Social Justice in Speculative Fiction

Филми, бре, филми... Джена Джеймсън, Трейси Лордс – we have them all!
User avatar
Dr. Horrible
Forsaken
Posts: 2932
Joined: Wed Jul 22, 2009 8:53 am

Re: Social Justice in Speculative Fiction

Post by Dr. Horrible » Wed Dec 11, 2019 7:28 pm

Moridin wrote:
Wed Dec 11, 2019 2:55 pm
Марто, в този случай не съм съгласен с теб. Трябва тотално да падаш от небето, за да не си наясно с обществения дискурс по привилегиите за богатите. Впрочем ТИ САМИЯТ апелираш да се говори повече за икономическите неравенства, а не само за расови и идентичностни. Учудвам се, че не виждаш проблем в богаташка, която да обяснява, че не е почнала от по-висока плоскост. Дейзи е млада, ама чак пък толкова.
Ама аз съм напълно съгласен с всичко от подчертаното! Както казах - Лиц и Тайгъра са го обяснили добре, съгласен съм с тях. Просто не съм изненадан или шокиран, че Дейзи Ридли е куха лейчица и ми е забавно скандализирането на тълпите в туитър, а не ѝ защитавам изказването.
Покрай този случай се замислям, че цялостно поставяме актьорите на пиедестал и очакваме от тях мъдрост и съобразителност. И съм първият, който ще си признае, че и аз го правя, при това често, с едва ли не всички марвелски. Просто в случая точно Дейзи Ридли никога не съм я смятал за кой знае какво, та да се учудя на това какви ги приказва. И като се съчетае с факта, че го виждам полу-преразказано с цитати от отговорите, а не с напълно изяснен уърдинг на въпроса и отговора, не мога дори истински да го почувствам.

Иначе глобусите какво са направили? Не са номинирали жени режисьори? Аз тази година съм гледал пет филма общо, май никой не е бил на жена, така че не знам коя е заслужила. Говорят пак за Грета Геруик и "Малки жени". Не съм го гледал, но и това ми се струва тенденциозно - всеки път номинираните да са различни мъже плюс Грета Геруик. Тя е талантлив режисьор, но е нормално да не получава номинация всяка година. Това ми се струва като много по-общ въпрос за индустрията и американския шоубизнес, не за Глобусите.

Иначе аз съм доволен от глобусите. Любимата ми актриса за пети път е номинирана за Златен глобус, като това ѝ е първата номинация от 14 години. Мисля, че има шансове да спечели и ще ѝ стискам палци. Новата ми телевизионна любимка Джоди Комър също е номинирана, заслужено. Също така се радвам, че "Игра на тронове" не обра номинации, защото таз година не ги заслужава хич :)

А Хенриту го чакам с все по-изгарящо нетърпение във Вещерът! Дано е хубав там :heart: Тоз актьор още откакто го видях в Тюдорите през 2007-ма желая да го видя в хубава главна роля. И няколко Супермена + други тъпи филми по-късно, мечтата ми още не е изпълнена. Дано сега най-после успее да си намери неговата роля!
But goddamn,
you got me in love again

User avatar
Amelia
Moderator
Posts: 12921
Joined: Mon Aug 30, 2004 9:49 am

Re: Social Justice in Speculative Fiction

Post by Amelia » Wed Dec 11, 2019 7:50 pm

Хенриту е много хубав във Вещерът, просто не е Гералт. Затова съм решила, че Хенриту е някакъв друг вещер в тая вселена, нарича се Джералд, жена му е Дженифър, а малката е Кирила. Неква паралелна история към основната, като Животът на Браян. Може и да излезе нещо от това по тоя начин.

Иначе на мен Хенриту никога не ми е бил привлекателен в другите си роли. Не знам що - обективно красив е човекът по всички закони на Вселената и въпреки това никога не съм си падала по него. Но в последния трейлър, особено като изгъгна "I had them filed down" с гласа на Doug Cockle (гениалеца, дето дублира Гералт от игрите), сплушнах малко, требва да си призная.
My Anime List , My Manga List

Oui. Je suis garbage.

User avatar
penzata
Forsaken
Posts: 2891
Joined: Thu Dec 10, 2009 7:13 pm
Location: between the planescapes
Contact:

Re: Social Justice in Speculative Fiction

Post by penzata » Thu Dec 12, 2019 6:58 am

Roland wrote:
Wed Dec 11, 2019 5:21 pm
Иначе Глобусите за пореден път не се опитват да са сериозни награди, а купон. Радва ме, че са този път по-далеч от Оскарите, че да спрем да ги третираме като индикатор, щото не са.
Убаво обезцени наградите, но пък и аз надали бих асимилирал, какво, аджеба, са "сериозни награди".
The hardest battles are fought in the mind.

User avatar
Roland
Site Admin
Posts: 30165
Joined: Sat Dec 20, 2003 10:36 pm
Location: Chicago, IL
Contact:

Re: Social Justice in Speculative Fiction

Post by Roland » Thu Dec 12, 2019 7:40 am

penzata wrote:
Thu Dec 12, 2019 6:58 am
Roland wrote:
Wed Dec 11, 2019 5:21 pm
Иначе Глобусите за пореден път не се опитват да са сериозни награди, а купон. Радва ме, че са този път по-далеч от Оскарите, че да спрем да ги третираме като индикатор, щото не са.
Убаво обезцени наградите, но пък и аз надали бих асимилирал, какво, аджеба, са "сериозни награди".
Сериозни награди са награди, давани от професионалисти в съответните професии (т.е. NOT Hollywood Foreign Press), които се стремят да отразяват какви са теченията в тях.

Никои награди не са перфектни или дори близо до това, но “сериозните” правят усилие. Глобусите номинират хората, които са канили номинирашите на купони и са им давали подаръци, както и тези, които смятат, че ще са интересни за купон аз и всички са пияни...
And you can't dance with a devil on your back...

User avatar
penzata
Forsaken
Posts: 2891
Joined: Thu Dec 10, 2009 7:13 pm
Location: between the planescapes
Contact:

Re: Social Justice in Speculative Fiction

Post by penzata » Thu Dec 12, 2019 8:52 am

Конкретно за режисьорските номинации (за които говорех, по принцип), с лека ръка подценяваш чиляцити, досущ Натали Портман, преди да връчи статуетката на Дел Торо. Това, че за теб тези награди не са сериозни (ок, склонен съм да се съглася), не означава, че самите номинации не са адекватни, изключая наличието на Тод Филипс в тях.
The hardest battles are fought in the mind.

User avatar
Dr. Horrible
Forsaken
Posts: 2932
Joined: Wed Jul 22, 2009 8:53 am

Re: Social Justice in Speculative Fiction

Post by Dr. Horrible » Thu Dec 12, 2019 9:37 am

Добре де, ако едните правят опит да номинират новите течения и т.н., а другите номинират тези хора, които са яки за купон, защо тогава номинираните са едни и същи? :lol: :lol: :lol:

2019 - Best Picture - оскарите имат една категория, глобусите две - драма и комедия. Всички номинирани за оскар филм са номинирани и за златен глобус, освен Roma. Тоест 7 от 8 се припокриват, един и същи филм е победител и при оскарите, и при глобусите.

2018 - Best Picture - от 9 номинирани за оскар, 7 са номинирани и за златен глобус.
2017 - Best Picture - от 9 номинирани за оскар, 6 и за златен глобус, Moonlight печели и двата.
2016 - Best Picture - от 8 номинирани за Оскар, 6 са били номинирани и за златен глобус.
2015 - Best Picture - от 8 номинирани за Оскар, 6 са били номинирани и за глобус.

Съответно по всички други категории са много подобни, тъй като главните им филми са еднакви - може в единия случай този филми да са номинирани за режисьор и мъжка роля, в други случаи - за сценарий и кинематография, ама в крайна сметка се въртят един и същи десетина филми. Каква е толкова разликата?
But goddamn,
you got me in love again

User avatar
трубадур
Elder God
Posts: 5701
Joined: Sat Apr 07, 2007 4:33 am

Re: Social Justice in Speculative Fiction

Post by трубадур » Thu Dec 12, 2019 10:31 am

Ква реално е драмата с режисерите? Че няма жени ли тая година, оти просто ни един от наистина здравите филми не е режисиран от жена сигурно има няква връзка. Дори да бяха скипнали Тод Филипс, на опашката идат Noah Baumbach, James Mangold, Taika Waititi, Craig Brewer и Robert Eggers от воле. От жените на това ниво е само Marielle Heller и то малко идва като ненужно оти само миналата година излезе Won't You Be My Neighbor?, което е по-доброто нещо за Фред Роджърс. Даже Роланд Емерих заслужава, ако трябва да сме точни, щото с Midway тоя човек, точно като Тод Филипс с Жокера, изми доста срам от предишните си творения.

Другата жена, която можеше да я вземат предвид е Greta Gerwig. Но всички тия, дето изредих се борят за последното 5 място в номинациите, където сега е тод филипс. Щото и квото и да са направили останалите, това, което се случва под режисурата на Скорсезе, Тарнатино, Мендес и моя личен фаворит Бонг Джуун Хо, бая още опит им трябва да са в тая лига.

С тва на ум, липсата на братя Русо е дебилна. Тва е все едно Питър Джаксън да беше пропуснат за Завръщането на Краля. И го казвам като човек, дето не се кефи на авенджърите. Те са единствените тая година (извън горните четири), които наистина си стъпиха на врато, за да приключат нещо колосално, по задоволителен начин и да не е дебилно, а даже да ти даде онова усещане, че се свърши и можеш спокойно да си продължиш с живота.

User avatar
penzata
Forsaken
Posts: 2891
Joined: Thu Dec 10, 2009 7:13 pm
Location: between the planescapes
Contact:

Re: Social Justice in Speculative Fiction

Post by penzata » Thu Dec 12, 2019 11:05 am

Точно това е драмата - че няма жени, номинирани за най-добър режисьор. Все още не съм гледал "Малки жени", но е някак тъпо и тенденциозно Грета да присъства в номинациите, само за да има и жена. Адски харесвам "Лейди Бърд", но толкоз - не е някакъв режисьорски шедьовър. А това, което направиха Тарантино и Скорсезе (просто още не съм гледал "1917" и "Паразитът") тази година е колосално.

Та, Time's Up и Чарлийз Терон се счупват да мрънкят, защо няма номинирани жени. Разбирам, да се оплакват от липса на (големи) проекти, които да се дават на жени режисьори, ама да сипват, защо няма номинирани е отвъд дебилността. За да има някакъв смисъл самото им движение, трябва да се вземат някакви по-крайни мерки от едното мрънкянье - защо не спрат да участват във филми режисирани от мъже?, или писани от мъже?, или продуцирани от мъже?. Bombshell (за група жени, които се противопоставят на токсичния шеф на Фокс Нюз), в който участва Терон, Марго Роби (и двете номинирани за глобуси, за ролите им в този филм), Алис Ийв и Никол Кидман е правен пак от мъже. Не може хем да плямпаме глупости, да сме лице на подобна организация, хем да си ходим при гадните мъже режисьори и да кльопаме номинацийки.

п.п. и конкретно за Терон ме мързи да търся, но мисля че след North Country не е участвала във филм, режисиран от жена. Да не споменавам, че тя е и продуцент на Bombshell - еми, що не си е избрала жена режисьор тогава, не е като точно тя да няма никакво влияние в тази сфера.
The hardest battles are fought in the mind.

User avatar
трубадур
Elder God
Posts: 5701
Joined: Sat Apr 07, 2007 4:33 am

Re: Social Justice in Speculative Fiction

Post by трубадур » Thu Dec 12, 2019 11:30 am

Това трябва да се смени. Жени да поемат по-големи проекти. Ебаси само една Жена Чудо има в момента и тва е. Трябваше да чекна, другата е Черната Вдовица и тя е ръководена от жена.

Но специално на фона на 2019-та, просто няма един филм, правен от жена, който да е с амбициите и смазващото качество на мъжкия контингент. И другото е, всичките номинирани са ветерани с десетилетия кариера. Имаме сигурно най-кадърният и успешен корейски режисьор, наравно с двама от най-изявените режисьорки гласове в американското кино, а и колкото и да бяха зле в моите очи двата бонда на Мендес, тоя човек винаги е държал фронта. И ся буквално неговия втори военен филм си е събитие, ако ще и само заради безупречната техническа част. А и едва ли некой ще има проблем Roger Deakins да получи 2-ри оскар само година, след като най-после му дадоха първия. 1917 поне е писан от жена, така че не е като да няма опити за прогрес по всички параграфи.

Пак опирам до това колко ще им е трудно на жените да се преборят, щото за една кадърна има 10 мъже конкуренция на същото ниво. И ще отнеме време да натрупат и опита, и самочувствието, за да гърмят подобни филми. Да не говорим на колко мъже им се срина кариерата щото бяха хвърлени в дълбокото твърде бързо. От инди филме до 100 милиона продукция. Не е зле хората да запомнят, че на Спилбърг му отне 30 години преди да стигне тоя бюджет с Minority Report и A.I. Бавното и умно изкачване от гледна точка на бюджети и отговорности дава основата за стабилна кариера и след години да имаме 4 или дори 5 номинации за режисьорки, вместо да им ги дадат там незаслужено, шото са момичета.

User avatar
Ghibli
Elder God
Posts: 5767
Joined: Sat Dec 20, 2003 11:36 am
Location: not really here

Re: Social Justice in Speculative Fiction

Post by Ghibli » Thu Dec 12, 2019 5:25 pm

Малко със закъснение - в ситуацията с интервюто, и на мен не ми харесва това преразказване. Доста е далеч от това, което трябва да бъде интервюто - представяне на думите на интервюирания. Тук журналистът се изявява като автор и тълкувател, което не ми харесва. А този момент е като изваден от филмите с онези уж преувеличено тенденциозни журналисти, които в истинския живот заслужават да получат не интервю, а един хубав бой:
I try to change the subject but get the distinct feeling that her publicist, sitting behind me in Ridley’s eyeline, has made some sort of silent intervention.
PICARD: Now, are we progressing, Mister La Forge?
LAFORGE: About like you'd expect, sir.
PICARD: Splendid. Splendid. Carry on.

User avatar
Roland
Site Admin
Posts: 30165
Joined: Sat Dec 20, 2003 10:36 pm
Location: Chicago, IL
Contact:

Re: Social Justice in Speculative Fiction

Post by Roland » Thu Dec 12, 2019 6:52 pm

Е мен точно това ми е драмата, че Глобусите ги спрягат за предвестници на Оскарите и Академията се влияе от тях, а реално двете организации са все по-различни. Затова и ПЪРВИЯТ ми пост по въпроса беше, че се радвам, че този път има много време помежду им и влиянието ще е по-малко.

Иначе за жените режисьори, спрягат и Алма Хар'ел, която направи Honey Boy, който за бая народ е едва ли не най-доброто нещо тая година (аз ще го гледам днес следобед). Но то е порочен кръг - Тарантино и Скорсезе хубаво от десетилетия правят филми, но ако жените дори не ги номинираме, как се очаква да си вдигнат статута до степен да им се дават големите проекти? Не, че изцяло липсват де, просто това "всички се борят за последно място" е малко твърде цинично.
And you can't dance with a devil on your back...

User avatar
penzata
Forsaken
Posts: 2891
Joined: Thu Dec 10, 2009 7:13 pm
Location: between the planescapes
Contact:

Re: Social Justice in Speculative Fiction

Post by penzata » Thu Dec 12, 2019 8:39 pm

Roland wrote:
Thu Dec 12, 2019 6:52 pm
Но то е порочен кръг - Тарантино и Скорсезе хубаво от десетилетия правят филми, но ако жените дори не ги номинираме, как се очаква да си вдигнат статута до степен да им се дават големите проекти?
Баце, говориш с гъза си. Дай да номинираме жените, за да им се давали големи проекти. Скоро не бях чувал по-лейм нещо. А ми обясняваш как глобусите били чикия и изведнъж идваш и ръсиш нещо такова. :facepalm:

Трубадура ти го каза по-горе: за да достигнат дамите статута на култови мъже режисьори трябва опит. Демек, тъпата им организация трябва да лобира за повече проекти за жени режисьори, а не да мрънкят за незаслужени номинации. То, това е порочният кръг - няма как да ги номинират, защото не заслужават, а не заслужават, защото нямат опит или им се дават някакви шитни да снимат. След Monster, който е от 2003-та, 2003-та баце :shock: , чак 2017-та и се дава на Пати Дненкинс да прави голям филм. Нямам представа в този диапазон години, защо почти нищо не е правила, но пак, това са 14 години, което е тъпо, кофти и незаслужено. Също толкова незаслужено е, когато някой инди балък направи чуден първи филм или два-три филма и му сипят след това камионите с парите да прави блокбастър, и ествествено - крайният продукт се оказва крака.


п.п. за Хъни Бой все още не знам как се е справила Алма (освен, че филмът ѝ е пълнометражен дебют, тя е и продуцент), а толкова много да искам да го гледам този филм. Шая Лебьов, заедно с Хоакин Финикс, са си отделна вселена лудост. :heart:
The hardest battles are fought in the mind.

User avatar
Roland
Site Admin
Posts: 30165
Joined: Sat Dec 20, 2003 10:36 pm
Location: Chicago, IL
Contact:

Re: Social Justice in Speculative Fiction

Post by Roland » Thu Dec 12, 2019 11:51 pm

Първо, с трубадура си говорете колкото искате по тоя начин, в интимни връзки не искам да се бутам, но на мен мисля да не е с тоя тон, ако може.

Второ, радвам се, че си изгледал всички филми тая година, та знаеш, че Hustlers, Harriet, Queen & Slim, Honey Boy или Little Women не заслужават колкото 1917 или Тод Филипс, който - пародия на пародиите - е номиниран за филм, имитиращ хитовете на друг режисьор, номиниран в същата категория :facepalm: Аз като човек прост и неинформиран, нямам толкова глобален поглед и все си мисля, че дори да е гарантиран Глобусът на 8-часовия диейджинг на ДеНиро, пак има файда от това да се номинират качествени жени-режисьори. Всичките изброени филми се спрягат за Оскарови номинации в момента, но се басирам, че извън Грета, повечето хора дори не са чували имената на режисьорите им.
And you can't dance with a devil on your back...

User avatar
трубадур
Elder God
Posts: 5701
Joined: Sat Apr 07, 2007 4:33 am

Re: Social Justice in Speculative Fiction

Post by трубадур » Fri Dec 13, 2019 12:19 am

Що си решил в последните теми да си такъв пън, роланде, сам си знаеш, и личи как искаш да се заяждаш - доста е жалко, ама до един тия ти филми са до средняшки еле па откъм режисьорски качества, та стига се лигави. Специално тая година с тия четирима режисьора, такова струпване на качествен материал не е бивало, отга по едно и също време имахме студената планина (която я пратиха на следващата година за награди, нищо че излезе заедно със следващите два филма), властелин и бандите на ню йорк. А и както казах по-рано, братя Русо заслужават най-много от всичките снъбнати признание от 2019-та партидата. Щото постигнаха немислимото. И тва ако не говори за добри режисьорски умения, не знам кое би могло.

Между другото по-висока топка, режисиран от жена тая година е portrait of a lady on fire, ама излезе много рано и го забравих, както явно и наградите, което е тъпня, ма гледам са му дали номинация поне за чуждестранен филм, не че има шанс, но поне са му признали некви качества.

User avatar
Roland
Site Admin
Posts: 30165
Joined: Sat Dec 20, 2003 10:36 pm
Location: Chicago, IL
Contact:

Re: Social Justice in Speculative Fiction

Post by Roland » Fri Dec 13, 2019 12:26 am

Еми толкова си мога, кво да правим. Та да разбирам, че ти всите тия си ги гледал? Хвала.
And you can't dance with a devil on your back...

Who is online

Users browsing this forum: Google [Bot] and 44 guests