Бордова Игра alert:
https://www.kickstarter.com/projects/sirlin/codex-2/
David Sirlin пусна kickstarter за новата си игра -
CODEX - игра, вдъхновена от реалновремевите стратегии на Близард. Разработвал я е над 10 години и е, както обикновено става с игрите на Srilin, перфектно балансирана, подходяща за милиони преигравания, и решаваща много от наследените проблеми на жанра, защото когато Sirlin design-ва, той design-ва hard.
Играта е вече готова, и както повечето kickstarter-и за бордови игри, кикстартъра е за pre-order (и за да получите всички експанжъни наведнъж, вместо да си ги поръчвате един по един в следващите 2 години).
За играта:
Брой играчи: има 1v1, 2v2 и free for all за 2 до 5 играча(thanks god).
Жанр: Декбилдър - избирате си нови технологии, чудовища и магии от кодекса, те отиват в discard pile-а, като си изциклите draw pile-а, discard pile-а ви става новия draw pile (т.е като си купиш мега гига хидра не можеш да я играеш веднага)
Битки: card game style - самите карти приличат на такива от Magic the Gathering - страхотен арт, flavor text, понякога и до няколко специални умения.
Самия геймплей на масата е като Heartstone (atacker-а решава какво да атакува, и има persistent damage, който не се лекува магически след хода) с три съществени разлики:
1. Имаш дефанзивна линия на която си слагаш по желание единиците. Тази линия действа като taunt (т.е full aggro face декове не могат да прокопсат, защото са длъжни да ти атакуват първо защитниците, освен ако нямат stealth или накаква подобна хитринка). Освен това тази линия има 5 слота с различни бонуси, които получаваш, когато ти атакуват войник, стациониран на съответния слот. Това действа като comeback механика - нямаш card draw? - слагаш дефендър на слота technician и ако ти убият сътветната единица тегриш карта, противника те притиска с агро от множество малки единички? - слагаш дефендър на слота squad leader, единицата ти получава 1 armor и taunt (противникът е длъжен да атакува първо нея, преди да може да атакува останвалите defender-и на други слотове).
2. Имаш база, която развиваш, за да може да играеш по-силните чудовища. В тази база може да строиш и разни ъпгрейди, например такъв, който ти позволява да виждаш невидими, такъв, който ти позволява да играеш силните единици на втори spec и т.н.
3. Имаш герои, които ти трябват за да кастваш магии и които трябва да lvl-ваш, за да станат по-силни в битка и да могат да кастват по-силните ти магии.
Това създава интересна динамика при която дори да водиш в играта и да минеш лесно през defense линията, трябва правилно да прецениш дали да face-ваш главната сграда (на 20 кръв е и като я разрушиш играча е елиминиран), дали да разрушаваш tech сгради(и да принудиш противникът да играе слаби единици) или да убиеш героя (и да отрежеш достъпа му до магии, а магиите в тази игра са доста силни).
Metagame - цветове и декове(specs).
Дековете в играта (наречени specs) се състоят от герой и уникални за него tech единици и магии.
Когато играеш си сглобяваш тестето от 1 начално тесте(което се състои от basic единици и магии и има само цвят) и 3 спека(т.е ще имаш 3 героя и 3 варианта за late game), а по време на игра вече си преценяваш кой spec да развиваш по-усилено и кой да ползваш само за early game например.
Всеки цвят в играта се състои от 3 спека (само неутралния кафяв цвят има 2 спека) като героите от тези 3 спека могат да cast-ват магиите от basic тестето на цвета за нормалната им цена, герои от други цветове също могат за кастват basic магиите на този цвят, но за повече злато. spec магиите обаче са уникални за героя си. Само blood героя може да каства blood магии.
Пример за сетъп:
Anarchy /
Blood /
Growth с
червено стартово тесте.
Избирам червеното тесте, защото имам 2 червени героя и е по-малко вероятно да се наложи да плащам extra gold за магии.
Anarchy е disruptor-ски дек, който отслабва противника и му реже от Income-а.
Blood е enrage/face дек, който обаче няма достатъчно draw и икономика, за да поддържа офанзивата.
Growth е дефанзивен дек с high health чудовища и доста Income boost и card draw. Има и stat buff-ове за blood картите ми.
Комбинациите в играта са мноооого. Ако имаме късмет със stretch goal-овете, играта ще шипне със 7 цвята и 20 спека. Дори да нямаме, минимума, който вече е осигурен е 5 цвята и 14 спека(т.е ако кикстартъра приключи веднага, няма да може да се играе с 5 играча, защото трябват по 3 спека на играч).
Ето и списък с кратки статийки, в които Sirlin си рекламира спековете - заслужават си четенето
http://www.sirlin.net/codex
За финал, малко картинки:
Всички цветове и спекове
- Spoiler: show
Карти:
- Spoiler: show