Page 6 of 10

Re: Блокбъстърите, супергеройските филми и смъртта на изкуството

Posted: Wed Jan 31, 2018 10:22 pm
by Roland
Demandred wrote:
Wed Jan 31, 2018 10:18 pm
Къде съм казал, че не им пука?
По начина, по който го написа, звучеше все едно само за пари го правят.

Re: Блокбъстърите, супергеройските филми и смъртта на изкуството

Posted: Thu Feb 01, 2018 12:45 am
by tigermaster
Абе, ако парите не им бяха най-важното, не мисля, че хонорарът на Робърт Дауни да скочи съвсем буквално сто пъти в рамките на един франчайз - от половин милион за "Железният човек" към петдесет милиона за "Железният човек 3". Не отричам възможността да му пука за артистичните качества на филмите, обаче настояването да получи двайсет и пет процента от целия бюджет на един филм ми говори за точно обратното, честно да си кажа.

Другото е, че масово се наемат режисьори без собствен почерк и без опит в блокбастъровото кино, често - хора, чиято работа преди това се състои почти или съвсем изцяло от телевизионни епизоди - Пейтън Рийд, Алън Тейлър, братята Русо. Това - за мен - е не толкова подход на хора, на които им пука, колкото на хора, които искат кадърни техничари да им режисират сериала, без да предявявят много претенции.

Re: Блокбъстърите, супергеройските филми и смъртта на изкуството

Posted: Thu Feb 01, 2018 9:03 am
by трубадур
Или да им се плаща, след като дори Уидън викаше, че някъв никъв филм му изкарва повече кинти от двата авенджъра. А Дауни отдавна си каза, че не вижда смисъл да прави инди филми, тъй като там пари няма, работи се по-дълго, често в гадни условия и т.н. Въобще да работиш за дисни като цяло е често за портфолио, освен ако не се докажеш многократно (като Даину например) и е бесно стотинкаджийство, още не знам как заради тях не са фалирали компании по визуални ефекти, ма те :neutral:

За мен марвел вселената (минус последния тор) е най-грозното, беззъбо и скучно като дизайн на всичкото нещо и още не знам как хората ги желаят тия треснати от липса на въображение боклуци, но си остава фактът, че подобна продукция се кльопа с небивал ентусиазъм из цялата планета, поради което и други студия следват модела и откъдето идва целият проблем реално. Още е странно, че все пак излизат неща като Лудио макс 4 (което от километри му личеше, че е правен с желание) или новия Конг - неща с конкретна естетика и паметни моменти. Засега от марвел имаме само гардиъните, които са ужасни, но поне с нещо по-така като визия и подход и последния Тор, който е правилната версия на гардиъните.

Хубавото е, че все пак от време на време се дават пари и за по-самовглъбени чикиджийствания и понякога получаваш Копилетата на Тарантино, друг път The Revenant, който ако беше час и половина филм за оцеляването щеше да е шедьовър на шедьоврите, но решението да добавят час отгоре псевдо мистицизъм и тотално да изгърбят реалната история го прави ебаси нетърпимата говнярщина.

От десета страна имаме официална дата за Аватар 5 през 2025-та :ninja:

Re: Блокбъстърите, супергеройските филми и смъртта на изкуството

Posted: Thu Feb 01, 2018 1:41 pm
by Claymore
https://www.theatlantic.com/entertainme ... ix/551810/ Мисля че тая новина спокойно влиза тук. Annihilation на Гарланд по романа на Джеф Вандърмиър няма да получи кино разпространение извън Щатите, Канада и Китай, където също ще има намален ПР. За другите - Нетфликс. :evil: Което значи естествено, че хората ще се скъсат да го пиратстват и гледат през VPN-и, ако имат интерес, вместо да си пуснат Нетфликс заради него ако нямат (като мен). При тестови скрийнинги Парамаунт установили че филма бил "твърде интелектуален" за публиката, нищо че и Екс Махина беше по-тих и малък фантастичен филм, а си върна бюджета двойно, наред с положителни отзиви от публики и критици. Пълна идиотщина, която май става тенденция, като гледам другите филми за които ще се продават права на Нетфликс. Още повече колко ми се гледаше на кино и Гарланд сам казва че филма е мислен и правен с голям екран наум.

Re: Блокбъстърите, супергеройските филми и смъртта на изкуството

Posted: Thu Feb 01, 2018 1:51 pm
by penzata
^^^^^^
Добре, де, в имъдъбъту има премиери и за европейски държави. Засега България липсва, но кой знае.
Иначе, тенденцията, за която говориш наистина е отвратителна.

п.п. само, заради оригиналната си продукция, Нетфликс си заслужава.

Re: Блокбъстърите, супергеройските филми и смъртта на изкуството

Posted: Thu Feb 01, 2018 2:04 pm
by трубадур
Абе га някой от костюмите каже, че нещо е твърде интелектуално в повечето случаи означава, че не иска да обиди псевдофилософстванията на режисьора или сценариста, а не че филмът реално е смислен или твърде сложен за разбиране. Все пак са видяли всичко, как се вика, в тоя бизнес и са наясно кога някой се превъзнася твърде много за сметка на крайния продукт.

С това на ум, тия от парамаунт са бийонд ритардед. Ако това наистина струва под 60 милки, така да се лишат от световно разпространение е... ебаси.

Днешният ден си остава поредният, в който не е дадена зелена светлина на Warcraft 2 :neutral:

Re: Блокбъстърите, супергеройските филми и смъртта на изкуството

Posted: Thu Feb 01, 2018 2:08 pm
by penzata
Аве, достатъчно зеленяш имаше в първата част, че да искаш още от същия цвят. :ninja:

Re: Блокбъстърите, супергеройските филми и смъртта на изкуството

Posted: Thu Feb 01, 2018 2:40 pm
by Martix
Няма да се учудя, ако филма наистина не става, все пак е базиран на книга, която общо взето няма сюжет и се чете като учебник по психология и ботаника. Такова нещо може да се изнесе само от наистина силна игра, и колкото и да уважавам Гарланд, не ми изглежда чак такъв гений, че да успее да направи от анихилация финансово успешен филм.
Просто яките неща в книгата, бяха неща, които се яки само на хартия, и не си представям как ще пренесат на екран Онази сцена, или пък вътрешния монолог на героите. Това ще е или филма на деситилетието, или пълен провал, материала е прекалено претенциозен за нещо просто гледаемо и ок. Освен разбира се, ако не са направили свободни съчинения със сценария и не са снимали нова част на пришълеца, ама не ми се вярва.
И като казват костюмарите, че е твърде интелектуален, не си представяйте Ex Machina или The Arrival. Представяйте си Stalker на Тарковски, как би се приел в кината този филм днес?

Re: Блокбъстърите, супергеройските филми и смъртта на изкуството

Posted: Thu Feb 01, 2018 8:03 pm
by Roland
Аз съм чел книга и половина от трилогията и потвърждавам горното. Макар че те явно мешат книги (минимум първите две) и има пуцаници по алигатопрссета, та явно свободна адаптация има...

Re: Блокбъстърите, супергеройските филми и смъртта на изкуството

Posted: Mon Jun 25, 2018 12:52 am
by Dr. Horrible
Един прекрасен туит, който не можех да не пусна в тази тема:

"I'm so tired of superhero movies"
listen: in 1950 Hollywood literally released 158 Westerns, that's more than thirteen a month. 20 of those Westerns were specifically of the "singing cowboy" subgenre
stop acting like you're uniquely affronted by superhero movies' existence

:lol:

Междувременно Incredibles 2 разби всякакви рекорди за дебют на анимация. Радвам се, че и анимираното супергеройско кино жъне главоломни успехи!

Re: Блокбъстърите, супергеройските филми и смъртта на изкуството

Posted: Mon Jun 25, 2018 10:27 am
by alshu
Dr. Horrible
stop acting like you're uniquely affronted by superhero movies' existence
Никой не го прави това.

Точно знанието за уестърните, мюзикълите, сърфърските филми, експлотейшън филмите, безбройните римейкове на една и съща история (виж Бен Хур, Клеопатра и пр.) и още маса трендове (някои от тях периодично изплуват от забвението), демонстрира желанието на Холивуд да експлоатира отвъд границите на рационалното и разумното.
Засега супергеройщините оцеляват, защото се променят и ползват готови инструменти за поддържане на интереса от комиксите: жанрово и стилистично разнообразие, споделена вселена, ивенти събиращи всички герои на едно място и пр.

За сравнение ако си видял един уестърн с пеещи каубои, вече си видял всичките.

Разликата между 50-те и сега е, че публиката е пренаситена с най-различни източници на забавление и съответно много по-взискателна. Може да каже не, на обективно добър проект, който при други условия би и харесал.

Другата разлика е, че тогава всички студия се включват в играта, а сега само: собственото студио на Марвел, частично Фокс и частично Сони. Уорнър Брадърс просто не могат да се оправят, нищо че те бяха предишните лидери.
По телевизията CW бълва стабилно, като и поръчките на Netflix, а останалите или са с минимален рейтинг като Готъм, или са на загуба като Агентите на ЩИТ (там както му е името).

ПП
Лично аз съм изморен не от супер-героите, а от интерпретациите и типовете истории с тях, които доминират в киното и телевизията...особено телевизията.
Хората, които не знаят колко разнообразни може да са комиксите, сигурно си мислят, че това е всичко по темата и да смятат, че са скучни и самите супер-герои.

Re: Блокбъстърите, супергеройските филми и смъртта на изкуството

Posted: Mon Jun 25, 2018 3:45 pm
by tigermaster
Dr. Horrible wrote:
Mon Jun 25, 2018 12:52 am
Един прекрасен туит, който не можех да не пусна в тази тема:

"I'm so tired of superhero movies"
listen: in 1950 Hollywood literally released 158 Westerns, that's more than thirteen a month. 20 of those Westerns were specifically of the "singing cowboy" subgenre
stop acting like you're uniquely affronted by superhero movies' existence
И резултата го виждаме - уестърн жанрът е на практика мъртъв.

Re: Блокбъстърите, супергеройските филми и смъртта на изкуството

Posted: Mon Jun 25, 2018 3:58 pm
by alshu
Ма как да не пролееш сълза за "пеещите каубои"? :D
Апропо, сещам се за поне два социалистически такива - "Лимонадения Джо" (Чехословашки) и "Човекът от булеварда на Капуцините" (СССР).

Re: Блокбъстърите, супергеройските филми и смъртта на изкуството

Posted: Tue Jul 31, 2018 1:22 pm
by Dr. Horrible
Amelia wrote:
Mon Jul 30, 2018 1:48 am

Иначе уволнението на Джеймс Гън е тъжна последица от това, което либералите сами си направиха с призивите да се уволнява всеки, който е еякулирал няква политически инкоректна тъпотия в ефира. С нашите камъни по нашата глава. За това решение аз всъщност обвинявам Дисни и съотетно мисля те да си го начукат вече. Така или иначе ми писна от повечето им франчайзи, Авенджърите с яките персонажи са на път да свършат, а Стар Уорс е негледаем, така че просто хептен ще спра да си давам парите за боклуците им.
Цитирам ти поста от другата тема, защото мисля, че може да се използва и за нещата, които обсъждаме тук.

Казваш, че яките Авенджъри според теб са на път да свършат. Аз не съм съгласен с такава оценка - все пак тепърва имаме да гледаме Блек Уидоу филм, сега правят Капитан Марвел, ще има още от Черната пантера и т.н. Но има и нещо друго - както стана ясно, акционерите на Фокс и Дисни вече са одобрили сделката, при която Дисни ще купят Фокс за над 70 милиарда долара.
Това значи, че Х-мен и Фантастичната четворка се връщат при Дисни и това им дава огромен потенциал за направа на множество яки и успешни филми. Като фен на обединената Марвел вселена, аз съм на седмото небе, защото ще се радвам любимите ми герои от комиксите най-после да са на едно място и то при доказано качествени продуценти. Но като противник на монополизма, тази новина наистина не ми носи радост.

Дисни вече ще притежават:
– всичките си анимации и игралните версии по тях
– Марвел (с Х-мен и Фантастичната четворка)
– Стар Уорс
– Индиана Джоунс
– Аватар
– Пришалецът и Хищникът
– Умирай трудно
– Ледена епоха
- Планетата на маймуните
- Kingsman

Това е наистина огромен пакет и дори ако човек тръгне с нагласата "Марвел са ми тъпи, Стар Уорс са ми негледаеми", пак остават огромен брой заглавия и поредици, които Дисни притежава. И избягването на филми на тази компания ще стане още по-трудно. А и знаем, че Дисни дори сега използват някои нелояни трикове, присъщи на монополистите. Примерно съгласяват се да пуснат своите филми в дадено кино само ако имат гарантиран определен брой прожекции на ден - за големите кина това не е чак такъв проблем, но малките кина, които имат по няколко зали, се задължават или цял ден да пускат само Стар Уорс / Авенджърс и най-много още един филм, или изобщо да не пуснат нито веднъж Стар Уорс / Авенджърс. Знаем и за практиката с ревютата - Дисни имат тенденцията да се държат доста злобно към медиите, дали негативна оценка на поредния им филм, което се изразява в това представители на въпросните медии да не бъдат канени на следващите медийни прожекции на Дисни. И тъй като всяка медия ще иска да отрази следващия Стар Уорс/ Авенджърс филм възможно най-скоро, тъй като това е актуална тема и хората търсят информация за нея, журналистите ще са малко или много принудени да завишават оценките на "Соло" или "Ант-мен и Уосп", дори когато не смятат въпросните ленти точно за шедьоври. И оттам идват високите проценти в RT.

И аз лично реших, че това е нещо, което си струва да бъде обсъдено.
Когато започнах темата, бях на твърдото мнение, че правенето на големи блокбъстъри и супергеройски филми няма да доведе до смърт на киното и т.н. И това е позиция, която все още подкрепям с цялото си сърце.
Съсредоточаването на всички блокбъстърски филми в едно студио обаче е проблем. Монополизирането не само на супергеройския жанр, а на цялата блокбъстърова нисша е сериозен проблем.
Много хора обаче не го чувстват така, защото за тях е важно какво е качеството на филмите, не дали ги прави един и същи човек. И предпочитат монопол на Дисни, стига Х-мен филмите да са добри, вместо героите на марвел да са пръснати из няколко компании и да има множество тъпи филми. Което като позиция не е лишено от аргументи.

И затова исках да чуя вашето мнение за сделката Фокс/Дисни и монополизирането на жанра. И смрътта на изкуството, ест, да останем верни на заглавието :lol:

Re: Блокбъстърите, супергеройските филми и смъртта на изкуството

Posted: Tue Jul 31, 2018 3:48 pm
by alshu
Dr. Horrible
Х-мен и Фантастичната четворка се връщат при Дисни
Честно казано ми е малко сложно да си представя, как ще ги съединят с MCU-то без reboot.
С единични герои, като Sipder-Man, Scarlet Witch, Quick Silver и пр. сработи, но да изсипят всичките X-Men с цялата им митология и политически интриги, ще се получи един грозен retcon и леко объркващо за кино зрителите.
пак остават огромен брой заглавия и поредици, които Дисни притежава
Разликата между Marvel + Star Wars и останалите изброени е, че последните не са добре развити светове (с изключение на Indiana Jones, която обаче е относително малка вселена), а само добри еднократни идеи (с изключение на Aliens), които са прецакани с некадърно доиздояване (всъщност не съм запознат с AvP игрите, те става ли за нещо?). Въпросните нямат чак толкова добре предначертано развитие или пък EU от което да черпят вдъхновение.
Съсредоточаването на всички блокбъстърски филми в едно студио обаче е проблем.
Технически не си прав. Студията са различни, само фирмената шапка е една и съща.
Да си видял шефството на Дисни да се отразява лошо на Мьрвел комиксите? Доколкото съм чел са ги оставили доста рахат.
сделката Фокс/Дисни и монополизирането на жанра
Е, все още има WB и в кино, и в ТВ медията (там освен DC експлоатират и Archie). Правя постоянни опити да развият и Vertigo заглавията (доста от тях на са в DC вселената).
Още от известно време слушам за филмова вселена по комиксите на Valiant, както и за адаптации на независими комикси. Ако някой ден настъпи супергеройско Marvel пренасищане точно в такива ниши може да има хляб.