Да кажа няколко думи за играта аз, че може да съм полезен на някой.
Графично, ми не е кой знае какво чисто технически, но визията за мен е страхотна. Да, неща като low res текстури и pop up си ги има, но на мен не ми развалят кефа никак, а и ако някой разцъква на комп, то вероятно няма да има и подобни грижи(един приятел я подкарал приятно на доста стара машина).
Цветовата палитра е много пъстра, което пасва перфектно на пост апокалиптичния Бостън. Никога не съм се радвал толкова много на експлорацията, просто всичко изглежда така сочно, че ти се иска да отидеш и да пипнеш, мамицата му.
Що се отнася до експлоринга, повечето свят е напълно отворен. Влизаш в порутено градче и можеш да се разхождаш в повечето сгради без loading screens. Но при всяка локация си има по няколко места, където си се влиза с loading screen, който не е особено дълъг на PS4. Изобщо играта няма loading проблемите на Bloodborne и W3.
Най-готиният нов фийчър в играта са settlements, към който върви и новата крафтинг система, която е най-яката крафтинг система просто ЕВЪР! Най-общо казано сетълментите са, като един Sims. В играта може да се построи буквално всичко, дори чисто козметични неща. Системата им е разработена в огромен детайл. Садиш растения, които трябва да се обработват от хора, слагаш кладенци, легла, ако искаш да заселиш повече от началните хора трябва да построиш радио антена, за която трябва да се направи генератор за ток, от който се пуска кабел до нея. Защитата също е наложителна, има барикати, автоматизирани кули от най-различен тип, наблюдателни кули и т.н.
За момента цели къщи още не ми се е налагало да строя, защото ползвам наличните, така че голяма част от обектите за строене не съм ги виждал дори, те са твърде много. Единствено сложих едно стълбище, защото едното NPC се бъгна на покрива на къщата и не можеше да слезе от там, ама готино се получи, изглежда добре, сега мога да се качвам на покрива и да дебна със снайпера.
Другото нещо е, че буквално всяко предметче в играта се ползва за материал. Когато съм в селищата мога да вляза в крафтинг режим и посочвайки предметите директно ги скрапвам за материали, които отиват в workshopa. Автомобили, гуми, огради, лампи, листи хартия, цигари, пепелници, абе всичко дава материали с различна рядкост. Когато съм навън и експлорвам, просто лутя колкото мога junk и след като се върна го хвърлям на земята и го скрапвам за материали, като съответно всеки junk си е различно ценен. В началото, примерно, circuitry и gears са доста кът, така че важни са телефони, пишещи машини, всякакви електронни компоненти, което за съжаление означава, че е добре винаги да има компанион за допълнителното товарене и така ми се провалиха плановете да го играя с perka lone wolf, поне за сега.
Като стана дума за перкове, ако смятате да го използвате пълноценно settlement-ите, хубаво е още от началото да имате 6 Charisma и перка Local Leader. С този перк можете да създавате supply lines между селищата, което помага драстично при застрояването на нови такива.
Но да се върна към крафтинга. Освен сгради, естествено има най-различни станции за брони, оръжия, готвене, химия и т.н. При оръжията и броните нещата са доста интересни. Всеки итем, с изключение на цели костюми, има по няколко различни модула, които могат да се модифицират спрямо желанията ни. При оръжията тези модификации променят и визуално итемите. Пример - пада ми ловджийска пушка, слагам и по-дълга цев, средна оптика, по-добър приклад и става Sniper Rifle. Но мога да я разработя и по съвсем друг начин така че да е полуавтоматична пушка, или пък нещо друго, стига да искам. Същите правила важат за всички итеми в играта. Много е силен крафтинга, много!
Стрелбата също е доста по-интересна от Fallout 3. Тук отново има VATS, но той се ползва само в специфични ситуации. Ако пък се играе с мишка и клавиатура, има още по-малко смисъл да се ползва поне рано в играта, защото ако ръчно цели точно, уцелваш като при стандартен шутър, докато VATS отново си е с % шанс да уцели. А Bethesda са наели един от главните разработчици на шутинг механиките на Дестини, което е дало добри резултати, защото двете игри се държат доста сходно. Единственото досадно нещо е, че почти не усещам aim assist на PS4, което е доста кофти за по-неопитни играчи с джойстик, като мен и доста патрони похабих поне в началото на играта от кофти стрелба.
Ба туй нещо много дълго стана. Ма то за такава игра може доста да се говори.
Няколко съветченца от мен. Не бързайте с главната мисия, защото бързичко ще ви вкара в лапите на супер мутантите, които ще ви схрускат дори на нормал. Играта е направена така, че не ви се чупи имерсията, ако си експлорвате и дигате левел. Аз съм 15 левел без да съм я пипнал след началото.
Трудностите в играта правят гадините по-големи bullet sponges. Не си мислете, че има смисъл да играете на Survival, където един обикновен рейдър ви убива с 2 плесника, а вие трябва да празните пълнители в него за да умре. Не се вдига повече експ така.
За мен играта е добре да се почне на Нормал, след което да се вдигне на Хард, където според мен е достатъчно трудна. Освен това на по-високи трудности се увеличава шанса да ви се появи легендарна гадинка, която гарантирано пуска легендарен итем. Какви са тия итеми ще видите сами.
Занимавайте се със селищата. Това е нещо фундаментално важно във Fallout 4 и си има отделна стори линия, пък и е доста зарибително, що не? Вдигнете го Local Leader перка.
Вдигнете lockpicking и hacking рано. Хубаво е да имате 2 точки в lockpicking и 1 в hacking рано в играта. Ако пък се чувствате допълнително нагли, при първа възможност можете да вдигнете 3 lockpicking, да се върнете в началото на играта(Vault 111) и да вземете онова сочно оръжие, с което Бетесда така гадно ви тролнаха.
Вдигнете рано крафтинг перковете за брони и оръжия според зависи дали сте меле и рейндж. Ще ви бъдат много полезни, защото от рано ще можете да си вдигнете доста dmg и def.
И последно, но отново важно, в опциите има бутонче Help. Там са отговорите на хилядите други механики, които самата игра не си прави труда да ни обясни.
Хапсурд някой да го прочете това!