The Witcher II : Assassins of Kings

Всичко, което ви вълнува около голфа, бингото и стрип-покера...

Moderator: AlDim

User avatar
F242
Sorcerer
Posts: 383
Joined: Sat Feb 11, 2006 6:34 pm

Post by F242 » Wed May 25, 2011 8:24 pm

Моето копие беше поръчано през миналия ноември от Амазон, на сравнима цена, когато още нямаше информация, дали ще внасят колекционерско издание в България. Когато излезе предварителната поръчка и при българските доставчици, сериозно се поколебах дали да не отменя това от Амазон и да поръчам при тях, защото си мислех, че може би доставката ще бъде по-бърза. Отказах се защото, имам все още доста неща, които мога да играя в промеждутъка. А така или иначе датата съвпадаше и с премиерата на L.A. Noire. :D Още не съм си получил копието от Амазон, но получих съобщение, че е изпратено.
Дано не стане нещо подобно и с Balls of Steel - имам предвид доставките на родните разпространители, защото при това заглавие заложих на нашите.
"The vulgar think the God by analogy to man and so worship Him in the form of the Gods. The learned think the God by analogy to principles and so worship Him in the form of Love or Truth. But the wise think the God not at all. They know that thought, which is finite, can only do violence to the God, who is infinite. It is enough, they say, that the God thinks them."

Amikae
Ascendent
Posts: 4199
Joined: Thu Aug 07, 2008 12:07 pm

Post by Amikae » Fri May 27, 2011 3:15 pm

Приключих я вече. Отне ми доста време, защото я играех по малко.

Плюсове:

+ Визия - С лекота е най-добре изглеждащото RPG out there и изобщо една от най-красивите игри изобщо. Без никакви бъгове. Играта не ми е крашвала нито веднъж.
+ Дизайн на нивата - Там, където DA 2 фейлнаха, тук са си свършили по един прекрасен начин работата. Нивата са адски автентични с изключително внимание към детайлите. Картите из цялата игра не са големи на практика, но определено дизайна и визията им създава чувство за огромен мащаб.
+ Озвучение - войс актинга е на високо ниво и диалозите са страшно добре структурирани. Като музичка нито една мелодия не ми се е забила в главата, но въпреки това скора е доста качествен.
+ Геймплей - дори на нормална трудност играта предлага предизвикателство, като още в пролога съм умирал. В бойната система са вплетени доста неща, като магии, капани, бомби, хвърлящи се ками, финишъри(след отключване) и т.н. Съответно е важно да си правиш колби с алхимия, защото помагат страшно много. Гералт има 3 пътя на развитие - като маг, като мечоносец и като алхимист, като последните умения на всяко дърво имат по 1 слот за мутиране. Отделно Гералт получава допълнителни умения в следствие опита, който придобива. Примерно, ако изпиеш достатъчно колби и стигнеш до второ ниво на токсичност, получаваш някакъв резист към отрови. Също така играта има дори стелт механика, като в отделни части трябва да се промъкваш и макар да не е някакво чудо на чудесата, е направено добре и е просто още едно нещо, което играта може. Всички тези неща, които изброих, са реализирани по добър начин и имат смисъл. Магиите си струват изцяло, залагането на капани върши чудеса(особено в началото, като си по-голям мизерник), бомбите могат да те спасят в много кофти ситуация(защото в тая игра не може да скочиш ей така на 10 гадинки без да те изнасилят брутално), камите имат много добър dmg, колбите са задължителни и т.н. Всичко е легнало идеално на мястото си, което води и до следващия плюс.
+ Крафтинг - колби, бомби, капани, оръжия и брони, всичко се крафти. И както обясних по-горе, понеже всичко това е неразделна част от играта, крафтинг системата също играе важна роля(освен, ако не искате всичко да си купувате, което просто няма как да стане в нито един момент от играта), като в малко други RPG-та и определено в много по-голяма степен от 1-вата игра. Светът е изпълнен с купища билки за алхимия, материали(кожи, платове, желязо, сребро и т.н.) за коване на мечове и брони. И понеже парите в тая игра са кът, човек си прави сметката какво и как точно ще направи. Затова например не е умна идея да се купуват рецепти за крафтене гьотере. Важно е примерно да си купиш рецепти за качествени руни и енчанти за брони, които са си кът из цялата игра и от там сам да си търсиш материали за тях. Също е задължително да имаш рецептите за по-качествените материали, примерно от Cloth > Robust Cloth/Leather> Hardened Leather и т.н. Гледаш кои колби, бомби и капани ще ползваш, и за тях си вземаш рецепти. Аз например да си призная имах поне 10 рецепти, които не ползвах и парите дето съм дал за тях, щяха да ми свършат чудесна работа за други неща. Също така босовете пускат специални итеми, от които се крафтят я епик броня, я епик меч. :)
+ Избор/последствия - еми няма друга игра, в която решенията ми да са имали толкова драстични последствия. На практика има дори странични куестове, които се развиват по изцяло различен начин според това какво аз съм решил да правя. Да не говороим за по-важни решения. Често имам чувството, че бъдещето на целия север зависи от действията ми и това си е голям кеф. И нещата не са в черно и бяло. Правилен избор няма, всеки в света на вещера се бори за нещо, за бъдещето на расата си, за спасението на кралството си и т.н., и просто никак не е лесно да вземеш страна, а няма начин да останеш неутрален. И в този ред на мисли, много реални са реакциите на засегнатите, след като вече си взел съдбоносното си решение и говната са полетяли към вентилатора. Не е, като в други игри, където просто прицъркват как съм ги предал и ме игнорират за остатъка на играта или ми стават врагове. Да, определено потърпевшите са настроени доста негативно към теб, но това не заличава услугите, които си правил за тях и добрите отношения, които сте имали. Просто разбират, че Гералт има свои собствени мотиви да прави нещата, които прави и не е тръгнал да угажда на никого.
+ История/сюжет - всичко това по-горе нямаше да има никакво значение, ако играта нямаше толкова качествена история, разказана по толкова добър начин. Кралят на Темериа е убит и Гералт е заловен и обвинен за убийството. В долината Понтар е на път да избухне конфликт между Каедуен и голяма група бунтовници. Никой не знае какъв ще е следващия ход на убийците на крале. Гералт пък е загубил голяма част от паметта си и освен да изчисти името си, търси начин да възстанови забравеното, което пък е свързано с нещо още по-голямо от бъдещето на севера. Абе дет се вика there's never a dull moment. :) Всичко има в тая игра. Епични битки, политически интриги, междуличностни вражди и какво ли не. :)

Минуси:

- Геймплей - битките с мечове за мене куцат. Отново имаме бърз и бавен стил, но просто липсва, каквато и да е плавност в движенията и като цяло някаква отличителна черта, както беше в 1-цата. Единственото нещо, което правиш през цялата игра е да скачаш на ляво на дясно, удряш няколко пъти, пак скачаш и така. Излишно е да казвам, че изглежда нереалистично и не е особено забавно.
- Менюта - много красиви са, но за никакъв хуй не стават. Особено досадно е при крафтинга, където имаме една камара рецепти и материали, и те не са категоризирани по никакъв начин. Имаме рецепти за колби, за капани/бомби, за оръжия/брони, всички са наблъскани на едно място. Излишно е да казвам колко време се губи в ровене на инвентара. Същата работа и с материалите. Има такива, които се ползват само за алхимия, ми отделете ги някак, направете ги ясно да виждам от кое по-колко имам, а не всичко да е един голям списък, в които трябва да ровя и да се кьоря.
- Липса на сташ - еми те това убива смисъла на крафтенето. Имаш капаците от 250, който още в началото на играта се запълва с материали. Тия материали си трябват, но няма къде да ги сложиш, затова се налага да ги продаваш. Съответно идва момент, в който те вече ти трябват и трябва да ги купуваш за баснословни суми от магазините, където често и няма достатъчно количество, та трябва и да рестваш, че да се зареди и т.н. или да обикаляш по картите отново и да дириш материали. Това нещо дразни през цялата игра. Имаме всичките тия ресурси, но няма смисъл да ги събираме освен за да ги продадем в магазина.
- Твърде кратка - Явно нарочно не са направили играта да ни показва колко часа сме играли. Но нека бъда оптимист и да кажа, че ми е отнела около 25 часа. Това е с много мотане, слушане на абсолютно всички диалози без скипване и правене на всички странични куестове. Реално Чаптър 3 не може изобщо да се нарече Чаптър, щото за 2 часа се минава, а епилога е 15 минути, от които всичките са диалог. Малко е, много малко, което води и до последния минус.
- Ужасен финал - играта просто завършва по крайно whatever начин. Реално на финала не се случва нищо. Получаваш някакви разкрития и толкова. И свършва. Да казва се какво ще последва, ясно е, че ще има следваща игра, но липсата на нещо значимо на финала(дори някаква сносна кътсцена или CGI) прави играта да изглежда незавършена. Просто изобщо не са си направили труда, но ще оставя сами да видите за какво говоря.

Това е най-добрата игра за тази година на този етап. Въпреки това смятам, че можеше да е по-добра. На фона на всичко останало този финал е просто неприемлив. Сами са си вдигнали летвата с качеството през 90% от играта и сами са фейлнали на края. Също е твърде кратка и през цялото време се набиват на очи малкия брой странични куестове.

8.5/10

User avatar
F242
Sorcerer
Posts: 383
Joined: Sat Feb 11, 2006 6:34 pm

Post by F242 » Fri May 27, 2011 7:33 pm

Според GOG патч 1.1 вече е наличен. Съвсем навреме за мен, защото в момента инсталирам играта от полученото днес колекционерско издание :D
http://www.gog.com/en/news/the_witcher_ ... ilable_now
"The vulgar think the God by analogy to man and so worship Him in the form of the Gods. The learned think the God by analogy to principles and so worship Him in the form of Love or Truth. But the wise think the God not at all. They know that thought, which is finite, can only do violence to the God, who is infinite. It is enough, they say, that the God thinks them."

User avatar
RRSunknown
Elder God
Posts: 9513
Joined: Thu Nov 01, 2007 9:54 am

Post by RRSunknown » Sat May 28, 2011 1:11 am

Поцъках малко (с пача) на един взет назаем компютър.
Всеки който я плюе по инерция трябва да се обеси на първия клон и да си скъса димпломата за геймър. Зоните са на светлинни години от конкуренцията. Изграждат атмосфера без да изпиташ усещането че се разхождаш из картонени коридори нарочно направени за декор. (мразя коридори). Най-важното - симулирали са света - хората са истински.

Боя го плюят като опростен но на практика е много по-тактически с избирането на колбите, бомбичките и капаните.

Разговорите са един път - те така бяха и в единицата (която по някаква причина я изоставих малко преди края не знам защо).

User avatar
Claymore
Ascendent
Posts: 4955
Joined: Sat Sep 12, 2009 9:55 pm

Post by Claymore » Sat May 28, 2011 1:41 am

Amikae wrote: + История/сюжет - всичко това по-горе нямаше да има никакво значение, ако играта нямаше толкова качествена история, разказана по толкова добър начин. Кралят на Темериа е убит и Гералт е заловен и обвинен за убийството. В долината Понтар е на път да избухне конфликт между Каедуен и голяма група бунтовници. Никой не знае какъв ще е следващия ход на убийците на крале. Гералт пък е загубил голяма част от паметта си и освен да изчисти името си, търси начин да възстанови забравеното, което пък е свързано с нещо още по-голямо от бъдещето на севера. Абе дет се вика there's never a dull moment. :) Всичко има в тая игра. Епични битки, политически интриги, междуличностни вражди и какво ли не. :)
Принципно хич не се вясвам в тоя форум поради тъпият комп (все пак се обсъждат нови игри), но искам да питам от любопитство, тук Нилфгаард откъм сюжет някой бръсне ли ги за слива и ако не, колко време след книгите се предполагат да са игрите?
Amikae wrote: и просто никак не е лесно да вземеш страна, а няма начин да останеш неутрален.
В книгите става така и затова Гералт нагазва в лайната. Сигурно за това не са го сложили в играта, по-надълбоко не може. :lol:

User avatar
AlDim
Elder God
Posts: 5885
Joined: Mon Jul 24, 2006 1:49 pm

Post by AlDim » Sat May 28, 2011 2:54 am

RRSunknown wrote:Боя го плюят като опростен но на практика е много по-тактически с избирането на колбите, бомбичките и капаните.
Е то не че нещо, но първият Witcher имаше супер вяли екшън-RPG битки, що се отнася до самата механика и контрола им. Каквото и да е станало в двойката, няма как да е по-зле. А и доколкото гледам в пресата казват, че са значително подобрени.

User avatar
Goshko
Misting
Posts: 268
Joined: Wed Jul 29, 2009 10:38 am

Post by Goshko » Sat May 28, 2011 9:28 am

Claymore47_Fen wrote:.. искам да питам от любопитство, тук Нилфгаард откъм сюжет някой бръсне ли ги за слива и ако не, колко време след книгите се предполагат да са игрите?
Отговори по въпроса ти ще оспойлят много историята в играта, затова само ще кажа че играта е МНОГО по тясно свързана с историята в книгите отколкото изглежда на пръв поглед. Направо могат да я водят шестата книга от поредицата. Историята се развива 5 години след Брена.
Claymore47_Fen wrote:В книгите става така и затова Гералт нагазва в лайната. Сигурно за това не са го сложили в играта, по-надълбоко не може. :lol:
Да се хванем ли на бас? :lol:
When in danger, When in doubt, Run in circles, Scream and shout.

Amikae
Ascendent
Posts: 4199
Joined: Thu Aug 07, 2008 12:07 pm

Post by Amikae » Sat May 28, 2011 1:40 pm

Наистина няма смисъл да се спойли.

Що се отнася до боя, да тактически е, но тактиката е повече в подбирането на правилните итеми. При самият бой имаш само един dodge(от париране смисъл няма), останалото е хак енд слаш. Аз просто очаквах нещо по-усъвършенствано от това.

User avatar
AlDim
Elder God
Posts: 5885
Joined: Mon Jul 24, 2006 1:49 pm

Post by AlDim » Sat May 28, 2011 5:36 pm

В сравнение със съсредоточено кликане в три режима, това звучи прекрасно. :lol:

User avatar
RRSunknown
Elder God
Posts: 9513
Joined: Thu Nov 01, 2007 9:54 am

Post by RRSunknown » Sat Jun 04, 2011 9:09 pm

Айде обявиха за бокса
http://www.gametrailers.com/video/e3-20 ... her/714515
кеф! :P

User avatar
RRSunknown
Elder God
Posts: 9513
Joined: Thu Nov 01, 2007 9:54 am

Post by RRSunknown » Fri Aug 17, 2012 9:56 pm

На половината на втори чаптър съм и за момента играта ми e средняшка във всеки един елемент.

Чета горните мнение и не мога да разбера някакви различни игри ли играем? Защото при мен има една доста линейна игрица със скучни ММО елементи извън главния сюжет, с коридорчета и невидими стени и нулев експлорейшън,

еднообразен елементарен бой ако ползваш магията за щит или адски труден ако не я ползваш без средно положение.

Парите са безкрайни - кеф ти да гриндиш респаунващи се безкрайно мобове, кеф ти да играеш мини игрите.
Картата е пълна скръб - нито може да пишеш по нея нито в половината от куестовете има стрелки. Което нямаше да е проблем ако зоните не бяха пълни с невидими стени и някой ти даваше смислени указания като те упътват.

Цялата система с крафтинга е ММО - вместо да има малко но смислени съставки има най-малки боклуци, които се правят на по-големи боклуци които пък се превръщат в нещо друго. Всеки път търчиш при ковача или някой друг да ти ги прави. 80% от нещата вкл. отварите си повтарят ефектите и се обезмислят една друга.

Мутагените и енчантите - недомислена работа. Защо по-дяволите са еднократни? Кой глупак ще хаби ограничените си слотове с lesser мутагени или разни скапани енчанти. И тук е другата недомислица - със умението Side Effect и Impregnation направо може да се разцепиш с мутагени които те правят неубиваем бог без значение какви скилове си избирал.


Изборите и последствията са абсолютно формални , тип Мас Ефект - някой различен лаф, някой герой оцелява и толкоз. Страничката при куестите се маркира като приключена и всичко приключва. Единственият избор в цялата игра е какви нива да изиграеш след първи чаптър което разклонява играта на две.

User avatar
RRSunknown
Elder God
Posts: 9513
Joined: Thu Nov 01, 2007 9:54 am

Post by RRSunknown » Sun Aug 19, 2012 11:12 pm

Привърших я - ума ми не побира как хора с претенции за хардкорност в РПГ-тата я хвалят. Първата беше десетки пъти по-комплексна.

Естествено има яка графика (тм) за да впечатлява график курвите и яко стори (тм) тип адвенчър за да впечатлява хората които не искат да играят разнообразно а да ги водят за ръчичка.

Скайрим била елементарна - тук убивах босовете с по 2 (няма грешка два) удара на хард. Всъщност ако се хвана съм сигурен че ще я мина и без нито една инвестирана точка във скил - най-големите експлойти са достъпни от петата минута на пролога а на техния фон смешните +5% бонусчета от скилове са нищожни.

Скайрим била с гаден интерфейс - тук освен че листите са безкрайни и сортирането им ужасяващо играта има навика да смесва важни неща с обикновени боклуци.

Пример за Нелинейните(тм) Морални(тм) избори
Куеста за бронята на куража - първо трябва да намериш монетка която се взема само два начина - като събереш един пияница с приятелите му или да убиеш един майстор меченосец. Такива екстри като приказки, открадване и т.н. не са предвидени. След като вземеш монетата трябда да я дадеш на точно определено NPC (без възможности за убеждения или заплахи) и да отидеш в една маза където след кратък разговор в който няма значение дали си ренегат или парагон има задължителен бой.

Всичките избори са от тоя тип - Козметични. Колко се трепах да спасявам Трис само за да установя после че и да не съм я спасявал ПАК я спасяват по сценарий за да я срещнеш в трети чаптър.

Прословутия втори пък направо предефинира жанра - там където разни уонабита като Gothic , Risen или Fallout ти дават да посещаваш различни места и тогава да прецениш към коя фракция да се присъидиниш революционния Witcher 2 те принуждава да избереш предварително. Без да знаеш какво да очакваш - и най-големия майтап е че с Роуч те забиват при враговете на Темерия.

Amikae
Ascendent
Posts: 4199
Joined: Thu Aug 07, 2008 12:07 pm

Post by Amikae » Sun Aug 19, 2012 11:52 pm

Играта определено не е без недостатъци, но заслужава комплименти дори само за визията, атмосферата и войс актинга. И без друго това е едно от малкото неща, които се подобряват в този жанр последно време. Геймплейно всички RPG-та последните години смърдят, може би с изключението на ME3, но пък там мизериите са други, или пък Kingdoms of Amalur, но и двете игри флопнаха по един или друг начин, докато Witcher 2 не флопна и на всичкото отгоре всякакъв допълнителен кънтент е безплатен, заради което трябва да уважаваме поляците.

User avatar
RRSunknown
Elder God
Posts: 9513
Joined: Thu Nov 01, 2007 9:54 am

Post by RRSunknown » Sun Aug 19, 2012 11:57 pm

Ако говориш за жанра на конзолните сюжетни екшъни към който спадат Вещера, Драгън Ейдж 2 и Мас Ефект съгласен съм.


Геймплейно всички RPG-та последните години смърдят
Risen. New Vegas, Skyrim - може да нямат ебаси мамата графика, сюжет и бос битки с откоподи копирани от Байонета но но имаш огромна свобода на действия, експлорейшън значение на диалозите (поне в първите две) и различен подход по твой избор за всяка една мисия.

Amikae
Ascendent
Posts: 4199
Joined: Thu Aug 07, 2008 12:07 pm

Post by Amikae » Mon Aug 20, 2012 12:49 am

Така е, но и те реално не са нещо ново. Skyrim=Oblivion, Risen=Gothic, New Vegas=Fallout 3. Всичко тъпче на едно място. На нас ни остава да се опитаме да намерим добрите качества на игрите, колкото и трудно да е последно време. А The Witcher 2 не е без добри качества, колкото и линейна да е.

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 10 guests