Demon's Souls (PS3)

Всичко, което ви вълнува около голфа, бингото и стрип-покера...

Moderator: AlDim

Post Reply
User avatar
RRSunknown
Elder God
Posts: 9513
Joined: Thu Nov 01, 2007 9:54 am

Demon's Souls (PS3)

Post by RRSunknown » Thu Jun 23, 2011 11:59 am

Image

Видеоревю:
http://www.youtube.com/watch?v=8NPThY2U0rI
Важен сайт с инфо :
http://demonssouls.wikidot.com/


Копи пейст от един друг форум (мой текст)
Концепцията на играта е следната - след туториъла (след който умираш б.т.в.) се озоваваш в едно място наречено Nexus (възела). Подробности чии го дириш там и къде се развива действието няма смисъл да развивам, важното че Възела е нещо като сборен безопасен пункт в който може да си складираш нещата, да си развиваш статистиките , да пазаруваш и поправяш оръжия и учиш магии. Както и да говориш с няколко неигрови персонажи за куести. От Възела и можеш да избереш с кой куест да се захванеш. Има едни пет колони всяка от които води в различна местност. Всяка местност е разделена на свой ред на части - 1-1 например означава първа част на първата зона, 3-2 - втора част на третата зона и т.н. За да се получи достъп до следващата част в някоя зона трябва да си минал предишната. Последната част на всяка зона винаги е Генерална Бос битка като в края на всяко ниво и без това има задължителна битка с Бос. Всяка веднъж отворена зона е отключена във всеки един момент (минатите могат да се преиграват).

Какво представляват нивата -
първата особеност е че няма запис който да изпозлваш ако загинеш.Няма и чекпойнти .(Ако си още жив и излезеш от играта - тогава има запис и си продължаваш директно). Ако загинеш обаче се раждаш в началото на нивото и всички врагове се раждат наново. Във всеки един момент може да се откажеш от минаване и да се върнеш във Възела. Много важна особеност е следната - вземеш ли предмет от нивото - остава си за тебе, не се респаунва като враговете и дори и да се откажеш - твой си е. Затова има голяма логика да стигнеш донякъде - да вземеш предмети, да се откажеш - да пробваш на друго място. Важна подробност е че изхабените отвари и консумативи не се прераждат с теб - веднъж изразходени си изгарят. Ако си и взел от нивото - сори - както казахме предмети не се респаунват. Някои от враговете обаче пускат случаен консуматив при смърт затова не е безнадежно положението.
втората важна особеност е че играта пари и точки опит няма. Единствената валута са Демонските души - всеки убит враг пуска някакво количество от тях а има и някои предмети които дават еднократна печалба. Повичаването на статистиките струва души, предметите струват души, магиите струват души, поправянето и ъпгрейдите - абе универсална работа. Предмети не могат да се продават за души. И тук е най-важната особеност в играта - ако загинеш в тялото ти където си загинал остават всички (цялата ти стойност) натрупани и неизразходвани души. От тук имаш няколко варианта - ако се откажеш от нивото ги губиш. Ако стигнеш пак там си ги вземаш и ги прибавяш към новоспечелените. Ако загинеш преди да си си ги взел - губиш ги а на новото място където си умрял пада тялото пак с моментните души. И т.н. Ако звучи супер спичащо - не е на практика защото босовете дават най-благ бонус и точно след тях е момента да си изразходиш всичко. А се отваря и опция да преповтаране на ниво с натруване. Както и да е това не важно.


Системата - имаш три главни статистики - Живот, Мана и Издръжливост. Издръжливоста е най-важната защото всяко действие ти я хаби. Включително и защитата. А ако падне на нула увяхваш безпомощен на място докато те размазват с два-три удара. И трите тези са вторични - не се вдигат пряко за зависят от предмети и от основните атрибути. Основните атрибути могат да се покачват с харчене на души и биват сила, бързина, воля, устойчивост и т.н. други. които сами по себе си нищо не правят но формират вторичните. Освен Живот, Мана и Издръжливост най-важните показатели са щетата и защитата. Щетата зависи от атрибути и оръжито и може да бъде по няколко направление - сечаща, магическа, пробивна и т.н. Защита зависи от предмети и атрибути и също е по няколко направление едновременно - сечаща, магическа, пробивна. Когато се чеква Щета срещу Защита се проверяват всичките направления едновременно. Примерно ако имаш копие с Пробивна (само)10 Срещу Щит с Пробивна 5 и Сечаща 5 се смята 10-5 =5 щета. Ако беше Меч с проивна 5 и сечаща 5 срещу същия щит щетата щеше да е нула. А ако беше брадва със Сечаща 5 и Магическа 5 резултата щеше да 5 щета заради магическата.

Екипировката е разделена на шлем, ботуши, броня, лява и дясна ръка , два пръстена и огърлица. В случая важните са лявата и дясната ръка. За да кастнеш магия в едната от ръцете трябва да стискаш амулет. Можеш да имаш две оръжия (стига да е възможно физически - примерно две алебарди не става), оръжие и щит, амулет и щит, оръжие и амулет. И много важно - всяко едно оръжие може да се хване и с двете ръце което му удвоява щетата (И индиректно ставаш по повратлив защото всяко оръжие има тежест, тежестта има пряко отражение върху Издръжливостта а тя колкото е повече толквоа повече бързи удари без почивка можеш да нанасяш и да бягаш по дълго време). Което означава че щита ти тежи и с него само след 2-3 удара ще се изтощаваш. Всяко оръжие има по типа атака слаба и силна (различаващи се по изходната щета - примерно на меча силната атака е пронизваща а слабата сечаща). Ако в едната ръка има щит наместо това има блок и блъскане със щита. Ако щита е хубав може и 100% от щетите да отбие но докато си в блок издръжливоста не се повишава а при всеки поет удар намаля (в някои случай на Overpower може и да смъкнат цялата издръжливост). Има и още една особеност - при внимателно преценяване на времето с някои оръжия може да се направи контраудар който парира противниковия и го убива с един удар. б.т.в. Атаката в гръб води до същото което води до простата логика че не е добре да стоиш в защита срещу група.

Пак ще се върна на Възела и Нивата. Работата е там че отначало Възела е празен - няма учители, няма търговци. За да се появят трябва да ги намериш из нивата и да ги освободиш. Докато не го направиш имаш само основни опции.



Ето и едно много добро филмче което дава представа хем за графиката и презентацията хем какво представлява играта като цяло
http://www.youtube.com/watch?v=9ejmiaTv328
Още
Пoказателно е че докато показвах играта на приятели правейки им показно тръгнаха да ми разправят че това е ебахти лесната и приспивна игра. След като им пуснах да пробват с голям късмет стигнаха първия по сериозен противник (някъде 25% от ниво) и дотам. Много се смях , но това илюстрира майсторството в играта. Дефакто ако си добър може да минеш абсолютно всяко ниво на първия левел без да вдгаш дори една точка от атрибутите. Примерно герой 20 левел е с някакви малки проценти по-силен от герой 2 левел.
Най-честата смърт става от панировка в която се опитваш да довършиш противник и ти свърши издръжливостта - забелязах системно изпадане в берсерк (много любопитно за поведението на човек б.т.в.) като се остане на един-два удара а противника е наполовина. Всяка останала смърт е поради грешка на играча.

Няколко хелпа улесняващи играта в пъти..
б.т.в. надявам се че като си играл си взел най=решаващите предмети в играта от първо ниво - един пръстен който ти вдига с 25% живота и един пръстен който ти намаля агрото и ти позволява да мамиш коравите един по един и да правиш бекстабове (отзад почти всички умират от раз).

На 4-1 може още в началото да скочиш от крепостната стена директно при боса - аз така направих след като посъбрах предметите- има един корав магически меч в началото и един особено корав щит. И до двата се стига точно за по 5 минути. Вземаш ги - умираш за по-бързо и воала - вече си екипиран перфект.

Ако пък се почне с магьосник е доста по елементарно защото може да експлойтваш една стрелба укрит удобно нависоко или зад стени.

При каквито и да е въпроси - питай преди да пробваш , спестява много нерви и време.

Много важен хинт - на първо ниво има една крепостна стена с рицар със сини очи (няма как да се сбърка защото това е първия такъв) , зад рицаря се влиза в една мъгла да се продължи. Много е важно на това място да го подминем и да продължим - в крайната кула се слиза по едни стълби и хем се вдигат едни решетки към началото на нивото хем се взема най-важния предмет в играта +25% живот пръстен.
Last edited by RRSunknown on Thu Jun 23, 2011 12:06 pm, edited 1 time in total.

User avatar
Muad_Dib
Shadowdancer
Posts: 10972
Joined: Mon Oct 04, 2004 3:12 pm

Post by Muad_Dib » Thu Jun 23, 2011 12:06 pm

Еее мерси много, само да си довършва малко от последната вълна безмислици и я отпочвам в миг, въобще не съжалявам, че си боднах Black Phantom Edition:)

User avatar
RRSunknown
Elder God
Posts: 9513
Joined: Thu Nov 01, 2007 9:54 am

Post by RRSunknown » Thu Jun 23, 2011 12:18 pm

Ще систематизирам малко хинтчета които са неясни но много важни
1. Няма смисъл да се биеш с всеки враг всеки път - ако вече си взел артифакт който го пази някой гад или си разучил най-бързия път към боса единственото което ще спечелиш от бой ще е малка сума Души а рискуваш много.
2. Душите за ъпгрейди реално и практически идват от босовете - там ти трупват наведнъж много в много пъти повече от цялото ниво преди това. Тъй че загубата на души при смърт не е голяма драма нищо че така изглежда на пръв поглед.
3. Душите могат да се циклят при желание - 4-1 и 4-2 са най-благи в това отношение.
4. Лъка е адски полезен дори и да не си стрелец- на 2-1 със 300 стрели е напълно безопасно да се качиш на първата кула (няма как да я сбъркаш) и да отстреляш дракона което освен че води до маса точки позволява да обереш предметите пазени от дракон на 1-1.
5. Правилото е - вземеш ли нещо за тебе си е - легален и полезен метод е да прибягаш да вземеш предмет и да умреш - остава си за теб.
6. Ако си хванеш оръжието с две ръце ставаш много по-бърз и вземаш повече - екстремно полезно срещу босове които и без това не им пука от щита.
7. Най-важната статистика е зелената Endurance .

Amikae
Ascendent
Posts: 4199
Joined: Thu Aug 07, 2008 12:07 pm

Post by Amikae » Thu Jun 23, 2011 1:28 pm

Забрави да споменеш, че душите от босове не трябва да се консумират. Ползват се за крафтинг.

Освен това всъщност основния начин за вдигане на Soul Level е чрез фармене точно на 4-тия свят. Но също е важно да се внимава и да не се позволява да се влиза по картите с много натрупани души. Разумно е да се консумират душите за Soul Level, храна, поправка, стрели и т.н. ПРЕДИ да си влязал в някой свят.

При първо минаване препоръчвам да се играе в Spirit форма. На 1-1 има Cling Ring, който ти позволява да имаш 75% живот в Spirit формата. Това е достатъчно. Ако си в Human форма също става, но умреш ли, световната тенденция се премества към тъмнината, освен това доста често ще ти влизат черни фантоми и може доста дълго да си се борил с някое ниво, влиза черния фантом, убива те, взема ти душите и пак от начало.

При Pure White World Tendency на свят 2, на края след последния бос се премахват камъните, които скриват огромния меч Dragon Bone Smasher. Ако картата се изиграе само в Spirit форма още от самото начало, босовете са 3, и са достатъчни да се вдигне тенденцията до Pure white.

На карта 1 при Pure White/Pure Black се отваря вратичката в началото на 1-1, към бесилата, където има мини бос с яка брадва. Доста полезна е за PVP билдове.

Изобщо има ужасяващо много неща, но това са просто няколко примера за това колко важно е World Tendency-то. Помни, че има само един начин да се вдига към White - убиване на босове и убиване на черни фантоми, а черните фантоми не са лесни за убиване.

User avatar
RRSunknown
Elder God
Posts: 9513
Joined: Thu Nov 01, 2007 9:54 am

Post by RRSunknown » Thu Jun 23, 2011 1:33 pm

А да! - това е много важно - най-разумно е да се играе винаги във спирит форма . Аз затова като убиех бос винаги се убивах скачайки от високата платформа на Нексуса.

А за душите от босовете имах предвид не Душата предмет а точките от самото убийство.
Но всъщост повечето предмети на ковача ми бяха крайно ненужни.


б.т.в. Това за разните фантоми и стъф е само играеш в интернет и си винаги готов за ПвП бой. Аз нямах такива проблеми и игнорнах онлайна с кеф.

Amikae
Ascendent
Posts: 4199
Joined: Thu Aug 07, 2008 12:07 pm

Post by Amikae » Thu Jun 23, 2011 1:44 pm

Ти още не успя да стигнеш толкова навътре в играта, за да разбереш какво имам предвид за душите. Босовете дават някаква прилична сума души, но нагоре говорим за души от порядъка на 1-2+ милиона. С такива суми се разполага. Та душите от босовете биват, като за начални стат буустове.

А крафтенето не се прави от ковача в Нексуса. Има друг ковач още в началото на 2-1. За да може да крафти итеми е нужно да получи огнената душа от боса на 2-2. След това вече имаш ужасно много възможности за крафтене. А с епик душите се правят епик итеми. Много е благо.

А що се отнася до Online играта, и преди ти бях казал, Demons Souls е замислена и се играе пълноценно Online. Offline се губи половината от чара и. Това да ти влезе черен фантом може да звучи гадничко, но всъщност е страхотна тръпка, защото е една от най-бруталните форми на PvP. Биеш се хем срещу него, хем срещу гадините от картата, ако те е хванал в такава ситуация. Като го убиеш пък ти вземаш неговите души и тенденцията ти се мести към бяло. Освен това, като играеш онлайн и си в Spirit форма, може да те съмонне да си единия от босовете на 3-тата карта. Това е специален бос, който се контролира от играч срещу друг играч. Ако успееш да убиеш играча, получаваш итем. Да не ти разправям колко забавно е, когато те съмонне да си боса и ти влезе играч в Human форма и два сини фантома да му помагат. Няма такъв фън. :mrgreen: Да не говорим, че не виждаш душите на останалите играчи, които играят на същото място, което доста убива имерсията, не виждаш хинтове, които са доста полезни понякога и т.н.

Абе губи се толкова много, ако играеш offline, че просто не го препоръчвам.

User avatar
RRSunknown
Elder God
Posts: 9513
Joined: Thu Nov 01, 2007 9:54 am

Post by RRSunknown » Thu Jun 23, 2011 2:00 pm

Всъщост ми оставаха само 1-3,1-4, 2-3, 5-2, 5-3 до минаването.

За Ковача от асансьора на 2-1 говоря.

За онлайн-а ми е безразлично, за чифута с фунията още повече въпреки че е интересна идея.
Last edited by RRSunknown on Thu Jun 23, 2011 2:03 pm, edited 1 time in total.

Amikae
Ascendent
Posts: 4199
Joined: Thu Aug 07, 2008 12:07 pm

Post by Amikae » Thu Jun 23, 2011 2:03 pm

Еми при него има страшно много неща, които могат да се крафтнат. Има и такива, които могат чак на New Game+. Почти всяко обикновено оръжие може да се направи специално с тоя ковач и да ти върши добра работа, докато не откриеш перфектното за билда ти.

User avatar
RRSunknown
Elder God
Posts: 9513
Joined: Thu Nov 01, 2007 9:54 am

Post by RRSunknown » Thu Jun 23, 2011 2:07 pm

Е аз само при него ковах :)
Но мисълта ми е че прави неща от Душите на демоните които просто не ми трябваха на този етап (предполага се че щом си убил боса на 2-2 ще си доста нагрухтян така или иначе)
Пък и нещо много важно - Магьосника който спасяваш и ако не се лъжа и Попа от 4-2 правеха магии от тези души и тези магии бяха доста силни (аз ползвах магията щит от Рицаря на 1-2)

Amikae
Ascendent
Posts: 4199
Joined: Thu Aug 07, 2008 12:07 pm

Post by Amikae » Thu Jun 23, 2011 2:11 pm

Определено на такъв етап не ти трябват кой знае колко. Доста по-нагоре започва човек да си прави врътки и планове за перфектното оборудване. А и има итеми, които са пълноценни само при определено Character Tendency. Изобщо много е завъртяна работата.

Аз между другото си поръчах вече Dark Souls Special Edition. Остана да чакаме Oктомври. :)

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 18 guests