A V A T A R
Добре, не усещаш ли какъв брутален фейл си в момента? Пет поста по ред "така щеше да е по-добре, щото сега е зле". Инфантилно, бате. Сто страници тема, а досега веднъж не си успял да обясниш нито що е зле, нито що би било по-добре иначе. Ето, Трип ти говори с неща от филма. Говори и ти, деба, стига сте се надцаквали с Морви с двуредови постчета!
And you can't dance with a devil on your back...
Никак не съм фейл, когато тези мои постове трябва да са отговор на "ами не може да се сменя историята, щото тогава това няма да е Аватар". Споменах многократно защо историята е зле - защото конфликтът е черно-бяло клише, защото романтичната история е банално развита и в нея не виждам нищо оригинално (и това, което можеше да е поне интересно, е задушено в зародиш), защото темите и паралелите са изключително очевидни и всичко по тази линия ти е сервирано на тепсия, защото диалогът е като писан от 8yo.
И да, би било на порядъци по-добре, ако мотивацията на хората беше нещо повече от тъпашка алчност и ако ънобтейниума им беше примерно единственият шанс да спасят собствения си живот на собствената си планета, която са разкапали. Тогава наказанието на Пандора, под формата на летяща животинска сган, нямаше да е гротеска, като от третокласна анимацийка, а щеше да е горчив урок. Щото сега нещата остават на някво примитивно ниво, око за око, зъб за зъб - гръмнахте ми дървото, ей ся ще го лапате. Еми не така.
И да, би било на порядъци по-добре, ако мотивацията на хората беше нещо повече от тъпашка алчност и ако ънобтейниума им беше примерно единственият шанс да спасят собствения си живот на собствената си планета, която са разкапали. Тогава наказанието на Пандора, под формата на летяща животинска сган, нямаше да е гротеска, като от третокласна анимацийка, а щеше да е горчив урок. Щото сега нещата остават на някво примитивно ниво, око за око, зъб за зъб - гръмнахте ми дървото, ей ся ще го лапате. Еми не така.
- Gunslinger
- Warmage
- Posts: 1201
- Joined: Sat Nov 06, 2004 6:24 pm
- Location: Midworld in the Middle
http://blogofidiots.wordpress.com/
http://tvseriesbg.com/
There they stood, ranged along the hillsides, metTo view the last of me, a living frame For one more picture! In a sheet of flame
I saw them and I knew them all. And yet Dauntless the slug-horn to my lips I set, And blew. 'Childe Roland to the Dark Tower came.'
X-Men Deadly Genesis е Decimation Tie In
http://tvseriesbg.com/
There they stood, ranged along the hillsides, metTo view the last of me, a living frame For one more picture! In a sheet of flame
I saw them and I knew them all. And yet Dauntless the slug-horn to my lips I set, And blew. 'Childe Roland to the Dark Tower came.'
X-Men Deadly Genesis е Decimation Tie In
Всичко това само по себе си пак са голи твърдения. Аз пък твърдя, че диалозите са доста интелигентни, а очевидността, черно-бялостта и "неоригиналността" (whatever THAT is) не са минуси пер се, ако са използвани добре. Какъвто случаят Е. И т.н. надприказване, ама те кучетата си лаят...Silver wrote:Никак не съм фейл, когато тези мои постове трябва да са отговор на "ами не може да се сменя историята, щото тогава това няма да е Аватар". Споменах многократно защо историята е зле - защото конфликтът е черно-бяло клише, защото романтичната история е банално развита и в нея не виждам нищо оригинално (и това, което можеше да е поне интересно, е задушено в зародиш), защото темите и паралелите са изключително очевидни и всичко по тази линия ти е сервирано на тепсия, защото диалогът е като писан от 8yo.
И да, би било на порядъци по-добре, ако мотивацията на хората беше нещо повече от тъпашка алчност и ако ънобтейниума им беше примерно единственият шанс да спасят собствения си живот на собствената си планета, която са разкапали. Тогава наказанието на Пандора, под формата на летяща животинска сган, нямаше да е гротеска, като от третокласна анимацийка, а щеше да е горчив урок. Щото сега нещата остават на някво примитивно ниво, око за око, зъб за зъб - гръмнахте ми дървото, ей ся ще го лапате. Еми не така.
And you can't dance with a devil on your back...
Ок, след като диалогът па точно ти се струва интелигентен - всеки с потребностите си... Мен интелигентните диалози ме карат да ги помня и куотвам. Куотни нещо интелигентно от Аватар, плс? Айде, и да не е чак интелигентно, куотни ми нещо дето да не е по силите на осмокласник.
Голите твърдения как още да ги облека, след като многократно беше споменавано как Аватар дословно копира Покахонтас, FernGully, Battle for Tera, Танцуващия с вълци, Последния самурай и т.н. Какво още да ти сложа до това? При толкова паралели и заемки, твоя работа е да ми докажеш оригиналността на Аватар, след като слагаш "неоригиналност" в кавички. Коя идея и кой паралел от Аватар смяташ за неочевидни? Щото извинявай, ама не избивайте индианци, не се ебавайте с природата и не ходете до Ирак за петрол... айде тези да не са много subtle, a?
Ся знам, че таглайнът е, че това не били минуси, щото, видиш ли, били използвани добре. Кво значи това? Историята или е клише или не е. Посланията или са повърхностни или не са. Наричайте нещата с истинските им имена. Керванът може и да върви, ама единственото дето се чува от фенбойския лагер е "мен па тоа филм толко ме кефи, че въобще всичките му недостатъци са всъщност предимства".
Голите твърдения как още да ги облека, след като многократно беше споменавано как Аватар дословно копира Покахонтас, FernGully, Battle for Tera, Танцуващия с вълци, Последния самурай и т.н. Какво още да ти сложа до това? При толкова паралели и заемки, твоя работа е да ми докажеш оригиналността на Аватар, след като слагаш "неоригиналност" в кавички. Коя идея и кой паралел от Аватар смяташ за неочевидни? Щото извинявай, ама не избивайте индианци, не се ебавайте с природата и не ходете до Ирак за петрол... айде тези да не са много subtle, a?
Ся знам, че таглайнът е, че това не били минуси, щото, видиш ли, били използвани добре. Кво значи това? Историята или е клише или не е. Посланията или са повърхностни или не са. Наричайте нещата с истинските им имена. Керванът може и да върви, ама единственото дето се чува от фенбойския лагер е "мен па тоа филм толко ме кефи, че въобще всичките му недостатъци са всъщност предимства".
Еми аз съм казал малко по-напред що ме кефи диалогът, основно както е използван от двамата лоши. Факт, не е quotable, но и на доста от поне хубавите световни романи примерно не е. Да не говорим за драматургични светини като Стопард, където НИЩО не е quotable.
Да, давам литературни примери, но мисля, че е адекватно да го правя, при положение, че quotableness of dialogue не е ексклузивно изискване за филмовия такъв.
Да кажем, че е serviceable. В края на краищата добрият филм не бива да покрива някакъв checklist, щото подобен прескриптивизъм е в най-добрия случай силно субективно нещо, в най-лошия - irritating presumptiousness (в зависимост как е изразен).
И продължавам да не мисля, че "посланието" е САМО това, което описваш, на първо място щото след 6 години усилено изучаване на литература съм решил за себе си, че концепцията за послание ми е тъпа.
Да, давам литературни примери, но мисля, че е адекватно да го правя, при положение, че quotableness of dialogue не е ексклузивно изискване за филмовия такъв.
Да кажем, че е serviceable. В края на краищата добрият филм не бива да покрива някакъв checklist, щото подобен прескриптивизъм е в най-добрия случай силно субективно нещо, в най-лошия - irritating presumptiousness (в зависимост как е изразен).
И продължавам да не мисля, че "посланието" е САМО това, което описваш, на първо място щото след 6 години усилено изучаване на литература съм решил за себе си, че концепцията за послание ми е тъпа.
Е тва пък е такова измъкване - ок, дайте ми нещо готино от диалога (и сценария като цяло де), дето показва, че е интелигентен. Щото аз предимно слушах някакви бойскаутски възклицания - "ей ся ще ви паднат ченетата", "добре дошли на Пандора" и пр. камерънски шит.
Да, добрият филм не трябва да покрива чек лист и аз твърдо, дори бих казал остро, не изисквам всеки филм да е с куотабъл диалог или оригинален сценарий, за да ме кефи. Просто тук ме дразни как се защитават неща, които нямат никакво извинение и тоя филм се изкарва някво убер перфектно нещо на всички нива, при все че очевидно не е. Ок, и мен Аватар ме кефи като цяло, но сценарият му е пълен шит, фраш с клишета и грубо погазващ всяка възможност за интересен и оригинален завой. Ей тва не е точно характеристиката на убер гперфектния филм.
Еми хубаво, Трип, остави идеята за посланието тогава на някой, за който концепцията за послание в художествено произведение не е тъпа.
Да, добрият филм не трябва да покрива чек лист и аз твърдо, дори бих казал остро, не изисквам всеки филм да е с куотабъл диалог или оригинален сценарий, за да ме кефи. Просто тук ме дразни как се защитават неща, които нямат никакво извинение и тоя филм се изкарва някво убер перфектно нещо на всички нива, при все че очевидно не е. Ок, и мен Аватар ме кефи като цяло, но сценарият му е пълен шит, фраш с клишета и грубо погазващ всяка възможност за интересен и оригинален завой. Ей тва не е точно характеристиката на убер гперфектния филм.
Еми хубаво, Трип, остави идеята за посланието тогава на някой, за който концепцията за послание в художествено произведение не е тъпа.
Предлагам освен задължителното ползване на кирилица да се изисква вече и задължително ползване на български език в темите.
Или в заглавието им да се уточнява, че е желателно човек да е англоговорящ, за да ги чете. (Демек, ако някой знае само български - майната му, да е учил английски.)
Емо, извинявай, ама горният ти пост е нечетивен за немалка част от потребителите на форума. Даже аз, дето уж се оправям с английския, си накъсах прочита на няколко места, докато си преведа наум какво изобщо пишеш.
Айде моля малко напъни да казваме нещата на хубав български, бива ли? Това и за руутването по-назад. И не само то. И не само в тази тема.
Иначе и аз мога да си изпъстрям постовете с думички от английски, че и от френски. Но от уважение към четящите ме се старая да си изразявам мисълта на един-единствен език.
Моля за такова съобразяване и от страна на останалите пишещи.
Или в заглавието им да се уточнява, че е желателно човек да е англоговорящ, за да ги чете. (Демек, ако някой знае само български - майната му, да е учил английски.)
Емо, извинявай, ама горният ти пост е нечетивен за немалка част от потребителите на форума. Даже аз, дето уж се оправям с английския, си накъсах прочита на няколко места, докато си преведа наум какво изобщо пишеш.
Айде моля малко напъни да казваме нещата на хубав български, бива ли? Това и за руутването по-назад. И не само то. И не само в тази тема.
Иначе и аз мога да си изпъстрям постовете с думички от английски, че и от френски. Но от уважение към четящите ме се старая да си изразявам мисълта на един-единствен език.
Моля за такова съобразяване и от страна на останалите пишещи.
The Best of Mozart
https://www.youtube.com/watch?v=Rb0UmrCXxVA
https://www.youtube.com/watch?v=Rb0UmrCXxVA
Moridin wrote:Нещо хайпът във форума силно намаля
Значи, нагледах се (предимно се начетох де) на разни изказвания в темата и колкото и да ми се искаше да страня от нея, защото си имам достатъчно много друга работа извираща върху ми тия дни, не съумявам.
Първо, подобно на Трип (а може би обременена от подобно на неговото образование), концепцията за 'послание' във вида, в който обикновено се тиражира наистина е...dubious at its best. Лично аз, не мога с чиста съвест да застана зад нея, особено, защото в този си вид тя присъства само в редица долнопробно пропагандистки филми, пък аз винаги съм мразела, когато един филм ме 'насилва' да мисля така и така.
Второ, да ви кажа като човек, който пише сценарии и все пак е учил как се пишат сценариите - 'интересен и оригинален завой' не е предпоставка за ебати якия е грамотен сценарий, нека се разберем. Истината е, че една огрмна доза от 'добрите' сценарии сами по себе си са наниз от клишета, което не означава, че няма разкошни сценарии, в които се наблюдава повече застъпена оригиналност. Защото, нека затворим очи и си помислим...не е ли Star Wars в крайна сметка една легенда от Артуровия цикъл? Или случайно The Shining приказка на братя Грим? Примерите са безчет и не планирам да се впускам в изброяването им, но твърде често, за да е ефективен един сценарий работи с конкретни матрици, които са се оказвали успешни и са били приемани от публиката преди това. Все пак човешкият мозък работи по що годе еднакъв начин през вековете развитие и му влияят емоционално горе-долу подобни неща. Поне засега.
И не на последно място, имайки предвид, че се "защитават неща, които нямат никакво извинение тук"...кой казва, че нещо няма извинение? До някакъв Свръхразум трябва да се допитваме или какво? И наистина, малко по-полека с менторстването, че не смятам, че отива на човек, който иска да се покаже като интелигентен и разумен.
ЕДИТ: само да добавя, че аз, бтв, съм твърдо против премахването изцяло на англицизми от форума. Смятам, че всеки е свободен да се изразява както намери за добре. Все пак не сме комунистически строй.
Първо, подобно на Трип (а може би обременена от подобно на неговото образование), концепцията за 'послание' във вида, в който обикновено се тиражира наистина е...dubious at its best. Лично аз, не мога с чиста съвест да застана зад нея, особено, защото в този си вид тя присъства само в редица долнопробно пропагандистки филми, пък аз винаги съм мразела, когато един филм ме 'насилва' да мисля така и така.
Второ, да ви кажа като човек, който пише сценарии и все пак е учил как се пишат сценариите - 'интересен и оригинален завой' не е предпоставка за ебати якия е грамотен сценарий, нека се разберем. Истината е, че една огрмна доза от 'добрите' сценарии сами по себе си са наниз от клишета, което не означава, че няма разкошни сценарии, в които се наблюдава повече застъпена оригиналност. Защото, нека затворим очи и си помислим...не е ли Star Wars в крайна сметка една легенда от Артуровия цикъл? Или случайно The Shining приказка на братя Грим? Примерите са безчет и не планирам да се впускам в изброяването им, но твърде често, за да е ефективен един сценарий работи с конкретни матрици, които са се оказвали успешни и са били приемани от публиката преди това. Все пак човешкият мозък работи по що годе еднакъв начин през вековете развитие и му влияят емоционално горе-долу подобни неща. Поне засега.
И не на последно място, имайки предвид, че се "защитават неща, които нямат никакво извинение тук"...кой казва, че нещо няма извинение? До някакъв Свръхразум трябва да се допитваме или какво? И наистина, малко по-полека с менторстването, че не смятам, че отива на човек, който иска да се покаже като интелигентен и разумен.
ЕДИТ: само да добавя, че аз, бтв, съм твърдо против премахването изцяло на англицизми от форума. Смятам, че всеки е свободен да се изразява както намери за добре. Все пак не сме комунистически строй.
Last edited by Vivian on Tue Jan 26, 2010 10:38 pm, edited 1 time in total.
Абе да спориш с Вивиан за филми е като да ловиш пираня с патката си - нито много риба ще наловиш нито члена ти ще става за нещо след това .... --The Dragon
Напомнете ми да не споря с Вивиан. Лайк евър. -- Muad_Dib
Напомнете ми да не споря с Вивиан. Лайк евър. -- Muad_Dib
Както казах, писал съм защо АЗ смятам, че диалогът е добре използван в поне 2 случая, и сори, ама няма да се повтарям. Разчитам, че следиш темата, но в случай, че не го правиш, не мога да хабя допълнително от своето време, за да го правя вместо теб. Може би така е по-добре, предвид че едва ли ще си помръднеш от позицията и вероятно ще взема и аз да набирам черни точки в твоя интелекто- или естетометърSilver wrote:Е тва пък е такова измъкване - ок, дайте ми нещо готино от диалога (и сценария като цяло де), дето показва, че е интелигентен. Щото аз предимно слушах някакви бойскаутски възклицания - "ей ся ще ви паднат ченетата", "добре дошли на Пандора" и пр. камерънски шит.
Да, добрият филм не трябва да покрива чек лист и аз твърдо, дори бих казал остро, не изисквам всеки филм да е с куотабъл диалог или оригинален сценарий, за да ме кефи. Просто тук ме дразни как се защитават неща, които нямат никакво извинение и тоя филм се изкарва някво убер перфектно нещо на всички нива, при все че очевидно не е. Ок, и мен Аватар ме кефи като цяло, но сценарият му е пълен шит, фраш с клишета и грубо погазващ всяка възможност за интересен и оригинален завой. Ей тва не е точно характеристиката на убер гперфектния филм.
Еми хубаво, Трип, остави идеята за посланието тогава на някой, за който концепцията за послание в художествено произведение не е тъпа.

Относно посланието - това си заслужава цяла отделна тема и може даже да я пусна. Щото досега не съм видял и едно адекватно описание на туй чудо "послание". Та затова така с недоверие. Не съм сигурен, че дори ти, предвид интелектуалния ти капацитет и наклонности, се вълнуваш от "посланието" като елемент от това, което гледаш/четеш. Предвид аналитичните ти способности по отношение на киното, винаги съм искал да те питам, отделяш ли време за четене и какво обичаш да четеш?
Едит: Относно англицизмите - хм, и Вивиан има право...
Е то затова споменах в оная тема за чуждиците, че има разлика между "чуждица" и "заемка". Баш на филолози няма да я обяснявам. 
Правилният български включва заемки. Но не и чуждици.
Иначе ви гетвам мийнинга, mes amis. Не ми надвишавате интерпретативния и когнитивен капацитет, ама тук не общуваме едноцифрено число хора и то все полиглоти. Или?

Правилният български включва заемки. Но не и чуждици.

Иначе ви гетвам мийнинга, mes amis. Не ми надвишавате интерпретативния и когнитивен капацитет, ама тук не общуваме едноцифрено число хора и то все полиглоти. Или?
The Best of Mozart
https://www.youtube.com/watch?v=Rb0UmrCXxVA
https://www.youtube.com/watch?v=Rb0UmrCXxVA
Moridin wrote:Нещо хайпът във форума силно намаля
Не сме комунистически строй, но пък майчиният ни език не е английски и е проява на уважение и интелигентност да си говорим възможно по-разбираемо
Не съм съгласна. Идейният заряд на филма е тясно свързан с това, че хората са някъде там в периферията и не заслужават да се обръща внимание на вътрешните им драми. Обърнато е внимание на резултата от действията им:
Super M, много готини постове
Жалко е, че някои хора виждат само поредица от гледки във филма, но проблемът си е техен.

Да, като сюжет става, но ще е съвсем различен филм в основата си. То хората вече го казаха де.Lord wrote:Добре де, няма как да не забележи човек, че Onslaught ви даде сносно предложение за алтернативен сюжет и въпреки това според Ghibli: а) идеята на филма била друга, б) така не се променял сюжета, а цялата концепция.
Ехоо?![]()
Lord wrote:ако беше наблегнато още малко върху вътрешната борба на хората преди да нападнат навитата, филмът щеше да запази идеиния си заряд, дообогатявайки го с допълнителен елемент на драма
Не съм съгласна. Идейният заряд на филма е тясно свързан с това, че хората са някъде там в периферията и не заслужават да се обръща внимание на вътрешните им драми. Обърнато е внимание на резултата от действията им:
- Spoiler: show
Super M, много готини постове

Жалко е, че някои хора виждат само поредица от гледки във филма, но проблемът си е техен.
PICARD: Now, are we progressing, Mister La Forge?
LAFORGE: About like you'd expect, sir.
PICARD: Splendid. Splendid. Carry on.
LAFORGE: About like you'd expect, sir.
PICARD: Splendid. Splendid. Carry on.
Интересно тогава как всичко това се връзва с толкова черно-бял филм като Аватар, в който добрите и лошите, както и морала в конфликта им са ти ясно посочени. Чудесно, че употреби думата пропагандност, бтв.Vivian wrote:Първо, подобно на Трип (а може би обременена от подобно на неговото образование), концепцията за 'послание' във вида, в който обикновено се тиражира наистина е...dubious at its best. Лично аз, не мога с чиста съвест да застана зад нея, особено, защото в този си вид тя присъства само в редица долнопробно пропагандистки филми, пък аз винаги съм мразела, когато един филм ме 'насилва' да мисля така и така.
Сега, трябва ли пък аз да почвам да изброявам как едно нещо може да почива на добра и работеща идея, но да надгражда по оригинален начин над нея. Както вече казах, нямам нищо против още един преразказ с разсъждения по Покахонтас, но айде нещо малко, ама съвсем мъъничко оригинално да има. Дето да си оправдае новата занимавка с тая история. Тука имаме няква CG-планета, която стои като единствения аргумент. Но нека да сме сериозни все пак.Второ, да ви кажа като човек, който пише сценарии и все пак е учил как се пишат сценариите - 'интересен и оригинален завой' не е предпоставка за ебати якия е грамотен сценарий, нека се разберем. Истината е, че една огрмна доза от 'добрите' сценарии сами по себе си са наниз от клишета, което не означава, че няма разкошни сценарии, в които се наблюдава повече застъпена оригиналност. Защото, нека затворим очи и си помислим...не е ли Star Wars в крайна сметка една легенда от Артуровия цикъл? Или случайно The Shining приказка на братя Грим? Примерите са безчет и не планирам да се впускам в изброяването им, но твърде често, за да е ефективен един сценарий работи с конкретни матрици, които са се оказвали успешни и са били приемани от публиката преди това. Все пак човешкият мозък работи по що годе еднакъв начин през вековете развитие и му влияят емоционално горе-долу подобни неща. Поне засега.
Не знам кой трябва да питаме. Аз не виждам необходимост концепцията за филм като Аватар да е непременно толкова повърхностна, така че намирам мързеливостта на Камерън за непростима.И не на последно място, имайки предвид, че се "защитават неща, които нямат никакво извинение тук"...кой казва, че нещо няма извинение? До някакъв Свръхразум трябва да се допитваме или какво? И наистина, малко по-полека с менторстването, че не смятам, че отива на човек, който иска да се покаже като интелигентен и разумен.
Бтв, понеже ми стана интересно - коя си ти, всъщност? Ако не е много малоумно да питам така де...

Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 1 guest