Roland wrote: ↑Tue Feb 26, 2019 6:38 pm
Ок, не съм гледал филма, предложих ви супер интелигентна, не-екстремна, и КРАТКА дискусия между хора, които не само са го гледали, но които са професионални филмови критици, един от които е черна жена. И не са всичките от едната страна на спора. Не знам някой въобще видя ли го, но на мен ми е по-интересно какви са отговорите ви на ТОЗИ разговор, нежели атаките срещу това аз дали съм гледал Зелената книга, и дали ми било консистентно мнението (мнението ми НИКОГА не е консистентно, сефте го забелязахте това
Но поне имам причини).
Аз се опитах да го гледам това, но честно казано след първите 6-7 минути общи приказки и различни вариации на "Това е филм by boomers for boomers", ме отегчи и го спрях. Дори да приемем, че това е вярно, това мен въобще не ме вълнува и нищо интересно не ми казва.
Историята на черния американец е в голямата си част пълна мистерия. И не само защото за тях тази история СПИРА три поколения назад с "майката на баба ми е била роб", но защото и оттогава насам техните истории няма кой да ги разкаже. И когато някой реши да го направи, те не си дават труда да се информират (един от писателите на Green Book изтърси, че не бил знаел, че Дон Шърли имал живо семейство, като писал филма...) и изкривяват събитията не с художествена, а с расова цел - за да се харесат на белия зрител. И докато на вас това не ви е проблем, понеже нито сте чернокожи американци, нито познавате много такива лично, то в Америка не само има милиони чернокожи американци, НО и твърде много хора, които не са такива, искат да научат повече за тяхната история.
Това е комерсиална цел, не расова. Все още белите в Америка са в пъти повече от афроамериканците, а Европа е далеч по-платежоспособен пазар за холивудски филми от Африка.
Освен това който иска да научи реалната история, чете non-fiction книги или в краен случай гледа документални филми, а не холивудски произведения. Не е работа на Холивид да учи хората на история. А и не е като да няма купища книги за расизма през 60-те години в САЩ.
И бтв "identity politics" ще умре от само себе си с бейби буумър поколението. Когато спрем да се възхищаваме на посредствени бълвочи, правени с ЕДНА публика наум, и те минат в миманса, и видим истинско разнообразие в изкуствата, никой няма да има нужда да се възмущава, че не е представен адекватно в истории, които фокусират върху него. Естествено екстремисти ще има винаги, и естествено разни хора ще се ровят из интернет да ги намират и да ги изтипосват, в стил "Джуси Смолет излъга, значи ВСИЧКИ жертви лъжат!" Но реалните консуматори на изкуство не са представени в интернет. Масовата публика не се изсипа да налива пари в Love, Simon заради "identity politics", а защото това беше история за малцинство, озахарена и разказана през розова призма, която представяше това малцинство по изключение не като многострадална жертва. Черната пантера и Жената чудо не направиха ВСИЧКИ милиони на света заради "identity politics", а защото бяха мега яки супергеройски филми, които за първи път поставиха РАЗЛИЧНИ герои на фокус, които представляваха едни огромни групи от обществото, които никога не бяха виждали толкова добре направени истории с толкова висок профил, посветени на тях.
Точно тези, които са най-големите привърженици на identity politics, са против истинското разнообразие в изкуствата, и заклеймяването на Green Book, защото не бил типа история, който те искат да гледат, е прекрасен пример за това. Истинското разнообразие е когато може да се правят творби за всички събития от всякаква гледна точка, независимо от расата, пола, сексуалната ориентация на viewpoint героя. Който не го кефи даден филм поради тези причини, просто не го гледа и най-важното не подема кампании за морално заклеймяване на създателите заради техния wrongthink. Постоянните кампании, целящи публично засрамване на създателите на "проблематични" произведения, намаляват разнообразието, а не го увеличават. Истинското разнообразие в изкуството не идва от това какъв цвят на кожата или сексуална ориентация има автора, а от това да има достатъчно количество от всякакъв вид филми. Ти не искаш да гледаш филми от бели създатели с бели главни герои на тема расизъм - чудесно, парите и времето са си твои, гледай каквото те кефи. Обаче доста хора искат да гледат такива неща и в това също няма нищо лошо или неморално. За да има разнообразие, трябва да се толерира чуждото мнение.