The kickstarter topic

Всичко, което ви вълнува около голфа, бингото и стрип-покера...

Moderator: AlDim

Участвате ли в подобен тип финансиране на игри?

Да
9
28%
Да, но само за големи имена
6
19%
Да, но искам да имат поне играема алфа
3
9%
Не - риска е прекалено голям
3
9%
Не - повечето са мъртви жанрове - да си останат такива
0
No votes
Не - не обичам индита, а само ААА заглавия.
0
No votes
Не
11
34%
 
Total votes: 32

User avatar
Claymore
Ascendent
Posts: 4955
Joined: Sat Sep 12, 2009 9:55 pm

Post by Claymore » Sat Sep 06, 2014 8:20 pm

И аз съм на това мислене, а и ми харесва че дават по - нататъшна пускова дата, а не като повечето кикстартъри 9 месеца след това и после да пишат "Ми то май трябва повече време". Плюс, имат вече опит със Кикстартър от Knock-Knock, пък и кадрите от клипа на Кикстартър страницата показват добро качество за инди игра. Ама леко се забави работата, ясно е че ще съберат все някак, ама аз се надявам да надминат минималната сума, та да хванат някакви stretch goals.
What's a goon to a goblin? What's a shooter to a shotta?
I can boom shakalaka your medulla oblongata

User avatar
Martix
Jaghut Tyrant
Posts: 1935
Joined: Mon Aug 21, 2006 12:44 pm
Location: selfmade plain

Post by Martix » Wed Oct 01, 2014 6:37 pm

Добри новини, Pathologic си събра парите. Айде чакам с нетърпение.

Meanwhile, едно интересно проектче, което не смятам да бакна, но на някой тук може да му хареса - интерактивна история, в която липсва текст и играча трябва да попълни празнините и да измисли историята.
https://www.kickstarter.com/projects/de ... ing-fictio
There are no rules! I'm gonna get you!

User avatar
Claymore
Ascendent
Posts: 4955
Joined: Sat Sep 12, 2009 9:55 pm

Post by Claymore » Wed Oct 01, 2014 8:40 pm

Мда, към края ми се струваше че няма, но после видях като се събудих една сутрин и кеф! Сега остава чакането...
What's a goon to a goblin? What's a shooter to a shotta?
I can boom shakalaka your medulla oblongata

User avatar
Yan
Site Admin
Posts: 6912
Joined: Sat Dec 20, 2003 12:01 am
Location: Who cares...
Contact:

Post by Yan » Mon Nov 24, 2014 6:21 pm

https://www.kickstarter.com/projects/ve ... ght-future

Родна настолна игра. Имаше демонстрации на The Con.
Правилата на бордгейминга:
1. Всички други неща, включително храна, дрехи, застраховка за колата и пари за обяд, представляват непредвидени разходи по отношение на това, което ви е необходимо за игрите.
2. Никога не пресмятайте общата стойност на това, което сте купили.
3. Ако искате нещо, значи ви е нужно.
4. Ако ви е нужно, значи трябва да го купите.

User avatar
AlDim
Elder God
Posts: 5885
Joined: Mon Jul 24, 2006 1:49 pm

Post by AlDim » Sun Mar 29, 2015 12:52 pm

Crowdfunding-ът принципно е интересен феномен, но успехът на Star Citizen на Крис Робъртс (Wing Commander, Freelancer) е нещо меко казано шокиращо. 77 милиона долара... 855 хиляди crowderfunder-и...

Space sims are dead, they said. Games need to be more of the same to make money, they said. Crowdfunding is just for small projects, they said. Eating their hats right now, they are.

https://robertsspaceindustries.com/funding-goals

https://www.youtube.com/watch?v=sbZLbb0_RBI

https://www.youtube.com/watch?v=lJJ9TcGxhNY

User avatar
The Dragon
Elder God
Posts: 9053
Joined: Wed Jan 14, 2004 9:03 pm

Post by The Dragon » Tue Mar 31, 2015 8:00 am

AlDim wrote:Crowdfunding-ът принципно е интересен феномен, но успехът на Star Citizen на Крис Робъртс (Wing Commander, Freelancer) е нещо меко казано шокиращо. 77 милиона долара... 855 хиляди crowderfunder-и...

Space sims are dead, they said. Games need to be more of the same to make money, they said. Crowdfunding is just for small projects, they said. Eating their hats right now, they are.

https://robertsspaceindustries.com/funding-goals

https://www.youtube.com/watch?v=sbZLbb0_RBI

https://www.youtube.com/watch?v=lJJ9TcGxhNY
Честно казано не е шокиращо. Това е жанр от много хардкор играчи, с големи финансови възможности, които бяха underserved 5 години и след това жанра беше мъртъв за 10.

Аз от кикстартър засега съм много доволен въпреки, че през последната година не съм пледжвал освен мандата.
The sinking of the Titanic was a miracle to the lobsters in the ship's kitchen.

User avatar
AlDim
Elder God
Posts: 5885
Joined: Mon Jul 24, 2006 1:49 pm

Post by AlDim » Tue Mar 31, 2015 9:43 am

Дотук 100% от игрите, които съм back-вал на Kickstarter им давам 8-9/10, което си е впечатляващо :)

User avatar
The Dragon
Elder God
Posts: 9053
Joined: Wed Jan 14, 2004 9:03 pm

Post by The Dragon » Thu Apr 09, 2015 10:14 am

Въпрос ... как Тим Шафър успя да пропилее парите за толкова малко контент? След като другите игри са огромни ... и трудът отишъл в тях не е по малко.
The sinking of the Titanic was a miracle to the lobsters in the ship's kitchen.

User avatar
AlDim
Elder God
Posts: 5885
Joined: Mon Jul 24, 2006 1:49 pm

Post by AlDim » Thu Apr 09, 2015 8:20 pm

Отговор - това са абсолютно различни игри с абсолютно различни методи на разработка. Broken Age е базиран на изцяло разработенa от Double Fine технология поради простата причина, че 2D адвенчъри с подобни амбиции, чиито енджини биха свършили работа, просто няма днешно време (останалите проекти на DF с енджина на Brutal Legend могат да ги бълват за я има, я няма година). Също количеството custom анимация в Broken Age е огромно. Всяка сцена и всеки диалог са анимирани на ръка и озвучени по невероятен начин, а има и немалко кътсцени. Сравни това с около 1% озвучен диалог в Pillars of Eternity, където няма каквато и да е анимация на диалозите, просто текст. Кътсцени няма, естествено. После стигаме до арта. Този на Broken Age е рисуван 100% на ръка, без каквито и да е 3D обекти. В Pillars of Eternity имаш детайлни, но статъчни бекграунди и персонажи които правят само три неща - тичане, снийкване и млатене/кастване. Левъл дизайнът също е важен - в адвенчърите има много пъзели, а в средностатистическото RPG просто имаш дънджън с насипан луут и монстъри в него.
Струва си да отбележа, че Act 2 ще излезе много скоро и ще е по-дълъг от първия, въпреки че беше направен за година. Просто вече технологията е готова и няма нужда да я мислят вече.

Или с други думи - задаваш грешния въпрос. В Broken Age има също толкова "контент", ако не и повече, но не е съсредоточен в ролева система, битки и безкраен диалог без озвучение, а в аудио-визуален сторителинг на много високо ниво, което просто струва повече. Това важи не само за Broken Age, но и за всички стари адвенчъри на LucasArts. Защо Baldur's Gate 2 отнема 50+ часа да го минеш, а Grim Fandango - 10? Как може Fallout да е толкова дълга игра, а Full Throttle може да бъде минат за една вечер. Отговорът винаги е един и същ.

Ако искаш да видиш как изглежда супер дълъг адвенчър (контент, батка!) правен с по-малко пари - виж новия Broken Sword. Доста е статично и плачевно.

Между другото забравяш, че Double Fine имат още един Kickstarter проект, който е точно ролева игра (или айде - "тактическа стратегия"), правена с минимални ресурси - Massive Chalice. "Контента" там с лопати да го ринеш.

User avatar
The Dragon
Elder God
Posts: 9053
Joined: Wed Jan 14, 2004 9:03 pm

Post by The Dragon » Fri Apr 10, 2015 10:33 am

Не е като да не знам всичко това. Просто чичо Тим не го бива грам в Resource Management колкото и да е абсолютен гений във всичко останало ...
The sinking of the Titanic was a miracle to the lobsters in the ship's kitchen.

User avatar
AlDim
Elder God
Posts: 5885
Joined: Mon Jul 24, 2006 1:49 pm

Post by AlDim » Fri Apr 10, 2015 10:46 am

Е предполагам гледал си всичките епизоди на Broken Age documentary-то. Аз сериозен проблем не видях, да не говорим че въобще не ги взима той всичките решения и не прави цялото планиране сам - има си предостатъчно съветници и помощници. Адвенчъри от пропорциите на старите LucasArt-ски игри струват яко кинти и това е.

User avatar
Yan
Site Admin
Posts: 6912
Joined: Sat Dec 20, 2003 12:01 am
Location: Who cares...
Contact:

Re: The kickstarter topic

Post by Yan » Wed Sep 09, 2015 8:22 pm

Battle Chasers: Nightwar.

Аз им дадох едни 90 долара, ама какво да се прави, фенбойщина :wink:
Правилата на бордгейминга:
1. Всички други неща, включително храна, дрехи, застраховка за колата и пари за обяд, представляват непредвидени разходи по отношение на това, което ви е необходимо за игрите.
2. Никога не пресмятайте общата стойност на това, което сте купили.
3. Ако искате нещо, значи ви е нужно.
4. Ако ви е нужно, значи трябва да го купите.

User avatar
Martix
Jaghut Tyrant
Posts: 1935
Joined: Mon Aug 21, 2006 12:44 pm
Location: selfmade plain

Re: The kickstarter topic

Post by Martix » Fri Dec 04, 2015 8:03 pm

Колко точно е предал феновете Тим Шейфър с deep space base 9 или както там се казваше онази игра, колко пари е източил, колко е закъснял с Broken Age и колко рециклиран е бил втори епизод въобще не ме интересува. А защо? Заради това:
https://www.fig.co/campaigns/psychonauts-2

Буквално втория най-чакан от мен crowdfunding на всички времена, като първия е Dreamfall Chapters.

Отивам да си наточа пирокинезата.
There are no rules! I'm gonna get you!

User avatar
The Dragon
Elder God
Posts: 9053
Joined: Wed Jan 14, 2004 9:03 pm

Re: The kickstarter topic

Post by The Dragon » Fri Dec 04, 2015 11:56 pm

Martix wrote:Колко точно е предал феновете Тим Шейфър с deep space base 9 или както там се казваше онази игра, колко пари е източил, колко е закъснял с Broken Age и колко рециклиран е бил втори епизод въобще не ме интересува. А защо? Заради това:
https://www.fig.co/campaigns/psychonauts-2

Буквално втория най-чакан от мен crowdfunding на всички времена, като първия е Dreamfall Chapters.

Отивам да си наточа пирокинезата.
Върви кекавичко засега :(

А и е малко шитав 40$ са си сериозна сума. Ще помисля дали да се джойнна (ако го беше пуснал това преди broken age, щях да метна 100 без да се замисля)
The sinking of the Titanic was a miracle to the lobsters in the ship's kitchen.

User avatar
Martix
Jaghut Tyrant
Posts: 1935
Joined: Mon Aug 21, 2006 12:44 pm
Location: selfmade plain

Re: The kickstarter topic

Post by Martix » Sat Dec 05, 2015 2:50 am

40% funded за няма и 2 дена при толкова голяма цел ($3mil) и вместо kickstarter използват нова платформа, без богата история на fund-нати проекти и потребителската база на ks и indiegogo. Не ми се вижда много кекавичка. Даже си върви бая по-добре отколкото очаквах (все пак ги има скорошните скандали, а и компанията не е като да е tier 1 играч с милионна база сигурни купувачи). Psychonauts e точно това, което се опитват да убедят инвеститорите, че не е - култова класика. Тея близо 2 милиона продажби, от които обаче половината са забърсани с Humble bundle-а, а голяма част от останалите са взети на обичайните за Steam хипер намаления, да не ми ги прилагат като доказателство как ще донесат кой знае какви пари на инвеститорите си. Ако бях богат, щах да дам на Тим и милион долара ако мога, но не щото очаквам да си ги върна, просто той е от хората, които заслужават неограничен бюджет.
А точно тази игра да не бъде фъндната би било престъпление срещу човечеството.

Много се точа на 100-тарския пледж с фигурка на Раз, ама скъпо бе. Ще изчакам 1-2 седмици да видя на къде вървят нещата, и ако не се фънднат decisively направи им ги мятам.
There are no rules! I'm gonna get you!

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 13 guests