Call me By Your Name според мен изобщо не е на рискова тема. Може би преди десет години е била рискова. Но за сегашното време си беше стандартна Оскар-бейт история. В последно време почти всяка година имаме ЛГБТ филми - Imitation game, Carol, Dannish girl, Moonlight... Колко още номинации и награди трябва да оберат такива филми, за да спрем да живеем с убеждението, че са проблемни и спорни и ще бъдат дискриминирани? И целият филм беше изпълнен с помпозна елитарна стилистика, която му гарантираше маса номинации за Оскар...
Lady Bird
изобщо не е непродаваема история - истории за бунтарски тийн девойки, които имат проблеми с родители си и които претърпяват любовни разочарования, но после зарязват градчето си и отиват в колеж, се продават на КИЛОГРАМИ, наистина на килограми, дори в България и понякога дори се налага аз да ги превеждам
Разликата в случая е, че Грета Гъруиг е невероятно качествен кадър и успява от тази най-обикновена coming of age история да извлече много неща и да я разкаже по страхотен начин.
И да, това са филми, правени за малко пари, които успавят да постигнат. Случва се - хората влагат нещо мъничко и то неочаквано да стане наистина хитово. Как това оборва тезата на Мат, че големите студия не искат да рискуват и се притесняват за парите си и си обмислят добре бюджета? Това, че се случват чудеса, не означава, че студията ще налеят пари, надявайки се на поредното изключение. Пък и, честно казано, никое студио не иска следващия Lady Bird. Всички искат следващия Hunger Games.
И щом аргументът ти е "
има филми, които големите предуценти биха отхвърлили, но Грета Гъруиг прави с джобни пари", тогава защо изобщо се вглеждаш в големите продуценти? Щом има такива хитове - нека някой независим режисьор си направи с джобни пари следващата транс история и си кастне когото иска. Както казах, историческите личности са public domain и всеки може да си избере КОЯТО И ДА Е, пък дори, предпологаемо, може да се намери по-достойна за екранизиране транс личност от някакъв сутеньор, осигуряващ проститутки на мафията, който до вчера никой не беше чувал, но днес стана най-репрезентиращата личност. Нека хората с джобни пари си заснемат каквото искат с когото искат и после целият туитър да ходи да го гледа. Повече дайвърсити, по-сериозен удар по джобовете на големите компании, по-разнообразно кино - всички ще спечелят.
Но това отношение в статиите, които пускаш, тип "тази роля принадлежи на транс хората, защото истинската личност най-вероятно е била транс човек" за мен е доста тесногръдо. Транс хората нямат правата
над биографията на която и да е транс личност, живяла някога. Всеки може да си я заснеме както си пожелае и с когото си пожелае. Никой не е длъжен да се съобразява с подобни клеймове. Бих могъл поне донякъде да го разбера, ако действително ставаше дума за личност, отдала живота си за борбата на това къмюните - така къмюнитито действително би имало поне
някакво морално право над паметта на този човек и над начина, по който е показван в произведенията на изкуството. Но случаят изобщо не е такъв.
Нека общността на престъпниците и сутеньорите, служещи на мафията, да си прецени дали Скарлет е подходяща да ги представлява.