Last of Us Part II

Всичко, което ви вълнува около голфа, бингото и стрип-покера...

Moderator: AlDim

User avatar
трубадур
Ascendent
Posts: 4618
Joined: Sat Apr 07, 2007 4:33 am

Re: Last of Us Part II

Post by трубадур » Mon Jun 22, 2020 3:31 pm

От лийковете, през ревю бомбването до обвинения към режисьора, че се е инсъртнал в играта като топ ебача на село и якия пич, обсъждането около тая игра наистина стана ебаси мемето.

Въпреки всичко, което казах за нея и грам не ми е мръднало мнението между другото, ако трябва да й се дават глупави оценки The Last of Us Part II е поне 7-7,5 (реално за мен е към 6, но в някои отношения е толкова над средното ниво, че заслужава бууст). Това е толкова полиран продукт, че в много отношения другите ще си сверяват часовника. За съжаление носи много от минусите от тая генерация, а последните 2 години видяхме скок в качеството на какво означава ААА игра. Sekiro, resident evil 2 римейка, red ded 2, devil may cry 5, тая година новия дуум и халф лайф алекс, твърде много стъпки назад взима last of us, за да е в тяхната категория, но от друга е сума цици напред спрямо резидент ивъл 3 римейка например, та тва търкаляне на пода и рев малко идват нанагорно.

Просто ако не беше сайбърпънк това щеше да е най-чаканата игра за 2020-та и за съжаление са взели твърде много грешни решения... за игра. Историята явно е големият проблем, която на книга не е толкова зле като идея (откъдето идват и постоянните препратки към игра на тронове). Просто реализацията куца. И то хубаво звучи цикличността на насилието, огледални образи и какво си причиняваме, когато имаме какво да губим са твърде преекспонирани особено в зомби жанра и тук няма нищо ново. Барабар с това, че служи на много загубен ривендж плот, който сме гледали хиляди пъти и който кара масово героите да се държат като пълни идиоти, за да се случат сцените много бърка в очите, когато говорим за игра, която се продава на гърба не героите си и качествена история.

И освен това играта те кара да я играеш по възможно най-скучния и досаден начин, който я превръща буквално в работа. Съветвам хората да я играят или на див стелт без убийства или директен юруш. Щото дифолт режимът е просто мъка. Особено като се смени гледната точка с Аби, щото Ели вече е твърде ОП и вместо да измислят нещо те връщат на нулата, за да вдигнеш нивата пак. И въобще цялото нещо са часове след часове от мъка, последвани от минути на безобразно вдъхновение, показващо, че има в екипа кадърни дизайнери, но с желанието си да проточат играта до близо 30 часа толкова много набухватели има вътре, че втриса.

С това на ум, new game + е истината. Толкова приятна изненада са къстъм настройките за трудност, че са на ниво едва ли не conan exiles като правиш сървър.

С други думи противоречива работа, много може да се каже за играта. Скапаният изкуствен интелект, дори на макс трудност, че се играе едва ли не като скайрим на стелт-стрелец режим, епиката също е като в скайрим, уж голяма гражданска война, а то 5 човека на кръст в голямата битка, въобще много често ме навеждаше на спомени от модерните бетесда излагации, със се няколко смешни бъга, нефелни врагове и търчене из града (ала Бостън във фолаут 4), само дето тука дори не се и опитват да замаскират, че действията ти имат някаква тежест върху развитието на историята. Но както казах има няколко великолепни момента, където ноти дог си защитават позициите при изграждане на герои, свят и диалог. Няколко изкъртващи геймплей моменти, които за съжаление не са използвани по-често. Ню гейм плюс е рай. Визуално и звуково е шедьовър.

И да си стигнем до големия проблем.
Spoiler: show
Джоел и Ели. Дори тук са наясно колко са силни заедно и с тях са свързани най-добрите страни на играта. Да убиеш Джоел толкова рано, а да няма с какво да го заместиш е кофти стъпка. Не че не и опитват. Ели е с Джеси, Дина, дори с Томи за малко (единственият друг герой, който може да се мери с Джоел... донякъде). После Аби с децата и Оуен. Двойките никога не достигат вдъхновението и качеството, което екипът демонстрира, докато се занимава с Ели и Джоел. Това е страшно силно комбо, самият Джоел е най-пълнокръвният и изпипан персонаж в тая вселена, Ели без него направо е различна личност, която е много по-близка до Аби, което е ок за история, но не и за следване 30 часа, щото смяната им няма почти никаква разлика. Все си в обущата на раздразнено и ядосано момиче. И за капак на всичко Джоел е прекинат само заради тъпия сюжет, вместо да бият с две паралелни истории в реално време, вместо с досадни ретроспекции.

Играта иска много от теб. Да убиеш Джоел и после да симпатизираш на убиеца му без да ти се дава солиден заместител на героя, който реално прави играта хит. Виждам много хора са на това мнение, защото Аби все пак става симпатична. И ако нещата се развиваха в хронологичен ред мани че щяхме да имаме много повече Джоел... отново, звездата на това нещо в тия 30 часа има екранно време под 2. Но и покачването на напрежението преди убийството щеше да е много по-високо.

А и в крайна сметка можеха да си разтворят света дори без отмъщението. Тая игра ако беше само Аби в града и гражданската война щеше да е толкова по-добре приета. Дори без участието на Джоел и Ели. Или да ги бяха събрали в третата. Много много бързо се лишават от толкова силен коз като Джоел и е като да утрепеш Хан Соло в началото на империята, а не на финала.
та тва за ся. Добра игра затъркана от много високи очаквания (феновете) и странни решения (екипа). Само ми се щеше ню гейм плюс опциите да бяха достъпни от самото начало. Ако не бяха дуум и халф лайф, щеше да ми е претендент за игра на годината. Но играта взима твърде често контрола, въпреки опитите да е малко като Spec Ops the line, въобще нямаш свободата да променяш траекторията на коя и да е сцена, но имаме врагове, които си говорят като нормални хора, докато им мериш слепоочието. Въобще много е ту така, ту иначе и иначето винаги е в ущърб на играча. Твърде малко геймплейни сценарии наистина изискват пълното ти ангажиране (3-те бос битки... да 3, ако не броим 3-те човешки сблъсъка, а аз не ги), през останалото време си на автопилот.

А отвъд всичко това ноти дог все пак са влудяващо скапана компания, която заслужава всичките лайна по тях и не става дума дали залитат по сошъл джъстис глупости или не. Така че да мрат. А да и колкото и да се опитваш НЕ може да НЕ убиеш куче. Да мрат двойно.

User avatar
AlDim
Elder God
Posts: 5885
Joined: Mon Jul 24, 2006 1:49 pm

Re: Last of Us Part II

Post by AlDim » Mon Jun 22, 2020 6:23 pm

Честно казано за мен оригиналната Last of Us беше посредствена игра с добра история, свят и персонажи. Погледнах си старото мнение и е все едно чета коментарите относно геймплея на втората част:
AlDim wrote:Минах Last of Us и съм с малко смесени чувства. От една страна светът, историята и персонажите са разивити много добре (макар и да има доста титанични логически малоумия) и е искрено удоволствие да следваш приключенията на Джоел и Ели. От друга - геймплеят е доста добре изпипан като цяло, но огромна част от него е сложена просто за да се случва нещо. Няма причина или следствие, просто си се случва и това адски много си личи в игра, чиято основна цел е да бъде емоционална и да гради интересни персонажи. Този проблем е още по-явен, при положение че няма особено геймплейно разнообразие. Или ще решиш един от три дразнещо линейни пъзела за 9-ти път, или ще ти хвърлят рандъм от енкаунтър от бандити, или ще ти изсипят торба със зомбита. Създателите на играта тотално са проспали урокът по гейм дизайн, изнесен от Red Dead Redemption. В този тип игра не е нужно винаги да има екшън или решаване на дебилни пъзели. Ако бяха оставили играчите наистина да се потопят в света на играта, хем екшънът щеше да има по-голямо въздействие, хем емоционалните нотки щяха да удрят още повече.
Струва си да отбележа и че играта е безбожно красива, но предвид студиото, което стои зад нея, това по никакъв начин не е изненадващо.

Като цяло давам на Last of Us 8/10. Струваше си, но има прекалено крещящи концептуални проблеми, за да й дам повече.
Ако втората игра няма струваща си история или пък персонажите не са на ниво, не знам какво остава.

Иначе аз намирам предишната игра на Naughty Dog, Uncharted 4, за шедьовър и я преиграх веднага след първото минаване. Там балансът между забавен геймплей, история и персонажи мисля, че беше почти перфектен.

User avatar
penzata
Forsaken
Posts: 2512
Joined: Thu Dec 10, 2009 7:13 pm
Location: between the planescapes
Contact:

Re: Last of Us Part II

Post by penzata » Mon Jun 22, 2020 11:30 pm

трубадур wrote:
Mon Jun 22, 2020 3:31 pm
А да и колкото и да се опитваш НЕ може да НЕ убиеш куче. Да мрат двойно.
Ако убиеш от далеч чиляка, чието куче е негово, псето ще се върти около трупа му. И така с другите стопани. А, ако те спотнат, бягаш надалеч, докато кучето изгуби миризмата ти. Отнема време, което е и готиното на подобен енкаунтър, но може да не убиеш нито едно куче.
The hardest battles are fought in the mind.

User avatar
трубадур
Ascendent
Posts: 4618
Joined: Sat Apr 07, 2007 4:33 am

Re: Last of Us Part II

Post by трубадур » Mon Jun 22, 2020 11:32 pm

penzata wrote:
Mon Jun 22, 2020 11:30 pm
трубадур wrote:
Mon Jun 22, 2020 3:31 pm
А да и колкото и да се опитваш НЕ може да НЕ убиеш куче. Да мрат двойно.
Ако убиеш от далеч чиляка, чието куче е негово, псето ще се върти около трупа му. И така с другите стопани. А, ако те спотнат, бягаш надалеч, докато кучето изгуби миризмата ти. Отнема време, което е и готиното на подобен енкаунтър, но може да не убиеш нито едно куче.
Аз не говоря за мобовете, играй и ще видиш.

бтв ще ми е доста интересно твоето мнение, като минеш всичкото. Изглежда е най-дългата игра на ноти дог, но пък нямам търпение да разбереш какво означава мост тука и епицентъра на заразата от едно време.

User avatar
AlDim
Elder God
Posts: 5885
Joined: Mon Jul 24, 2006 1:49 pm

Re: Last of Us Part II

Post by AlDim » Tue Jun 23, 2020 7:47 pm

Lol, най-добрата реакция дотук май е на Jim Sterling:
"If you're one of those people who are playing and think it's a masterpiece of fiction, just you wait until you read books or watch movies because you've been missing out and I'm envious of you!"

https://www.youtube.com/watch?v=-Wt4Q6AnhLk

:lol: :lol: :lol:

User avatar
трубадур
Ascendent
Posts: 4618
Joined: Sat Apr 07, 2007 4:33 am

Re: Last of Us Part II

Post by трубадур » Tue Jun 23, 2020 7:53 pm

Просто пичът дето търси другари из високите места в индустрията много се оля със сравнението между туй и списъкът на шиндлер. Въобще меме потенциалът на кочината около самата игра я засенчи отсегде. Но, да, клипето на джим е много добро.

User avatar
AlDim
Elder God
Posts: 5885
Joined: Mon Jul 24, 2006 1:49 pm

Re: Last of Us Part II

Post by AlDim » Tue Jun 23, 2020 8:40 pm

Преди да гледа към Шиндлер, Last of Us първо трябва да се опита да се доближи дори малко до прекрасния майндфък на Hellblade, примерно. И Hellblade никой не я сравняваше с шибания Шиндлер. Беше просто страхотна игра, даваща изключително интересно (и добре research-нато) приключение в главата на пиктска женица с тежко психическо разстройство през 8-ми век. Или пък алегорията на депресията в Dark Souls и перфектната й амалгама с геймплея пак е някакви светлинни години напред спрямо посредствените опити за edginess на Last of Us. Или невероятно сдухващия и болен пост-апокалиптичен свят на инди играта LISA.

И аз въобще не виждам защо разни игри трябва да се редят на опашка, за да им казват колко са дълбоки, камо ли да са възмутени като им кажат, че остро не са. Това по начало показва тотално неразбиране на материала, с който боравят. Бих предпочел Naughty Dog да пишат игрите си като Uncharted 4 - малко по-добър и смислен Индиана Джоунс с чудесен за целите си сценарий, приятна любовна историйка, достатъчно растеж на главния герой и забавна интеракция между персонажите като цяло.

User avatar
трубадур
Ascendent
Posts: 4618
Joined: Sat Apr 07, 2007 4:33 am

Re: Last of Us Part II

Post by трубадур » Fri Jun 26, 2020 11:42 pm

от друга страна къстъм настройките на тая игра май ще ме накарат да си взема плейстейшън дома :lol:

Историята е тотален шит и ванила експириънса е банална кочина, ама като човек веднъж е готов с нея, кланьето по-натам, което може да си спретне сред такава запустяла красота, какъвто е светът тука е нема такава рядкост между другото. Тва не е истина колко брутално може да бъде. И с приятното пуцане/ръгане, изключително изпипани анимации, мазно движение (щеше да е яко да е по-бързо във вървенето, но като почне тупаникът, може да е доста забързано) и смазващ звук си влиза в своя собствена категория.

Killing Floor поредицата си остава еталонът щом опрем до оръжия и карантия, но е коренно различен тип игра в крайна сметка. С по-сериозния си тон, невероятно изпипани локации ласт оф ас 2 си дърви на макс като му се отпущи краят и хвърчат навсякъде чарколяци, чирва и мозък по стената.

Ако вкарат некви просиджърал неща ще е мега. Различни врагове, бройка, разместят малко айтъмите като преиграваш нивата тая игра ще е вечна. Или вкарат по детайлна и откачена къстъмизация на оръжията, ала resident evil revelations, просто са на крачка от великолепието.

и само как ми се ще да беше на пеце - тва с мишка и клавиатура ще е още по-приятно за игра

User avatar
penzata
Forsaken
Posts: 2512
Joined: Thu Dec 10, 2009 7:13 pm
Location: between the planescapes
Contact:

Re: Last of Us Part II

Post by penzata » Mon Jul 06, 2020 6:10 pm

трубадур wrote:
Mon Jun 22, 2020 3:31 pm
С това на ум, new game + е истината. Толкова приятна изненада са къстъм настройките за трудност, че са на ниво едва ли не conan exiles като правиш сървър.
Къстъм настройките ги имаш още на ниво ню гейм (както казах, прекарах около час в разглеждането им, още преди да съм стартирал играта за първи път), така че сам си се прецакал. :spite:


Аз чаках играта четири години и исках да я изиграя така, както аз желая (имаш само един шанс да се сблъскаш с нещо за първи път) - на хард, без да бързам и бавно да преминавам през всеки енкаунтър; и така в продължение на 43 часа и половина - да, толкова ми отчете последният ауто сейв.

Играта притежава всичките плюсове (великолепна визия) и минуси (дървения изкуствен интелект на къмпениъна ти при всеки енкаунтър) на Наути Дог игра. Оттук насетне, тя надгражда абсолютно всеки един елемент от първата игра и въпреки, че обяснява какво се е случило в предната част, то игрането на парт 1 е абсолютно задължително - не заради директната връзка на игрите, а заради всички мета моменти и индиректни връзки, които няма как да изпиташ, ако не си преминал през първата част.

Та, така, играта беше страхотна :heart: .

Pear Jam - Future Days
The hardest battles are fought in the mind.

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 11 guests