AlDim wrote:NES се пръкна точно около появата на Commodore 64, така че какво въобще ги даваш тия примери?2600 -> c64 / atari 400|800 / zx spectrum / apple 2 / ibm pc.
c64 - 82-a.
nes - 85-a (в америка и европа; япония не е итнересна в тая дискусия, щото там пц гейминг практически няма).
не е баш като да е по едно и също време.
примерите са на pc модели възползвали се от срива на атари 2600 от 83-а и илюстрират това, което казах - отливът от едното е прилив за другото, и това е почти винаги двупосочно.
бтв, не знам къде видя общо между fire emblem и ogre battle от една страна и хироус от друга, единственото римоутли общо нещо е, че и в трите има походови битки. играл съм двете локализирани файър емблеми и огре батъл за гба и го заявявам от личен опит. съмнява ме предходните (японски only) да са кой знае колко по-различни.
иначе heroes e крал с пълни шепи от пц играта (впоследствие появила се и за конзоли) кing's bounty (между другото, излязла доста години преди първия огре батъл и заедно с първия файър емблем).
a разни напъни да се показва, че конзолите са ок за ртс са обречени. най-доброто, което може да се каже за бокс версията на c&c е, "става", в смисъл на "управлението не е пълен шит". дори на ds-a, който си има пойнтинг устройство, опитите за ртс са повече от смешни (anno excluded), което addmitedly вероятно се дължи главно на факта, че японците тепърва откриват тоя жанр.
просто има пларформи, които са удобни за даден жанр и платформи, които са по-малко удобни. няма какво да го предъвкваме.
очевидно и за "страничността" на пц-то като платформа в гейм индустрията няма да се разберем. нищо странично не виждам аз в милиардите приходи от wow и sims.