Кой какво чете, part IV
Moderator: Moridin
- Moridin
- Global Moderator
- Posts: 19287
- Joined: Fri Dec 19, 2003 10:21 pm
- Location: On the other side
- Contact:
Re: Кой какво чете, part IV
За богатство на езика, което обаче е придружено и от отлична история, силно препоръчвам Ангелски езици на Д. Динев. Метафорите му са out of this world.
Или разбира се поезията на Валери Петров
Или разбира се поезията на Валери Петров
This is it. Ground zero.
- penzata
- Forsaken
- Posts: 2891
- Joined: Thu Dec 10, 2009 7:13 pm
- Location: between the planescapes
- Contact:
Re: Кой какво чете, part IV
Така, де, това го разбрах, но пак, в този контекст примерите не са удачни, защото правиш сравнение с произведения достъпни до цял свят и то от много време, докато другото е за по-тясна аудитория, конкретно българската. По-удачен пример биха били "Физика на тъгата", "Възвишение", "Отвътре" на Парушев или нещо в този спектър.Marfa wrote: ↑Tue Sep 12, 2017 8:52 amА Мушу не съпоставя Спасителят и Хълмовете с новата българска литература. Просто даде пример за книги, които хората масово харесват и боготворят, а на нея не й допадат. В смисъл, че такова явление е нормално - много хора да харесват определена книга, а някой да не се кефи никак на нея.
Относно "кравешкия възторг", не виждам защо се учудваш; за българските писатели и книги всеобщото "мнение" е в двете крайности - или се сипят хвалби на талази, или се сипят хули, пак на талази. Няма грам критика, еле пък градивна.
The hardest battles are fought in the mind.
Re: Кой какво чете, part IV
Ма не бе, човек Не се сравняват произведения. Просто вика, че има книги, дето масово се силно любят, а некви единици не могат да ги дишат. Ама аз съм щастлива. Днес една приятелка ми довери, че и тя не може да го диша това "Пътуване". Аз ли съм тъпа, вика, те ли са много умни, ама това е. Казах си, Божееееей, не съм сама! Някак приятно се чувства човек.
Заклевам се, след снощната глава, която изчетох на инат, АБСОЛЮТНО И КАТЕГОРИЧНО НЕ РАЗБИРАМ тоя всенароден хайп.
@Moridin, мерси за препоръката. Ще го видя Динев. Дано ме излекува от гадния вкус след това словоблудие.
Заклевам се, след снощната глава, която изчетох на инат, АБСОЛЮТНО И КАТЕГОРИЧНО НЕ РАЗБИРАМ тоя всенароден хайп.
@Moridin, мерси за препоръката. Ще го видя Динев. Дано ме излекува от гадния вкус след това словоблудие.
Re: Кой какво чете, part IV
На мен Естествен роман ми хареса умерено откъм конструкция и идеи, използваната образност и постоянното присъствие на мухата като символ и метафора ми напомнят постфактум доста на метафизичната поезия от 16 век на Джон Дън и други, което винаги е плюс. Поради изходната идея на романа да е сбиртък от фрагменти обаче ми липсваше тематична и емоционална сърцевина, която повече я има във Физика на тъгата или поне започва да се проявява, докъдето съм стигнал, някъде около 100-ната страница. Трябва да хвана да я довърша.
Иначе като сме на тема постмодернизъм, подхванах да чета едно от най-хвалените отрочета на американския такъв, White Noise на Дон ДеЛило. Последната година някъде ми е много трудно да си седна на гъза да чета без да се разконцентрирам, да си отворя телефона или да седна на лаптопа и да почна да играя нещо. Тук обаче ми тръгна много гладко четенето, докато се усетя за час и нещо бях опаткал 60 страници, което си е рекорд за мен в последно време на английски, ако не става дума за жанрово-приключенска литература. Главният герой е професорче в рандъм кампус градче, основател на дисциплината на Hitler studies От там само се засилва гаврата с хуманитарните академични среди и склонността им често да се самовъзпроизвеждат без много смисъл поради пазарната логика на висшето образование в западния свят, но особено в Щатите. Цялото нещо по постмодерному се състои от кратки фрагментарни глави, макар че има нещо подобно на главен сюжет и негов катализатор които се повяват някъде към първата третина. Но това не е тематичната цел на романа, по-скоро нищи тепърва зараждащите се по времето на публикуване (1986) тенденции към културно обусловен цинизъм, комодификацията на всички аспекти на съществуването ни в късния капитализъм и разпадът на старите системи за означаване и осимволяване на света около нас. Във връзка с цинизма, децата на главния са много забавни за четене малки задници които изобщо не говорят като деца, единият от синовете му, Хайнрих (кръстен на Химлер, разбира се) играе шах по пощата с опандизен убиец. А във връзка с разпадането на простите системи означаващо-означаемо, ей този параграф много ми хареса:
"We drove 22 miles into the country around Farmington. There were meadows and apple orchards. White fences trailed through the rolling fields. Soon the sign started appearing. THE MOST PHOTOGRAPHED BARN IN AMERICA. We counted five signs before we reached the site. There were 40 cars and a tour bus in the makeshift lot. We walked along a cowpath to the slightly elevated spot set aside for viewing and photographing. All the people had cameras; some had tripods, telephoto lenses, filter kits. A man in a booth sold postcards and slides -- pictures of the barn taken from the elevated spot. We stood near a grove of trees and watched the photographers. Murray maintained a prolonged silence, occasionally scrawling some notes in a little book.
"No one sees the barn," he said finally.
A long silence followed.
"Once you've seen the signs about the barn, it becomes impossible to see the barn."
He fell silent once more. People with cameras left the elevated site, replaced by others.
"We're not here to capture an image, we're here to maintain one. Every photograph reinforces the aura. Can you feel it, Jack? An accumulation of nameless energies."
There was an extended silence. The man in the booth sold postcards and slides.
"Being here is a kind of spiritual surrender. We see only what the others see. The thousands who were here in the past, those who will come in the future. We've agreed to be part of a collective perception. It literally colors our vision. A religious experience in a way, like all tourism."
Another silence ensued.
"They are taking pictures of taking pictures," he said.”
Ще пиша по-окончателни мисли евентуално като я довърша.
Иначе бавно и сигурно напредвам през The Incompleat Nifft на Майкъл Шей. Уж е sword-and-sorcery, само че въпрсният Нифт не е хауърдов убременш, а преди всичко изкусен измамник и ловък крадец, а прозата, създанията и световете в разказите често бият към weird традицията по най-добрият начин. Примерно, в първият разказ Нифт и негов другар се промъкват в стаята на умиращ търговец, за да може в момента на смъртта му да използват заклинание с което да спрат времето и да се преборят с гигантския гущер който събира души за Водачът на духовете (Guide of Ghosts). Целта им е да завлекат в подземния свят един дребен търговец, нарушил любовната си клетва срещу млада жрица да се самоубият и двамата ако връзката им бъде разкрита. Мисията им е поверена, естествено от духа на въпросната жрица, с обещание за ключът към легендарна магьосническа крепост за награда. Оттам пътуването им през подземния свят е наистено със странни и гротескни пейзажи, просто е кеф за четене. Ето един по-дълъг пасаж за пример:
Как да е, силно препоръчвам на който му се е дочел по-простичък и същевременно по-шарен и интересен тип фентъзи от поредната трилогия или многотухлеста поредица и благодаря на @Trip че ме светна.
А впрочем някой прочете ли/почна ли Чамкория на Русков? Повечето хора я хвалят, такива на чиято преценка вярвам, както и разни други, ама честно много ме дразни (очевидно) издателския номер с разцепването на две. Ако бг издателите не правеха в болшинството си ужасни книжни тела и не бяха толкоз алчни, това не би се случило с оправданието че е много голяма. Ulysses е 900 страници, някак не съм видял издание в което да е разцепена на какъвто и да е език. Аз тепърва Възвишение трябва да прочета, че 2013 я купих на зимния панаир, ама нейсе. Айде стига спам, ама като не бях поствал тук от не знам кога и изведнъж ми скимна, е така.
Иначе като сме на тема постмодернизъм, подхванах да чета едно от най-хвалените отрочета на американския такъв, White Noise на Дон ДеЛило. Последната година някъде ми е много трудно да си седна на гъза да чета без да се разконцентрирам, да си отворя телефона или да седна на лаптопа и да почна да играя нещо. Тук обаче ми тръгна много гладко четенето, докато се усетя за час и нещо бях опаткал 60 страници, което си е рекорд за мен в последно време на английски, ако не става дума за жанрово-приключенска литература. Главният герой е професорче в рандъм кампус градче, основател на дисциплината на Hitler studies От там само се засилва гаврата с хуманитарните академични среди и склонността им често да се самовъзпроизвеждат без много смисъл поради пазарната логика на висшето образование в западния свят, но особено в Щатите. Цялото нещо по постмодерному се състои от кратки фрагментарни глави, макар че има нещо подобно на главен сюжет и негов катализатор които се повяват някъде към първата третина. Но това не е тематичната цел на романа, по-скоро нищи тепърва зараждащите се по времето на публикуване (1986) тенденции към културно обусловен цинизъм, комодификацията на всички аспекти на съществуването ни в късния капитализъм и разпадът на старите системи за означаване и осимволяване на света около нас. Във връзка с цинизма, децата на главния са много забавни за четене малки задници които изобщо не говорят като деца, единият от синовете му, Хайнрих (кръстен на Химлер, разбира се) играе шах по пощата с опандизен убиец. А във връзка с разпадането на простите системи означаващо-означаемо, ей този параграф много ми хареса:
"We drove 22 miles into the country around Farmington. There were meadows and apple orchards. White fences trailed through the rolling fields. Soon the sign started appearing. THE MOST PHOTOGRAPHED BARN IN AMERICA. We counted five signs before we reached the site. There were 40 cars and a tour bus in the makeshift lot. We walked along a cowpath to the slightly elevated spot set aside for viewing and photographing. All the people had cameras; some had tripods, telephoto lenses, filter kits. A man in a booth sold postcards and slides -- pictures of the barn taken from the elevated spot. We stood near a grove of trees and watched the photographers. Murray maintained a prolonged silence, occasionally scrawling some notes in a little book.
"No one sees the barn," he said finally.
A long silence followed.
"Once you've seen the signs about the barn, it becomes impossible to see the barn."
He fell silent once more. People with cameras left the elevated site, replaced by others.
"We're not here to capture an image, we're here to maintain one. Every photograph reinforces the aura. Can you feel it, Jack? An accumulation of nameless energies."
There was an extended silence. The man in the booth sold postcards and slides.
"Being here is a kind of spiritual surrender. We see only what the others see. The thousands who were here in the past, those who will come in the future. We've agreed to be part of a collective perception. It literally colors our vision. A religious experience in a way, like all tourism."
Another silence ensued.
"They are taking pictures of taking pictures," he said.”
Ще пиша по-окончателни мисли евентуално като я довърша.
Иначе бавно и сигурно напредвам през The Incompleat Nifft на Майкъл Шей. Уж е sword-and-sorcery, само че въпрсният Нифт не е хауърдов убременш, а преди всичко изкусен измамник и ловък крадец, а прозата, създанията и световете в разказите често бият към weird традицията по най-добрият начин. Примерно, в първият разказ Нифт и негов другар се промъкват в стаята на умиращ търговец, за да може в момента на смъртта му да използват заклинание с което да спрат времето и да се преборят с гигантския гущер който събира души за Водачът на духовете (Guide of Ghosts). Целта им е да завлекат в подземния свят един дребен търговец, нарушил любовната си клетва срещу млада жрица да се самоубият и двамата ако връзката им бъде разкрита. Мисията им е поверена, естествено от духа на въпросната жрица, с обещание за ключът към легендарна магьосническа крепост за награда. Оттам пътуването им през подземния свят е наистено със странни и гротескни пейзажи, просто е кеф за четене. Ето един по-дълъг пасаж за пример:
- Spoiler: show
Как да е, силно препоръчвам на който му се е дочел по-простичък и същевременно по-шарен и интересен тип фентъзи от поредната трилогия или многотухлеста поредица и благодаря на @Trip че ме светна.
А впрочем някой прочете ли/почна ли Чамкория на Русков? Повечето хора я хвалят, такива на чиято преценка вярвам, както и разни други, ама честно много ме дразни (очевидно) издателския номер с разцепването на две. Ако бг издателите не правеха в болшинството си ужасни книжни тела и не бяха толкоз алчни, това не би се случило с оправданието че е много голяма. Ulysses е 900 страници, някак не съм видял издание в което да е разцепена на какъвто и да е език. Аз тепърва Възвишение трябва да прочета, че 2013 я купих на зимния панаир, ама нейсе. Айде стига спам, ама като не бях поствал тук от не знам кога и изведнъж ми скимна, е така.
What's a goon to a goblin? What's a shooter to a shotta?
I can boom shakalaka your medulla oblongata
I can boom shakalaka your medulla oblongata
- penzata
- Forsaken
- Posts: 2891
- Joined: Thu Dec 10, 2009 7:13 pm
- Location: between the planescapes
- Contact:
Re: Кой какво чете, part IV
Въх, аз ли пиша неразбираемо или пиша неразбираемо.
"книги, дето масово се силно любят, а некви единици не могат да ги дишат" - "Спасителят" и "Брулени Хълмове", ок.
"книги, дето масово се силно любят, а некви единици не могат да ги дишат" - "Пътуване по посока на сянката", ъъъъъ, какво?!????!!!
Бг масовката изобщо не е световна масовка. Това, че уж "масово се силно люби" Пътуването тук, където, пак казвам, няма критика и конкретно обоснована причина (освен, нали, щом всички я яресват и язе тагава, баце), защо толкова я възхваляват, изобщо, по никакъв начин, не може да се сравни с нехаресване на произведения от подобен ранг.
Демек, казвам, не, дюд, не е в теб проблема.
The hardest battles are fought in the mind.
Re: Кой какво чете, part IV
Приключих, разтърсвана от всякакви емоции, City of Miracles на Р. Дж. Бенет. Невероятно завладяваща и динаммична и колко тъжно, че всичко приключи! За мен е от този тип истории, в чийто свят ти се иска да преживееш още нещичко:)
Започнах "Чамкория", но не съм напреднала особено. Първото ми впечатление е, че авторът отново използва повествователния метод от "Възвишение" - първо лице и стилизация на езика от 20-те години на миналия век в този случай, в което няма нищо лошо; харесвам твърдението на Хумболт, че езикът на народа е неговият дух и духът на народа е неговият език:), за което се сетих сега, четейки, без да съм сигурна, че М. Русков го прилага директно:) Ще видим . Въпреки че авторът изследва друг период от време, дано не получим още от същото.
Започнах "Чамкория", но не съм напреднала особено. Първото ми впечатление е, че авторът отново използва повествователния метод от "Възвишение" - първо лице и стилизация на езика от 20-те години на миналия век в този случай, в което няма нищо лошо; харесвам твърдението на Хумболт, че езикът на народа е неговият дух и духът на народа е неговият език:), за което се сетих сега, четейки, без да съм сигурна, че М. Русков го прилага директно:) Ще видим . Въпреки че авторът изследва друг период от време, дано не получим още от същото.
"... there's a hell of a good universe next door: let's go".
e. e. cummings
e. e. cummings
Re: Кой какво чете, part IV
Дали тези книги са издадени на български? Rolling Eyes
"The Storied Life of A J Fickry" - Gabrielle Zevin
"Across" - Peter Handke
"The Adventures of Augie March" by Saul Bellow, Christopher Hitchens
A Man Called Oveby Fredrik Backman
ПП: Може ли в някоя от развитите теми да попитам за препоръка нададена тема - книги?
"The Storied Life of A J Fickry" - Gabrielle Zevin
"Across" - Peter Handke
"The Adventures of Augie March" by Saul Bellow, Christopher Hitchens
A Man Called Oveby Fredrik Backman
ПП: Може ли в някоя от развитите теми да попитам за препоръка нададена тема - книги?
- Moridin
- Global Moderator
- Posts: 19287
- Joined: Fri Dec 19, 2003 10:21 pm
- Location: On the other side
- Contact:
Re: Кой какво чете, part IV
Давай смело ако няма подходяща - създавай! Надолу има теми за няколко въпроса за препоръки.
This is it. Ground zero.
Re: Кой какво чете, part IV
Последната - Човек на име Уве, издадена на български и много харесвана от мен За другите не знам...hakama wrote: ↑Sun Sep 17, 2017 2:58 pmДали тези книги са издадени на български? Rolling Eyes
"The Storied Life of A J Fickry" - Gabrielle Zevin
"Across" - Peter Handke
"The Adventures of Augie March" by Saul Bellow, Christopher Hitchens
A Man Called Oveby Fredrik Backman
ПП: Може ли в някоя от развитите теми да попитам за препоръка нададена тема - книги?
- penzata
- Forsaken
- Posts: 2891
- Joined: Thu Dec 10, 2009 7:13 pm
- Location: between the planescapes
- Contact:
Re: Кой какво чете, part IV
На Сол Белоу съм попадал само на "Не изпускай деня"; мисля, че няма друга издадена.
За Хандке има само биография от на Рива биографичните поредици. Друго не съм виждал.
За Хандке има само биография от на Рива биографичните поредици. Друго не съм виждал.
The hardest battles are fought in the mind.
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 1 guest