RRSunknown wrote:ВОВ със джедаи. Фенбоите на SW си удрят по една чекийка от радост , останалите им е meh.
Или просто така съм се отвратил от всякакви онлайн ММО безделушки че всичките са ми meh и нямам право да кощунствам в темата.
Нещо си се объркал. Играта е в друго измерение, ако тръгнем да я сравняваме с WoW или кое да е друго MMO.
SWTOR е ролева игра преди всичко. Дори най-първата инстанция(Flashpoint) е по-епична от най-епичното нещо, което съм виждал в WoW. То всъщност самото куестене по картите е в стил Mass Effect, диалозите са всички озвучени, използва се dialogue wheel системата. Имаш Companions, които си имат Affection, който се вдига според решенията, които вземаш при куестовете. Естествено има и подаръци.
Но така де, ще разхвърля набързо какво представлява играта.
RPG - Спокойно на нивото на KOTOR 1-2/Mass Effect 1-2. Играта е масивна и историята ужасяващо обширна, и дълга. Всеки клас има различна история, ходи на различни места и т.н. Не ми се мисли просто колко труд са хвърлили. Аз съм на въртял около 40 часа игра и не смятам, че съм дори на половината от изиграването на историята на Bounty Huntera. В момента съм 28 левел, максимума е 50, а левелинга става все по-бавен.
Your very own spaceship(умишлено го слагам отделно) - Към 20 левел се сдобивате с личен космически кораб, който служи за ваша база, склад и още доста неща. В моят случай това е D5-Mantis(Bounty Hunter), може би най-злобния кораб в играта.
Корабът е средството, чрез което пътувате из галактиката. Също така, както и героя/спътниците, и кораба се екипира с най-различни ъпгрейди, защото с него се ходи на космически битки. На този етап битките, като геймплей не представляват нещо кой знае колко забавно. Ляво копче стреляш бластерите, със задържане на дясното маркираш цели за ракети и при пускане изстрелва ракетите. Самите мисии обаче са епични. Аз до тук съм бил на 4-5, вариращи от бой в огромно астероидно поле до нападение над Космическа станция на Републиката. Не са лоши определено. И екипирването на кораба с най-доброто оборудване също е част от играта, като дропове и крафтинг. В бъдеще се очаква да можем да си обзавеждаме кораба, но това, което повече ме вълнува е, че ще могат да се строят Guild Capital Ships.
Story/Lore - Радва ме, че за сега не са започнали да газят из франчайза, както Blizzard правят с Warcraft. Споменава се Revan от време на време(примерно), но е направено по информативен и интересен начин. Satele Shan(потомка на Bastila Shan) и Darth Malgus, които съответно са лидерите на Jedi/Sith, са нови персонажи, а и докато дигаш срещаш само нови персонажи. Нещата във вселената са свежи и интересни дори от най-първата планета, на която започнах(Hutta). В нито един момент не съм се хванал да върша нещо тривиално(ала WoW), защото дори най-тъпите куестове си имат някаква сюжетна нишка, която ги прави специални.
Light/Dark - Както и в KOTOR, и тук решенията, които вземаме променят тенденцията ни. Хубаво са го направили. Има различни степени на Light/Dark, като според степента можеш да носиш определени итеми. Тези итеми не са с нищо по-добри, като статистики от нормалните итеми, просто променят героя ти визуално. Колко зъл изглежда, примерно.
Макар че аз съм предимно Light side за сега, заради дружката ми Мако, която иска да съм добро момченце, и се чудя дали ще се намират Light итеми от Имперската страна. Ще видим.
Crew Skills(crafting) - Това е първото ММО, в което подобни скилове ЗАРИБЯВАТ. Гриндене няма, поне не и в смисъла, който ни е познат до сега. Реално работата се върши от екипажа ти. Аз на този етап имам само двама, момичето и дроида на кораба ми, но нагоре ще станат повече. Има си отделен панел за екипажа, където са показани афекцията им и скиловете, които съм избрал. Могат да се тренират 3, като целия ти екипаж може да работи по тях по всяко едно време. Изпращат се на мисии, които струват кредити и определено време за изпълнение. Така в един и същ момент 5-6 човека екипаж могат да са пръснати по най-различни мисии да събират материали или да крафтят различна екипировка. При крафтенето, а и при мисиите, можеш да критнеш и да направиш още по-хубав от обикновено итем. Крит при мисия носи повече и по-високо качество материали/подаръци. Отделно итемите могат да се разрушават, като връща малко материали и има шанс да научиш много по-яка схема. Например при разбиването на 5-6 зелени колана ми даде схематик за много готин син колан. Много е интересно и изобщо не е натоварващо.
Gameplay - Като геймплей може вече да кажем, че е от тип WoW. Но нещата пак са туйкнати и пак се усещат свежи. Особено на ниво класове. Ето например аз съм Bounty Hunter Powertech, което на практика е Ranged tank.
Класовете просто ме кефят всичките от до. Геймплеят им е разнообразен и интересен. Дори ми е кеф, като наблюдавам различните хийлъри как ме хийлват. Например Imperial Agent Operative(мисля) ме хийлва с някакви мини роботчета, които обикалят около мен, щъкат и хийлват. Bounty Hunter Mercenary стреля с хийла по някакъв чудат начин, Sith Sorcerer пък използва силата. Много е готино.
Flashpoints/Grouping - При игра в парти, ролевия елемент не се губи. При иницииране на диалог, иницииращият го изчаква всички да се приближат до зоната и тогава пуска. Така всички членове на групата участват в диалога, като дори може да се използва холограма, ако сме прекалено далеч. Всеки е свободен да взема, каквито поиска решения, като има roll, който може да критне. Този с най-висок roll прави даденият диалог избор, но вашият също не се губи, ако примерно някой е решил да вентне в космоса група работници, а вие сте избрали да не го правите. Той може да вземе решението, но на вас пак ви дава Light side точки. Самите Flashpoints са скриптирани и епични дори от най-първия. Все по-нови се откриват прогресивно с левелинга и всичките са достъпни от Имперската флота(или тази на републиката), така че няма случай, в който ще пропуснеш съдържание. Всеки Flashpoint си има история, като започва с холограма на Darth Malgus, който ви обяснява как стоят нещата.(поне за сега) Съответно вътре има кътсцени, диалози, съдбоносни решения, бос битки, абе всичко.
Като цяло липсват повечето от досадните неща в WoW от сорта на репутации или dungeon finder и т.н.
Има и много други неща, като итемизацията и това, че ъпгрейдите се вадят от итемите. Тоест можеш да хванеш някакъв нисък левел итем, който визуално ти харесва и да го направиш с епично качество, като му сложиш нужните ъпгрейди. Просто, ако тръгна да описвам в детайли играта, няма да ми стигне и цял ден. Трябва да се играе и да се види.
RRS, кажи сега, колко като WoW ти звучи това, което съм написал?