Независимата тема

Всичко, което ви вълнува около голфа, бингото и стрип-покера...

Moderator: AlDim

User avatar
Claymore
Ascendent
Posts: 4955
Joined: Sat Sep 12, 2009 9:55 pm

Post by Claymore » Tue Jun 10, 2014 6:22 pm

За мен го вдигна, щото дефолт трудността е лабава. Като мина всички challenge-и и вдигна 13 левел ще пробвам и с 10. :P
What's a goon to a goblin? What's a shooter to a shotta?
I can boom shakalaka your medulla oblongata

User avatar
Roamer
Ascendent
Posts: 4895
Joined: Wed Jan 03, 2007 5:25 pm
Location: Hier ist hier und jetzt ist jetzt doch jetzt ist jetzt schon nicht mehr da...
Contact:

Post by Roamer » Sat Oct 11, 2014 4:07 pm

Преди две-три седмици Humble Bundle пуснаха Leading Ladies Weekly Bundle, с което ми напомниха, че преди време от друг bundle съм си бил взел Defenders Quest. Миналия петък реших да я пробвам най-накрая, да видя за какво става дума. С две думи, много отдавна не съм се вманиачавал толкова по игра :) Нещо като tower defense, нещо като RPG, забавна история, малко странни персонажи, един куп особени неща за правене, особено след като минеш основната линия и започнеш "new game+" с по-здрави гадове и по-забавни side quests... Абе става :)

А причината да го пиша сега е, че Humble Bundle вчера обявиха, че този уикенд в Humble Store ще има намаление за някои от септемврийските bundles - и Leading Ladies е един от тях: https://www.humblebundle.com/store
Eric: I use my sword to detect good on it.
Ed: It's not good, Eric. It's a gazebo.

User avatar
Trip
Moderator
Posts: 6353
Joined: Sat Dec 31, 2005 7:30 am
Contact:

Post by Trip » Sat Oct 11, 2014 6:07 pm

Ларс Дурсет, дизайнерът, има готини статии в Гамасутрата :) Иначе самата игра не съм я пробвал, ама не съм по тауърите много...

User avatar
Claymore
Ascendent
Posts: 4955
Joined: Sat Sep 12, 2009 9:55 pm

Post by Claymore » Sun Oct 12, 2014 1:59 am

Kato kaza Leading Ladies, The Cat Lady e zaduljitelna.
What's a goon to a goblin? What's a shooter to a shotta?
I can boom shakalaka your medulla oblongata

User avatar
Martix
Jaghut Tyrant
Posts: 1935
Joined: Mon Aug 21, 2006 12:44 pm
Location: selfmade plain

Re: Независимата тема

Post by Martix » Tue May 24, 2016 3:33 pm

Image

Hyper Light Drifter

Поредния kickstarter проект, който deliver-ва мощно. Хипер Светъл Скитник е екшън игра, вдъхновена от Зелда и манията по 8bit графика, която поглъща инди фронта през последните години. Ти играеш с ненаименования скитник, имаш си lightsaber, blaster и цяла постапокалиптична пустиня пълна с неща, срещу които да ги изпробваш. Един поглед на трейлъра е достатъчен, за да придобиете пълна представа за играта. Но не на мен тия, врътнах я и трябва да се похваля.

+ Анимация му е майката. Има си причина този графичен стил да работи тук, и да не работи в останалите игри, които си мислят, че ще минат евтино като ползват по-малко пиксели.
+ Играта притежава бидони атмосфера и дори само да си седиш и да зяпаш фона е опиващо яко. Представете си чувството, което изпитвате докато гледате анимето Angel's Egg (Tenshi no Tamago) поддържано от графичния и саунд дизайн на Sword & Sworcery
+ Чист skill based gameplay, изискващ внимателна игра и нетърпящ button mashing
+ Lots of lots of secrets за намиране
+ Добра дължина. Не дотяга, но и не може да се превърти за 1-2 сядания.

- Почти липсва история, знаем, че се намираме в разпадащ се свят, и че скитникът кашля кръв отвреме навреме. Това е.
- Underwhelming ending, биеш финалния бос и си излизаш. Честито, отключи new game +

Мисля, че това ще е тазгодишния Bastion, просто нищо дори близко до тази игра не се задава.
8.5/10
There are no rules! I'm gonna get you!

User avatar
Martix
Jaghut Tyrant
Posts: 1935
Joined: Mon Aug 21, 2006 12:44 pm
Location: selfmade plain

Re: Независимата тема

Post by Martix » Fri Mar 10, 2017 2:43 pm

Image

Inside

... е следващата игра от авторите на небезизвестната Limbo, която разтърси инди индустрията през 2010 и ни причини безброй имитации и почти собственоръчно докара на мода графичния стил "всичко е черно, сиво или бяло". Playdead обаче не са стояли със скръстени ръце през тези 6 години. Оо не, те са работили неуморно върху следващия си проект, който изненадващо е - абсолютно същата игра като Лимбо, но по-добра. Inside e puzzle platformer с елементи на walking simulator, в който безименния протагонист - малко момче с червена ризка (един от малкото примери за цвят извън сивата гама в играта) - трябва да проникне в строго охраняван комплекс и да разкрие тайната на ... няма да ви кажа пък.

+ В Inside няма да видите качествени текстури и high-poly модели, но въпреки това играта грабна няколко награди за best art, побеждавайки игри като Uncharted 4, Overwatch и Battlefield 1. Как стана това? 1 word - animation. Playdead са прекарали по-добрата част от тези 6 години в детайлно анимиране на всичко в играта си. Протагонистът се обляга на стени, когато ги приближиш. Удря контра с крак, когато го караш да спре да тича внезапно. Препъва се в препятствия по терена. Physics симулацията е перфектна. Плуването е едновременно реалистично изглеждащо, но и достатъчно повратливо и маневрено, за да не дразни геймплейно. Мога да давам още десетки примери. Наградита са заслужени и това е нещо, което не се усеща в геймплейни видеа. Трябва да я играете, за да усетите как нивото около вас отговаря на действията ви и как всичко се движи.

+ Втория масивен плюс на заглавието - звука. За яка музика не може да се говори, Inside разчита на ambient cues и динамичен звук. Но всичко е перфектно time-нато за максимален ефект. Сам по себе си звука не е нещо специално, но заедно с графиката и responsive & reactive управлението правят страхотно комбо и от чек в лист се превръщат в polished experience.

+ Пъзелите са смислени и поставени на логични места, на които наистина бихте очаквали да намерите тези джаджи, дъски и от каквото там се състои пъзела. Не само това, доста от тях са хитри.

+ Подобна игра не носи на дълга кампания и авторите са знаели това (или пък просто не са искали да я develop-ват още 6 години) - Inside се превърта за 3-5 часа.

+ Няма диалози и надписи за четене. Историята се разказва в удачно използван environment storytelling.

+ Plenty of twists. Играта не дълбае на едно място, постоянно се появават шокиращи разкрития за света, появяват се нови механики и нови начини за справяне с пъзелите.

- липсва каквато и да е характеризация, мотивация и развитие на протагонистът. Момчето се появява, прониква в комплекса, прави каквото там има да прави, и играта свършва. Така и не разбираме защо се случва цялото нещо.

- Пъзелите са много лесни, доста от тях предлагат бинарен избор - първата опция те убива, с втората продължаваш. И поради това се чувствах, все едно направо тичах през играта, без забавяне.

- историята не завършва по задоволителен начин. Но и не оставя вратичка за продължение.

Солидна игра, ако и малко overrate-ната:
8/10
There are no rules! I'm gonna get you!

User avatar
Martix
Jaghut Tyrant
Posts: 1935
Joined: Mon Aug 21, 2006 12:44 pm
Location: selfmade plain

Re: Независимата тема

Post by Martix » Mon Jun 03, 2019 12:46 am

Draugen
Image

Draugen е дългоочаквания (от мен и още 15 човека) следващ проект на Ragnar Tornquist, авторът на the longest journey франчайза. Още в Dreamfall Chapters стана ясно, че дизайнерът няма намерение да почива на стара слава, а вместо това иска да разбере какво има на запад от Вестерос. В това отношение играта не разочарова. Draugen е експериментална до мозъка на костите си, спорно е доколко можем да я броим за завършена игра, и доколко за tech demo, но е факт, че вътре е бъкано с механики и дизайнерски решения в служба на една цел - да се открие бъдещето на Adventure жанра. Дали са го открили? Ще разберете ако прочетете нататък :spite:

+ Red Thread Games са заели доста механики и идеи от други успешни Adventure-и от последните години. Сетингът, pacing-а и историята са опасно близки до мистериозния остров в Dear Esther. Диалоговата система е доста хитър спин на гениалната система от Oxenfree. Помощничката на протагониста, освен, че е намигане към Elizabeth от Bioshock Infinite, е и заемка от Firewatch - ефективен начин да се вкарат диалози и лесен storytelling в жанр, който исторически е разчитал на протагонисти, които си говорят сами, и писма, за да си разкаже историята.
+ тези механики работят seamlessly заедно без да си пречат или да стоят като кръпки.
+ графиката и звуковото оформление са перфектни
+ в средата на играта има един много силен момент, който май ще е единственото, което ще помня от нея след години.
+ историята е амбициозна на квадрат. Говорим си за наратив във наратив, който е метанаратив за наративите. :mrgreen:
+ writing-а на диалозите е добър(ако не ви дразни насилен slang), това дори не знам дали трябва да го слагам като плюс в игра на RTG.

- играта е walking simulator, open world, но същевременно е тежко скриптирана и играчът няма никаква свобода да изследва историята и островът със собствената си скорост.
- играта е престъпно кратка (<3 часа и това вляво не е сърце). Това време въобще не стига да се развие както трябва мистерията, още по-малко да се завърши подобаващо.
- протагонистът е бавняр, чиято основна цел в повествованието е, да направи игра с 3 часа продължителност да се чувства, все едно си я играл 6 часа.
- помощничката му е annoying brat, чиято цел е да демонстрира колко много старинен английски slang е намерил в интернет гн. Tornquist. Отговорът е много.
- двата основни наратива на играта хич не си помагат един на друг и за три часа и двата остават недообяснени.
- в резултат на горните минуси и двата наратива са съвсем кратки и прости, цялата история на играта може да се разкаже в 2-3 изречения и няма да се изгубят никакви важни детайли. На всичкото отгоре историята е скучна и клиширана, со все очевидните от 10-тата минута за играча (но не и за протагониста) мистериозни разкрития.

Като крайна оценка бих сложил 6.5/10. Играта не е пълно разочарование, но определено е най-слабата игра на Ragnar досега. Дано се справи по-добре със следващия си проект. Накрая на credit-ите пише, че героите ще се завърнат за ново приключение - дано е по-добро от първото, защото Draugen има потенциал.
There are no rules! I'm gonna get you!

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 13 guests