Понеже напоследък нещо съм се вманиачил в пеенето, нищо че не ходя от 2 месеца на уроци - опитах се да намеря някаква класификация на мъжките гласове в уикипедия, но западната система на маркиране на тоновете ме обърква неимоверно. Та реших да пусна тук някакви характеристики, а Радо или Марфито да ми кажат къде точно се падам като глас.
Начи, on a good day, долната граница на диапазона ми е ре от малка октава (ако и да звучи безполезно и не-много певчески; най-ниският и същевременно на 100% удобен ми за пеене тон е фа от малка.)
On a good day пак, горната граница на диапазона ми в chest/mix voice е сол от втора октава (най-удобна за пеене ми е пак фа, от втора).
Оттам нататък имам още октава head voice, но не онзи кухо звучащ фалцет, а плътен звук с възможност за кресчендо и декресчендо (динамичен контрол ли му се викаше? Възможно е да звуча като пълен профан тука...). (макар да не е всъщност пълна октава - ми,фа и сол от трета октава в едно 50% от случаите ми звучат тотално непевчески, тъй че на този етап реално имам 90-100% комфорт максимум на ре от трета).
Бтв, мисля че не би било лошо в тоя форум да си има някои "инструментални" теми, били те за глас или други инструменти
Въпрос за разбиращи от пеене
- Maledictus
- Warmage
- Posts: 1190
- Joined: Sat Feb 23, 2008 10:27 am
- Location: In the middle of the Danse Macabre
- Contact:
Гласът се определя и на базата на тембър освен на диапазон. Много баритони имат я повече височини, я низини. Аз долу примерно стигам при рзпяване до фа, понякога ми, ако го целим специално, обаче просто нямам "ташаците" за бас. Двата постановъчни тембъра, които ми излизат - лек и плътен са си чисто баритонови. Всъщност много от известните баси (Сам Реми да речем) са повече бас-баритони. Аз натурален бас отдавна не съм чувал.
Иначе грубо класификацията на разпяване при нас по диапазон е
Малка октава е центъра на басите и баритоните, като първите имат резерв до до на голяма и ми или фа диез на първа, а баритоните - фа голяма до сол или ла на първа. Тенорът е от до на малка до си на първа, или до диез на втора.
Освен това има баси профунди - пичовете с глас в контра октава, октавиращи баси, тенори алтино и контратенори, и нека не забравяме - кастрати, ама за тях не зная вече към мъжете ли трябва да ги водим.
Сега , това диапазоново разделение те касае само ако си решил да ставаш оперен певец Защото постановката много ти ограничава диапазона. Стандартно е потребно да имаш две октави и малко. Певци като Иван Ребров с 4 октави гласище са рядкост.
Иначе просто си определяш гласа по тембъра и центъра (октавата, която ти идва най-лесна за изпяване). Ама по това, което съм чувал си или бас или бас баритон.
Иначе ето табличка
Бас - до голяма - фа първа
Баритон - фа голяма - си бемол първа
Тенор - сол малка - до диез втора
Както виждаш се застъпват и там идват силата на гласа и тембъра. Но пак - това важи само за оперното пеене. Гръдно ако щеш го наречи. Попът, рокът и джазът с техните прийоми дават много повече диапазон.
Иначе грубо класификацията на разпяване при нас по диапазон е
Малка октава е центъра на басите и баритоните, като първите имат резерв до до на голяма и ми или фа диез на първа, а баритоните - фа голяма до сол или ла на първа. Тенорът е от до на малка до си на първа, или до диез на втора.
Освен това има баси профунди - пичовете с глас в контра октава, октавиращи баси, тенори алтино и контратенори, и нека не забравяме - кастрати, ама за тях не зная вече към мъжете ли трябва да ги водим.
Сега , това диапазоново разделение те касае само ако си решил да ставаш оперен певец Защото постановката много ти ограничава диапазона. Стандартно е потребно да имаш две октави и малко. Певци като Иван Ребров с 4 октави гласище са рядкост.
Иначе просто си определяш гласа по тембъра и центъра (октавата, която ти идва най-лесна за изпяване). Ама по това, което съм чувал си или бас или бас баритон.
Иначе ето табличка
Бас - до голяма - фа първа
Баритон - фа голяма - си бемол първа
Тенор - сол малка - до диез втора
Както виждаш се застъпват и там идват силата на гласа и тембъра. Но пак - това важи само за оперното пеене. Гръдно ако щеш го наречи. Попът, рокът и джазът с техните прийоми дават много повече диапазон.
По спомен от доста повърхностните ми познания:
означенията са ей така
CC (или C1) – контра;
C (C2) – голяма;
c (C3) малка;
ci (C4) първа;
cii (C5) втора;
ciii (C6) трета;
civ (C7) четвърта.
Басът според не знам и аз каква/чия е тая класификация, дето я помня, е най-ниско около D2 (Ре голяма октава); Баритонът е в диапазон приблизително G2 – G4 (от сол голяма до сол първа).
Ре от малка най-ниско и Фа от втора най-високо звучи като баритон, който има височини на тенор. А в хоровото пеене, където няма баритон, предполагам би било нисък тенор (баритонен – баритонален? – тенор, или нещо от тоя сорт му се викаше също май). Ама това е съвсем теоретично де.
означенията са ей така
CC (или C1) – контра;
C (C2) – голяма;
c (C3) малка;
ci (C4) първа;
cii (C5) втора;
ciii (C6) трета;
civ (C7) четвърта.
Басът според не знам и аз каква/чия е тая класификация, дето я помня, е най-ниско около D2 (Ре голяма октава); Баритонът е в диапазон приблизително G2 – G4 (от сол голяма до сол първа).
Ре от малка най-ниско и Фа от втора най-високо звучи като баритон, който има височини на тенор. А в хоровото пеене, където няма баритон, предполагам би било нисък тенор (баритонен – баритонален? – тенор, или нещо от тоя сорт му се викаше също май). Ама това е съвсем теоретично де.
If I never meet you in this life, let me feel the lack.
- Maledictus
- Warmage
- Posts: 1190
- Joined: Sat Feb 23, 2008 10:27 am
- Location: In the middle of the Danse Macabre
- Contact:
Не, басът трябва да стига до до голяма, ако иска да има пълен басов репертоар. Емо е по-нисък глас от мене, и по скоро пее фа на голяма, от колкото на малка Обаче зависи като се разпяваш къде ти е по-лесно да го чунаш. Имам един колега, баритон, който се разпява най-лесно ако някой му свири първа октава и така си чува гласа.
Може би е така, да. Логично е онези субуфери profondo-басите да са от контраоктава (аз не съм сигурна, че някога съм чувала такъв глас всъщност).
А иначе е ясно, че хитването на тонове при разпяване не е индикация за диапазона. Да се чувства удобно да пее Фа от втора е супер странно за нисък глас обаче. Това са сериозни височини все пак.
А иначе е ясно, че хитването на тонове при разпяване не е индикация за диапазона. Да се чувства удобно да пее Фа от втора е супер странно за нисък глас обаче. Това са сериозни височини все пак.
If I never meet you in this life, let me feel the lack.
- Maledictus
- Warmage
- Posts: 1190
- Joined: Sat Feb 23, 2008 10:27 am
- Location: In the middle of the Danse Macabre
- Contact:
http://www.youtube.com/watch?v=fzFrmQQiHWs
Ето запис на един от най-ниските в момента живи такива люде. Изслушай го цялото, има места където......... Абе искам такъв глас да имах.... Много е капризен, тежък и за друго освен хорово пеене не става, ала е впечатляващ, баси!
Ето запис на един от най-ниските в момента живи такива люде. Изслушай го цялото, има места където......... Абе искам такъв глас да имах.... Много е капризен, тежък и за друго освен хорово пеене не става, ала е впечатляващ, баси!
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 19 guests