Малко дълъг пост ще се получи, но от последното ми влизане преминаха доста филма през мозъка ми и трябва да ги напиша преди да съм ги забравил
Перегон - руски филм, чието действие се развиваше на фона на ВСВ, като в отдалечен район на СССР (в този случай Чукотка) на едно междинно летище се преплетоха съдби и истории на доста хора, кои малко комични, кои трагикомични, кои откровено зли, всеки от по-важните герои бяха развити по един много приятен начин, малко по малко научаваш историята на всеки един от тхя, без излишно натрапване на ценности и клишета - обикновени хора с обикновени професии, болезнено отразяващи тогавашната действителност и зараждащата се диктатура на Сталин, но всичко това е поднесено по един спокоен и тих начин, без напрежение (освен на няколко сцени), самото темпо на филма бих сравнил с ритъма на река, на места забързва, на места лениво-спокойна, на места непредсказуема - колоритните образи изваяни от умелата ръка на режисьора са едни пълнокръвни образи, на които можеш да съчувстваш, да страдаш заедно с тях, да се радваш на усмивките им, да ги укоряваш за необмислените им действия.
Наред с драматичните моменти, имаше смях, тъга, любов, страх, доблест, чест и малко слава. Въпреки, че не гледам такива филми много често (да не кажа почти никога) този ми хареса поради напълно изчистения си човешки облик, виждаш хората такива каквито са, без фалш, без преструвки и насилени емоции, изградени от многообразието на живота, дори и на такова далечно място...
Red Sparrow - не беше лош, Дженифър Лорънс има известна доза перверзия в нея, тук добре владееше ролята на руска шпионка/изкусителка, имаше голотии, кървища, интересна история (ако и да беше малко удължена на места), малко свърши в нищото и някои неща останаха недоизказани и забулени в мистерия, но като цяло имаше добро темпо през почти цялта продължителност на филма и не се отегчих, дори и на бавните сцени. Изграждаше героите постепенно, с доста старание и подробности, интриги в света на шпионажа, вербуване, прелъстяване и прочие елементи от такъв жанр.
Руския изговорен на места беше ужасяващ (особено репликата на Джоел Еджертън към героинята на Дженифър на излизане от залата с плувния басейн), можеха да го спестят, на места имаше малко баласт под формата на ненужни сцени, но като цяло ми хареса, напомни ми малко на Salt, но без екшъна.
Game Night - доста дебилно и свежо филмче, имаше на моменти места, където цвилех от смях в залата и добре, че не бях сам - абсурдна комедия в съчетание с кретения и много добре подбрани герои, които доставиха идиотщини с кофите, но в добрия смисъл. Рейчъл Макадамс и Джейсън Бейтман бяха главните действащи лица, докато се опитват да разгадаят мистерията около отвличането на един от участниците в традиционната Game Night организирана всяка седмица от нашите герои.
В борбата се включват различни образи с различна мотивация и причини, но отдавна не бях гледал добра комедия, пък и след сериозния тон на Red Sparrow този ми дойде идеално.
Kingsman: The Golden Circle - доста слаб и скучен, излишно дълъг и претрупан с недъгави изпълнения и сцени, дори бойните сцени бяха като претоплена манджа, макар и от същите хора, които бяха направили оригинала да изпъкне сред мнозинството. Героинята на Джулиан Мур не може да се мери с култовата фигура на Самюъл Джаксън, отбора на американците беше удивително смешен и тъп, британците пресилено изтънчени. Жалко...
Baby Driver - един приятел, фен на творчеството на Едгар Райт го окачестви като шедьовър, аз обаче ще контрирам и ще отбележа, е филма става, но нищо над средното ниво според мен, неравномерно темпо през целия филм, не особено интересна актьорска игра, имаше няколко момента, които бяха направени добре, всичко останало не беше кой знае колко впечатляващо. За мен Скот Пилгрим си остава най-доброто от същия режисьор.
Spiderman: Homecoming - доста приятен филм, Том Холанд пресен-пресен от появата си в третия Капитан Америка тук се справи чудесно в ролята си на тийнейджъра Питър Паркър, имаше смях, имаше зрелища, останах доволен и от Майкъл Кийтън като злодея, лелята на Спиндерман-а беше ебаси яката, всичко останало беше напаснато във филма и историята се държеше сравнително стабилно. Ще се взима за личната колекция.
Последният Богатир - много смях и дебилни моменти, странната групичка от известни руски приказни герои беше основата на този филм, главния герой беше клишенце, но не ме издразни, Кашчей и Баба Яга на моменти ме караха да се превивам от смях, Василиса не беше чак толкова Прекрасна, както я изкарват по приказките, които четох като малък, но това са бели кахъри.
Saving General Yang - история за синовната почит, доблест, чест и малко бойни сцени, които поне бяха направени добре и не дразнеха окото.
Collateral - Том Круз като лошия и Джейми Фокс като добрия в този доста стегнат трилър, който не бях гледал от години и почти не си спомнях нищо, но останах доволен.
Wind River - много добре ми дойде и като визия и като актьорска игра и като развитие на сюжета, дано повече хора обърнат внимание на фактите показани, не очаквах нито Джереми Ренър, нито Олсен да направят такива силни роли. Може би се надявах на стандартния сюжет със серийния убиец, но и така поднесен филма беше силен и въздействащ.
Moana - въпреки голямото количество песни, не ме издразни и имаше доста забавни моменти, като не прекалиха със захаросването. Не съжалявам, че го гледах.
Tomb Raider - за мен една от по-добрите екранизации по игри от доста години насам, Викандер е сравнително стабилна на екран, Даниъл У не ме издразни като второстепенен герой и като цяло филма се държеше доста добре, имаше добри сцени и не чак толкова, но доброто надделя и ме остави с приятно впечатление.
Pacific Rim Uprising - въпреки, че не е дел Торо като режисьор и нямаше относително сериозния поглед на оригинала, тук отново имаме Йегери срещу Кайджута с малко изменение, но аз останах доволен от видяното, макар че Джон Бойега да не е от класата на Идрис Елба или дори Чарли Хънам, достави в своя забавно-сатиричен образ, а девойчето не беше хич за изхвърляне и стоеше добре до останалите герои.
Ready Player One - пръснах се от кеф, ще го гледам втори път, че на първо четене не хванах всички препратки към игри, филми и книги наблъскани вътре, визуално Спилбърг знае какво прави и как да го направи, на места като че ли бяха прекалили с шеговития тон, но зрелището си го биваше отвсякъде и бих препоръчал като за първи път да се види на голям екран.
A wrinkle in time - странен филм на Дисни, на моменти си беше даже доста подтискащ и мрачен, пътуване във времето и пространството, като отново семейните ценности са на преден план, но на места беше излишно протяжен и в някои сцени грима на някои от участниците ми дойде в повече, но като цяло филмчето става
A quiet place - доста добре направен филм, нивата на съспенс и напрежение се покачваха с почти всяка сцена, с толкова малко актьорски състав успя да ме накара да гледам внимателно всяка секунда, във филм където ударението беше върху тишината, страничните звуци и цялостния саундтрак направиха страхотно преживяването, само финалния кадър ми дойде малко прекалено екшън-героичен и не се връзваше с темпото и атмосферата на филма, но всичко останало беше на ниво поне за мен.