The Witcher II : Assassins of Kings

Всичко, което ви вълнува около голфа, бингото и стрип-покера...

Moderators: Yan, Roamer, AlDim

User avatar
RRSunknown
Elder God
Posts: 9365
Joined: Thu Nov 01, 2007 9:54 am

Post by RRSunknown » Tue Aug 28, 2012 9:06 pm

Значи не си чел темата внимателно иначе щеше да забележиш изречението
говоря за механиката на играта, иначе ме изкефи като цялостен продукт в който историята, персонажите и графиката на светлинни години от фентъзи конкуренцията си
Пък и 20-те минути които отнема преиграването в алтернативните варианти в чаптър 3-те да речем, не са 20 часа циклеж че да ги скипнеш. А втори чаптър с Йорвет ми отне 6 часа само, след като не се занимавах с клошарство на съставки и разучаване кое къде е а направо цепих по същество със куестите. Толкова е реалния кънтент - което е един от проблемите на играта, липсата на достатъчно съдържание.

Пример за избор и последствиq - още първия куест във New Vegas:
Гудспрингс , стартовото поселище е предложило убежище на Ринго, търговец от Пурпурния керван който е оцелял от атака на
барутната банда (банда избягала от затвор на НКР). Бегълците са го проследили до Гудспрингс и поставят условия на града да им бъде предаден.
Вие като играч може да се съюзите с бандата и да убиете Ринго за тях. Можете дори да ги уговорите да нападнете заедно града (което те първончално не мислят да правят). Алтернативно може да защитите Ринго и да убедите местните да се опълчат на заплахата.
Съюзяването с бандитите унищожава градът завинаги и дава един от краищата на играта. Защитата на града от друга страна задейства цяла серия куести.....
Друг пример - елементарен за ниско ниво - в любимия ти Драгън ейдж ако помогнеш на селото и го защитиш от зомбитата (ИЗБОР) като влезеш в замъка на вратата чакат да ти помогнат срещу Ревенанта цяла тумба рицари (ПОСЛЕДСТВИЕ).



Изборите в Уичър 2 мога да ти изброя дори поименно с "последствията" им
Spoiler: show
- Да кажеш на новобранеца да тича гол или да си облече броня
Или той ти дава сам медалиона или го вземаш от трупа му
- Да убиеш или спасиш Ариан ла Валет
Дава ти един пърк и разменяте един лаф без значение в трети чаптър или сценария го заменя с майма му и тя отваря пътя по същия начин.

Меча на Йорвет - ако му го дадеш остава на свобода, иначе го пленяват и града е различен като графика като се върнеш.

Избор Йорвет - ако са го пленили биеш всички наред, ако не са го пленили го водиш като пленик - и в двата случая стигате лодката и задействате скрипта с огъня.

Избор Роуч - няма варианти, все нападаш Лоредо.

Чаптър две си караш по сценарий чак до края.

Роуч спасяваш или убиваш краля
Краля се появява за два лафа пет минути преди края и няма никакво значение какво казва.

Йорвет - спасяваш или убиваш принца
Появява се за два лафа в края. Мислех че това е реален избор защото ако го убият вземаш кръв за лечението на Саския но се оказа че играта ти осигурява кръв така или иначе.

Чаптър 3
Спасяваш Трис - чистка против магьосниците , филмче с клади темерия разделение - което няма никакво значение защото Нилфгаард завземат.

Не спасяваш Трис - Темерия си остава, няма чистка против магьосниците.
Това са изборите - други няма, всичко останало е скрипт или някакви козметики без никакво значение
Spoiler: show
(дали ще убиеш дракона или ще я спасиш, дали ще оставиш Шила или ще я спасиш, Дали ще пуснеш лето или Не - правиш избор но не научаваш дали изобщо има последствие)
Last edited by RRSunknown on Tue Aug 28, 2012 9:46 pm, edited 1 time in total.

acelot
Smallfolk
Posts: 7
Joined: Sat Aug 11, 2012 5:30 pm

Post by acelot » Tue Aug 28, 2012 9:31 pm

Dragon Age е друга игра изпълнена с избори. Повече от тях, както и във Вещера не изпитваш пряко, тоест чрез геймплей. Вещера е не много дълга стори дривън в игра и има цели 2 различни чаптъра в зависимост от твоя избор. В драгън ейдж не е само селото, но на още 10 места има пряко геймплейни промени в зависимост от избора ти, но в Уичъра има цял втори чаптър. Не виждам от какво си недоволен. Имаш си право на мнение, разбира се, но се очудвам че точно това подхвана, при положение че за разработчиците да направят кънтент 6-7 часа, който въобще да не пробваш на първо преиграване си е геройство не мислиш ли ? Не знам дали друг има топките да сложи толкова много материял, който половината от играчите няма да опитат.
Бих се съгласил, ако беше роптал срещу завършека на играта, макар че след ЕЕ, поне от това, което гледах в youtube, нещата са къде, къде по-добри.

User avatar
RRSunknown
Elder God
Posts: 9365
Joined: Thu Nov 01, 2007 9:54 am

Post by RRSunknown » Tue Aug 28, 2012 9:49 pm

Вместо да правят два различни втори чаптъра (които са просто избор на фракции какъвто има в много игри иначе картата и главния куест са едни и същи ), да бяха направили трети чаптър повече от 20 минути реален геймплей.

В любимия ти Готик бай да уей, има доста повече от 6-7 часа кънтент в зависимост коя фракция ще избереш.

И всъщност най-много бях подхванал малоумния баланс на битките.
Не знам дали друг има топките да сложи толкова много материял, който половината от играчите няма да опитат.
не е вярно това, никой не те задължава в Мас Ефект да минаваш ВСИЧКИ странични куести, дори не всички стандартни куести за задължителни, да не говорим за игри като Фолаут и Скайрим (или Готик/Ризън ако щеш) където половината от играчите не са видели и 20% от съдържанието.

User avatar
Martix
Mistborn
Posts: 1307
Joined: Mon Aug 21, 2006 12:44 pm
Location: selfmade plain

Post by Martix » Wed Aug 29, 2012 12:38 am

@RRS
Въпросът е, кънтента да е недостъпен за играча, а не незадължителен.

А според мен не е задължително да има геймплейно последствие от решенията на играча. Важното е, да има някакво последствие, било то чиста козметика.
Защото все пак играем RPG, а не някакъв боен симулатор, че за всяко последствие да изисквам от играта да ми изсипва, или не, войници за трепане/алита.

Не съм играл доста от старите ролеви игри, но досега не съм срещал игра, която дори малко да се приближава, с логични и вплетени в историята последствия от изборите ти, до една кампания за warcraft 3 наречена Wanderers of Sorceria. Но няма да седнеш да играеш нея, нали? Защото не всичко е в последствията. Трябват и елементите на успешна игра. Трябва си и козметика. :)
Man has always assumed that he was more intelligent than dolphins because he had achieved so much...the wheel, New York, wars and so on...while all the dolphins had ever done was muck about in the water having a good time. But conversely, the dolphins had always believed that they were far more intelligent than man...for precisely the same reason.

User avatar
RRSunknown
Elder God
Posts: 9365
Joined: Thu Nov 01, 2007 9:54 am

Post by RRSunknown » Wed Aug 29, 2012 12:49 am

Внимателно прочети поста ми и го осмисли, може да се върнеш и назад за да видиш какво точно съм писал защото ми се струва ,че интерпретираш и преиначаваш това което съм писал.. :arrow:

Въпроса беше достатъчно ясно формулиран :
Не знам дали друг има топките да сложи толкова много материял, който половината от играчите няма да опитат.

Нищо недостъпно няма в Уичъра където си задължен да минеш всеки един куест без 3-4 странични.

И ако беше играл new vegas или Risen щеше да знаеш че там също има фракции (и то повече от една) и след като си избереш си "заключваш" куестите и кънтента на другите в рамките на гейм сесията си.
Защото все пак играем RPG, а не някакъв боен симулатор, че за всяко последствие да изисквам от играта да ми изсипва, или не, войници за трепане/алита.
Ти май си играл някаква колекционерска модната версия защото в моята това беше геймплея - трепане на войници и монстъри в промишлени количества достойни за Диабло (а приликата се засилва от респауна и рандъм дропа който трябва да погриндиш за съставки)
Защото не всичко е в последствията. Трябват и елементите на успешна игра.
Никъде не съм писал че ВСИЧКО е в последствията , нито че са най-важни. А когато говорим за екшън ролева игра елементите за които говориш са бойната система - и точно там е най-голямата издънка на играта.

Споменах изборите не защото ме боли фара за тях, а защото защитниците на Уичър 2 тръбят наляво и надясно за тях като изкарват че има десетки значими избори и това е някакво невиждана в други игри иновация . Еми не стоят така нещата и мисля, че достатъчно факти съм дал.


Като ще правиш игра в която геймплея да е фокусиран върху боя (а не върху експлорейшън, стелстване, свободно обикаляне и надприказване ) трябва да направиш боя интересен и балансиран. Като си направил възможно най-абсурдната и небалансирана бойна система, но си си фокусирал целия геймплей около нея определено имаме проблем в моята книга.

acelot
Smallfolk
Posts: 7
Joined: Sat Aug 11, 2012 5:30 pm

Post by acelot » Wed Aug 29, 2012 10:31 am

Добре бе, как да не е недостъпен втория чаптър, като на първо преиграване, може да изиграеш САМО ОТ ЕДНАТА СТРАНА. Наистина ли толкова малко не можеш да помислиш. И си помисли какво значи стори дривън РПГ и дали тва понятие означава да се фокусираш върху боя както в Дарк Соулс. Ето там трябва да е добра бойната система, защото това е всичко, което играта предлага, добра бойна система и АИ. Уичъра ти поднася история, диалози, персонажи и други такива ''дребни'' неща. Имам чувството че ми отговаря някакъв бот, който ме тролва, защото няма как да напишеш толкова несвързани и безмислени работи. Живееш в някакъв собствен свят човече.

New Vegas съм я играл два пъти, единия път почти докрая и смятам това за геройство. Втория път влязох в old blues dlc-то и като видях, че това е най-дългото и скучно нещо, което съм си пускал на монитора, биещо дори филми като Здрач, се отказах. За мен това е средняшка игра в най-добрия случай. Както казах 5/10.

С Ризън и Готиците без четворката съм милион пъти по-запознат от теб, защото Готика ми е една от любимите игри, а Ризъна е на практика същото, но в друг сетинг. Недей ми вади такива прибързани заключения, ако обичаш, макар че като ти гледам разсъждденията, малко е късно да те спирам. Честно казано толкова алогични писания, не съм чел от литературните анализи в училище.

Иначе даже да беше вярно че Уичъра разчита на бойната си система, което е пълен смях, тя е доста добра и явно нещо в уменията ти куца, щом толкова я плюеш. Мен лично ми е наравно със скайрима като изпълнение или съвсем леко по-назад. Не може да се мери с Дарк Соулса, но е по-добра от Ризън 1 и 2 примерно и първия Вещер. Освен това в тая игра имаш доста добро разнообразие от начини да се биеш, но предполагам ти си мелел с мечовете юруш напред, без да му мислиш много.

Иначе да се сравнява New Vegas с Witcher 2 е просто смешно. Било то на ниво графика, диалози, история, внимание към детайла, персонажи, кинематографичност, озвучение, полираност и т.н. Освен това си доста критично настроен, при положение че цялата философия на New Vegas е да се присъединиш към дадена фракция и да продължиш да ползваш V.A.T.S, докато не стигнеш до еди къде си, където ще ползваш V.A.T.S., за разлика от първите часове на играта, където трябва постоянно да ползваш V.A.T.S., но поне финалните босове ги убиваш с V.A.T.S. Не съм сложил и АИ-то при сравненията, защото тва ще е удар под кръста за ню вегас. Там не напразно в тоя малоумния куест от ДЛЦ-то, пичовете са лоботимирани, поне да имат извинение, че се държат като извадени от игра през миналия век. Също трябва да споменем и много разнообразните територии на фолаута. Скайрима примерно е главно планинска област, но е толкова изпипано, че имам чувството, че картата е като на Готик 3, адски различна навсякъде. Фолаута, ако я нямаше картата, нямаше да зная къде се намирам, ако ще да ми опрат пистолет.

User avatar
RRSunknown
Elder God
Posts: 9365
Joined: Thu Nov 01, 2007 9:54 am

Post by RRSunknown » Wed Aug 29, 2012 12:16 pm

Ако ще се обиждаме на собствени светове и ботове си пиши сам.

Едит: Тук имаше друг текст но разислих и го махнах засега.
Last edited by RRSunknown on Wed Aug 29, 2012 12:48 pm, edited 2 times in total.

User avatar
Yan
Site Admin
Posts: 6047
Joined: Sat Dec 20, 2003 12:01 am
Location: Who cares...
Contact:

Post by Yan » Wed Aug 29, 2012 12:24 pm

Едно предупреждение и към двамата: айде по-полека.

@acelot - подобно арогантно и детинско поведение няма да ти спечели приятели поведение.

@RRSunknown - не си на десет години, що се връзваш за глупости.
Правилата на бордгейминга:
1. Всички други неща, включително храна, дрехи, застраховка за колата и пари за обяд, представляват непредвидени разходи по отношение на това, което ви е необходимо за игрите.
2. Никога не пресмятайте общата стойност на това, което сте купили.
3. Ако искате нещо, значи ви е нужно.
4. Ако ви е нужно, значи трябва да го купите.
===============
Have you got any tips for growing an awesome Viking beard?
Yes: don’t shave.
Powered by Johan Hegg

User avatar
RRSunknown
Elder God
Posts: 9365
Joined: Thu Nov 01, 2007 9:54 am

Post by RRSunknown » Wed Aug 29, 2012 12:40 pm

My bad, в тоя форум съм забравил всяка една подробност да описвам но така и така стана дума как ми куцат уменията и как съм махал с меча на юруш без да му мисля много
ще взема да се копирам от един друг форум малко по-подробно като старирам с цитат от преди 3 страници .
Скайрим била елементарна - тук убивах босовете с по 3-4 замаха на хард. Всъщност ако се хвана съм сигурен че ще я мина и без нито една инвестирана точка във скил - най-големите експлойти са достъпни от петата минута на пролога а на техния фон смешните +5% бонусчета от скилове са нищожни
Горното е от ТОЗИ форум за даде тон.

Бай да уей бях натрупал 12 точки свободни по едно време във втори чаптър и нямах никакви проблеми, никакъв проблем от началото да го направя. Нещо повече - играх изцяло като алхимик но от средата на втори чаптър не си правех труда да си пускам поушъните и не се ползвах от бонусите на дървото - нямаше нужда.

никакви три различни стила няма, освен ако много не държиш на използваш хиляди пъти знака Igni и твърдиш че играеш рейндж. В останалите случаи винаги въртиш меча и спокойно ползваш всичко алхимическо и магическо дори една точка да не си инвестирал там. Независимо какво развиваш повечето умения са пасивки които дават проценти и много рядко някой скил ти отваря нещо кардинално различно
Кое друго е специфичен експлойт - това че ВСИЧКИ бомби са безумно евтини, могат да се спамят и да носиш по 200 бройки? Или че си по-бърз от всички прптивници в играта и можеш да се ролнеш зад тях и веднага да удариш - това ли е търсене на специфичен експлойт? Не бате - това е калпава механика на играта. Това че има Greater пасивни мутагени от които натрупваш стотици и които ти вдигат щетата колкото най-силния меч това ли търсене на специфичния експлойт?
Единствения начин да ти е тръпка боя е да си абсолютен дебил който умишлено играе с първите оръжия, не ползва никакви консумативи и мутагени..... Кой би играл така е beyond me.
Още нещо което се сетих е иначе супер идеята да натрупваш пасивни перкове просто като си цъкаш. В реалноста на играта обаче неща като +20% да запалиш някой, +25% щета в гърба и 10% шанс вразите да се самозапалят докато те удрят и т.н.тн. са прекалено много на фона на процентите от скилове а тия перкове дори не те питат дали искаш да ги вземеш и не можеш да ги изключваш.
Бах тая арена - на 29-тата вълна има едни неубиваеми 3 голема, постоянно си зареждат живота и могат да те зациклят със стънлок. След като ги минах 30-тата вълна с Боса от втори чаптър и кохортата му от 15-тина щитоносци демони ги прерязах като горещ нож масло. Пробвах Фул магическо развитие защото само него не бях пробвал в кампанията - ами то така е дори още по-бъгаво от това за което се оплаквах че е небалансирано лесно. Връщане на 50% щета към 4 човека for the win.
Ако задълбая още повече в баланса след тестовете в арената - най-големия проблем е че няма противници с рейндж атака, а арбалетистите които са единствените не могат да те уцелят никога докато се ролваш. По този начин абсолютно всеки бой винаги си по- бърз от всички врази и може да ги кайтваш както си искаш във всеки един момент
ИИ то е крайно дебилно, единственото което вразите правят е да напират по права линия скупчвайки се ако се повечко което позволява ги експлойтваш безжалостно кайтвайки ги.
Last edited by RRSunknown on Wed Aug 29, 2012 1:18 pm, edited 4 times in total.

User avatar
RRSunknown
Elder God
Posts: 9365
Joined: Thu Nov 01, 2007 9:54 am

Post by RRSunknown » Wed Aug 29, 2012 1:07 pm

A за милионите пъти по голямо познаване на Готик :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Готик 1 - 8 минавания със всевъзможни модове
Готик 2 - над 15 преигравания
Готик 3 - 6-7 преигравания


Даже и разказ съм писал за Готик
viewtopic.php?t=3231

Писал съм гайдове, няколко ревюта (вкл. и за бг списания), вземал съм интервю с Кай Розенкрац и Glorian, правих превод на Die Nacht Des Raben a.k.a. ад она на Gothic 2.

Всички в целия форум, дори и да не пишат във форума за игрите знаят че съм фанатик на тема Готик.


И идва някъкъв рандъм пич и тежко заявява че бил милиони пъти по-запознат от мен - няма такъв фън.

User avatar
RRSunknown
Elder God
Posts: 9365
Joined: Thu Nov 01, 2007 9:54 am

Post by RRSunknown » Wed Aug 29, 2012 1:30 pm

Ето там трябва да е добра бойната система, защото това е всичко, което играта предлага, добра бойна система и АИ. Уичъра ти поднася история, диалози, персонажи и други такива ''дребни'' неща
Всеки, който казва, че геймплеят може да си гледа работата, подхожда несериозно. Комбинацията от история ПЛЮС качествен геймплей прави една ролева игра велика . Ако играеш САМО заради историята може да си читател или киноман, но не си геймър.


Малко А и Б образование
Ролева игра е всяка игра в която играеш РОЛЯТА на някой (дали правен от теб безименен герой или зададен предварително няма значение) в която игра изходът от ситуациите да зависи от ПОКАЗАТЕЛИТЕ и УМЕНИЯТА на ПЕРСОНАЖА чиято роля играеш а НЕ от рефлексите на играча който контролира персонажа.

И тук приключвам участието си в темата защото отдавна нищо не се обсъжда апо същество а се губя времето да повтарям едно и също на човек който:
1. С лека ръка раздава тежкарски определния за хора които не познава
2. Не си прави труда да прочете 2 страници назад в темата
3. Изобщо не пише по темата а си пуска някакви списъци и описва игри които дълбоко не ме вълнуват в тема за Уичър 2.

acelot
Smallfolk
Posts: 7
Joined: Sat Aug 11, 2012 5:30 pm

Post by acelot » Wed Aug 29, 2012 9:45 pm

Добре, приключвам темата, като кажа че списъка на изборите, които РРС е дал, не е и половината от реалните такива в играта. Продължавай да си наместваш нещата, както на теб ти отърва.

Потърсих ти и целия списък, да не кажеш че си измислям http://witcher.wikia.com/wiki/The_Witch ... _checklist

Пропуснал си 2-3-4-10, ама нищо, нали трябва ти да си правия.

User avatar
AlDim
Elder God
Posts: 5604
Joined: Mon Jul 24, 2006 1:49 pm

Re: The Witcher II : Assassins of Kings

Post by AlDim » Mon Sep 25, 2017 10:24 am

Почнахме да цъкаме Witcher II, защото третата част ни запали достатъчно.

Като за игра от 2011-та е остаряла изключително зле (за разлика от Deus Ex: Human Revolution, Skyrim и Mass Effect 2 например, които си държат нивото чудесно 6 години по-скъно). Има някои готини диалози, персонажите са на ниво и визията на моменти е прилична, но като цяло играта е доста шит. Слаб и доста грозен интерфейс, много дървен екшън с ужасни QTE-та, предимно скучновати на вид нива... Направо не е реално колко по-добра е третата игра в сравнение с това. Все пак Witcher II е доста по-добра игра от мизерната Dragon Age II, но това не е кой знае какво постижение...

User avatar
трубадур
Forsaken
Posts: 3076
Joined: Sat Apr 07, 2007 4:33 am

Re: The Witcher II : Assassins of Kings

Post by трубадур » Mon Sep 25, 2017 10:38 am

А като знаеш какво подобрение е спрямо първата направо не е истина какво израстване направиха поляците. Екшънът в цялата трилогия е дърво, иначе според мен във втората е най-правилният гералт, не че има кой знае каква разлика като цяло с останалите игри, но тук влиза най-директно.

Двойката я уважавам, заради опита да направят кадърна разлика в трудността, лошото е, че са се ограничили само до човешките персонажи, които са пълен кеф да млатиш на най-висока трудност, останалото обаче е слог фест.

Плюс че финалният диалог е един от най-силните в цялата трилогия със се експанжъните. Поне за мен беше така, просто това, което минава за "злодей" е мега и си ми отне едно сигурно 40 минути приказване и обмисляне какво точно да направя. Но преди това си има едни 20 часа дори да ръшвате, от които не малка част са громене на пълчища от подземни зомбита, дето извират като гейзер непрекъснато, когато се минава през определени области.

А, да, и най-досадният и малоумен бос в поредицата, с обаче най-идейният визуален дизайн (едно голямо пипалато, няма как да го пропуснете)

User avatar
AlDim
Elder God
Posts: 5604
Joined: Mon Jul 24, 2006 1:49 pm

Re: The Witcher II : Assassins of Kings

Post by AlDim » Mon Sep 25, 2017 10:49 am

Аз първата се опитах да я цъкам няколко пъти, но беше прекалено зле, за да я изтърпя повече от няколко часа. Втората става, просто е много неприятен даунгрейд като я играя след Wild Hunt...

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 6 guests