The kickstarter topic

Всичко, което ви вълнува около голфа, бингото и стрип-покера...

Moderator: AlDim

Участвате ли в подобен тип финансиране на игри?

Да
9
28%
Да, но само за големи имена
6
19%
Да, но искам да имат поне играема алфа
3
9%
Не - риска е прекалено голям
3
9%
Не - повечето са мъртви жанрове - да си останат такива
0
No votes
Не - не обичам индита, а само ААА заглавия.
0
No votes
Не
11
34%
 
Total votes: 32

User avatar
AlDim
Elder God
Posts: 5885
Joined: Mon Jul 24, 2006 1:49 pm

Re: The kickstarter topic

Post by AlDim » Fri Dec 11, 2015 6:09 am

Kickstarter е най-хубавото нещо, което се е случвало на гейминга от много, много време. До този извод стигнах след няколко години цъкане на заглавия, правени по този начин:
- Shadowrun е прекрасна тактическа игра с приятна история и зарибяващ геймплей
- Broken Age е много готин и красив куест (макар и с леко посредствена втора част)
- Pillars of Eternity е абсолютно гениално творение на Obsidian, което не само ми напомни колко е страхотна концепцията на Baldur's Gate, ами и смятам, че задмина оригинала
- Wasteland 2 показа на Bethesda как се прави постапокалиптична игра с невероятен свят и има тактически геймплей, който радва повече и от старите Fallout-и.

Нямам търпение да видя какво ще излезе от другите игри, които още не са готови.

User avatar
armageddon
Forsaken
Posts: 2936
Joined: Tue Jan 13, 2004 10:24 am

Re: The kickstarter topic

Post by armageddon » Fri Dec 11, 2015 6:34 pm

Тим и компания не показаха ли, че точно неограничени финанси им е противопоказно?

User avatar
Martix
Jaghut Tyrant
Posts: 1935
Joined: Mon Aug 21, 2006 12:44 pm
Location: selfmade plain

Re: The kickstarter topic

Post by Martix » Sat Dec 12, 2015 10:05 pm

Не, Тим и компания заслужават всеки цент, който се изсипе по тяхна посока. Broken Age е страхотна игра, и хейтът по неин адрес е поредния пример за интернет праведност, която задушава нормалните хора.

Ако Тим и компания наистина са злодеите в някаква ситуация, то това ще е Space Base 9, но там проблема е early access, а не kickstarter.

Kickstarter е най-полезното изобретение след колелото. Всеки, който очаква kickstarter timing-ите да се спазват, и после реве, че тва и онова било забавено някви мижави години, не знае за какво говори и трябва да си пооправи малко bs радара.

Early Access e дявола, който изкушава праведните и принуждава дори финансово състоятелни разработчици да си изоставят игрите, заради inherently алогичния си бизнес модел, при който получаваш (и съответно харчиш) голяма част от парите за продукт, който още не е готов, и съответно нямаш incentive да го довършиш.
There are no rules! I'm gonna get you!

User avatar
Yan
Site Admin
Posts: 6912
Joined: Sat Dec 20, 2003 12:01 am
Location: Who cares...
Contact:

Re: The kickstarter topic

Post by Yan » Mon Dec 21, 2015 6:57 pm

Кат никога да съм съгласен с Ctrl Alt Del
Spoiler: show
Image
Правилата на бордгейминга:
1. Всички други неща, включително храна, дрехи, застраховка за колата и пари за обяд, представляват непредвидени разходи по отношение на това, което ви е необходимо за игрите.
2. Никога не пресмятайте общата стойност на това, което сте купили.
3. Ако искате нещо, значи ви е нужно.
4. Ако ви е нужно, значи трябва да го купите.

User avatar
Вашта леля
Scholar
Posts: 128
Joined: Thu Dec 03, 2015 10:29 pm

Re: The kickstarter topic

Post by Вашта леля » Tue Dec 22, 2015 12:06 am

На горната анкета и липсва отговор "Да, но само за проектите на разработчици, които познавам". :mrgreen: С това се изчерва моето финансиране на игри в КС - давам кинти само за приятели, дори да не възнамерявам да играя игрите им.

User avatar
Martix
Jaghut Tyrant
Posts: 1935
Joined: Mon Aug 21, 2006 12:44 pm
Location: selfmade plain

Re: The kickstarter topic

Post by Martix » Sat Jan 16, 2016 1:20 pm

Пфф, последните 2 кикстартъра, които баквам не ми приемат картата и се налага ръчно да верифайвам данните след което всичко сработва.
procredit-ците да не са сложили някаква защита срещу автоматично теглене :<

Както и да е, Psychonauts се кикстартна, но със зор и без дори да помиришем stretch goal-ове, което трябва да зарадва всички критикари. Сега вече Тим ще е принуден да работи с малък scope и няма да се отвлича с простотии, които да забавят играта още 2 години.
Е, най-вероятно накрая ще получим 3rd person версия на Costume Quest, но квот такова. Will play either way. Tim продължава да е един от малкото notable writer-и в индустрията(другия май е Ragnar а трети не се сещам поименно :D ) и всичко което произведе си заслужава на 100%.
There are no rules! I'm gonna get you!

User avatar
Martix
Jaghut Tyrant
Posts: 1935
Joined: Mon Aug 21, 2006 12:44 pm
Location: selfmade plain

Re: The kickstarter topic

Post by Martix » Fri Feb 12, 2016 12:21 pm

Бордова Игра alert:

https://www.kickstarter.com/projects/sirlin/codex-2/

David Sirlin пусна kickstarter за новата си игра - CODEX - игра, вдъхновена от реалновремевите стратегии на Близард. Разработвал я е над 10 години и е, както обикновено става с игрите на Srilin, перфектно балансирана, подходяща за милиони преигравания, и решаваща много от наследените проблеми на жанра, защото когато Sirlin design-ва, той design-ва hard.
Играта е вече готова, и както повечето kickstarter-и за бордови игри, кикстартъра е за pre-order (и за да получите всички експанжъни наведнъж, вместо да си ги поръчвате един по един в следващите 2 години).

За играта:
Брой играчи: има 1v1, 2v2 и free for all за 2 до 5 играча(thanks god).

Жанр: Декбилдър - избирате си нови технологии, чудовища и магии от кодекса, те отиват в discard pile-а, като си изциклите draw pile-а, discard pile-а ви става новия draw pile (т.е като си купиш мега гига хидра не можеш да я играеш веднага)

Битки: card game style - самите карти приличат на такива от Magic the Gathering - страхотен арт, flavor text, понякога и до няколко специални умения.
Самия геймплей на масата е като Heartstone (atacker-а решава какво да атакува, и има persistent damage, който не се лекува магически след хода) с три съществени разлики:
1. Имаш дефанзивна линия на която си слагаш по желание единиците. Тази линия действа като taunt (т.е full aggro face декове не могат да прокопсат, защото са длъжни да ти атакуват първо защитниците, освен ако нямат stealth или накаква подобна хитринка). Освен това тази линия има 5 слота с различни бонуси, които получаваш, когато ти атакуват войник, стациониран на съответния слот. Това действа като comeback механика - нямаш card draw? - слагаш дефендър на слота technician и ако ти убият сътветната единица тегриш карта, противника те притиска с агро от множество малки единички? - слагаш дефендър на слота squad leader, единицата ти получава 1 armor и taunt (противникът е длъжен да атакува първо нея, преди да може да атакува останвалите defender-и на други слотове).

2. Имаш база, която развиваш, за да може да играеш по-силните чудовища. В тази база може да строиш и разни ъпгрейди, например такъв, който ти позволява да виждаш невидими, такъв, който ти позволява да играеш силните единици на втори spec и т.н.

3. Имаш герои, които ти трябват за да кастваш магии и които трябва да lvl-ваш, за да станат по-силни в битка и да могат да кастват по-силните ти магии.

Това създава интересна динамика при която дори да водиш в играта и да минеш лесно през defense линията, трябва правилно да прецениш дали да face-ваш главната сграда (на 20 кръв е и като я разрушиш играча е елиминиран), дали да разрушаваш tech сгради(и да принудиш противникът да играе слаби единици) или да убиеш героя (и да отрежеш достъпа му до магии, а магиите в тази игра са доста силни).

Metagame - цветове и декове(specs).
Дековете в играта (наречени specs) се състоят от герой и уникални за него tech единици и магии.
Когато играеш си сглобяваш тестето от 1 начално тесте(което се състои от basic единици и магии и има само цвят) и 3 спека(т.е ще имаш 3 героя и 3 варианта за late game), а по време на игра вече си преценяваш кой spec да развиваш по-усилено и кой да ползваш само за early game например.
Всеки цвят в играта се състои от 3 спека (само неутралния кафяв цвят има 2 спека) като героите от тези 3 спека могат да cast-ват магиите от basic тестето на цвета за нормалната им цена, герои от други цветове също могат за кастват basic магиите на този цвят, но за повече злато. spec магиите обаче са уникални за героя си. Само blood героя може да каства blood магии.

Пример за сетъп:
Anarchy / Blood / Growth с червено стартово тесте.
Избирам червеното тесте, защото имам 2 червени героя и е по-малко вероятно да се наложи да плащам extra gold за магии.
Anarchy е disruptor-ски дек, който отслабва противника и му реже от Income-а.
Blood е enrage/face дек, който обаче няма достатъчно draw и икономика, за да поддържа офанзивата.
Growth е дефанзивен дек с high health чудовища и доста Income boost и card draw. Има и stat buff-ове за blood картите ми.

Комбинациите в играта са мноооого. Ако имаме късмет със stretch goal-овете, играта ще шипне със 7 цвята и 20 спека. Дори да нямаме, минимума, който вече е осигурен е 5 цвята и 14 спека(т.е ако кикстартъра приключи веднага, няма да може да се играе с 5 играча, защото трябват по 3 спека на играч).

Ето и списък с кратки статийки, в които Sirlin си рекламира спековете - заслужават си четенето :)
http://www.sirlin.net/codex

За финал, малко картинки:
Всички цветове и спекове
Spoiler: show
Image
Карти:
Spoiler: show
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
There are no rules! I'm gonna get you!

User avatar
Claymore
Ascendent
Posts: 4955
Joined: Sat Sep 12, 2009 9:55 pm

Re: The kickstarter topic

Post by Claymore » Mon May 16, 2016 12:38 pm

Ще има кикстартър за съвременния римейк на System Shock https://www.rockpapershotgun.com/2016/0 ... emastered/
Ако Early Bird tier-ът е около 15-20 долара, с кеф ще дам. Не виждам причина и да не съберат пари, ако не искат астрономическа сума.
What's a goon to a goblin? What's a shooter to a shotta?
I can boom shakalaka your medulla oblongata

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 11 guests