Гледано напоследък, Part IV
Moderator: Moridin
Може и да греша, но камерата в Борн според мен се тресе най-вече за подчертаване на напрегнатост на дадена ситуация - сбиване, преследване с коли, гонене, покачване на напрежението, когато някой персонаж мисли, че е в опасност и му скача адреналинът.
А обектите в реалността, Сашо, на моменти се лашкат точно по този начин в някои ситуации. При някои спаринги, когато все още бях запален по бойни изкуства (доста отдавна) се получаваше точно същото възприемане. Особено при бърза последователност на удари и/или хвърляния, когато нямаш време да спреш и да се ориентираш какво става.
Така че за мен е добро решение, но приемам, че за други може да е дразнещо.
А обектите в реалността, Сашо, на моменти се лашкат точно по този начин в някои ситуации. При някои спаринги, когато все още бях запален по бойни изкуства (доста отдавна) се получаваше точно същото възприемане. Особено при бърза последователност на удари и/или хвърляния, когато нямаш време да спреш и да се ориентираш какво става.
Така че за мен е добро решение, но приемам, че за други може да е дразнещо.
The Best of Mozart
https://www.youtube.com/watch?v=Rb0UmrCXxVA
https://www.youtube.com/watch?v=Rb0UmrCXxVA
Moridin wrote:Нещо хайпът във форума силно намаля
Първия не го помня, втория не съм го гледал, третият ми беше върло импотентен кат филм.
Иначе гледах Подземен свят: Еволюция и да, доста е кух. Най-вече е пълен с несъответствия и си личи, че не са имали идея ква точно история да напъхат. Иначе летящият вампир и камиона бяха куул, както и сцената, в която Селин разблъска няколко руснака в гората. Ма дотам.
Иначе гледах Подземен свят: Еволюция и да, доста е кух. Най-вече е пълен с несъответствия и си личи, че не са имали идея ква точно история да напъхат. Иначе летящият вампир и камиона бяха куул, както и сцената, в която Селин разблъска няколко руснака в гората. Ма дотам.
And you can't dance with a devil on your back...
- tigermaster
- Elder God
- Posts: 6459
- Joined: Wed Jun 14, 2006 11:39 am
Хмм... Първият беше много хубав, да. Вторият, обаче, ми беше направо противен, а третият беше тъп. А и тресящата се камера ми беше сериозен проблем поради няколко причини. Всъщност една причина - нищо не различавах от екшъна. Да де, реализъм и т.н., но ако гледам шпионски екшъни, на мен за реализма не ми пука - важно е да ми е забавно. Не да се налага да гадая какви движения извършва героят или да ме заболяват очите от непрестанното лашкане на картината. А и просто не беше употребена качествено. Ако искаш да видиш правилната тресяща се камера, виж "Твърде лично" или "The City of Violence" - където наистина този похват прибавя напрежение в екшъна, при това без да ти пречи да видиш нещо.passer-by wrote:Отново трилогията за Джейсън Борн. Един от най-качествените екшъни, които съм гледал откъм история, динамика, разузнавачески "реализъм" и самият екшън - преследвания/ръкопашен бой/престрелки.
Впрочем, тресящата се камера за мен по-скоро прибавя към реализма на ситуациите. Ако човек попадне в сбиване или преследване, светът на моменти доста се тресе около него и не всичко се възприема ясно.
Между другото, какво си тренирал? Защото на мен по време на тренировка ми се е случвало само веднъж да възприемам обектите наоколо по подобен начин - беше на края на една извънредна тричасова тренировка преди близо година и половина и, както можеш да предположиш, бях тотално скапан. Само дето не излязох на четири крака от залата. Тренирам айкидо от две години.
Света аз цял обходих
и изправен гордо пак стоя.
Срещнах милиони хора
и на всичките им взех ума.
Блог
The Painting
Случаят с изтрития спомен
РЕВЮ: „The Lord of the Rings: The Rings of Power”
и изправен гордо пак стоя.
Срещнах милиони хора
и на всичките им взех ума.
Блог
The Painting
Случаят с изтрития спомен
РЕВЮ: „The Lord of the Rings: The Rings of Power”
Казах, че по време на самия спаринг на моменти ми се получаваше ефектът "тресяща се камера", а не през цялото време извън спаринга. Иначе тренирах около две години айкидо, но имахме и немалко ударна игра, защото треньорът се интересуваше и от други бойни изкуства. Имам благи спомени как на връщане от тренировка си взимах двулитрово Пепси и докато се прибера за около пет минути изпивах половината без въобще да помня как съм го направил. А имаше и един седмичен семинар с британски сенсей, след който не знаех кой съм и къде съм. Но нямах предвид изтощение, а просто възприемане на околния свят при бързи движения.tigermaster wrote:Между другото, какво си тренирал? Защото на мен по време на тренировка ми се е случвало само веднъж да възприемам обектите наоколо по подобен начин - беше на края на една извънредна тричасова тренировка преди близо година и половина и, както можеш да предположиш, бях тотално скапан. Само дето не излязох на четири крака от залата. Тренирам айкидо от две години.
Та на мен, пак казвам, камерата в Борновете ми се струва реалистична. А за различаването на ударите - в реална ситуация те въобще не се виждат. Филмите със Стивън Сегал са отличен пример за това - някой му скача и след секунда-две е на земята. Той даже според мен нарочно си забавя ударите и хватките, за да може зрителят да види поне нещо. В реална ситуация не бихме видели нищо, еле пък от негово изпълнение. Дето ни казваха в залата "при айкидо двама души се разминават и единият пада".
Ясно ми е, че някои от нас търсят забавление, а не реализъм. На мен обаче ми харесва, когато двете са съчетани и затова толкова харесвам Борновете. Както впрочем харесвам и "Ронин" (оня с Робърт де Ниро), на който някои зрители реагираха с пренебрежение.
The Best of Mozart
https://www.youtube.com/watch?v=Rb0UmrCXxVA
https://www.youtube.com/watch?v=Rb0UmrCXxVA
Moridin wrote:Нещо хайпът във форума силно намаля
- tigermaster
- Elder God
- Posts: 6459
- Joined: Wed Jun 14, 2006 11:39 am
Явно ги възприемаме по различен начин нещата... Както и да е, пак ти препоръчвам да видиш "Твърде лично" - защото филмът е фрашкан с юмручен бой, заснет е с непрестанно тресяща се камера, обаче всичко е проследимо идеално и напрежението е там. Наистина.
Колкото до Сегал - ако случайно не си, гледай "Белязан да умре" - заради този филм му бях голям почитател доста годинки. Има защо, а и при цялата скорост, която демонстрира, можеш ясно да видиш какво прави. А прави много - сцените са точно това, което би била една демонстрация по айкидо, ако майсторът трошеше ръцете на укетата.
Колкото до Сегал - ако случайно не си, гледай "Белязан да умре" - заради този филм му бях голям почитател доста годинки. Има защо, а и при цялата скорост, която демонстрира, можеш ясно да видиш какво прави. А прави много - сцените са точно това, което би била една демонстрация по айкидо, ако майсторът трошеше ръцете на укетата.
Света аз цял обходих
и изправен гордо пак стоя.
Срещнах милиони хора
и на всичките им взех ума.
Блог
The Painting
Случаят с изтрития спомен
РЕВЮ: „The Lord of the Rings: The Rings of Power”
и изправен гордо пак стоя.
Срещнах милиони хора
и на всичките им взех ума.
Блог
The Painting
Случаят с изтрития спомен
РЕВЮ: „The Lord of the Rings: The Rings of Power”
Както съм казвал и преди - ако реализмът означава да не виждам какво по дяволите става в екшъна и да получавам гадене от клатенето - плюя на реализма и избирам тоталната изкуственост на екшънсцените на Джон Ву примерно.
Last edited by Demandred on Sun Jan 25, 2009 8:22 pm, edited 1 time in total.
Sure your parents might think you're a failure
But no one's ever said: "First, let's kill all the tailors"
Don't be a lawyer!
But no one's ever said: "First, let's kill all the tailors"
Don't be a lawyer!
На Сегал съм му гледал почти всичко. А "Белязан да умре" ми е един от любимите негови. Но мисля, че и там забавяше движенията заради зрителите.
Как е в оригинал "Твърде лично", Too Personal или е друго заглавието, за да знам какво да търся?
Как е в оригинал "Твърде лично", Too Personal или е друго заглавието, за да знам какво да търся?
The Best of Mozart
https://www.youtube.com/watch?v=Rb0UmrCXxVA
https://www.youtube.com/watch?v=Rb0UmrCXxVA
Moridin wrote:Нещо хайпът във форума силно намаля
Изгледах Underworld 3 вчера и мога да кажа, че до днес вече почти съм го забравила. Мисля, че е не-лошо, ако човек истински си пада по такъв род филми, както и смятам, че факта, че филмът е къс е голям плюс.
Yes Man -дълбоко несмешен за мен, глупашки, тъповат и като че ли дори самият Джим Кери беше някак си изморен от собственото си изпъление.
Yes Man -дълбоко несмешен за мен, глупашки, тъповат и като че ли дори самият Джим Кери беше някак си изморен от собственото си изпъление.
Абе да спориш с Вивиан за филми е като да ловиш пираня с патката си - нито много риба ще наловиш нито члена ти ще става за нещо след това .... --The Dragon
Напомнете ми да не споря с Вивиан. Лайк евър. -- Muad_Dib
Напомнете ми да не споря с Вивиан. Лайк евър. -- Muad_Dib
- tigermaster
- Elder God
- Posts: 6459
- Joined: Wed Jun 14, 2006 11:39 am
"Taken" - става дума за филма с Лиъм Нийсън. Елементарен, но качествен.passer-by wrote:Как е в оригинал "Твърде лично", Too Personal или е друго заглавието, за да знам какво да търся?
Света аз цял обходих
и изправен гордо пак стоя.
Срещнах милиони хора
и на всичките им взех ума.
Блог
The Painting
Случаят с изтрития спомен
РЕВЮ: „The Lord of the Rings: The Rings of Power”
и изправен гордо пак стоя.
Срещнах милиони хора
и на всичките им взех ума.
Блог
The Painting
Случаят с изтрития спомен
РЕВЮ: „The Lord of the Rings: The Rings of Power”
- herairness
- Jaghut Tyrant
- Posts: 1983
- Joined: Tue Oct 04, 2005 10:43 am
- Location: varna
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 86 guests