За любовта, защо според мен не е толкова наблегнато:
именно заради онази сцена дето Ан Хатауей разправяше за необяснимото и т.н. - другите я гледаха с нарастващо неверие и избраха да действат според логиката. Накрая планетата се оказа ок, но можеше и да не бъде.
Планетата не се оказа ОК и това беше ясен белег, че Матю Маконъхи сгреши, ползвайки чиста логика, вместо да се носи по течението на любовта, щото в крайна сметка нали любовта се оказа някво поредно измеряемо явление като гравитацията, което бъдещите хора ползваха. Т.е. беше като науката на бъдещето.
Жоре, нямаше смирение пред неизвестното, щото накрая всичко ни се обясни и излезе, че даже сами сме си го направили в някво бъдеще, когато сме се научили как да мерим иначе неизмеряеми неща, които предпочитам да си стоят неизмеряеми и неупотребими по тоя начин.
И отново, нямаше да им се налага да взимат мелодраматично тежки решения, ако бяха постъпили като мислещи хора още от самото начало. "Съдбата на човечеството лежи на плещите ни и нямаме време за губене. Я, планета, на която един час е равен на 7 земни години!!! Мне, нямаме време за такива неща, изглежда прекалено синя отгоре, което ще рече, че няма суша на нея, водата при тая силна гравитация ще се плиска прекомерно - майната й начи, нека видим другите две, па тая ще я проверим ако ни остане време". Всичко в тоя филм, включително и това, че льольовците от НАСА не са попитали звездното момче Матю Маконъхи дали ВСЕ ПАК не би имал против да лети в тая мисия, нищо че има семейство, е направено на удобен плот дивайс, за да имаме някакво евтино зрелище или екшънец. Или дълбокомудрено послание. Като причината що хората не си ползват роботите и изкуствения интелект, за да изследват планети.
Някой трябва да каже на Нолън да не се опитва да борави с неща, които не разбира. Това, че не разбира изобщо научния метод е едно на ръка, но тук, като изключим уравненията за черните дупки, беше нужна просто елементарна логика, за да сработят нещата. Без елементарната логика получаваме ето тоя парадокс - филм, който се бара за твърда научна фантастика и е произвел статии в научни журнали, но е антинаучно малоумен в целия си сценарий, досущ като оная дупка Прометей.
И, на всичкото отгоре, Нолън и човешки чувства??? Това е все едно да гледам Декстър серийния убиец да се опитва да направи такъв филм.