Еми трудно е, щото включва един куп социално обусловени фактори и разлики в светоглед, фокус, подход и т.н. Смисъл, то не е тракторът на колхоза, дето е се тая кой го кара. Това КОЯ история искаш да разкажеш, КАК искаш да я разкажеш и КОЕ в нея е важно за теб, е доста сложна схема, която не подлежи на няколко прости изречения, поне за мен. Но аз съм човек прост и със слаби познания в изкуството, така че ако някой смята, че може да обясни, и на мен ще ми е интересно.Ghibli wrote: ↑Mon Nov 18, 2019 7:09 pmЕдва ли е чак толкова трудно да се обясни нещо, което е толкова важно и което го има в много и най-разнообразни проявления.А разликите между произведения, правени от мъже ВС такива, правени от жени, са много и най-разнообразни, но повечето са трудни за описване без конкретните технически познания.
Social Justice in Speculative Fiction
Re: Social Justice in Speculative Fiction
And you can't dance with a devil on your back...
Re: Social Justice in Speculative Fiction
Ами дано @Litz ни просвети.
PICARD: Now, are we progressing, Mister La Forge?
LAFORGE: About like you'd expect, sir.
PICARD: Splendid. Splendid. Carry on.
LAFORGE: About like you'd expect, sir.
PICARD: Splendid. Splendid. Carry on.
- Moridin
- Global Moderator
- Posts: 19287
- Joined: Fri Dec 19, 2003 10:21 pm
- Location: On the other side
- Contact:
Re: Social Justice in Speculative Fiction
Беше казано с такава претенция на: "е как така, питаш, то е очевидно", че некак си "сложна схема, неподлежаща на няколко изречения" не се връзва със ситуацията.
This is it. Ground zero.
Re: Social Justice in Speculative Fiction
Такъв отявлен сексизъм не очаквах точно от теб.
Ridcully: "A few twenty-mile runs and the Dean'd be a different man."
Bursar: "Well, yes. He'd be dead."
Ridcully: "He'd be healthy."
Bursar: "Yes, but still dead."
Bursar: "Well, yes. He'd be dead."
Ridcully: "He'd be healthy."
Bursar: "Yes, but still dead."
Re: Social Justice in Speculative Fiction
Не се излагай, моля те. Никакъв сексизъм няма тук. Живеем в свят, който все още агресивно разграничава между двата пола и дава преференции на единия от тях. Нормално е това да има отражение в изкуството, и изтъкването на тоя факт не е коментар на ничии качества.
And you can't dance with a devil on your back...
Re: Social Justice in Speculative Fiction
И как точно разкодираш това "отражение" в самите творби? Сиреч, ако ти пуснат "на сляпо" два филма, един с режисьор или/сценарист жена, другия не, мислиш ли, че ще познаеш кой кой е?
Ridcully: "A few twenty-mile runs and the Dean'd be a different man."
Bursar: "Well, yes. He'd be dead."
Ridcully: "He'd be healthy."
Bursar: "Yes, but still dead."
Bursar: "Well, yes. He'd be dead."
Ridcully: "He'd be healthy."
Bursar: "Yes, but still dead."
Re: Social Justice in Speculative Fiction
Може би да, може би не. Не казвам, че едното е от Марс, а другото от Венера, не всяка разлика е фрапантна. И каквото и да изтъкна като разлики, ще има куп изключения.
And you can't dance with a devil on your back...
Re: Social Justice in Speculative Fiction
Е то, че е сложно, сложно е, но това не означава, че няма и очевидна разлика. От начин на заснемане, до начина по който е развита една история, аз много лесно мога да позная кой филм/сериал е правен от жена и кой от мъж. Най-лесното за обяснение е, че обикновено при филмите правени от мъже, все един мъж има богат кръг от приятели/близки и на тия им е посветено много време, докато познатите на жената, са некви камеота. При филмите писани/ режисирани от жени се отделя внимание и на двата кръга.
Още, ако един мъж е задник винаги ще имаме трагично бекстори ТМ, което да ни обяснява защо тоя персонаж е такъв и въпреки, че тоя мъж е задник, той има некви близки и приятели и тн. Ако жената е задник, тя не само че няма някво бек стори, ами и няма близки и трябва да си намери нови. Да не говорим за тва колко много дик джоукс има, и за тоталната липса на вагинален хумор в нещата създадени от жени.
Не знам пичове, на мен ми е супер очевидно макар да не мога да го обясня като хората.
- tigermaster
- Elder God
- Posts: 6459
- Joined: Wed Jun 14, 2006 11:39 am
Re: Social Justice in Speculative Fiction
Имаш ли данни за това колко девойки се опитват да учат филмова режисура, монтаж или операторско майсторство на каквото и да било ниво? Това не е реторичен въпрос, просто наистина ми е интересно - а и, ако съм те чел добре, се движиш из артистични среди, та може би имаш по-адекватен поглед от мен. Докато работих в из телевизиите, съм срещнал точно една операторка, една монтажистка и три режисьорки на пулт. За три години това. Мъжете на абсолютно всяка от тези позиции бяха поне пет пъти повече - а в случая, понеже познавам лично хората, които ги наемаха, не мисля, че става дума за някакъв сексизъм. (В случая не става дума за художествено кино, но все пак...) После и като започнах да се професионализирам като филмов преводач, се запознах с известно количество кинаджии - и все повече сдобивам впечатлението, че на жените им е като цяло по-интересно да са пред камерата, отколкото зад нея - макар че най-продължителният ми ангажимент е по филм, режисиран от жени точно.
Света аз цял обходих
и изправен гордо пак стоя.
Срещнах милиони хора
и на всичките им взех ума.
Блог
The Painting
Случаят с изтрития спомен
РЕВЮ: „The Lord of the Rings: The Rings of Power”
и изправен гордо пак стоя.
Срещнах милиони хора
и на всичките им взех ума.
Блог
The Painting
Случаят с изтрития спомен
РЕВЮ: „The Lord of the Rings: The Rings of Power”
- Moridin
- Global Moderator
- Posts: 19287
- Joined: Fri Dec 19, 2003 10:21 pm
- Location: On the other side
- Contact:
Re: Social Justice in Speculative Fiction
Can you, though? Залагам си шапката, че ще имаш под 50% успеваемост, особено на база на описаните по-долу тотално рандъм генерализации, непочиващи на никаква статистика.
Примерно, American Psycho?Litz wrote: ↑Mon Nov 18, 2019 7:49 pmНай-лесното за обяснение е, че обикновено при филмите правени от мъже, все един мъж има богат кръг от приятели/близки и на тия им е посветено много време, докато познатите на жената, са некви камеота. При филмите писани/ режисирани от жени се отделя внимание и на двата кръга.
Lost in Translation? Shrek?Litz wrote: ↑Mon Nov 18, 2019 7:49 pmОще, ако един мъж е задник винаги ще имаме трагично бекстори ТМ, което да ни обяснява защо тоя персонаж е такъв и въпреки, че тоя мъж е задник, той има некви близки и приятели и тн. Ако жената е задник, тя не само че няма някво бек стори, ами и няма близки и трябва да си намери нови. Да не говорим за тва колко много дик джоукс има, и за тоталната липса на вагинален хумор в нещата създадени от жени.
This is it. Ground zero.
Re: Social Justice in Speculative Fiction
Да, тия произволни обобщения са доста, хм, произволни. Освен това, подозирам, че разликите до голяма степен идват от там, че има малко жени, които снимат пуканкови блокбъстъри, които са най-пълните с досадни холивудски клишета филми. Ако сравнявате някакви инди-филми пак ли има толкова очевидни разлики?
Ridcully: "A few twenty-mile runs and the Dean'd be a different man."
Bursar: "Well, yes. He'd be dead."
Ridcully: "He'd be healthy."
Bursar: "Yes, but still dead."
Bursar: "Well, yes. He'd be dead."
Ridcully: "He'd be healthy."
Bursar: "Yes, but still dead."
Re: Social Justice in Speculative Fiction
Баси, все едно не казах ТОКУ ЩО, че изключения винаги ще има, каквото и да кажем. Но не очаквах точно @Moridin да е големият радетел на "няма разлика" схващането, предвид колко различен е пътят за успех на една жена в който и да е артистичен бизнес. Не знам, за мен е някакво такова смущаващо очевидно, че изкуството, което твориш, почива на начина, по който виждаш света, а жените в тези среди нямат друг избор, освен да виждат света по МНОГО различен начин от колегите си мъже.
Пример, който АЗ бих дал, е това, че историите, праени от жени, често разчитат много повече на прошка и емпатия, отколкото сходни истории, правени от мъже. Примерно да сравним Hurt Locker с кой да е друг военен филм. Или Lady Bird с Boy Erased. Конфликтите не се разрешават непременно с агресия (физическа, вербална, всякаква) в историите, писани и/или режисирани от жени, по мои впечатления. Но пак, едва ли би било нужно много ровене, за да се намери изключение от това твърдение, поради което и не се наемам да се ровя да анализирам в повече детайл, еле па знаейки, че отсреща Жоро само чака да намери пукнатини в каквото и да кажа.
@tigermaster нямам за съжаление такива познати, Чикаго не е особено филмов град. Но предполагъм, че процентът не е съпоставим с този на мъжете, по очевидни причини.
Пример, който АЗ бих дал, е това, че историите, праени от жени, често разчитат много повече на прошка и емпатия, отколкото сходни истории, правени от мъже. Примерно да сравним Hurt Locker с кой да е друг военен филм. Или Lady Bird с Boy Erased. Конфликтите не се разрешават непременно с агресия (физическа, вербална, всякаква) в историите, писани и/или режисирани от жени, по мои впечатления. Но пак, едва ли би било нужно много ровене, за да се намери изключение от това твърдение, поради което и не се наемам да се ровя да анализирам в повече детайл, еле па знаейки, че отсреща Жоро само чака да намери пукнатини в каквото и да кажа.
@tigermaster нямам за съжаление такива познати, Чикаго не е особено филмов град. Но предполагъм, че процентът не е съпоставим с този на мъжете, по очевидни причини.
And you can't dance with a devil on your back...
- Moridin
- Global Moderator
- Posts: 19287
- Joined: Fri Dec 19, 2003 10:21 pm
- Location: On the other side
- Contact:
Re: Social Justice in Speculative Fiction
Аз смятам, че това са тотални предразсъдъци и са точно НАОБРАТНО на каквото твърди заглавието на тоя топик
Всеки е способен на всичко.
Всеки е способен на всичко.
This is it. Ground zero.
Re: Social Justice in Speculative Fiction
Много ясно, че всеки е способен на всичко. Което не значи, че всеки се ИНТЕРЕСУВА от всичко или че всеки ще разкаже всичко по ЕДИН И СЪЩИ начин.
На което се крепи и целия спор в момента. Прочее, виж ми едита.
And you can't dance with a devil on your back...
Re: Social Justice in Speculative Fiction
Имах предвид че вагинален филм липсва във филмите правени от мъже.
Иначе нека погледнем две романтични комедии, едната е Clueless, другата е 10 things i hate about you и разлика в това как са изградени персонажите има, че дори и как са представени и дори някогашният им маркетинг.
Иначе нека погледнем две романтични комедии, едната е Clueless, другата е 10 things i hate about you и разлика в това как са изградени персонажите има, че дори и как са представени и дори някогашният им маркетинг.
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 98 guests