Стихче от Феликс
Moderators: Trip, Random, Marfa
- Maledictus
- Warmage
- Posts: 1190
- Joined: Sat Feb 23, 2008 10:27 am
- Location: In the middle of the Danse Macabre
- Contact:
На мен ми се щеше в крайна сметка поне да е разбрал нещо от написаното от мен, пък ако и да му реагира остро. Ама той явно не е, или не иска. Феликс, желаеш ли коментар и по второто си стихотворение?
Едит: Всъщност, стихотворенията ти са пълни само с прекалено много препинателни знаци. И не знам с кое око си видял очевидната смъртност на греха, който тавтологиите представляват, понеже аз такова нещо не съм казвал. А да си измисляш силни думички и да ми ги слагаш в устата само усилва собствената ти фрустрация и гняв срещу мен.
Гневът срещу един е гняв срещу всички. Гневът срещу всички е гняв срещу себе си. Така че се пази и съхранявай душевното си спокойствие
Кои са любимите ти поети бтв?
Едит: Всъщност, стихотворенията ти са пълни само с прекалено много препинателни знаци. И не знам с кое око си видял очевидната смъртност на греха, който тавтологиите представляват, понеже аз такова нещо не съм казвал. А да си измисляш силни думички и да ми ги слагаш в устата само усилва собствената ти фрустрация и гняв срещу мен.
Гневът срещу един е гняв срещу всички. Гневът срещу всички е гняв срещу себе си. Така че се пази и съхранявай душевното си спокойствие
Кои са любимите ти поети бтв?
Уточнение ...
И въобще , тези от вас който обожават да им критикуват безмилостно поезията без да я възприемат като опит за предаване на емоция... нека първи хвърлят камък в мен!
Марфа,Marfa wrote:Чакай сега, какви са тези приказки?! "Собственото си нищожество", не знам какво... Първо се сърдиш на критикарите с мъгляв и неконкретен език, а когато получаваш конкретика се впускаш в драми в стил "ама те си позволяват да ме критикуват". Критика ли искаше или очакваше всеобщо хлъцване от възхищение? Никой не е казал, че стиховете ти са лоши, хората споделиха просто какво точно не им харесва в тях и какво в тях би могло да се промени така, че да им харесат. Никой тук не е професионален поет, хората коментират стиховете ти лично и непрофесионално. Никой не те кара да се съобразяваш с мнението им, нито пък е задължително да си подобриш правописа. Е, освен ако сам ти не желаеш, разбира се. Ти например смяташ ли, че добрият правопис и писмената грамотност са едно от условията за добър литературен продукт? Разбира се може би мислиш, че това е маловажно и запетайките са без значение, не знам...
В заключение - очевидно обичаш да пишеш стихове и поезията те влече. Аз лично съм забелязала, че когато човек искрено обича да прави нещо (било да танцува, пее или пробива с дрелка) то е защото обикновено наистина има талант в съответната област. Вероятно и при теб е така и ти желая творческа продуктивност, както и да не се ослушаваш само за аплодисменти, а и за критики. Те също са важни.
аз мисля че не разбра моята реакция.
Аз не съм очаквал тука оваций и хълцания (въпреки че кой е толкова дебеллоок та да не си признае че му се ще)
Аз обаче се надявах поне да възбудя някакъв интерес или диалог на темата на която писах....
Усещането ми е,че запъхтяно викам на някого "Леле мале гори ти къщата бе !" , а той намръщено и педантично ме смъмря за неправилни ударения и нескопосано произношение....
Относно поезията въобще .. да обичам да си пиша стихчета.... имам си няколко тетрадки изписани с тях ... и си ми аресват..
Най-после!
Ей човеко, къде се губиш бе!Оваций wrote:Аз все пак съм тук
Съсипах се тука да те чакам!
Кои части?Критиката ти я възприемам (отчасти)
Гневът срещу един е гняв срещу всички. Гневът срещу всички е гняв срещу себе си. Така че се пази и съхранявай душевното си спокойствие
Че ти липса на хумор ли долови точно в това?Айде малко чувство за хумор брато....
Тя може да е това, може да е и много други неща, но точно поезията - защото е поезия, - за да е успешен опит за предаване на каквото и да било, трябва да е възможно най-добре оформена. От запетайката до заглавието.като опит за предаване на емоция...
Диалог може да възбудиш, при това много интересен, понеже никой тук още не е коментирал поезията като *работа*, а не като вдъхновение свише, целящо да изкара нещо красиво/болезнено, стаено в най-дълбоките дълбини на душата на твореца-поет.Аз обаче се надявах поне да възбудя някакъв интерес или диалог на темата на която писах....
Усещането ми е,че запъхтяно викам на някого "Леле мале гори ти къщата бе !" , а той намръщено и педантично ме смъмря за неправилни ударения и нескопосано произношение....
За мен стихотворенията ти определено подлежат на дообработка. Която ще направи посланието ти (което е нещото, дето ти е важно явно) още по-силно, ясно и богато. А тази дообработка е само и единствено в текста. Текста трябва да го направиш ясен, богат и смислен. Затова и аз коментирах текста. Коментирах куплетите, образите, словореда, пунктуацията.
Ако си чел английски поети, повечко от тях, знаеш колко титанично значение има всеки от тия елементи там.
Емо, много педантично се отнасяш към цялата работа. Човека твори поезия..гори му къщата!
@Феликс Тези коментари са за Емо. Ти приятелю римуваш
"буза - обуза и разправа - удовлетворява" И поради това не заслужаваш коментари, щото биха били загуба на време.
"Почти тавтологиите" са позволени в поезията ако ролята им е да носят някакъв емоционален товар. В случая "ръмжи" идентифицира обекта като животно докато само "клокочи" създава мисловна картина на поточета и казани за туршия."бесен гняв" е почти тавтология. "ръмжи" също поне за мен разрежда образа, който е "клокочи хищно".
Абсолютно няма нужда да дава такива разяснения на читателя. Става дума за хаотични ирационални чувства, които самият автор не може да определи. Сляп гняв, а не гняв към нещо определено. Виж последната част "този сценарий аз жадувам многократно, това е дето ме удовлетворява!" Ключ тук е "жадувам многократно""Конфликт, агресия, заслужена разправа" с какво? С кого?
@Феликс Тези коментари са за Емо. Ти приятелю римуваш
"буза - обуза и разправа - удовлетворява" И поради това не заслужаваш коментари, щото биха били загуба на време.
Хеликоптерите са душите на взривени танкове...
Както и когато са достатъчно еднакви, за да създават усещане за емоционален товар, но и достатъчно различни, че да носят различна информация - бесния гняв е един вид подразбиращо се, да не говорим, че е неконкретно. "Клокочи" на мен ми създава по-скоро асоциативна картина с нещо скрито, но напиращо да излезе. Ръмженето първо не е свързано с клокочене (макар едното да е описание на звук, а другото - за мен - описание на душевно състояние) и второ е вързано с вълчицата, която не ме кефи определено."Почти тавтологиите" са позволени в поезията ако ролята им е да носят някакъв емоционален товар. В случая "ръмжи" идентифицира обекта като животно докато само "клокочи" създава мисловна картина на поточета и казани за туршия.
"Конфликт, агресия, заслужена разправа" с какво? С кого?
Смятам, че има нужда не от подобни разяснения, а от подобна информация някъде в стихотворението, поне примерно два аспекта на неприязънта на лирическия герой, конкретно описани, понеже в настоящото си състояние, стихотворението е най-вече куп от общи приказки. А пък ако ще е омраза насочена просто ей така навън, му трябват по-силни думи, за да изрази нещо такова - по възможност, пак чрез някакъв що-годе конкретен образ
Това е много мъгляво определение. Има неща като "черен гняв" и дори "всеопрощаващ гняв". Знам какво имаш предвид де.Както и когато са достатъчно еднакви, за да създават усещане за емоционален товар, но и достатъчно различни, че да носят различна информация
"клокочещо ръмжене" е много силен и емоционално зареден израз надвишаващ по ефект "ръмженето" или "клокоченето" взети поотделно. (Впрочем второто е напълно физическо състояние на крайна ярост - гласа ти клокочи от напиращите емоции)
Абсолютно. Ако говорим за добра поезия, то на всеки "въпрос" (вопъл ) на автора му се полага някакъв "отговор", след всяка ескалация на неясни чувства трябва да стои катарзис, който да даде хармоничност и структура на стиха. Обаче не е задължително. А не е задължително, защото съществува мистичната вероятност, някъде там някой да пише такава неорганизирана поезия, куп от общи приказки, която да е абсолютно гениална. (Мне..сега като помислих надали... )Смятам, че има нужда не от подобни разяснения, а от подобна информация някъде в стихотворението, поне примерно два аспекта на неприязънта на лирическия герой, конкретно описани, понеже в настоящото си състояние, стихотворението е най-вече куп от общи приказки. А пък ако ще е омраза насочена просто ей така навън, му трябват по-силни думи, за да изрази нещо такова - по възможност, пак чрез някакъв що-годе конкретен образ
Хеликоптерите са душите на взривени танкове...
Малко противоречива ти е комуникацията господине,B. Delvig wrote:
@Феликс Тези коментари са за Емо. Ти приятелю римуваш
"буза - обуза и разправа - удовлетворява" И поради това не заслужаваш коментари, щото биха били загуба на време.
От една страна демонстрация на дълбоко и преизпълващо презрение към мен и към думите, който нагло се осмелявам да римувам ,а от друга толкова мило обръщение: "приятелю"...
Чакай, чакай ... един момент....
На какво основание реши ,че съм ти приятел???!!
Мога да ти намеря примери на известни поети, които тъпчат наляво и надясно всяко възможно и невъзможно граматическо,правописно и бюрократично правило..Тя може да е това, може да е и много други неща, но точно поезията - защото е поезия, - за да е успешен опит за предаване на каквото и да било, трябва да е възможно най-добре оформена. От запетайката до заглавието.
И стиховете им са Супер!
P.S. Стиховете на Иван Вазов в оргинал въобще са написани със старото ъ накрая... голем праз...
От друга страна ако един човек няма какво да каже .... И най педантичната граматическа виртуозност няма да му помогне...
Last edited by Felix_L on Fri Oct 17, 2008 4:29 am, edited 1 time in total.
Добре, но ако един човек има какво да каже, именно дребните неща могат да му попречат.
Виж, всъщност е просто. Истинските поети имат какво да кажат. А истински добрите поети го казват по максимално добър начин.
Бтв, с риск да се покажа самата аз много неграмотна - какво е обуза? Още първият път ми направи впечатление, но мислех да го потърся по речници... и понеже не намерих...
Нормално е да правиш грешки, ако от години не си служиш с българския, но не подценявай влиянието им и ги изглаждай. И от чисто любопитство - колко време си го използвал като главен (за общуване) език, кой ти е главният език сега?
Виж, всъщност е просто. Истинските поети имат какво да кажат. А истински добрите поети го казват по максимално добър начин.
Бтв, с риск да се покажа самата аз много неграмотна - какво е обуза? Още първият път ми направи впечатление, но мислех да го потърся по речници... и понеже не намерих...
Нормално е да правиш грешки, ако от години не си служиш с българския, но не подценявай влиянието им и ги изглаждай. И от чисто любопитство - колко време си го използвал като главен (за общуване) език, кой ти е главният език сега?
I don't wanna die
But I ain't keen on living either
But I ain't keen on living either
Здрасти,
Обуз означава хмммм тежка ноша, задължение... еееее.... на английски се превежда като "burden".
Вярно е , че от 15 години практически рядко използвам български...
Обаче..
Като ви чета мненията и ги сравнявам със своя език... не виждам в
нещо да куцам по сравнение с вас.... напълно ясно и
достъпно си изразявам мислите....
Обуз означава хмммм тежка ноша, задължение... еееее.... на английски се превежда като "burden".
Вярно е , че от 15 години практически рядко използвам български...
Обаче..
Като ви чета мненията и ги сравнявам със своя език... не виждам в
нещо да куцам по сравнение с вас.... напълно ясно и
достъпно си изразявам мислите....
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 25 guests