Най-доброто през 2010
Най-доброто през 2010
Айде бе, къде ви са топ-еди-колко-си за изминалата година?
С уговорката, че не знам на кое място ще сложа 127-те часа на Бойл, ето го моят топ 9 на най-свестните неща за миналата година:
1. Социалната мрежа почти успява да бъде за 2010 това, което бяха Бастердите и Сериозния човек за 2009 (демек - нещото, което да ти попречи да си пръснеш мозъка, като се обърнеш назад към кино-помията, с която си се занимавал цяла година). Ако на тоя свят има някаква справедливост, Фейсбук трябва да отнесе не по-малко от 6 Оскара (филм, режисура, адаптиран сценарий, главна мъжка роля, музика и операторска работа).
2. Скот Пилгрим срещу света бях убеден, че ще фейлне мазно по всички линии (гийк-фест с Майкъл Сера?). После се оказа, че в него lens blur-а около светлинните източници е във форма на сърчица или кръстове в зависимост от това кой герой взема думата. Instant win.
3. Генезис. Два съвета за Нолан: 1) След като толкова много харесва филмите на Бей - поне да се понаучи от него как се снима екшън. 2) Да си отгледа някакъв полуприличен аудио-визуален стил, защото това неговото на нищо не прилича. Разбира се, от другия край е концепцията на филма и безспорното постижение - масовата публика, която по принцип гледа Трансформърси, успя да се изръси здраво за филм, който предполага гледане с включен мозък. Не е малко.
4. True Grit. Коен. Точка.
5. Four Lions. Няма. Такива. Кретени. Само не трябваше да е толкова през просото откъм production values, но нищо.
6. Черен лебед, въпреки Аронофски.
7. Играта на играчките 3 = най-добрият Пиксар досега (срам - не срам).
8. Due Date - отдавна не бях харесвал холивудска комедия от кенефен тип. Която те прави на малоумен в пъти по-рядко от очакваното. И съдържаща дори логика и последователност в криволичещите взаимоотношения между двамата ненормалници.
9. Как да си дресираш дракон - Аватар за деца. Oh, wait... Това спокойно можеше да е и по-нагоре, ако беше направено с performance capture. Някакво много искрено и трогателно си поднася темите и бая народ не разбра какво всъщност гледа. Пръстът на Дийкинс си личи.
Като цяло - изключително смотана кино-година и новата не дава изгледи да е по-добра.
С уговорката, че не знам на кое място ще сложа 127-те часа на Бойл, ето го моят топ 9 на най-свестните неща за миналата година:
1. Социалната мрежа почти успява да бъде за 2010 това, което бяха Бастердите и Сериозния човек за 2009 (демек - нещото, което да ти попречи да си пръснеш мозъка, като се обърнеш назад към кино-помията, с която си се занимавал цяла година). Ако на тоя свят има някаква справедливост, Фейсбук трябва да отнесе не по-малко от 6 Оскара (филм, режисура, адаптиран сценарий, главна мъжка роля, музика и операторска работа).
2. Скот Пилгрим срещу света бях убеден, че ще фейлне мазно по всички линии (гийк-фест с Майкъл Сера?). После се оказа, че в него lens blur-а около светлинните източници е във форма на сърчица или кръстове в зависимост от това кой герой взема думата. Instant win.
3. Генезис. Два съвета за Нолан: 1) След като толкова много харесва филмите на Бей - поне да се понаучи от него как се снима екшън. 2) Да си отгледа някакъв полуприличен аудио-визуален стил, защото това неговото на нищо не прилича. Разбира се, от другия край е концепцията на филма и безспорното постижение - масовата публика, която по принцип гледа Трансформърси, успя да се изръси здраво за филм, който предполага гледане с включен мозък. Не е малко.
4. True Grit. Коен. Точка.
5. Four Lions. Няма. Такива. Кретени. Само не трябваше да е толкова през просото откъм production values, но нищо.
6. Черен лебед, въпреки Аронофски.
7. Играта на играчките 3 = най-добрият Пиксар досега (срам - не срам).
8. Due Date - отдавна не бях харесвал холивудска комедия от кенефен тип. Която те прави на малоумен в пъти по-рядко от очакваното. И съдържаща дори логика и последователност в криволичещите взаимоотношения между двамата ненормалници.
9. Как да си дресираш дракон - Аватар за деца. Oh, wait... Това спокойно можеше да е и по-нагоре, ако беше направено с performance capture. Някакво много искрено и трогателно си поднася темите и бая народ не разбра какво всъщност гледа. Пръстът на Дийкинс си личи.
Като цяло - изключително смотана кино-година и новата не дава изгледи да е по-добра.
Last edited by Silver on Wed Jan 05, 2011 9:12 am, edited 1 time in total.
И моята тройка е същата, а двете анимации (като Дракончето определено ми е по-напред) плюс Black Swan, май че ми правят някаква шестица засега. L'Illusionniste на Силвен Шоме (трета анимация!) и Howl също бих могла да ги сложа в тази графа. Но не съм гледала True Grit и 127 Hours. Също и за Never Let Me Go на Романек, Biutiful на Иняриту и Blue Valentine имам някакви очаквания, та поне тези 5 са ми задължителни преди да мога спокойно да направя някаква положителна равносметка.
If I never meet you in this life, let me feel the lack.
Разменям местата на Toy Story 3 и Inception.
Inception кара посредствения човек да се чувства умен. Задето може да следи действието. Че визуален стил няма, това просто си пролича мощно във филм за сънища, в който можеш да направиш всичко, а най-странното нещо, което стана, е едно оръжие да се появи от нищото. Страшно въображение, Нолънски, направо ни разказа играта.
И мамка му, наистина е време да се научи на екшън. Или поне да не ни показва колко много не го бива (в ненужни сцени като ледената пустиня).
И понеже Роланд го носи на аватар- моля те, ка'и ми една личностна характеристика на Артър.
Inception кара посредствения човек да се чувства умен. Задето може да следи действието. Че визуален стил няма, това просто си пролича мощно във филм за сънища, в който можеш да направиш всичко, а най-странното нещо, което стана, е едно оръжие да се появи от нищото. Страшно въображение, Нолънски, направо ни разказа играта.
И мамка му, наистина е време да се научи на екшън. Или поне да не ни показва колко много не го бива (в ненужни сцени като ледената пустиня).
И понеже Роланд го носи на аватар- моля те, ка'и ми една личностна характеристика на Артър.
Без да съм гледал Social Network.
Inception
Shutter Island
Black Swan
Scott Pilgrim
KickAss
Machete
Black Death
Даже не мога да ги докарам до 10... останалите неща които гледах са пълна помия.
Inception
Shutter Island
Black Swan
Scott Pilgrim
KickAss
Machete
Black Death
Даже не мога да ги докарам до 10... останалите неща които гледах са пълна помия.
Last edited by dellusion on Fri Jan 07, 2011 12:56 am, edited 1 time in total.
Look at the darkness...
...around me.
...around me.
както обикновено се случва в такива случаи, точно след твърдението, че няма други неща, струващи си споменаването, гледах филм, който се намества веднага в top 2: Winter's Bone.
Е тва са добрите филми за годината според мен. Няма и 10 - криза е, какво да си прави.
1. Scott Pilgrim vs. the World - абсолютно най-гениалния и най-добре режисиран филм. 100% фънсървис и въпреки това интелигентно заснет. Това е филм, който показва какъв е смисъла от киното като такова и как трябва да се прави филм. Директно ми се класира на второ място във вечната ранглиста - след Матрицата. Ако Райт продължи в същия дух ще вземе на Нолън престижната награда - любим режисьор.
10/10
2. Shutter Island - за мен по добрият Генезис. Суперски завъртян сценарий. Лео взе да ме кефи след този филм.
9/10
3. Inception - най-оригинален(без да броим Скот). Да не се повтарям от другата тема. Има си трески за дялане.
9.5/10
4. Repo Men - изключително приятна изненада. При все откраднатия финал филма държи фронта от началото до края. Приятно чувство за хумор, готин екшън, як саундтрак.
8.5/10
5. Kick-Ass - безмозъчен екшън ftw. А сцената, в която
7/10
5. Machete - още безмозъчен екшън ftw. Колебая се кой от двата ми хареса повече, затова да ги броим равни. Мачете е по-добрият филм, но пък сетинг тип мексикана мучос сомбрерос никога не ми е допадал.
8/10
7. Legend of the Guardians: The Owls of Ga'Hoole - Дисни meets 300. Най-добрата анимация за годината. Страхотни ефекти. Slow-mo битки. Историята е whatever ама на кой му пука.
Honorable Меншънс:
Toy Story III - далеч не най-доброто на Пиксар, които и без това са силно Overrated според мен. Проблемите на една тъжна играчка въобще не ме вълнуват.
5/10
The Social Network - Страхотно режисиран, но си остава филм за Facebook. Просто не мога да го сравнявам с филми, правени с пари(не казвам, че тука не са харчени пари, а че не са харчени по компютърни ефекти)
8/10
Е тва е. Още догодина.
1. Scott Pilgrim vs. the World - абсолютно най-гениалния и най-добре режисиран филм. 100% фънсървис и въпреки това интелигентно заснет. Това е филм, който показва какъв е смисъла от киното като такова и как трябва да се прави филм. Директно ми се класира на второ място във вечната ранглиста - след Матрицата. Ако Райт продължи в същия дух ще вземе на Нолън престижната награда - любим режисьор.
10/10
2. Shutter Island - за мен по добрият Генезис. Суперски завъртян сценарий. Лео взе да ме кефи след този филм.
9/10
3. Inception - най-оригинален(без да броим Скот). Да не се повтарям от другата тема. Има си трески за дялане.
9.5/10
4. Repo Men - изключително приятна изненада. При все откраднатия финал филма държи фронта от началото до края. Приятно чувство за хумор, готин екшън, як саундтрак.
8.5/10
5. Kick-Ass - безмозъчен екшън ftw. А сцената, в която
- Spoiler: show
7/10
5. Machete - още безмозъчен екшън ftw. Колебая се кой от двата ми хареса повече, затова да ги броим равни. Мачете е по-добрият филм, но пък сетинг тип мексикана мучос сомбрерос никога не ми е допадал.
8/10
7. Legend of the Guardians: The Owls of Ga'Hoole - Дисни meets 300. Най-добрата анимация за годината. Страхотни ефекти. Slow-mo битки. Историята е whatever ама на кой му пука.
Honorable Меншънс:
Toy Story III - далеч не най-доброто на Пиксар, които и без това са силно Overrated според мен. Проблемите на една тъжна играчка въобще не ме вълнуват.
5/10
The Social Network - Страхотно режисиран, но си остава филм за Facebook. Просто не мога да го сравнявам с филми, правени с пари(не казвам, че тука не са харчени пари, а че не са харчени по компютърни ефекти)
8/10
Е тва е. Още догодина.
There are no rules! I'm gonna get you!
На мен " Shutter Island " изобщо не ми допадна..в смисъл, Леонардо си е добър актьор, но нищо оригинално..ако сте гледали " The Lazarus project " ще ви се стори абс. същото: играе Пол Уолкър ( но се справя, там за първи път го видях като актьор, а не като pretty boy ). Много се изкефих на " Scott Pilgrim vs The World " стахотни режисьорски решения имаше, много смях! Лично на мен мн ми хареса " 500 days of Summer " най-оригиналната романтична комедия..big up!! И има такива реплики,че направо тушират, велик! Тук пак ще кажа и " Howl "...уникален е, за вс, които не са го гледали-ПРЕПОРЪКА .
" The Last Aibender " също много ми хареса. Нямам търпение за другите части.
" The Last Aibender " също много ми хареса. Нямам търпение за другите части.
-You might have a point here,mate.But I can't give it up..Do you wanna know why?
-Why??
-..Meet me in the pub in two minutes.
-Why??
-..Meet me in the pub in two minutes.
Ами годината определено беше малко по-добра от миналта (няма Hurt Locker и тем подобни) та ето и моя скромен Топ 10:
1. The Social Network - това е безспорно номер 1 филма, гледах го преди няколко дена пак след като ми го записаха на компа и филма пак ме придърпа от началото до края без да осъзная кога времето мина. Гениален сценарий, перфектна актьорска игра, технически на много високо ниво - просто нищо няма което да не си е на място.
2. The Fighter - най-добрият актьорски състав за годината, нереално реален филм, направо прилича на документален в начина по който са снимани бокс мачовете. Крисчън Бейл ги размазва отвсякъде (с играта си).
3. Inception - мисля че е ясно защо, Крис Нолън вече е сред големите с тоя филм. Нещата които най ме защеметиха - ефектите (сцената с влака!!), саундракта и отворенията край.
4. Black Swan - Натали Портмън заслужава овации че може да играе по такъв начин като сама признава че "почти не е яла по време на снимките". Тъмната визия на Арановски тук намери пълно отражение.
5. The Ghost Writer - този филм не бе признат по очевидни причини, но това просто показва колко дребнаво общество са американците след като не могат да оценят истинско кино изкуство. Иън Макгрегър за първи път наистина го признавам, както и този французин работил над призрачния саундтрак. Иначе филмът ме заплени допълнително заради шокиращият край, а както и заради пълното изобличаване на един бивш министър председател...сещате се.
6. Winter's Bone - Дженифър Лоурънс е просто прекрасна!
7. Shutter Island - стилът на Скорсезе никога не остава незабелязан, дори и историята да е малко dull. Леонардо все пак играе добре, но явно просто визията и Хиткок-елемените са наистина запомнящи се тук.
8. I Am Love - единствено възражение което имам към филма е че е 'леко' скучен. Иначе любовните сцени и като цяло емоционалноста са нещо което е уникално направено, и гарнирано с поредното майсторско изъплнение на Суинтън.
9. The Town - не толкова добър като Gone Baby Gone, но Джереми Рънър се справя много добре, и като цяло атмосферата на филма се вписва идеално в сценария.
10. Los Abrajos Rojos - ми като фен на Алмодовар най вече го добавям този филм. Но това разбира се не снема идеята, че това е един от най-добрите филми на Алмодовар напоследък, и Пенелопе Круз се изявява блестящо както винаги напоследък.
И между другото Генезис разбира се е тъпо име, много по-лесно се забелязва като не ти го натякват всеки ден. В смисъл, тея какво са си мислили, че това ти е Матрицата и могат да се правят на готини?? Истинското име трябва да е нещо от сорта на Внедряване, много повече придава истинският смисъл на филма като почти научен филм с елементи на фантастика отколкото като чисто фентъзи/сай-фай.
Иначе Той Стори 3 все още изчаквам да го гледма, щото трябва да правя маратон за да си припомня първите 2. Скор Пилгрим може и да е хубав, но не е мой тип и не смятам да го гледам - не може човек да гледа всеки филм който излиза.
1. The Social Network - това е безспорно номер 1 филма, гледах го преди няколко дена пак след като ми го записаха на компа и филма пак ме придърпа от началото до края без да осъзная кога времето мина. Гениален сценарий, перфектна актьорска игра, технически на много високо ниво - просто нищо няма което да не си е на място.
2. The Fighter - най-добрият актьорски състав за годината, нереално реален филм, направо прилича на документален в начина по който са снимани бокс мачовете. Крисчън Бейл ги размазва отвсякъде (с играта си).
3. Inception - мисля че е ясно защо, Крис Нолън вече е сред големите с тоя филм. Нещата които най ме защеметиха - ефектите (сцената с влака!!), саундракта и отворенията край.
4. Black Swan - Натали Портмън заслужава овации че може да играе по такъв начин като сама признава че "почти не е яла по време на снимките". Тъмната визия на Арановски тук намери пълно отражение.
5. The Ghost Writer - този филм не бе признат по очевидни причини, но това просто показва колко дребнаво общество са американците след като не могат да оценят истинско кино изкуство. Иън Макгрегър за първи път наистина го признавам, както и този французин работил над призрачния саундтрак. Иначе филмът ме заплени допълнително заради шокиращият край, а както и заради пълното изобличаване на един бивш министър председател...сещате се.
6. Winter's Bone - Дженифър Лоурънс е просто прекрасна!
7. Shutter Island - стилът на Скорсезе никога не остава незабелязан, дори и историята да е малко dull. Леонардо все пак играе добре, но явно просто визията и Хиткок-елемените са наистина запомнящи се тук.
8. I Am Love - единствено възражение което имам към филма е че е 'леко' скучен. Иначе любовните сцени и като цяло емоционалноста са нещо което е уникално направено, и гарнирано с поредното майсторско изъплнение на Суинтън.
9. The Town - не толкова добър като Gone Baby Gone, но Джереми Рънър се справя много добре, и като цяло атмосферата на филма се вписва идеално в сценария.
10. Los Abrajos Rojos - ми като фен на Алмодовар най вече го добавям този филм. Но това разбира се не снема идеята, че това е един от най-добрите филми на Алмодовар напоследък, и Пенелопе Круз се изявява блестящо както винаги напоследък.
И между другото Генезис разбира се е тъпо име, много по-лесно се забелязва като не ти го натякват всеки ден. В смисъл, тея какво са си мислили, че това ти е Матрицата и могат да се правят на готини?? Истинското име трябва да е нещо от сорта на Внедряване, много повече придава истинският смисъл на филма като почти научен филм с елементи на фантастика отколкото като чисто фентъзи/сай-фай.
Иначе Той Стори 3 все още изчаквам да го гледма, щото трябва да правя маратон за да си припомня първите 2. Скор Пилгрим може и да е хубав, но не е мой тип и не смятам да го гледам - не може човек да гледа всеки филм който излиза.
"Който ни освободи, той ще ни зароби" - Васил Левски
Живот на високи обороти
Живот на високи обороти
Who is online
Users browsing this forum: Google [Bot] and 91 guests