Social Justice in Speculative Fiction
Re: Social Justice in Speculative Fiction
В добавка - добрият филм е добър филм. Няма да се правя, че Call Me By Your Name или Moonlight не са шедьоври и да викам на черното бяло, щото актьорите не са куиър. Но да ме виждаш да ги възхвалявам колко са смели и как заслужават Оскар само щото са изиграли гей образ? Не. Не ме виждаш.
Не знам колко пъти трябва да го повторя това, за да влезе: две неща могат да са истина едновременно. Един филм може да е добър и да носи добра репрезентация, И ЕДНОВРЕМЕННО може да е проблем това, че ролите в него се играят от хетеро актьори. Не знам защо това е толкова извънземна концепция.
Не, всъщност знам. За човек, за когото всичко е въпрос на фендъм, нещата са черни или бели, всичко или нищо. Е, моят мозък работи на различни обороти.
Не знам колко пъти трябва да го повторя това, за да влезе: две неща могат да са истина едновременно. Един филм може да е добър и да носи добра репрезентация, И ЕДНОВРЕМЕННО може да е проблем това, че ролите в него се играят от хетеро актьори. Не знам защо това е толкова извънземна концепция.
Не, всъщност знам. За човек, за когото всичко е въпрос на фендъм, нещата са черни или бели, всичко или нищо. Е, моят мозък работи на различни обороти.
And you can't dance with a devil on your back...
- tigermaster
- Elder God
- Posts: 6459
- Joined: Wed Jun 14, 2006 11:39 am
Re: Social Justice in Speculative Fiction
И понеже са правени за американска публика, Тилда Суинтън играе тибетеца в "Доктор Стрейндж", за да не загубим китайския пазар...
Хайде стига, дори това да е било вярно преди двайсет години, отдавна вече не е - погледни боксофисите на повечето блокбастъри и ще видиш, че приходът извън Щатите твърде често надвишава в пъти американския. А и английската телевизионна адаптация на "Клетниците" не е американски филм, пък Доктора и за нея говореше.
Света аз цял обходих
и изправен гордо пак стоя.
Срещнах милиони хора
и на всичките им взех ума.
Блог
The Painting
Случаят с изтрития спомен
РЕВЮ: „The Lord of the Rings: The Rings of Power”
и изправен гордо пак стоя.
Срещнах милиони хора
и на всичките им взех ума.
Блог
The Painting
Случаят с изтрития спомен
РЕВЮ: „The Lord of the Rings: The Rings of Power”
Re: Social Justice in Speculative Fiction
Хубаво е, че ти се вижда смешен, но на мен по-смешен аргумент от "какво ми пука, че японците не виждат проблем с тоя филм" трудно се намира - поне се забавляваме. Хем се бориш за правата на малцинствата, хем не им даваш право сами да решават кое ги обижда и кое не, ако случайно вземат да се осмелят да не се обидят от нещо, което някой си в Америка им казал, че трябва да се обиждат.Roland wrote: ↑Wed Jul 18, 2018 10:54 pmЕстествено, че няма значение. Това са американски филми с американски актьори, правени за (основно) американска публика, независимо на какъв оригинал са базирани. Това е толкова смешен аргумент, че дори не знам как точно да го адресирам...Dr. Horrible wrote: ↑Wed Jul 18, 2018 8:54 pmИ няма никакво значение какво казват самите японци и дали те се смятат за ощетени, защото американската прогресивна общност е решила, че те са ощетени и репресирани. И французите няма да има значение какво казват за Жавер и за собствената си история, и гърците няма значение какво казват за собствената си история, важното е какво постановяват белите американци в туитър.
Няма значение дали двойният стандарт е окей, въпросът е, че не може да има едновременно двоен стандарт, в която и да е посока и colourblind кастинг.Да де, той нали Симеон е, че двойният стандарт е ок, щото история.
Ridcully: "A few twenty-mile runs and the Dean'd be a different man."
Bursar: "Well, yes. He'd be dead."
Ridcully: "He'd be healthy."
Bursar: "Yes, but still dead."
Bursar: "Well, yes. He'd be dead."
Ridcully: "He'd be healthy."
Bursar: "Yes, but still dead."
Re: Social Justice in Speculative Fiction
Малко филми са правени конкретно за навън. Pacific Rim: Uprising примерно, щото първият изрина Китай.tigermaster wrote: ↑Wed Jul 18, 2018 11:12 pmИ понеже са правени за американска публика, Тилда Суинтън играе тибетеца в "Доктор Стрейндж", за да не загубим китайския пазар...
Хайде стига, дори това да е било вярно преди двайсет години, отдавна вече не е - погледни боксофисите на повечето блокбастъри и ще видиш, че приходът извън Щатите твърде често надвишава в пъти американския. А и английската телевизионна адаптация на "Клетниците" не е американски филм, пък Доктора и за нея говореше.
Но в общия случай американският бокс офис е единственият индикатор за успех за продуцентите, независимо от успеха навън.
And you can't dance with a devil on your back...
Re: Social Justice in Speculative Fiction
Японците не са малцинство или мнозинство в Америка, защото НЕ СА В АМЕРИКА. Американците от японски произход обаче СА. И те масово ненавидяха тоя кастинг.Matrim wrote: ↑Wed Jul 18, 2018 11:20 pmХубаво е, че ти се вижда смешен, но на мен по-смешен аргумент от "какво ми пука, че японците не виждат проблем с тоя филм" трудно се намира - поне се забавляваме. Хем се бориш за правата на малцинствата, хем не им даваш право сами да решават кое ги обижда и кое не, ако случайно вземат да се осмелят да не се обидят от нещо, което някой си в Америка им казал, че трябва да се обиждат.Roland wrote: ↑Wed Jul 18, 2018 10:54 pmЕстествено, че няма значение. Това са американски филми с американски актьори, правени за (основно) американска публика, независимо на какъв оригинал са базирани. Това е толкова смешен аргумент, че дори не знам как точно да го адресирам...Dr. Horrible wrote: ↑Wed Jul 18, 2018 8:54 pmИ няма никакво значение какво казват самите японци и дали те се смятат за ощетени, защото американската прогресивна общност е решила, че те са ощетени и репресирани. И французите няма да има значение какво казват за Жавер и за собствената си история, и гърците няма значение какво казват за собствената си история, важното е какво постановяват белите американци в туитър.
Няма значение дали двойният стандарт е окей, въпросът е, че не може да има едновременно двоен стандарт, в която и да е посока и colourblind кастинг.Да де, той нали Симеон е, че двойният стандарт е ок, щото история.
And you can't dance with a devil on your back...
Re: Social Justice in Speculative Fiction
Масово в туитър или в реалния живот?
Аз обаче считам мнението на японците в Япония за по-меродавно, доколкото те са много повече и филмът, колкото и да въртиш и да сучеш не е само за US пазара.
Аз обаче считам мнението на японците в Япония за по-меродавно, доколкото те са много повече и филмът, колкото и да въртиш и да сучеш не е само за US пазара.
Ridcully: "A few twenty-mile runs and the Dean'd be a different man."
Bursar: "Well, yes. He'd be dead."
Ridcully: "He'd be healthy."
Bursar: "Yes, but still dead."
Bursar: "Well, yes. He'd be dead."
Ridcully: "He'd be healthy."
Bursar: "Yes, but still dead."
Re: Social Justice in Speculative Fiction
Категорично обаче е ОСНОВНО за Америка (доколкото японците вече имат орогинала) и мнението на японците в Америка има много по-голямо значение, не на последно място защото някоя яка актриса от японски произход (от които има немалко вече, и сравнително известни) не получи тази роля...
And you can't dance with a devil on your back...
Re: Social Justice in Speculative Fiction
Черните актьори в САЩ са много далеч от умиране от глад, BTW. През 2016 г. 20% от герои с по-значими роли (series regulars) в американските сериали са били от тази раса, което е бая над процента черни американци в цялостното население на страната (13%). I това е постигнато без да има повече от броящи се на пръсти безумия като планирания черен Жавер. В Холивуд процентът им горе-долу колкото демографския им дял в страната като цяло. Тия приказки как цялата култура не ми дава шансове защото всички правили филми само с бели герои за бяла публика се опровергават от статистиката.
Anyway, aктьорството не е работа, където всичко опира до талант. Колкото и да не им се иска на разни радетели за справедливостта, при кастването външният вид (във всяко едно отношение) винаги си остава важен, особено в по-специфични случаи като исторически филми, биографични филми за реални личности и т.н. Сериозен исторически филм с черен Жалвер, Спартак, Наполеон и т.н. (или бял Мао, Хо Ши Мин, MLK и т.н.) просто не може да има. И това естествено далеч не се отнася само за цвета на кожата. Ако правиш филм за Хубавата Елена или Адонис няма как да сложиш невзрачно изглеждащи актьори в тия роли. Ако правиш филм за културист, актьорът в главната роля няма да е някой хърбаляк тежащ 60 кила мокър.
Anyway, aктьорството не е работа, където всичко опира до талант. Колкото и да не им се иска на разни радетели за справедливостта, при кастването външният вид (във всяко едно отношение) винаги си остава важен, особено в по-специфични случаи като исторически филми, биографични филми за реални личности и т.н. Сериозен исторически филм с черен Жалвер, Спартак, Наполеон и т.н. (или бял Мао, Хо Ши Мин, MLK и т.н.) просто не може да има. И това естествено далеч не се отнася само за цвета на кожата. Ако правиш филм за Хубавата Елена или Адонис няма как да сложиш невзрачно изглеждащи актьори в тия роли. Ако правиш филм за културист, актьорът в главната роля няма да е някой хърбаляк тежащ 60 кила мокър.
Sure your parents might think you're a failure
But no one's ever said: "First, let's kill all the tailors"
Don't be a lawyer!
But no one's ever said: "First, let's kill all the tailors"
Don't be a lawyer!
Re: Social Justice in Speculative Fiction
Тъпото е, че аз всъщност съм съгласен с това. И аз не обичам видими расиви несъответствия в исторически продукции. Тук основно се опитвам да представя алтернативна гледна точка, която връзва смисъл.
And you can't dance with a devil on your back...
Re: Social Justice in Speculative Fiction
Категорично обаче не ми пука. Ако те интересува само и единствено американската гледна точка, не виждам за какво изобщо спориш с нас туземците така разпалено. И не че нещо, но японският пазар със сигурност е по-голям от пазара на американците от японски произход (голяма част от които аз все пак подозирам, че им е през центъра кой играе главната роля в Ghost in The Shell anyway) и като цяло международният пазар става все по-важен за Холивуд, така че може би е време и да ти припука дали в другите държави са супер обидени от същите неща, за които реват в Америка.Категорично обаче е ОСНОВНО за Америка
Ridcully: "A few twenty-mile runs and the Dean'd be a different man."
Bursar: "Well, yes. He'd be dead."
Ridcully: "He'd be healthy."
Bursar: "Yes, but still dead."
Bursar: "Well, yes. He'd be dead."
Ridcully: "He'd be healthy."
Bursar: "Yes, but still dead."
Re: Social Justice in Speculative Fiction
Не знам защо трябва да обяснявам разликата между западна култура (от която и ние сме част) и Япония или разликата между азиатци, родени и отраснали в Щатите, и такива от Азия... Иначе Ок, боли те фарът, ясно, майната им на японците в Америка, негрите на сапун и т.н.Matrim wrote: ↑Wed Jul 18, 2018 11:58 pmКатегорично обаче не ми пука. Ако те интересува само и единствено американската гледна точка, не виждам за какво изобщо спориш с нас туземците така разпалено. И не че нещо, но японският пазар със сигурност е по-голям от пазара на американците от японски произход (голяма част от които аз все пак подозирам, че им е през центъра кой играе главната роля в Ghost in The Shell anyway) и като цяло международният пазар става все по-важен за Холивуд, така че може би е време и да ти припука дали в другите държави са супер обидени от същите неща, за които реват в Америка.Категорично обаче е ОСНОВНО за Америка
За момента ми писна от тоя спор, трябва ми време за презареждане.
And you can't dance with a devil on your back...
- Dr. Horrible
- Forsaken
- Posts: 2932
- Joined: Wed Jul 22, 2009 8:53 am
Re: Social Justice in Speculative Fiction
Съжалявам, но не мога да се съглася с това.
Американската поп-култура, за добро или за лошо, е наложена като световна поп-култура, продава се из целия свят и влияе на целия свят.
Ти казваш, че американските филми имат морална отговорност към американските зрители, имат морална отговорност да се борят за социална справедливост? Според мен, ако приемеш тази позиция, няма как да отречеш, че те имат отговорност към всички зрители по света, защото идеологията и моралът, който предлагат, се гледа и асимилира от целия свят. "With great power comes great responsibility." И тази отговорност не свършва там, където свършват държавните граници на САЩ, тя прескача стената на Тръмп и отива по целия свят.
Преди година-две, когато Мат Деймън игра в някакъв филм - "Великата китайска стена" или нещо такова, китайците се оплакаха и казаха "Нашите герои не изглеждат така." Мисля, че гърците имат право на същото - да видят чернокожия Ахил и да кажат най-искрено "нашите предци и герои не изглежда така". И мнението им да бъде чуто. А дори само в САЩ има хора от гръцки произход, или хора, наследници на други тракийски народи, наследници на Орфей. Или тяхното мнение е без значение, защото чернокожите са повече? Might makes right не беше ли нещо, което отричаше?
Но наистина... Ако действително идеята на тази тема е била да кажеш "американските филми имат социална отговорност единствено към хората, живеещи в границите на САЩ", ако искаш да кажеш, че всички зрители извън САЩ са втора категория хора и тяхното мнение е без значение, тяхната история е без значение, техните пари са без значение... то кажи го, за да спра да пиша в тази тема, посветена единствено на американците.
But goddamn,
you got me in love again
you got me in love again
Re: Social Justice in Speculative Fiction
@Dr. Horrible Не ми слагай думи в устата.
And you can't dance with a devil on your back...
- tigermaster
- Elder God
- Posts: 6459
- Joined: Wed Jun 14, 2006 11:39 am
Re: Social Justice in Speculative Fiction
Роланд, не че нещо, ама след твоя отговор към Матрим да се оплакваш, че някой ти слагал думи в устата, е бая лицемерно.
Света аз цял обходих
и изправен гордо пак стоя.
Срещнах милиони хора
и на всичките им взех ума.
Блог
The Painting
Случаят с изтрития спомен
РЕВЮ: „The Lord of the Rings: The Rings of Power”
и изправен гордо пак стоя.
Срещнах милиони хора
и на всичките им взех ума.
Блог
The Painting
Случаят с изтрития спомен
РЕВЮ: „The Lord of the Rings: The Rings of Power”
- Ordo Malleus
- Mistborn
- Posts: 1453
- Joined: Fri Apr 23, 2010 9:59 am
Re: Social Justice in Speculative Fiction
Не, той Рольо не е лицемерен. Просто е от онези тотално промити младежи, които сами си създават войни, сами си създават врагове, и сами си ги громят. Точно в тоя форум да накараш буквално всички да застанат срещу теб за social justice-а не знам какво е, ако не постижение, достойно за Гинес. Точно ей тоя тип държание докара Тръмп на власт (щото нали само САЩ има значение, ние тука сме умрелтаци от третия свят) и точно тоя тип държание ще докара и по-лоши неща в бъдеще. Ма давай де, сей си там ветрове.
What froze me was the fact that I had absolutely no reason to move in any direction. What had made me move through so many dead and pointless years was curiosity. Now even that had flickered out.
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 100 guests