Независимата тема

Всичко, което ви вълнува около голфа, бингото и стрип-покера...

Moderator: AlDim

User avatar
Martix
Jaghut Tyrant
Posts: 1935
Joined: Mon Aug 21, 2006 12:44 pm
Location: selfmade plain

Независимата тема

Post by Martix » Fri Apr 20, 2012 2:39 am

Имам някакъв спомен за някаква такава тема, но не успях да я намеря, а нуждата от нея е голяма, затова... тадам!


Insanely Twisted Shadow Planet
Image
+убийствен дизайн
+саундтрак от Dimmu Borgir !
+Името на играта
There are no rules! I'm gonna get you!

User avatar
Lanelor
Farmer
Posts: 66
Joined: Mon Jun 11, 2007 9:51 am

Post by Lanelor » Fri Apr 20, 2012 11:04 am

Гледах трейлъра и съм напълно съгласен за дизайна и музиката.

User avatar
Martix
Jaghut Tyrant
Posts: 1935
Joined: Mon Aug 21, 2006 12:44 pm
Location: selfmade plain

Post by Martix » Mon Apr 30, 2012 8:28 pm

Превъртях я планетата.
Добавете един плюс за полиран геймплей, но махнете плюса за музиката. Почти изцяло липсва по време на игра.

7.5/10
There are no rules! I'm gonna get you!

User avatar
ProxyFantasy
Paragon
Posts: 615
Joined: Tue Jul 19, 2011 12:59 pm
Contact:

Post by ProxyFantasy » Tue May 01, 2012 3:34 pm

Бих я изтеглил само заради саунтрака от Димо Боргията.

User avatar
Martix
Jaghut Tyrant
Posts: 1935
Joined: Mon Aug 21, 2006 12:44 pm
Location: selfmade plain

Post by Martix » Wed Aug 15, 2012 9:07 pm

Symphony

http://www.youtube.com/watch?v=ae-aZHYk-HE

На пръв поглед нищо особено, но е невероятна зарибявка. След 5 часа цъкане едвам се откъснах.

Накратко - Auditorium рип, само че е Vertical Shooter.
Има по-слаб mз3 "скенер", но пък по-зарибяващ геймплей.

Освен, че играете на нива, генерирани от собствените ви песни, всяка превъртяна песен отключва предмет(ново, оръжие, power up и т.н). Въпросните не са особено разнообразни, но пък са готинки всичките. Та тези предмети ако имате достатъчно ресурси(бързо се трупат) можете да ги ъпгрейднете(което общо взето само вдига щетата и евентуално сменя ефекта за стрелба). Корабът мое да бъде екипиран с 4 оръжия, като можете да се ге въртите накъдето искате да стрелят и да изберете с какво да ги използвате (LM, RM или моя любимец - автоматична стрелба постоянно - край на честите смени на мишката).
Визията е нищо особено, но пък играта е много лека и зарежда мигновено. И това е общо взето. Има там някаква история за вселенско зло, което отвлича композитори, но за 5 часа само това мога да кажа.
Зарибявка.
There are no rules! I'm gonna get you!

User avatar
Snusmumrik
Merchant
Posts: 80
Joined: Thu Jun 28, 2012 3:31 am

Post by Snusmumrik » Mon Aug 20, 2012 12:15 pm

Не знам дали има някой тук, който се кефи на такива работи, ма да споделя.

Има една игра от 2005, казва се Yume Nikki, демек Дневник на сънищата. Правена е с най-обикновен RPG Maker и представлява нещо като симулатор на т.нар. lucid dreaming. Игровият персонаж е момиченце-хикикомори, което упорито отказва да напусне пределите на стаята си в будно състояние, но за сметка на това има огромни и често твърде откачени светове, из които да броди, в сънищата си. Геймплеят се състои от чист exploration, като крайната цел е събирането на всички т.нар. ефекти, които са двадесет и четири на брой. Част от тях помагат при взаимодействието с околния свят (например нож, с който можеш да убиваш всякакви гротескно изглеждащи, но иначе съвършено невинни неща, светофар, с който можеш да "замразяваш" движението на други гротескно изглеждащи и представляващи реална опасност, но неубиваеми неща), останалите просто променят външния вид на героинята (примерно правят я дебела или и слагат, ъъ, перука от лайна :o ). По много интересен начин са симулирани реалните особености на сънуването - на места влизаш в някаква стая, излизаш през същата врата и се оказва, че си на някакво място, напълно различно от онова, от което си дошъл; когато се движиш в открито пространство, трябва да сменяш посоката при всеки уличен стълб, петно на пода или каквото има там в съответната локация, иначе попадаш в някакъв безкраен loop, и прочeе.
Играта освен това е просто ОГРОМНА. Има дванайсет основни локации и десетки скрити такива, често навързани като свински черва. Има доста disturbing imagery на места, което в комбинация с финала на играта, където
Spoiler: show
героинята се самоубива, хвърляйки се от балкона,
е довело до Синдром на Търсене на Скрит Смисъл (тм) в, ъм, фенската база.

Та, силно препоръчвам. Игрицата е върло оригинална, атмосферата е неповторима и т.н. Пускам и едно видео, за да се види за какво иде реч.

http://www.youtube.com/watch?v=xC4UNL3oDBA

User avatar
Martix
Jaghut Tyrant
Posts: 1935
Joined: Mon Aug 21, 2006 12:44 pm
Location: selfmade plain

Post by Martix » Wed Sep 05, 2012 6:07 pm

@Snusmumrik някак си съм пропуснал поста ти. Играта изглежда страшно креативна, но gamemaker-ът отблъсква. Надали някога ще я играя, но уважавам труда, хвърлен по нея.

Нов пост:

They Bleed Pixels
Image
+Няма да повярвате колко е яка бойната система. Избегнат е button mashing-а съвсем просто - добавен е блок на вразите. Има различни комбота и интеракции с терена.
+Изпипана oldschool графика, правена с внимание към детайлите.
+Интересен саундтрак
+Добро темпо на играта и балансирана трудност
+Кътсцени между нивата, реализирани с още по-яка oldschool графика

-Освен, че протагонистката учи в някакво много специално училище, и че от време на време й растат пипала в съня й, нищо интересно не стана в кампанията(до 2ри чаптър съм, което е в началото така че това може и да не е минус).
-Все пак това не е Super Meat Boy, платформ елементите не са изпипани, колкото бойната система.
-Не съм сигурен дали е нарочно, или има проблем със стабилния фрейм рейт, но играта ми върви ту бавно, ту бързо.

Общо взето това е новото откритие на инди сцената и предричам много награди в края на годината.
There are no rules! I'm gonna get you!

User avatar
Martix
Jaghut Tyrant
Posts: 1935
Joined: Mon Aug 21, 2006 12:44 pm
Location: selfmade plain

Post by Martix » Mon Oct 01, 2012 5:17 pm

Image
Dear Esther
Двучасова разходка на остров. Поетична, красива, напълно празна. Не знам защо е целия шум около нея. Най-малкото е скучна, бавна и лишена от какъвто и да било геймплей. А графиката отнова мирише на текстурни пакети и липса на творчески подпис.
Въздържам се от оценка.

Image
Closure
Също като в Dear Esther, и тук историята е само загатната, но за разлика от нея, тук всичко друго е най-малкото за пример. Игра, която не се изитрава, а се открива. Удоволствието от решаването на пъзелите е не по-малко от това, да сглобяваш картинката в главата си. Гениална концепция за геймплея - светлината е благословия и проклятие, тъмнината е буквално дупка, в която мажеш да паднеш. Безкомпромисен арт, който, заедно с музиката, подобна, но по-добра и мелодична от, тази в The Path, прави тази игра Horror събитието на годината, и то без играта да има каквито и да било претенции в тази насока. Кампанията е повече от достатъчна със своите почти 100 нива, но все пак се превърта бързо и не досажда.
Ако трябва да кажа някакъв минус, това е, че пъзелите не са мислени в синхрон с някаква история, или с арта в играта, а са случайно напляскани в някакъв ред и това е. Може би единствения аспект, в който играта е назад от Лимбо, където поне се чувстваше, че всичко е правено с идея за цялостен дизайн и, абе мисъл.
И всичко това правено от 3-ма души - програмист, художник и композитор.
Те наградите дойдоха още миналата година, така че няма какво да пожелавам успех на момчетата.
Задължителна, а и има безплатно онлайн флаш демо.
9/10
There are no rules! I'm gonna get you!

User avatar
penzata
Forsaken
Posts: 2891
Joined: Thu Dec 10, 2009 7:13 pm
Location: between the planescapes
Contact:

Post by penzata » Sun Oct 28, 2012 11:45 pm

To the Moon
Image

Играта се води инди адвенчър РПГ, но аз предпочитам визуална новела, тъй като и куест и РПГ елементите са само загатнати. Историята на играта става дума за Корпорация Зигмунд, която дава шанс на хората на смъртен одър да им се изпълни последно желание и да умрат спокойно. Желанието, под формата на изкуствен спомен, се внедрява при другите спомени на човека и той става постоянен. Тъй като този изкуствен спомен влиза в противоречие с истинските спомени на човека, тези желания се изпълняват само на хора на смъртно легло.
Главните герои д-р Розалин и д-р Уотс, които работят за Корпорация Зигмунд, трябва да изпълнят последното желание на умиращия Джони Уайлс, което е да отиде на луната. Обаче Джони не може да си спомни защо го иска. И така двамата лекари тръгват на приключение назад във времето, проследявайки живота на Джони от старец до малко дете, за да намерят спомена за Луната и да го стимулират, за да може той да се изпълни.

+ Първо графиката. Класическа олд скул адвенчър пикселирана графика, която тук обаче е толкова красива, че буди асоциации с импресионистична картина.
+ Великолепна история. Историята на Джони Уайлс е прекрасна.
+ Още по-великолепен край.
+ Двамата лекари са инфантилни саркастични работохолици, пускащи препратки към какво ли не, които много напомнят на нещо сътворено от Шафър.
+ Много хубав начин на свързване на отделните фрагменти от живота на Джони при връщането назад във времето и начина, по който се осъществява чрез сглобяването на спомени.
+ Великолепен саундтрак, който на места силно ми напомняше любовна музика от корейски сериал. Даже това си заслужава още един плюс. + :mrgreen:
+ Още веднъж цялата игра е една великолепна романтична история.

- За мен не беше никакъв минус, тъй като играта по ми допадна като визуална новела, но за някой това може да дразни. Куест елементите се състоят само в това, че за да се премине към предходния фрагмент от живота на Джони трябва да се съберат пет части, формиращи даден спомен, а за да се активира се нарежда един малък пъзел. И това изчерпва всичко. Пак казвам за мен не е минус, но някой hard-boiled намери този ключ, за да оключиш онази врата, за да вземеш онзи предмет, за да направиш незнам си там какво, може да остане леко разочарован.

10/10 Никакъв обективизън. Просто съм влюбен в играта.
The hardest battles are fought in the mind.

User avatar
Martix
Jaghut Tyrant
Posts: 1935
Joined: Mon Aug 21, 2006 12:44 pm
Location: selfmade plain

Post by Martix » Fri Nov 02, 2012 2:12 am

Image

Hotline Miami
Играе ли ви се нещо, режисирано от Тарантино? Обадете се на Hotline Miami. Игра, която ще ви осигури пица, интересен филм за гледане и разбира се работа. Dress to kill. :)
+Зарибяващ геймплей.
+Добър баланс. Направиш ли грешка, умираш.
+Саундтрак, който пасва идеално на психарската атмосфера. И е слушаем и извън играта.
+Историята не е само за украса, даже си има туистове
+Карантии до шия
+Добре замислени босове. Твърде малко, за жалост.
-Вразите имат ум, колкото да се хвърлят към теб и да натискат спусъка. Редовната тактика е да се покажеш, колкото да те видят, и след това да ги причакаш зад вратата един по един. Инстинкт за самосъхранение никакъв.
-Ще умирате. Много пъти.
-Графиката е грозна
-Оръжията, и по специално хладните, са направо скинове без никаква съществена разлика помужду си. Дали ще размахваш самурайски меч или тръба е все едно и също.
-Твърде е кратка, дори с допълнителните нива след финалните надписи.

Няма да се изхвърлям със суперлативи. И по добри игри са излизали, но тази си заслужава изиграването. Зарибява по най-първосигнален начин, но успява да покаже и нещо повече от ултранасилие. Ако от това тромаво ревю нищо не сте разбрали ще дам сравнение. Hotline Miami е като игрална версия на Clockwork Orange.
7/10
There are no rules! I'm gonna get you!

User avatar
Martix
Jaghut Tyrant
Posts: 1935
Joined: Mon Aug 21, 2006 12:44 pm
Location: selfmade plain

Post by Martix » Tue Nov 13, 2012 7:12 pm

Image

Deadlight
Екшън платформър от ново поколение, който с гордост може да се нарича CoD-а на side scroller-ите. Има и зомбита.

+Момчетата от Tequilla works са се постарали над графиката. Играта изглежда страхотно и преизползването на ресурси почти не личи...
+Плавни и реалистични анимации за главния герой...
+Голямо количество неща за отключване - има паспорти на серийни убийци, изрезки от вестници и дори конзоли, на които може да поиграете...
-... За сметка на това е най-тежкият side scroller, който съм играл, задминавайки Trine 2 с много.
-... Но интеракциите със зомбита са бъгави, сенките(така се наричат зомбитата в играта) преминават през теб, играта понякога не засича помпането на LM бутона, с което се освобождаваш ако те хванат.
-... Нещата за отключване буквално са ти сложени на пътя и единствения момент, в който имаш някакви колебания, е ако те гонят зомбита да решиш дали да ги гръмнеш, или да скипнеш поредната хартийка. Което води до най-сериозния минус на играта:
-Това не е игра, това е интерактивно филмче. Цялата кампания е режисирана, няма алтернативни пътища, няма пъзели, няма предизвикателство. Само продължаваш напред и от време на време скачаш(няма начин да паднеш, освен нарочно)
-Историята никакв я няма. А дори плот туиста накрая не е особено изненадващ, нито е някакъв приличен завършек. А и зомбитата никога не са ме привличали. Зъл нелечим вирус бла бла.
-Писна ми от игри, програмирани само на базата на кадрите, а не на реалното време. Т.е. ако играта ти върви бавно вместо да сече и да падат кадрите се забавя самата игра, резултатът от което е Slooooowww Mooowww изживяване за цялото семейство. Това разбира се се дължи на слабия ми лаптоп и ако имате поне 1 gb vram не би трябвало да имате проблеми.

Абе приятна игрица, но в никакъв случай не се доближава до големите в жанра.
6.5/10
There are no rules! I'm gonna get you!

User avatar
RRSunknown
Elder God
Posts: 9513
Joined: Thu Nov 01, 2007 9:54 am

Post by RRSunknown » Wed Dec 05, 2012 12:46 am

Не е баш инди ама е супер зарибяваща (може би най-зарибяващи Tower defence който съм виждал)

Kingdom Rush

http://armorgames.com/play/12141/kingdom-rush

User avatar
Martix
Jaghut Tyrant
Posts: 1935
Joined: Mon Aug 21, 2006 12:44 pm
Location: selfmade plain

Post by Martix » Sun Jan 27, 2013 2:11 pm

Image

Rush Bros

Дами и господа, представям ви поредната игра, пръкнала се след буреносния успех на Audiosurf. Rush Brothers - парченце Скот Пилгрим, щипка Super Meat Boy и една супена лъжица досада.

+Main Theme трака кефи
+Фоновете на нивата са много красиви и идейни като при това всяко ниво си има собствена картинка, няма рециклаж
+Семпла и елегантна графика
+Hot Seat vs multiplayer, но не съм го тествал
-Играта е правена с идеята за flow. Подобно на SMB и тук ако искаш да играеш както трябва, трябва да научиш нивото наизуст, само че, за разлика от SMB, тук нивата са дълги и много често, многоетажни, и това е трудна работа. Играта не винаги ти дава визуален хинт накъде трябва да вървиш и се налага да се връщаш
-Управлението е plain right дървено. Специално внимание искам да обърна на wall jump механиката, която е най-слабата и трудна за нацелване, която съм виждал в игра, а съм превъртал Принца на Персия.
-Ти хубаво играш на собствената си музика, но в самите нива почти не се усеща разлика
6/10 но момчетата имат потенциал
There are no rules! I'm gonna get you!

User avatar
Muad_Dib
Shadowdancer
Posts: 10972
Joined: Mon Oct 04, 2004 3:12 pm

Post by Muad_Dib » Sun Jan 27, 2013 3:40 pm

RRSunknown wrote:Не е баш инди ама е супер зарибяваща (може би най-зарибяващи Tower defence който съм виждал)

Kingdom Rush

http://armorgames.com/play/12141/kingdom-rush
Потвърждавам, играта е страхотна просто, утрепал съм едно хубаво количество часове на айпада с нея :)

User avatar
Martix
Jaghut Tyrant
Posts: 1935
Joined: Mon Aug 21, 2006 12:44 pm
Location: selfmade plain

Post by Martix » Thu Jan 31, 2013 11:34 pm

Independent Games Festival (IGF) обявиха победителите в студентската надпревара.

По-стара традиция почти всичките все още не са готови и май пак ще ги играем с 1-2 години закъснение. Но все пак ще си направя кефа и ще изкоментирам няколко от по-интересните, поне по трейлърите.

http://atumgame.com/ - ATUM - Дори може да я пробвате ако си инсталирате Unity Web Player-а. Интересна Blade Runners-ка атмосфера. Игричката е прилично безсмислена, но пък доста добре направена, а и цитатите в трейлъра бяха добри.

http://backtobed.dadiugames.dk/ - Back to Bed - Психо войсът е бай зарибителен, а и е красива, бонус точки за онзи топящ се часовник, знаете за кой говоря.

http://www.teampixelpi.com/pulse/ - Pulse - зле направено копие на друг победител от IGF, само че преди 2-3 години - Devil's Tuning Fork. Която беше доста по-хубава със стилизираната си графика.

http://arcanekids.com - Zineth - красотичка

http://www.plushyknight.com/ - Plushy Knight - :shock: и това е студентски проект? Хвърлете едно очо. Тази ще я чакам.
There are no rules! I'm gonna get you!

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 14 guests