tigermaster wrote: ↑Wed Oct 09, 2019 8:30 pm
Roland wrote: ↑Wed Oct 09, 2019 8:14 pm
О, Китай определено е важен за американската филмова индустрия, не споря. Но нещата са двупосочни. Колкото повече отпускаш каишката и даваш на народа подобен тип "западно" забавление, толкова по-трудно е после да му го спреш. Цензура-нецензура, народът вижда как живеят хората навън. Рано или късно става невъзможно просто да спреш кранчето. Не, че Китай точно ще се вдигне на бунт щото са му спрели холивудските филми, но капка по капка...
Това щеше да е прекрасно, ако холивудските филмови производители не си продаваха продълженията на гръбнака на Китай - а те го правят, и то доста видимо - и, както става ясно от коментарите тук, не са само те.
Мммм, и да, и не. Колкото и на корпоративно ниво граници, религия и култура да не съществуват, на социално ниво САЩ и Китай са безкрайно различни в ежедневието си. Американските студия в момента си прекрояват сценариите, за да се продават в Китай, но тия промени са само до определено ниво, щото САЩ все още е многократно по-голям пазар от братята азиатци, и ще си остане такъв, докато доминиращата филмова култура е американската. Студиата винаги ще фокусират на първо място върху американския зрител, просто в момента разширяват фокуса да включва И Китай, стига това да не противоречи с приоритета им.
Едит: изключения са някои конкретни филми като
Бързи и яростни последните няколко части, или неща като втория
Пасифик Рим или
Мег, които бяха правени с конкретната цел да си избият парите на международния пазар и съответно са по-флиртуващи с Китай. Но такива ленти все още СА изключения и успехът им е несъпоставим с този на наистина успешни филми, правени за американска публика.
And you can't dance with a devil on your back...