Demandred wrote: ↑Thu Nov 21, 2019 1:00 pm
https://www.vulture.com/2017/08/the-tox ... itter.html
In a tweet that would be retweeted nearly 500 times, Sinyard asked people to spread the word about The Black Witch by sharing her review — a clarion call for YA Twitter, which regularly identifies and denounces books for being problematic (an all-purpose umbrella term for describing texts that engage improperly with race, gender, sexual orientation, disability, and other marginalizations). Led by a group of influential authors who pull no punches when it comes to calling out their colleagues’ work, and amplified by tens of thousands of teen and young-adult followers for whom online activism is second nature, the campaigns to keep offensive books off shelves are a regular feature in a community that’s as passionate about social justice as it is about reading. And while not every callout escalates into a full-scale dragging, in the case of The Black Witch — a book by a newcomer with a minimal presence online — the backlash was immediate and intense.
Based almost solely on Sinyard’s opinion, the novel became the object of sustained, aggressive opposition in the weeks leading up its release. Its publisher, Harlequin Teen, was bombarded with angry emails demanding they pull the book. The Black Witch’s Goodreads rating dropped to an abysmal 1.71 thanks to a mass coordinated campaign of one-star reviews, mostly from people who admitted to not having read it.
Имаше и други подобни примери пак за YA книги, които сме дискутирали преди, ако не се лъжа, там са най-големите драми май, но и в другите жанрове се случва. Примерно Mammothfail драмата в SFF фендъма преди десетина години.
Ето най-сетне реален пример. Следих го и аз тоя случай и беше много грозна история. Единственият ми "аргумент" по темата е, че YA средата явно е супер токсична и tribal по начало и ако някой стане персона нон грата по каквато и да е причина (дори това, че някой с повече последователи не го харесва), се намират всякакви причини той да бъде загробен. Демек, произходът тук е кофти средата, а не конкретно SJW gone rampant. Но фактът си е факт, в изолирани среди като YA е лесно подобни неща да са weaponized и туитър гневът да се насочи в несправедлива посока.
Иначе не съм запознат с тази "Mammothfail драма", за какво иде реч?
Demandred wrote: ↑Thu Nov 21, 2019 1:00 pm
Ето още един много показателен цитат от статията:
Authors seem acutely aware of that fact, and are tailoring their online presence — and in some cases, their writing itself — accordingly. One New York Times best-selling author told me, “I’m afraid. I’m afraid for my career. I’m afraid for offending people that I have no intention of offending. I just feel unsafe, to say much on Twitter. So I don’t.” She also scrapped a work in progress that featured a POC character, citing a sense shared by many publishing insiders that to write outside one’s own identity as a white author simply isn’t worth the inevitable backlash. “I was told, do not write that,” she said. “I was told, ‘Spare yourself.’
Ето до какво води обсебеността с identity politics in fiction - авторите се отказват да пишат за "маргинализирани" групи. И това е съвсем рационално поведение с оглед на обстоятелствата.
Да, тук вече изобщо няма да се разберем. Това ми звучи като разните Чадове в САЩ, които обясняват на целокупното човечество колко не смеели вече да правят комплименти на жени, за да не ги обвинят в изнасилване. А междувременно хората си се загаджват нормално и си живеят живота, щото не се чувстват лично обидени от това, че някакво неравенство е било изтъкнато някъде. И човек се пита, как точно се държеше преди, драги ми Чад, че сега толкова те е страх да не те обвинят в сексуален тормоз? И дали може би не се усещаш, че си се възползвал от позиция на сила, която сега нямаш?
Списъкът ми от книги за тази година е БЪКАН с автори - много от тях бели и/или хетеро - писали за герои от различни малцинства, и НИКОЙ от тях не е бил хвърлен на вълците. Истината е, че това е поредният пример за разни Лари Корейовци, които са свикнали да си пишат сексистките и мачовски фантазии и внезапно им е обидно, че пазарът иска разнообразие и не ги счита за качествена литература вече. Същата история като Уоукнеса, дето убил комедията, щото Тод Филипс не може вече да прави
Ергенски запои...
Matrim wrote: ↑Thu Nov 21, 2019 2:24 pm
Още един пример, който вече сме споменавали май -
https://www.theguardian.com/books/2019/ ... ontroversy
За протокола, искам да отбележа, че имам подозрения, че това изтегляне може да е било рекламен трик, защото впоследствие издадоха книгата, но бесните критики от страна на хорица, които даже не са и чели въпросната книга са реални.
Щях да ти отговоря в отделен пост, но виждам, че пак те тегли да тролиш, така че няма смисъл. Отговорът ми така или иначе е същият като на брат ти по-горе тук. Не казвам, че "ако е в YA нишата, не се брои", но определено ако е в нея, има и други фактори, които водят до тоя тип изстъпления.
And you can't dance with a devil on your back...