Page 14 of 68

Re: Social Justice in Speculative Fiction

Posted: Sat Jul 14, 2018 9:21 am
by Dr. Horrible
Roland wrote:
Sat Jul 14, 2018 7:15 am
Кефи ме как @Dr. Horrible се вълнува от ЛГБТ филм само ако някоя от хипер комерсиалните му любимки е там.
Напротив - имам много любими нишови ЛГБТ филми.
Lilting (2014) ми е сигурно най-любимият ЛГБТ филм на всички времена. По една или друга причината темата за свъртта и загубата винаги е била близка до сърцето ми и винаги съм обичал истории, които разказват по реалистичен и човешки начин как хората понасят подобни събития. Филмът разказва за двама човека, които нямат нищо общо, освен, че са обичали един и същи млад мъж, който е починал внезапно - единият човек е любимият му (Бен Уишоу), а другият - майка на починалото момче - китайска емигрантка, която живее в старчески дом и води изключително изолиран живот, тъй като дори не говори английски. Бен Уишоу се чувства по някакъв начин отговорен за старата жена, иска да ѝ помогне, просто защото знае, че ако беше жив любимият му, би искал тя да е добре. Много обичам тази история. Показва как хората са различни, но две неща винаги ни свързват - смъртта и любовта, които имат понякога едно и също лице. Изключително нежен, фин и деликатен филм, с много красиви пастелни тонове. А всички спомени на това как двамата са живели в хубавия си дом са хем като излезли от сън, хем в контекста на загубата са реалистични, защото идеализирането на миналото си е несъмнено част от скръбта.... Много е хубав, много, препоръчвам ти го от сърце.
Weekend (2011) също е прекрасен филм. Него го обичам, защото ми носи усещането за истински разговор, докато го гледам се чувствам така, сякаш реално си говоря с тези лица. Диалозите са прекрасни - и нежност има в тях, и тъга, и реализъм. В този двучасов разговор се засягат много разнообразни теми от лгбт общността – хомосексуалните бракове, приемането, разкриването, гей филмите, самотата.... И са много хубави развити, според мен.
Freier Fall (2013) също е много силна драма, но този път в нея почти няма диалози. Но дори без репликите, героите са прекрасно разгърнати, просто заради страхотния подбор на житейски сцени. Много е силен, разтърстващ филм.
Ако пък искаш нещо по-лекичко, мога да ти препоръчам Sommersturm (2004) - това е много сладка тийн комедия за съзряването и първата любов, много е весел и със страхотна музика.

Ииииии... Като гледам от четирите филма два са британски, два са немски. Може би имаш основание да кажеш, че пренебрегвам американските "celebrated" лгбт филми, но реално и там има някои по-нисшови, които са хубави, като Shelter (2007). Просто не са наградени с Оскар като Планината Броукбек, Moonlight и Call me by your name. А Кейт Бланшет, която е от най-големите ми любимки, участва в Карол, който е зле и пак не ми пука за него.

И продължавам да смятам, че е страшно лицемерно Скарлет да бъде нападана, че е обмисляла да поеме лгбт роля, а Саймън и Елио да бъдат възхвалявани за гей ролите им и за това какви прекрасни "съюзници" са.

И има огромна разлика в това да успее тийн гей филм за разкриването с хетеро актьор, половината каст на 13 причини защо и Дженифър Гарнър, и потенциален транс филм за мафиоти с евентуален транс актьор.

Тая тема стана 50000 страници от дабълпостване!

Re: Social Justice in Speculative Fiction

Posted: Sat Jul 14, 2018 9:50 am
by Roland
Ще го преживееш :ninja:

Иначе всичките филми, дето ги спомена, съм ги гледал (повечето ги харесвам доста), освен Lilting, който звучи добре.

И не знам колко пъти трябва да повторя, че не смятам нито Шаламе, нито Хамър (еле па Хамър) за некви ЛГБТК шампиони. Сигурен съм, че можеш да извадиш от Интернет примери за възхваляване, но аз мога да ти извадя много за обратното. Въобще не е било някаква всенародна любов към тях.

Що се отнася до Love, Simon, НИКОЙ от каста освен Гарнър не продава билети на масовата публика, а тя е страничен персонаж. 13 причини може и да е бил голям на Нетфликс, но това пак не прави актьорите от него некви блокбъстър магнити. И айде да не се правим, че ако вземат примерно актрисата, която играеше Барб в Stranger Things (сериал около 50 пъти по-успешен от Причините), презрителният ти пост колко щял да флопне филмът без Скарлет щеше с нещо да се промени :) Въобще, нека не се правим, че това не е ИЗЦЯЛО за Скарлет за теб ;)

Re: Social Justice in Speculative Fiction

Posted: Wed Jul 18, 2018 1:17 am
by tigermaster
Сега пък някакви хора се офенднали, че Скалата играе човек с отрязан крак в новия си екшън "Небостъргачът". Как можело тая роля да я вземе той, а не някой истински човек с отрязан крак? Репрезентация на хората с увреждания и така нататък. *facepalm*

Остави я звездността на актьора - а Скалата е един от много малкото, за които наистина може да се каже, че носят пари с присъствието си - кой точно би могъл да очаква, че главната роля в, ако се съди по трейлъра, изпълнен с каскади и бойни сцени екшън ще отиде при еднокрак инвалид, дори ако героят е такъв? Изпълнението на екшън е абсолютно буквално опасно за живота и здравето дори на човек със здраво тяло, пък какво остава за такъв със сериозно увреждане? (А дубльорът не е алтернатива - едно, че ще трябва да е здрав човек, та човека с увреждания пак ще го играе човек без увреждания, и друго, че в една екшън роля не може екшънът да е изцяло на плещите на дубльора, а не на титулярния актьор - гледайте "Мускетарят" с Джъстин Чеймбърс, за да видите как изглежда това.) И Мат Мърдок ли трябва да го играе сляп актьор, че да е точна репрезентацията?

Re: Social Justice in Speculative Fiction

Posted: Wed Jul 18, 2018 4:03 am
by Amelia
:ghostche:

Аз мисля да си направя Туитър акаунт специално, за да мога да се разстроя много зрелищно и много публично от епохалната несправедливост, че The Shape of the Water не само, че съществува по начина, по който съществува, ами даже и обра некви Оскари там. Щото тоя филм е просто целият едно social justice престъпление:

1. Нямата героиня се играе от актриса, която може да говори и не е disabled. НЕ ГИ Е СРАМ!!!!!!!!!!!!!!!!!! ОСТАВЕТЕ НЕМИТЕ ХОРА ДА ГОВОРЯТ ЗА СЕБЕ СИ И ДА НИ РАЗКАЖАТ СОБСТВЕНИТЕ СИ ИСТОРИИ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! АКО МОЖЕ БЕЗ ДА ГИ ПОКАЗВАТЕ КАТО НЕМИ, ЧЕ ИЗГЛЕЖДАТ НЕПЪЛНОЦЕННИ И ТОВА Е НЕСПРАВЕДЛИВО И НЕВЯРНО!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ДИЗАБИЛИТИТО Е СОЦИАЛЕН КОНСТРУКТ И НЕ СЪЩЕСТВУВА И АМАН ОТ ЕЙБЪЛИЗМИ В ТОЯ ХОЛИВУД!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1
2. Героят гей не е изигран от актьор - гей! НАПРАВО НЕПРОСТИМО!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ХОРА КАТО РОЛАНД ПАК НЯМА ДА МОГАТ ДА СЕ ВИДЯТ НА ТЕЛЕВИЗОРА!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ОСВЕН ТОВА МУ Е ДАДЕНА ПОРЕДНАТА КЛОЗЕТ-НА РОЛЯ, ТАКИВА СМЕ ВИЖДАЛИ СТОТИЦИ ХИЛЯДИ ВЕЧЕ, НИЩО ЧЕ НИКОГА НИКАКВИ ГЕЙ ПЕРСОНАЖИ НЯМА НА ТЕЛЕВИЗОРА И ЗАТОВА ХОРА КАТО РОЛАНД НЕ МОГАТ ДА СЕ ВИДЯТ НА НЕГО!!!!
3. Героят гей не е би или транс!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! АМАН ВЕЧЕ ОТ ПРЕНЕБРЕГВАНЕ И ЕРЕЙЗВАНЕ НА БИ И ТРАНС ПЕРСОНАЖИ!!!!!!!!!!!!! ВСЕ ЕДНО НЕ СЪЩЕСТВУВАТ ТЕЯ ХОРА В LGBTQA+ КОМЮНИТИТО!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! САМО С БЕЛИ МЪЖЕ ГЕЙОВЕ НИ ЗАНИМАВАТ (И ДВА ЧЕРНИ), ВЪПРЕКИ ЧЕ С НИКВИ ГЕЙОВЕ НИКОГА НЕ НИ ЗАНИМАВАТ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
3. Руснаците не са руснаци и руският им звучи все едно правят black magic incantation. ЗАТВА ЛИ ОМРЯХА ЛЕВСКИ И БОТЕВ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
4. Мъжът-риба не е изигран от истински мъж-риба и това е непростимо, защото erase-ва мъжете риби сред нас. ДОРИ КАТО ЗОДИЯ НЕ Е РИБА, ТОЛКОВА НЕ ГО ЕБЕ ХОЛИВУД ЗА ТЕЗИ ХОРА!!!!!!!!!!!!!!!!!!! И АМАН ОТ OTHER-ВАНЕ И ФЕТИШИЗИРАНЕ НА ВСИЧКАТА МИТОЛОГИЯ, КОЯТО НЕ Е ХРИСТИЯНСКА!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
5. Чернокожата жена е в клиширана подчинена роля, която продължава да поддържа вредни робски стереотипи!!!!!!!!!! ТОВА МОЖЕШЕ ДА ГО НАПРАВЯТ ПО-ЗЛЕ САМО АКО БЯХА КАСТНАЛИ СКАРЛЕТ ЗА ТАЯ РОЛЯ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
6. Канадецът беше bigoted, което е грозна мисрепрезентация на цялата канадска нация, освен това актьорът е от Квебек и е принуден да говори на английски! КАТО КАНАДКА СЪМ ОСОБЕНО ОФЕНДЕД ОТ ВСИЧКОТО ТОВА ТОКСИЧНО АМЕРИКАНСКО ИНСЕНЗИТИВИТИ КЪМ НАС!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

И т.н.

ЕДИНСТВЕНОТО ПРАВИЛНО И СОЦИАЛНО СПРАВЕДЛИВО НЕЩО В ТОЯ ФИЛМ Е, ЧЕ Е РЕЖИСИРАН ОТ МЕКСИКАНЕЦ!!!!!!!!!!!!! ЗА СЪЖАЛЕНИЕ ОБАЧЕ ОТ МЪЖКИ ПОЛ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! #TIMESUP!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! #METHREE #JESUISHOLLYWOOD!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

А, ДА!!!! ПОХВАЛНА Е И РЕПРЕЗЕНТАЦИЯТА НА АРМИЯТА, КОЯТО СЕ СЪСТОИ САМО ОТ ЗЛИ БЕЛИ МЪЖЕ-ПСИХОПАТИ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! И ИМАМЕ МНОГО ПРОГРЕСИВНИ НЕСТАНДАРТНИ SEXUAL RELATIONS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!



Съжалявам, ама просто няма как да не им се подиграваш на тея. А тоя тип туитърни абсурди тепърва има да ги гледаме. Ей затова просто най-добре да се избягва кастване на базата на уотевър айдентити, ОСВЕН АКО ВИЗИЯТА И ИДЕЯТА НА ФИЛМА НЕ ГО ИЗИСКВАТ.

Re: Social Justice in Speculative Fiction

Posted: Wed Jul 18, 2018 5:51 am
by Xellos
Dr. Horrible wrote:
Sat Jul 14, 2018 2:49 am
Ами гледай, гледай, пък после ще разкажеш!

Аз чета тук как сега всички транс актьори я възхваляват!
Scarlett Johansson Praised by GLAAD, Transgender Actors for Exiting ‘Rub and Tug’
https://www.indiewire.com/2018/07/scarl ... 201983966/

Не знам, много ми е забавна тази тълпа и това "Разпни я" до "Осанна!"

Но хората отново се редят на опашка за Вдовичката. Well done, Marvel, well done! Никой никога няма да ги мине по маркетинг.
Взимай пример Марто :D

https://9gag.com/gag/aDxqA7w

Re: Social Justice in Speculative Fiction

Posted: Wed Jul 18, 2018 10:28 am
by Roland
Амелия си вкара автогол с тоя капс, уви. Не можах след третия ред да продължа...

@tigermaster не знам точно кво удовлетворение ти носи това да търсиш най-откачените примери и да ги вееш като знаме някакво. В смисъл, какво точно си мислиш, че доказваш?

Re: Social Justice in Speculative Fiction

Posted: Wed Jul 18, 2018 12:33 pm
by alshu
Amelia
освен това актьорът е от Квебек и е принуден да говори на английски!
Много добре са направили, цялата франкофонска общност се черви от френския на кебекоа-тата и ужасното им произношение с невъзможни "Е"-та и баража от излишни "З"-та. Дори белгийците звучат нормално в сравнение с тях.
Спрете канадското поругаване, което само дава поводи (дали и не е нарочна провокация?) за маргинализация на франкофонията!

Re: Social Justice in Speculative Fiction

Posted: Wed Jul 18, 2018 12:37 pm
by Moridin
Постът на Амелия си е добро предупреждение за крайности доу.

Re: Social Justice in Speculative Fiction

Posted: Wed Jul 18, 2018 12:55 pm
by Roland
Moridin wrote:
Wed Jul 18, 2018 12:37 pm
Постът на Амелия си е добро предупреждение за крайности доу.
No way to know! И разбира се, нищо не е по-страшно от наклонената плоскост! НАКЛОНЕНАТА ПЛОСКОСТ ЩЕ УНИЩОЖИ ГАЛАКТИКАТА!!!

Re: Social Justice in Speculative Fiction

Posted: Wed Jul 18, 2018 1:12 pm
by Dr. Horrible
@Xellos това е чудесно, но е от малкото филми, в които не харесвам Скарлет :lol: Много е тъпа там! И го играе чудесно, разбира се, но не искам да я гледам толкова тъпа!

Иначе имам две новини за социалната справедливост!

Първата е, че показаха три снимки от предстоящия мини-сериал Клетниците и Жавер е чернокож. Феноменален успех за репрезентацията! Нищо, че има НУЛЕВ смисъл точно инспектор Жавер, човек на отговорна държавна длъжност във Франция в годините след падането на Наполеон, човек, издигнал се в системата, да е чернокож. Нищо, че би било по-логично Жан Валжан, примерно, да е чернокож, защото няма да се бие с повечето елементи от историята му (освен краткия период, в която е уважаван кмет, което може да се скипне). Нищо, че и Фантин може да е чернокожа и това ще се върже с историята ѝ много смислено, а и Козет ще стане bi-racial, което би ѝ се вързало с историята ѝ. Нищо, че принципно изобщо няма нужда да живеем в империализъм и всяко произведение на изкуството, независимо от коя страна, епоха и култура е създадено, да бъде преразказвано по начин, който съответства на политическата обастановка в днешен САЩ/Великобритания. Нищо от това няма значение. Важното е, че имаме феноменален успех за чернокожите актьори, който ще вдъхнови много деца и те да играят Жавер!
От друга страна, трябва да призна, Жавер е перфектния образ за sjw икона. Той е главният антагонист в история, учеща на доброта и състрадание. Той си вярва, че прави най-доброто за обществото и носи справедливост. Той е абсолютно убеден в своята морална правота и висота и смята себе си за висш и непоклатим стожер на истинските ценности, които обществото около него потъпква. Готов е 20 години да преследва мъж, който е откраднал един хляб, така както истинските герои на нашето съвремеие са готови 20 години да преследват мъж, който някога им е направил завоалирано сексуално предложение. Смята се за изхвърлен от обществото, което отхвърля тези, които пазят морала. Отдаден е на реда и справедливостта. Както пише Юго, "he would have arrested his own father if he escaped from prison and turned in his own mother for breaking parole. And he would have done it with that sort of interior satisfaction that springs from virtue." Както днешните герои биха загърбили собствените си родители, ако са гласували за брекзит или Тръмп и биха го направили с гордост. И когато един бял хетеро мъж (неморален престъпник) му спасява живота, когнитивният дисонанс става толкова силен, че Жавер се самоубива, защото не може да реши трябва ли да мрази този мъж или не.
Интересно наистина доколко са го обмислили...

Втората новина е, че официално обявиха, че ще има сериал за Батуомън и аз съм в див възторг!!! Сериалът ще е първия супергеройски сериал с лгбт главен герой, Батуомън (Кейт Кейн) ще си бъде лесбийка, както е в комиксите, и аз лично нямам търпение да видя какво ще стане, защото много, много обичам тази героиня. Ще е на CW, така че не очаквам нещо грандиозно, но все пак може да им се получи хубаво. Първо ще видим героинята тази зима, в годишния крос-оувър на сериалите по CW, а догодина ще излезе и самостоятелния ѝ сериал. Няма актриса за момента, предвид бюджета им не трябва да очакваме някое голямо име. Интересно дали актрисата ще бъде лгбт и доколко хората ще я заклемят, ако не е. А в синопсиса специално е казано:
Batwoman revolves around Kate Kane, who, armed with a passion for social justice and flair for speaking her mind, soars onto the streets of Gotham as Batwoman, an out lesbian and highly trained street fighter primed to snuff out the failing city's criminal resurgence.
И макар сериалите на CW да са си over-the-top лиготийки, аз много обичам някои от тях. И ако го направят по забавен и приятен начин, като Никита преди няколко години, ще си го гледам с кеф!

Re: Social Justice in Speculative Fiction

Posted: Wed Jul 18, 2018 1:16 pm
by tigermaster
Roland wrote:
Wed Jul 18, 2018 10:28 am
@tigermaster не знам точно кво удовлетворение ти носи това да търсиш най-откачените примери и да ги вееш като знаме някакво. В смисъл, какво точно си мислиш, че доказваш?
Не съм го търсил. Попаднах случайно на това - и единственото, което си мисля, че доказвам, е, че когато определени хора оставят идеологията си да мисли вместо тях, се получават ей такива абсурди. После пък в Cracked попаднах на глупост за хората с увреждания, изиграни от здрави хора, и илюстрацията беше точно Мат Мърдок. ЛОЛ.
http://www.cracked.com/pictofacts-995-b ... ent-world/

Re: Social Justice in Speculative Fiction

Posted: Wed Jul 18, 2018 1:29 pm
by Roland
@Dr. Horrible игнорирайки отровата, която се лее от тона на поста ти, това за чернокожи актьори в исторически роли, които реалистично не биха могли да са чернокожи, всъщност е сериозен проблем в изкуството в момента, за който говорих някъде назад из страниците.

В балета и операта от години се възприема color-blind кастинг, в който "реализмът" се игнорира, защото се смята, че това така или иначе са дълбоко фиктивни произведения и артистичният аспект е по-важен. В "Лешникотрошачката" примерно съм гледал един куп версии с азиатци и чернокожи в ролята на австрийски благородници, и на никой не му мига окото, защото просто така е прието.

В телевизията и киното това е по-трудно, защото илюзията за реализъм е много по-директна, отколкото в танците и песните. Факторът, отговорен за color-blindness в операта и балета обаче е също толкова наличен, а именно: по-голямата част от изкуството, което консумираме, все още е създадено от или почива на историята на белите хора. Съответно и героите му са исторически основно бели, поне главните. Което води до проблема "реализъм VS репрезентация". Трябва ли да мрат от глад всички цветнокожи актьори, защото 95% от изкуството е писано с бели хора наум? Не. От друга страна тоя тип кастинги могат да са ужасно jarring, защото определено не сме им свикнали. От трета, не знам с какво един чернокож Жавер е толкова по-невероятен от новозеландския Мойсей на Ръсел Кроу или от китайските гейши в Memoirs of a Geisha. Т.е. знам, и всички други знаят, но "Ама те не са черни" е някакси грубо...

Believe it or not, аз нямам твърда позиция по тоя въпрос, но мисля, че не е лошо да разсъждаваме на малко по-глобално ниво от "ма не ми е реалистично така", особено предвид колко тотално абсурдни неща сме приели за "реалистични".

Re: Social Justice in Speculative Fiction

Posted: Wed Jul 18, 2018 1:57 pm
by tigermaster
Мен китайските гейши ме издразниха дотолкова, че дори не гледах филма, макар че имам някакъв интерес към тематиката.

Ръсел Кроу не ми пречеше, де, но пък той може съвсем спокойно да мине поне за съвременен евреин, ако реши, а и неговото героично фентъзи е целенасочена гавра с митологията. А и той игра Ной :) Крисчън Бейл беше Мойсей - и неговият филм ми беше проблем, но не заради актьорите, а защото беше написан безумно.
Честно казано, с това бели хора да играят евреи, араби и така нататък, имам точно толкова проблем, колкото имам с това англичани или австралийци да играят американци - демек хич. Визуално минават, справят се с езика и с актьорската игра и това стига.
Осъзнавам, че демонстрирам, в известен смисъл, двоен стандарт, ама... Ама.

Re: Social Justice in Speculative Fiction

Posted: Wed Jul 18, 2018 1:58 pm
by Dr. Horrible
Хубав аватар! :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

В балета и операта нямам проблеми. В любимото ми изпълнение на "Пръстена на нибелунгите" една от главните героини я играе чернокожа изпълнителка, която е перфектна. Има си недостатъци, ест - брат ѝ близнак в постановката е изигран от бял актьор, на моменти казват, че двамата са като "две капки вода" и т.н., но всичко това може да се пренебрегне, защото дамата има божествен глас, абсолютно божествен, а в операта това е важното. В телевизията обаче не е.
не е лошо да разсъждаваме на малко по-глобално ниво от "ма не ми е реалистично така"
Имаш предвид нещо като това разсъждение ли?
Нищо, че принципно изобщо няма нужда да живеем в империализъм и всяко произведение на изкуството, независимо от коя страна, епоха и култура е създадено, да бъде преразказвано по начин, който съответства на политическата обастановка в днешен САЩ/Великобритания.
Освен това няма как да ме убедиш, че 95% от днешните филми/сериали се правят по класически произведения. Сериозно ли казваш, че в британската телевизия няма никакви други възможности за главни роли за чернокожи актьори и затова е жизнено важно точно в исторически/класически романи да поемат ролята?
И освен това има разлика между това да екранизираш класически произведения с претенции за придържане към оригинала (каквито сценаристът в случая има и е изказвал по интервюта) и да направиш някаква осъвременена адаптация. Аз нямам нищо против съвременните прочити на класически произведения, дори ги обичам, защото това означава, че произведенията са живи, че хората още мислят за тях, още търсят как тези идеи могат да се наблюдават в нашето съвремие. Ако бяха измислили нещо като "Клетниците 2020" и бяха взели основната идея на романа - състрадание към хора в тежко положение - и я бяха екранизирали с какъвто си пожелаят каст и сюжет, тогава нямаше да имам против. Няма лошо да се вдъхновиш от нещо, да направиш съвременна версия на Шерлок и да кастнеш Луси Лиу. Има лошо да не вложиш нищо от себе си, да екранизираш готово произведение от друга епоха и друга държава, като му насадиш отгоре политическата коректност на твоята епоха и твоята страна. Има примерно латиноамериканса сапунена опера по "Клетниците" - "Los Miserables", която си е просто вдъхновена от Юго и се развива в съвремието ни, всички герои са си латиноси, историите са много променени, но изобщо не го смятам за обида или империализъм, защото просто показва съвременна история.

Но даааа, WHAT ABOUT КИТАЙСКИТЕ ГЕЙШИ, щото нали на предните страници си говорихме колко хубави са такива whataboutism-и :D

Re: Social Justice in Speculative Fiction

Posted: Wed Jul 18, 2018 2:43 pm
by Moridin
Може ли малко повече яснота кой е виновен за това дето европейци и американци (наследници на европейци) правят филми, базирани на европейска история и културно наследство?

Азиатски кино-творци творят по азиатско културно наследство и в азиатски сетинги. Африканци - тоже. Да обвинявам европейците, че са колили, бесили и смятали за нисши биологични видове хора от други континенти, ми е очевидно. Да ги обвинявам, че творят на база собствената си история, ми е налудничаво.

Или понеже Холивуд е успешна машина за филми, има някаква внезапна вселенски вменена отговорност да се базира на нечие не-американско културно наследство? Малко на Сталинизъм бие тая работа, какво пропускам?