Има ли начин да го прочета и аз?Demandred wrote: ↑Tue Jan 21, 2020 8:05 pmМеждувременно аз прочетох станалия причина за цялата дандания разказ в Clarkesworld, който се оказа много силен, добре, че я има wayback machine. Не видях нищо "transphobic" и като цяло беше едно от най-интересните неща на тема gender, които са ми попадали в жанра.
Social Justice in Speculative Fiction
Re: Social Justice in Speculative Fiction
Re: Social Justice in Speculative Fiction
Ridcully: "A few twenty-mile runs and the Dean'd be a different man."
Bursar: "Well, yes. He'd be dead."
Ridcully: "He'd be healthy."
Bursar: "Yes, but still dead."
Bursar: "Well, yes. He'd be dead."
Ridcully: "He'd be healthy."
Bursar: "Yes, but still dead."
- tigermaster
- Elder God
- Posts: 6459
- Joined: Wed Jun 14, 2006 11:39 am
Re: Social Justice in Speculative Fiction
Закачам се за теб, защото споменаваш SJW движението, макар че коментарът ми едва ли ще има много общо с твоя. Само да кажа, че все повече и повече сдобивам впечатлението, че проблемът не е толкова в това движение, колкото в социалните мрежи и особено в Туитър с ограничението в броя символи за коментар, дотолкова, че не можеш да напишеш свястна мисъл, без да я разхвърляш в милион коментари, но пък можеш лесно да праскаш кондензирани емоции с много удивителни. Фактът, че в днешно време на практика се налага човек да е там, ако има намерение да гради кариера в развлекателната индустрия, ме ужасява най-искрено. Това да контактуваш пряко с армия от безмозъчни анонимни зомбита, достатъчно голяма част от които биха те съдрали от обиди просто за кеф и защото анонимността/неизвестността ги пази, надали е приятно, особено пък ако е възможно тези анонимни зомбита да организират целенасочена кампания против теб, която да ти навреди реално - с доксване или с публичен тормоз, или с някакъв друг способ.
На транс автора с бойния хеликоптер, подозирам, злобни писма или лични съобщения по форуми нямаше да му накривят шапката кой знае колко, обаче туитърните експлозии влияят и върху шансовете му за публикуване в бъдеще, освен дето ги вижда цял свят. Това просто трябва да спре и не знам дали няма да е редно да се направи нещо срещу платформите, които го допускат.
Света аз цял обходих
и изправен гордо пак стоя.
Срещнах милиони хора
и на всичките им взех ума.
Блог
The Painting
Случаят с изтрития спомен
РЕВЮ: „The Lord of the Rings: The Rings of Power”
и изправен гордо пак стоя.
Срещнах милиони хора
и на всичките им взех ума.
Блог
The Painting
Случаят с изтрития спомен
РЕВЮ: „The Lord of the Rings: The Rings of Power”
Re: Social Justice in Speculative Fiction
Благодаря! Доста як разказ. И аз не виждам нищо трансфобско в него.Matrim wrote: ↑Tue Jan 21, 2020 9:59 pmИма - https://web.archive.org/web/20200111194 ... all_01_20/
Иначе, както е тръгнало, след като не можем като човечество да се държим прилично като сме анонимни в интернет, скоро ще се наложи да спрем да сме анонимни. Като злоупотребяваш със свободата си, в някакъв момент ще я загубиш. Но ако утре някой затвори Туитър и Фейсбук завинаги, мисля, че на всички ще ни олекне.
- tigermaster
- Elder God
- Posts: 6459
- Joined: Wed Jun 14, 2006 11:39 am
Re: Social Justice in Speculative Fiction
А, анонимността в нета е хубаво нещо, особено пък в епохата, когато хора биват тормозени и доксвани. (Пиша това с пълното съзнание, че дори само на базата на информацията, която съм споделял за себе си във форума, човек лесно може да разбере доста неща за мен.) По-скоро ми се ще да започне да се търси законова отговорност на социални мрежи или други платформи, които позволяват да бъдат използвани за негативни кампании срещу хора, доксване или тормоз - обаче, понеже правно не съм особено грамотен, не знзам доколко това е възможно.
Света аз цял обходих
и изправен гордо пак стоя.
Срещнах милиони хора
и на всичките им взех ума.
Блог
The Painting
Случаят с изтрития спомен
РЕВЮ: „The Lord of the Rings: The Rings of Power”
и изправен гордо пак стоя.
Срещнах милиони хора
и на всичките им взех ума.
Блог
The Painting
Случаят с изтрития спомен
РЕВЮ: „The Lord of the Rings: The Rings of Power”
Re: Social Justice in Speculative Fiction
Нов скандал, този път някаква книга за имигрантите от Мексико била проблематична и пълна с неточности. На първо четене, тоя път май авторът наистина или е идиот или си търси белята, защото имало следната бележка в началото на книгата:
Вече колко е "автентична" книгата, нямам представа, сигурно е пълна с неточности because who needs research anyway, it's fiction, но това изказване ме разби отвсякъде. Все едно някакъв "по-кафяв" човек от произволна част на света ще е специалист по Мексико по подразбиране или сред мексиканските емигранти в САЩ има точно нула бели.“I was worried that, as a non-immigrant and non-Mexican, I had no business writing a book set almost entirely in Mexico, set entirely among immigrants. I wished someone slightly browner than me would write it.”
Ridcully: "A few twenty-mile runs and the Dean'd be a different man."
Bursar: "Well, yes. He'd be dead."
Ridcully: "He'd be healthy."
Bursar: "Yes, but still dead."
Bursar: "Well, yes. He'd be dead."
Ridcully: "He'd be healthy."
Bursar: "Yes, but still dead."
Re: Social Justice in Speculative Fiction
Четох ревю от мексиканка, пълно с доста ужасяващи примери и цитати. А авторката е on record 2015 как казва, че е бяла, а сега се идентифицира като Larinx щото една от бабите й била такава. Междувременно говори за имигрантите като за “those people”. Но слава Богу че Опра я е харесала и на авторката са й платили седемцифрена сума за тая книга, докато такива от мексикански автори с подобен успех няма..
And you can't dance with a devil on your back...
Re: Social Justice in Speculative Fiction
Бе аз не знам защо в щатите мексиканците и латиносите като цяло се приемат за някаква хомогенна маса. Повечето мексиканци са по-бели от рандъм грък и те не изпитват същата дискриминация като някой indigenous. Много е странно, защото имам приятели мексиканци, само един от които е indigenous и хората го третират напълно различно дори на база име, за разлика от хора родени в същия квартал като него, които са бели. Смисъл мисля, че е време американците да осъзнаят, че белите мексиканци са също толкова потомци на колонизатори и се ползват с абсолютно същите привилегии колкото и средностатистическия wasp. Това да се държим все едно, че всички мексиканци са маргинализирани цветнокожи, при положение, че повечето от тях са потомци на бели колонизатори ми е когнитивен дисонанс и е цинично спрямо истински маргиннализираните indigenous хора и по тоя начин се игнорира етническото напрежение спрямо самите мексиканци. Не знам книгата как е де.
- Dr. Horrible
- Forsaken
- Posts: 2932
- Joined: Wed Jul 22, 2009 8:53 am
Re: Social Justice in Speculative Fiction
Какво е wasp? (Освен героинята на Еванджелин Лили.)
But goddamn,
you got me in love again
you got me in love again
Re: Social Justice in Speculative Fiction
White, Anglo-Saxon, Protestant. Елитът на САЩ и голям % от гласоподавателите на Републиканците традиционно са от тия, особено наследниците на слезлите от Мейфлауър, които се бият в гърдите с "постижение", за което нямат никакъв принос.
Hic locus est ubi mors gaudet succurrere vitae
Обичам си аватара!!
Die, Fanboys <- a blog for random anime bashing and raving
Обичам си аватара!!
Die, Fanboys <- a blog for random anime bashing and raving
Re: Social Justice in Speculative Fiction
White Anglo Saxon Protestant
Или ако говорим за WWII: Women Airforce Service Pilots
Иначе ето още едно безумие за тая идиотка:
https://twitter.com/lesbrains/status/12 ... 09536?s=21
На някакъв ивент за книгата цветята по масите са аранжирани като стени с телени огради...
And you can't dance with a devil on your back...
- Dr. Horrible
- Forsaken
- Posts: 2932
- Joined: Wed Jul 22, 2009 8:53 am
Re: Social Justice in Speculative Fiction
А, мерси. Имам чувството, че никога няма да наваксам с тази терминология, непрекъснато излизат нови думи както за различните маргинализирани групи, така и за привилигированите групи
Иначе тази авторка явно наистина не е много умна, щом си е вкарала такъв автогол. Предварителната информация, която имаме за нещо, напълно оцветява начина, по който го виждаме. Има много социалнопсихологически експерименти, които го доказват. Когато покажеш на три групи хора един и същи клип на мъж, който седи на кресло и чете книга, но кажеш на хората различно нещо, това напълно променя и тяхното възприятие. Казваш на едната група "това е милардер" и те после обясняват "Личеше си, виждаше се колко арогантно и надменно прелиства страниците". На другите казваш "Той е онкоболен", веднага обясняват "Забелязва се в движенията му, плахи, почти треперещи, сякаш изобщо няма сила". На третата казваш "Той е хомосексуален" и веднага говорят как са си личали женствени маниери... И с една снимка на мъжко лице имаше доста известен експеримент - показват снимка на един чичко на две групи хора, на едната казват "Той е виден нацист, сподвижник на Хитлер, как ще опишете лицето му?", на другата "Това е герой от Вършавското гето, спасил животите на стотици евреи по време на войната." И първите казват "Арогантен, с надменна извивка на устните, зъл поглед", другите обясняват "Вижда се добротата в очите му, благото му изражение, топлата му усмивка"... Просто човешкия мозък работи така - не можем да пренебрегнем информацията, която знаем, и тя оцветява всичко. Сигурен съм, че и разказът за Хеликоптер от миналата страница би се сторил доста различен на две групи читатели с близки възгледи и убеждения, ако на едната ѝ се каже "Това е разказ на транс автор, който е искал да сподели изживяванията си, но се е видял принуден от тълпите да се аутне", а на другата "Това е разказ на ужасен трансфоб, който се подиграва на транс хората и техните изживявания".
И... в този свят на такова масово и всепроникващо разделение на тема идентичност, където всякакви групи крайни хора делят човечеството на "ние" и "те" и копаят пропасти между двете, да си напишеш в началото на книгата "Ще ми се да я беше написал някой по-кафяв" е някаква чудовищна липса на усет, че в сравнение с това вазичките с бодлива тел изглеждат като проява на изтънчен вкус
Междувременно ново дръзко и шокиращо заглавие:
Netflix, NBC, ABC Lead in Depictions of Wrongful Actions by People of Color in Crime Dramas, Study Finds
https://variety.com/2020/tv/news/color- ... 203472040/
Тук са изследвани подробно криминални сериали отпреди една година, да се гледа в колко от тях чернокож герой извършва лошо действие. Фокусът е специално върху положителните герои, които извършват неправомерно действие.
Уникално е, погледнете линка към самото проучване, да видите с какъв претенциозен тон са описани някакви очевидни неща, като например, че популярното в телевизията представяне на органите на реда в САЩ е нереално и идеализирано и обществените адвокати изобщо не прекарват много време със зачислените им обвинени хора, а хитрите полицаи не вършат разни гениални долни хитринки, за да заловят истинския престъпник В таблицата с резултатите се вижда, че най-зле е Люк Кейдж - там лошите действия, извършени от положителни герои, са на 100% извършени от цветнокожи. Ми то в Люк Кейдж няма положителни герои, които не са цветнокожи
Иначе тази авторка явно наистина не е много умна, щом си е вкарала такъв автогол. Предварителната информация, която имаме за нещо, напълно оцветява начина, по който го виждаме. Има много социалнопсихологически експерименти, които го доказват. Когато покажеш на три групи хора един и същи клип на мъж, който седи на кресло и чете книга, но кажеш на хората различно нещо, това напълно променя и тяхното възприятие. Казваш на едната група "това е милардер" и те после обясняват "Личеше си, виждаше се колко арогантно и надменно прелиства страниците". На другите казваш "Той е онкоболен", веднага обясняват "Забелязва се в движенията му, плахи, почти треперещи, сякаш изобщо няма сила". На третата казваш "Той е хомосексуален" и веднага говорят как са си личали женствени маниери... И с една снимка на мъжко лице имаше доста известен експеримент - показват снимка на един чичко на две групи хора, на едната казват "Той е виден нацист, сподвижник на Хитлер, как ще опишете лицето му?", на другата "Това е герой от Вършавското гето, спасил животите на стотици евреи по време на войната." И първите казват "Арогантен, с надменна извивка на устните, зъл поглед", другите обясняват "Вижда се добротата в очите му, благото му изражение, топлата му усмивка"... Просто човешкия мозък работи така - не можем да пренебрегнем информацията, която знаем, и тя оцветява всичко. Сигурен съм, че и разказът за Хеликоптер от миналата страница би се сторил доста различен на две групи читатели с близки възгледи и убеждения, ако на едната ѝ се каже "Това е разказ на транс автор, който е искал да сподели изживяванията си, но се е видял принуден от тълпите да се аутне", а на другата "Това е разказ на ужасен трансфоб, който се подиграва на транс хората и техните изживявания".
И... в този свят на такова масово и всепроникващо разделение на тема идентичност, където всякакви групи крайни хора делят човечеството на "ние" и "те" и копаят пропасти между двете, да си напишеш в началото на книгата "Ще ми се да я беше написал някой по-кафяв" е някаква чудовищна липса на усет, че в сравнение с това вазичките с бодлива тел изглеждат като проява на изтънчен вкус
Междувременно ново дръзко и шокиращо заглавие:
Netflix, NBC, ABC Lead in Depictions of Wrongful Actions by People of Color in Crime Dramas, Study Finds
https://variety.com/2020/tv/news/color- ... 203472040/
Тук са изследвани подробно криминални сериали отпреди една година, да се гледа в колко от тях чернокож герой извършва лошо действие. Фокусът е специално върху положителните герои, които извършват неправомерно действие.
Уникално е, погледнете линка към самото проучване, да видите с какъв претенциозен тон са описани някакви очевидни неща, като например, че популярното в телевизията представяне на органите на реда в САЩ е нереално и идеализирано и обществените адвокати изобщо не прекарват много време със зачислените им обвинени хора, а хитрите полицаи не вършат разни гениални долни хитринки, за да заловят истинския престъпник В таблицата с резултатите се вижда, че най-зле е Люк Кейдж - там лошите действия, извършени от положителни герои, са на 100% извършени от цветнокожи. Ми то в Люк Кейдж няма положителни герои, които не са цветнокожи
But goddamn,
you got me in love again
you got me in love again
Re: Social Justice in Speculative Fiction
Абе WASP е от 1964, не е точно young people slang
Иначе като четох анализа на мексиканката в туитър (яд ме е, че не го сейвнах, за да го постна тук), наистина базови неща за мексиканския светоглед не са й ясни на тая, та не е просто до това, че знаем, че е бяла.
Иначе като четох анализа на мексиканката в туитър (яд ме е, че не го сейвнах, за да го постна тук), наистина базови неща за мексиканския светоглед не са й ясни на тая, та не е просто до това, че знаем, че е бяла.
And you can't dance with a devil on your back...
Re: Social Justice in Speculative Fiction
'American Dirt' Publisher Cancels Author Tour After Threats
Вече съвсем съм объркан каква част от цялата тази шумотевица са рекламни трикове или наистина има достатъчно идиоти, изпращащи достоверно звучащи заплахи за саморазправа защото някой си издал книга, която не им допада.Flatiron Books, publisher of the controversial new novel American Dirt, has cancelled the remainder of author Jeanine Cummins' book tour after what it called "specific threats to booksellers and the author." This follows several individual event cancellations.
Май по-скоро е първото, нарочно са искали да стане голям скандал, кой дава седемцифрен аванс на някакъв световнонеизвестен автор?Miller also addressed specific concerns around the promotion of American Dirt, saying "we made serious mistakes in the way we rolled out this book. We should never have claimed that it was a novel that defined the migrant experience; we should not have said that Jeanine's husband was an undocumented immigrant while not specifying that he was from Ireland; we should not have had a centerpiece at our bookseller dinner last May that replicated the book jacket so tastelessly. We can now see how insensitive those and other decisions were, and we regret them."
Ridcully: "A few twenty-mile runs and the Dean'd be a different man."
Bursar: "Well, yes. He'd be dead."
Ridcully: "He'd be healthy."
Bursar: "Yes, but still dead."
Bursar: "Well, yes. He'd be dead."
Ridcully: "He'd be healthy."
Bursar: "Yes, but still dead."
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 95 guests