: Mon Aug 30, 2004 9:49 am

Re: Social Justice in Speculative Fiction

Post by Amelia » Sat Dec 28, 2019 8:11 pm

Мерси, @Litz , но питах по-скоро как стига тая информация до тях. ФБРто не прави само всичките тези разследвания - подозирам, че статистиката се събира от всички щати от различни организации, дето следят за тези неща и взимат инфото от съответните полицейски управления и го пращат на ФБР. Или чакат да мине съдебния процес, където intent-a и джендъра на жертвата са изяснени? Та кой как отчита джендър и хейт крайм из тея управления ми е интересно.

Иначе, тук се говореше конкретно за убийства, а не за всички видове престъпления срещу транс хората.
My Anime List , My Manga List

Oui. Je suis garbage.

User avatar
Killua
Ascendent
Posts: 3815
Joined: Sat Jun 11, 2005 10:10 pm
Location: София

Re: Social Justice in Speculative Fiction

Post by Killua » Sat Dec 28, 2019 8:34 pm

Не знам доколко е по темата, ама умерено се връзва.
Току-що разбрах, че страхотната дебютна актриса, която играе Джулс в "Еуфория", е транс жена. И не само това, явно съвсем успешно съм проспала в САМИЯ сериал, че героинята й също е транс жена. А то е супер супер очевидно, но аз явно съм била толкова загнездена в тоталното невярване, че героинята и актрисата може да не са жена, че някак не съм разбрала изобщо бек сторито й, а набъбналите гащи ги бях отдала на... ъъъ.. рунтави косми. Та така де, хвана ме малко срам от мен - че съм толкова зле да не го разбера чисто като история и най-вече, че явно толкова са ми далеч тези хора, че дори да ми ги блъснат в очите, аз да съм в тотално неведение. Та да, стана ми криво. :/
А Хънтър има невероятно излъчване, справи се страхотно с ролята и е много красива и естествена :heart:
Attachments
Jules-From-Euphoria.jpg
Jules-From-Euphoria.jpg (164.7 KiB) Viewed 2556 times
shadow dance nikoga ne luje

User avatar
Matrim
Moderator
Posts: 5259
Joined: Mon Dec 22, 2003 10:58 pm
Location: Remedy Lane

Re: Social Justice in Speculative Fiction

Post by Matrim » Thu Jan 16, 2020 1:08 am

Oscar Voter Stephen King Criticized for Saying He Doesn’t Consider Diversity in Art

Айде, сега и Стивън Кинг ще го кансълнат. :lol:
Ridcully: "A few twenty-mile runs and the Dean'd be a different man."
Bursar: "Well, yes. He'd be dead."
Ridcully: "He'd be healthy."
Bursar: "Yes, but still dead."

User avatar
Litz
Ascendent
Posts: 4064
Joined: Mon Aug 16, 2010 12:46 am

Re: Social Justice in Speculative Fiction

Post by Litz » Thu Jan 16, 2020 2:08 am

Кинг па точно редовно е в събредита menwritingwomen.

Според мен такова нещо като quality е доста субективно и смятам, че по някакъв начин дайвърситито трябва да е фактор. Защото е много по-трудно да направиш филм/сериал/да те кастнат в роля когато си без връзки и на всичкото отгоре си малцинство. А и не е като академията да не си гласува за един тип оскар бейтови чекии всеки път. Никой не е тръгнал да казва, че Тайлър Пери трябва да почнем да го награждаваме, но не смятам, че примерно изпълнението на Акуафина трябваше да бъде игнорирано по тоя злокобен начин.

Дори да оставим на страна малцинствата, Джеймс Макавой (този бял хетеро мъж, който обаче е пракрасен) имаше много яко интервю как сигурно 90 процента от познатите ни известни британски актьори и режисьори и сценаристи са ултра богати, пош, синчета и щерки на влиятелни личности, обучавани в частни училища и оттам идват връзките. Това до какви истории ще бъдат разказани и тн. Примерно британските филми са си в огромната си част неква пош простотия, колкото и качествена да е. Аз смятам, че дайвърсити от ВСЯКАКЪВ тип влияе БЛАГОПРИЯТНО на качеството на дадена продукция, защото ни представя една различна преспектива. Смятам, че Мартин Макдона примерно е МНОГОКРАТНО по-добър сценарист от пош баронесата, която има за гадже и която всички намират за най-гениалния човек евър, точно заради working class бекграунда си. Специално при британците тая липса на дайвърсити на разпознаване на тва дайвърсити е в пъти по-зле от тази в САЩ, щото там ако не си некав англосаксонец със знатно потекло, забрави да имаш кариера. Оттам и всичките британски продукции са ултра бели и ни занимават само със знатни особи. Ако това е качество ок.

Да дам един пример за това как дайвърситито е свързано с качеството и не може да го игнорираме в името на чистото качество. Навремето, когато бях ученичка гледахме адски много немски комедии- всичките лайна на Тил Швайгер и Матиас Швайгхьофер съм изгледала в тоя живот. На никого тва не му беше интересно, дори на германката дето беше няква на 19. В последствие разбрах, че никой не се кефи на тия филми. Преди години популярност доби един турско немски сценарист Бора Дагтекин, който почна да каства тунезиеца Елиас Мбарек навсякъде и публиката е във възторг (ся филмите не са някаква класа) и филмите на тоя пич са ултра хитове и хората наистина ги харесват.

Сериозно, дайвърситито не убива изкуството, а само може да го обогати.

User avatar
трубадур
Elder God
Posts: 5701
Joined: Sat Apr 07, 2007 4:33 am

Re: Social Justice in Speculative Fiction

Post by трубадур » Thu Jan 16, 2020 9:53 am

От друга страна Бонд все пак няма да е жена, но от къвто и ще цвят да е. Най-якото в статията е, че все пак бюджетът е 250 долара, не милиона, само долара.

Image

https://www.thewrap.com/next-james-bond ... iel-craig/


За Кинг наистина ли ще се правим, че не разбираме какво иска да каже. :ninja:

User avatar
tigermaster
Elder God
Posts: 6438
Joined: Wed Jun 14, 2006 11:39 am

Re: Social Justice in Speculative Fiction

Post by tigermaster » Thu Jan 16, 2020 11:36 am

Кинг може би верно да не се правим, че не го разбираме.

А го има и момента, че заради криворазбрана подкрепа на разнообразието три от номинираните миналата година филми се оказаха колосални глупости, които, ако тия награди значеха нещо изобщо, хич нямаше да се вредят. Тия, които гледах, имам предвид - "Зелената книга", "Черната пантера" и "Бохемска рапсодия". Първия поне го изтърпях, без да ми иде да хвърлям остри неща по екрана, обаче другите два мани, че технически зле, ами и просто тъпи. А и трите бяха бая обидни за малцинствата, които уж представят.

Та, викам, ако с дайвърситито ще идва произведение, което се разпада на съставните си части в момента, в който зрителят вземе да помисли малко, може би въпросното произведение да не бъде номинирано за (уж) най-престижните кино награди.
Света аз цял обходих
и изправен гордо пак стоя.
Срещнах милиони хора
и на всичките им взех ума.

Блог
The Painting
Случаят с изтрития спомен
РЕВЮ: „The Lord of the Rings: The Rings of Power”

User avatar
Xellos
Moderator
Posts: 20283
Joined: Fri Apr 02, 2004 10:08 pm

Re: Social Justice in Speculative Fiction

Post by Xellos » Thu Jan 16, 2020 12:03 pm

трубадур wrote:
Thu Jan 16, 2020 9:53 am
От друга страна Бонд все пак няма да е жена, но от къвто и ще цвят да е. Най-якото в статията е, че все пак бюджетът е 250 долара, не милиона, само долара.
Image
Ако го снимат в Бояна ще стигнат :mrgreen:


То бая отдавна и Оскарите престанаха да са синоним на качествена класация.
Кой как иска да го чете и разбира цитата на Кинг, ма качеството винаги е в некви хомеопатични количества в каквото и да е било и не можеш да го сбърка, нито се компенсира с врякане в нета. Има нужда от повече хора да имат шанс за кариера и бенефитите покрай това, ма тоя стил на действия не е начина очевидно.
“For me, the diversity issue — as it applies to individual actors and directors, anyway — did not come up,” King wrote. “That said, I would never consider diversity in matters of art. Only quality. It seems to me that to do otherwise would be wrong.”

Ся колкото и да ги напъва някои хора зора, не може да туриш самоцелно и безразборно диверсити. Се едно да туриш черен пипер, куркума и скумрия в доматен сос на ванилов сладолед и да чакаш възхвали за гения на разнообразието и толерантността и да се нацупиш на най-малкият отзвук. Просто не е това начина, въпреки нуждата да се постигне такова.
:ninja:

User avatar
Litz
Ascendent
Posts: 4064
Joined: Mon Aug 16, 2010 12:46 am

Re: Social Justice in Speculative Fiction

Post by Litz » Thu Jan 16, 2020 12:17 pm

Се едно да туриш черен пипер, куркума и скумрия в доматен сос на ванилов сладолед и да чакаш възхвали за гения на разнообразието и толерантността и да се нацупиш на най-малкият отзвук. Просто не е това начина, въпреки нуждата да се постигне такова.
Не. Тва е все едно всеки път да си свикнал да ядеш стек с картофи и да си мислиш, че това е най-качественото нещо на света, да ти предложат най-якото биряни или суши на света и ти да кажеш "Не стекът е най-качественото нещо на тоя свят"

User avatar
Xellos
Moderator
Posts: 20283
Joined: Fri Apr 02, 2004 10:08 pm

Re: Social Justice in Speculative Fiction

Post by Xellos » Thu Jan 16, 2020 12:46 pm

Litz wrote:
Thu Jan 16, 2020 12:17 pm
Се едно да туриш черен пипер, куркума и скумрия в доматен сос на ванилов сладолед и да чакаш възхвали за гения на разнообразието и толерантността и да се нацупиш на най-малкият отзвук. Просто не е това начина, въпреки нуждата да се постигне такова.
Не. Тва е все едно всеки път да си свикнал да ядеш стек с картофи и да си мислиш, че това е най-качественото нещо на света, да ти предложат най-якото биряни или суши на света и ти да кажеш "Не стекът е най-качественото нещо на тоя свят"
Да, такава е ситуацията в момента и не казвам, че е ОК, ама стека по Оскарски го борят най-шумно разни хора дето нямат идея от готвене ама с много огън и жупел и така дискредитират сушито и т.н. като ще прекаляваме с метафорите. Аз съм много ЗА да има разнообразие, и че таланта мое да дойде отвсякъде, и трябва от някъде да се тръгне ама борбата по-въпроса е още в инфантна фаза или по-скоро инфантилна и с какво точно ще подобри преживяването на зрителя когато е самоцелно е ясно. Докато не им повлияе реално на печалбите, ще слагат в роли некви шарени маскоти да има там. :(
:ninja:

User avatar
Claymore
Ascendent
Posts: 4955
Joined: Sat Sep 12, 2009 9:55 pm

Re: Social Justice in Speculative Fiction

Post by Claymore » Thu Jan 16, 2020 1:48 pm

Ми аргумента на Кинг би имал тежест, ако Оскари не се печелеха от некъв пълен посредственяж (Crash, Forrest Gump) съвсем редовно, тоест ако наистина толкова ценното му качество реално беше на първо място в номинациите и победителите... ама не е. Тъй или иначе който бъде номиниран и спечели, това е просто бонус бууст на сигнала, дали ще е нещо сравнително инди като Паразит или ще е нещо дето помете бокс офиса като Жокера. Та ако ще се дава сигнал бууст, ай да е на произведения и създатели които тъй или иначе имат повечко пречки пред тях от "рандъм бял пич, чийто чичо работи в Юнивърсъл" или подобни, като Ж.Ж.Авраам или Двойното Д от GoT
tigermaster wrote:
Thu Jan 16, 2020 11:36 am
Кинг може би верно да не се правим, че не го разбираме.

А го има и момента, че заради криворазбрана подкрепа на разнообразието три от номинираните миналата година филми се оказаха колосални глупости, които, ако тия награди значеха нещо изобщо, хич нямаше да се вредят. Тия, които гледах, имам предвид - "Зелената книга", "Черната пантера" и "Бохемска рапсодия". Първия поне го изтърпях, без да ми иде да хвърлям остри неща по екрана, обаче другите два мани, че технически зле, ами и просто тъпи. А и трите бяха бая обидни за малцинствата, които уж представят.

Та, викам, ако с дайвърситито ще идва произведение, което се разпада на съставните си части в момента, в който зрителят вземе да помисли малко, може би въпросното произведение да не бъде номинирано за (уж) най-престижните кино награди.
Еми тук се получава момента където пак Оскарите опират до това кой хвърли най-много пари за подкупи, кхъм, реклами тоест и колко голяма кампания има. Съответно неща като Пантерата на Дисни, Зелената книга и прочие ще хвърлят много повече пари и ще бъдат номинирани за награди в сравнение с други diverse филми като Blindspotting от 2018, Queen & Slim и The Last Black Man in San Francisco от миналата година, примерно. Или пък, ако говорехме само за качество, The Lighthouse, но той е хорър, че и черно бял, а хорър няма как да допуснем освен ако не е да се бием в гърдите че сме woke с Get Out, нищо че не сме.
What's a goon to a goblin? What's a shooter to a shotta?
I can boom shakalaka your medulla oblongata

User avatar
Matrim
Moderator
Posts: 5259
Joined: Mon Dec 22, 2003 10:58 pm
Location: Remedy Lane

Re: Social Justice in Speculative Fiction

Post by Matrim » Thu Jan 16, 2020 2:11 pm

Защото е много по-трудно да направиш филм/сериал/да те кастнат в роля когато си без връзки и на всичкото отгоре си малцинство.
Дай тогава да награждаваме само филми правени от аматьори с бюджет под 1000 долара, защото в сравнение с тях всички филми правени от професионалисти са "привилегировани". А при актьорите, нека даваме награди само такива от бедни странни, разкъсвани от гражданска война и природни бедствия, защото на другите им е много по-лесно.
То че Оскарите, Емитата и т.н. са пълен майтап е ясно, но така биха станали още по-смехотворни. Това на кой му било по-трудно в живота не трябва въобще да е критерий за каквито и да е награди, които поне на теория са за качество, а не поощряване на каквото и да било. Като избират спортист на годината, да речем, как успяват да го правят без да им дреме за дайвърситито и (почти) никой не се оплаква? Няма ли дискриминация в спорта? Ако решат да дадат Златната топка на някой севернокореец вместо на Меси или Роналдо, защото е успял да избяга и да направи прилична кариера (макар и далеч от тази на суперзвездите), това няма ли да е подигравка, а не поощрение? Разбира се, в изкуството нещата са по-субективни и има множество актьори, които заслужават Оскар горе-долу до еднаква степен, но не виждам защо X трябва повече да заслужава, защото животът му бил по-труден от този на Y. Важни са резултатите.

И въобще, критиката към наградите слага каруцата пред коня - ако има повече скъпи и здраво промотирани филми с по-разнообразни кастове и тематика и наградите скоро ще дойдат.
Ridcully: "A few twenty-mile runs and the Dean'd be a different man."
Bursar: "Well, yes. He'd be dead."
Ridcully: "He'd be healthy."
Bursar: "Yes, but still dead."

User avatar
Litz
Ascendent
Posts: 4064
Joined: Mon Aug 16, 2010 12:46 am

Re: Social Justice in Speculative Fiction

Post by Litz » Thu Jan 16, 2020 2:28 pm

Не разбирам сравнението с Меси и Роналдо, щото и двамата са имали ултра тежки животи. Ако ще правим некви сравнения то смятам, че е по-скоро да дадеш златната топка от 2018 на лекето Гризман вместо на Модрич.

Никой никога не е казал да почнем да даваме награди на всеки малцинствен човек с камера. Ако ще си говорим за КАЧЕСТВО точно, според мен и според целия свят, The Farewell е в пъти по-добър филм от Бомбшел и Джуди и Акуафина заслужаваше номинация, защото изпълнението й е различно от тея две оскарбейтови простотии.

The farewell е точно такъв ултра качествен филм, но филми като Бомбшел, Джуди и We live in a society явно са много по-качествени от това. Точно Farewell наистина беше изключително грозно ограбен, защото е прекрасен и наистина качествен филм, Акуафина е невероятна, успешен и в боксофиса и сред критиката и накрая курец, щото Жокера е мега филма ултра качествения филм нали (мен ми хареса, но тва да е най-номинирания филм е просто идиотия)

@Claymore :yay:


ps Джей Ло в Хъстлърс има доста по-КАЧЕСТВЕНО изпълнение от Марго Роби в Бомбшел, ма нали не е оскарбейт филм и не е млада бяла австралийка е на 50 и кусур и певица, та трябва да се гръмне. :mrgreen:
Last edited by Litz on Thu Jan 16, 2020 2:42 pm, edited 1 time in total.

User avatar
Matrim
Moderator
Posts: 5259
Joined: Mon Dec 22, 2003 10:58 pm
Location: Remedy Lane

Re: Social Justice in Speculative Fiction

Post by Matrim » Thu Jan 16, 2020 2:41 pm

Не разбирам сравнението с Меси и Роналдо, щото и двамата са имали ултра тежки животи.
Сравнението е защото тежкият живот не се брои ако са бели мъже. За справка - идиотите на Туитър, които реват, че на Стивън Кинг успехът му бил поднесен наготово. Хич не ме интересува кой бил леке и кой не, то ако става въпрос и Роналдо много народ го смята за такъв, това не пречи да взима награди.
Ако ще си говорим за КАЧЕСТВО точно, според мен и според целия свят, The Farewell е в пъти по-добър филм от Бомбшел и Джуди и Акуафина заслужаваше номинация, защото изпълнението й е различно от тея две оскарбейтови простотии.
Явно не е според целия свят щом са ги снъбнали. :P Дай да не се лъжем, Оскарите игнорират и купища "качествени" филми без много дайвърсити, защото всичко е до подк... лобиране там. Какво толкова се вълнуват хората за тях просто не мога да проумея. Ако толкова искат еди кой си филм да спечели, да си направят GoFundMe и да почнат да бутат пачки и те, другото е чиста загуба на време и усилия.
Ridcully: "A few twenty-mile runs and the Dean'd be a different man."
Bursar: "Well, yes. He'd be dead."
Ridcully: "He'd be healthy."
Bursar: "Yes, but still dead."

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 20 guests