Кътчето на гейм-дизайнера...
Moderator: AlDim
- Daggerstab
- Arcanist
- Posts: 860
- Joined: Wed Feb 04, 2004 6:31 pm
- Contact:
Кътчето на гейм-дизайнера...
Под "гейм-дизайнера" главно имам предвид себе си. В случай че не знаете, тая в себе си подобни амбиции Дори имам едно (полу)сериозно, все още недоизпълнено обещание - да направя компютърна имплементация на настолната тактическа игра "Битката за Магландиум", която излезе във "Фентъзи Фактор" след Аксиом 16.
Както и да е - има ли някой, който се занимава (или се е занимавал) с правене на игри, било то и на любителско ниво? А левъл/мод и т.н. дизайнери?
Както и да е - има ли някой, който се занимава (или се е занимавал) с правене на игри, било то и на любителско ниво? А левъл/мод и т.н. дизайнери?
Дагърстаб. Точка.
Предупреждение: Имам лошия навик да споря. Освен това страдам от черен хумор и изблици на сарказъм.
Предупреждение: Имам лошия навик да споря. Освен това страдам от черен хумор и изблици на сарказъм.
- Drizzt Do`Urden
- Jaghut Tyrant
- Posts: 1829
- Joined: Thu Jan 15, 2004 1:33 pm
- armageddon
- Forsaken
- Posts: 2936
- Joined: Tue Jan 13, 2004 10:24 am
ако JAVA програмката симулираща Magic the Gathering, която я писах, за да си тествам дековете един срещу друг, се брои, значи и аз съм писал Отказах се когато нещата опряха до изкуствения интелект обаче - ако някой напише такава програма да ми се обади Правил съм и някои по-прости програмки за развлечение, най-ме кефи тази за игра на бикове и крави - какво ли не прави човек когато има свободно време?
- Moridin
- Global Moderator
- Posts: 19287
- Joined: Fri Dec 19, 2003 10:21 pm
- Location: On the other side
- Contact:
Навремето имах един Голям Делфи Проект® да направя на пц-то една игра, която си бях правил на хартия като малък и беше мултияка (скромен съм, да). Само че нейде си затрих оригинала и нямах никъв мерак да измислям всичко наново.
Тънд, изкуствен интелект за Меджик? Ей ся.. :р Бтв за игрички като крави и бикове истината е в пролога, там са на 5 реда
Дагър, ако случайно имаш сериозни мераци и ти трябват картинки, мога те свържа с брат ми, той много обича да се бута да прави графики за разни игри, дето създателите им ги изоставят след 3 седмици :р
Тънд, изкуствен интелект за Меджик? Ей ся.. :р Бтв за игрички като крави и бикове истината е в пролога, там са на 5 реда
Дагър, ако случайно имаш сериозни мераци и ти трябват картинки, мога те свържа с брат ми, той много обича да се бута да прави графики за разни игри, дето създателите им ги изоставят след 3 седмици :р
This is it. Ground zero.
- Drizzt Do`Urden
- Jaghut Tyrant
- Posts: 1829
- Joined: Thu Jan 15, 2004 1:33 pm
- Daggerstab
- Arcanist
- Posts: 860
- Joined: Wed Feb 04, 2004 6:31 pm
- Contact:
Моята си е от повече от шест месеца и не съм я изоставил... просто страдам от хронична дезорганизация на работното време Пък и напоследък съм сериозно отрязан откъм достъп до компютър. Иначе до интерфейс (графичен) не съм допрял, искам първо да си оправя структурата на класовете и концепцията на играта въобще.Moridin wrote:Дагър, ако случайно имаш сериозни мераци и ти трябват картинки, мога те свържа с брат ми, той много обича да се бута да прави графики за разни игри, дето създателите им ги изоставят след 3 седмици :р
Ъ-ъ-ъ, Дризт, ти колко разбираш от програмиране? И с к`во искаш "да почваме"?
Дагърстаб. Точка.
Предупреждение: Имам лошия навик да споря. Освен това страдам от черен хумор и изблици на сарказъм.
Предупреждение: Имам лошия навик да споря. Освен това страдам от черен хумор и изблици на сарказъм.
- Drizzt Do`Urden
- Jaghut Tyrant
- Posts: 1829
- Joined: Thu Jan 15, 2004 1:33 pm
не фана майтапа, а?
да почваме да правим игра.
иначе преди бяхме почнали да правим с още двама игра, ма нещо не се разбрахма к'ва ше е и я изоставихме.
Пък и програмирането не е всичко, нали трябва и идеен лидер в екипа?:):):):):):):)
да почваме да правим игра.
иначе преди бяхме почнали да правим с още двама игра, ма нещо не се разбрахма к'ва ше е и я изоставихме.
Пък и програмирането не е всичко, нали трябва и идеен лидер в екипа?:):):):):):):)
-You Said it yourself, Kain.. There Are only two sides to a coin..
-Apparently so. But suppose you throw a coin enough times... But suppose one day, it lands on its edge..
-Apparently so. But suppose you throw a coin enough times... But suppose one day, it lands on its edge..
- Daggerstab
- Arcanist
- Posts: 860
- Joined: Wed Feb 04, 2004 6:31 pm
- Contact:
А, чудесно го схванах, просто ми беше трудно да повярвам на очите си как с едно изречение ни сложи всички в кюпа...Drizzt Do`Urden wrote:не фана майтапа, а?
да почваме да правим игра.
'Що ли си мисля, че това е показателно... Преди всичко, за да направиш каквото и да било, трябва да знаеш какво правиш. И да имаш необходимите умения да го направиш...Drizzt Do`Urden wrote:иначе преди бяхме почнали да правим с още двама игра, ма нещо не се разбрахма к'ва ше е и я изоставихме.
О, дааааа, несъмнено трябва. И в моя екип това съм АЗDrizzt Do`Urden wrote:Пък и програмирането не е всичко, нали трябва и идеен лидер в екипа?:):):):):):):)
Сега сериозно - действително, голият ентусиазъм не стига. Преди да се захванеш с нещо, трябва да знаеш какво искаш и как да го постигнеш. Не стига само да си мечтаеш. "О-о-о, ще си направим страхотна игричка, ще паднат парици, мацките ще са луди по нас..." "Ами как?" "Ми аз давам идеите, а баламите програмисти пишат..." Да, ама не. И най-добрите програмисти не могат да направят добра игра без ясни и оригинални идеи. И никой няма да се съгласи да ти играе по свирката, и да се поти, опитвайки се да удовлетвори променливи и неясни изисквания.
Ако сериозно се интересуваш от гейм дизайн, посети GameDev.net, или по-точно секцията им за начинаещи. Ако още си навит след това, свиркай Не че ще се съглася да работя по нещо с теб, просто ще ти дам насоки.
Иначе, да - действително в съвременната индустрия за компютърни игри има такова нещо като "човека с идеите". Наричат го... ами гейм дизайнер. Той измисля концепцията на играта и сценария, ако има такъв. За тази част може да му помагат сценаристи. Художникът на продукцията пък рисува концепт арт-а - как трябва да изглежда играта и това в нея. Може да има и още един дизайнер/художник - за интерфейса. После всичко това се описва в нещо, наречено design document, и се носи на програмистите, компютърните художници и цялата останала "нископоставена паплач". Те трябва да построят програмата и интерфейса, да прехвърлят образите в компютърна графика... Понякога част от тях и хабер си нямат от спецификата на гейм дизайна, а са тесни специалисти в дадена област - 3Д енджините например. Творческата част на всеки в този огромен екип е минимална, ограничена в тясна област... Въобще - ако човек иска да се кефи, да не влиза в голяма компания.
Понякога, ако фирмата е малка, много от всички тези специалисти са обединени в един човек - хубаво е гейм-дизайнерът да разбира от програмиране, или дори да е главният програмист. Минимумът е двама или трима - програмист-дизайнер, компютърен художник, и ако има и музика - компютърен музикант. И един от тях трябва да е водач на останалите, за да не заприлича на историята с деветте баби.
Дагърстаб. Точка.
Предупреждение: Имам лошия навик да споря. Освен това страдам от черен хумор и изблици на сарказъм.
Предупреждение: Имам лошия навик да споря. Освен това страдам от черен хумор и изблици на сарказъм.
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 14 guests