Блокбъстърите, супергеройските филми и смъртта на изкуството

Филми, бре, филми... Джена Джеймсън, Трейси Лордс – we have them all!

Moderators: Roland, Morwen, Marfa, Roamer

User avatar
tigermaster
Elder God
Posts: 5161
Joined: Wed Jun 14, 2006 11:39 am

Re: Блокбъстърите, супергеройските филми и смъртта на изкуството

Post by tigermaster » Sun Oct 13, 2019 10:40 am

Още по-зле, значи. Бях останал с впечатлението, че Хълк се е озовал на гладиаторската арена заради събитията в него филм.
Света аз цял обходих
и изправен гордо пак стоя.
Срещнах милиони хора
и на всичките им взех ума.

Блог
The Painting
Случаят с изтрития спомен
РЕВЮ: „Green Book“/“Зелената книга“

User avatar
трубадур
Forsaken
Posts: 3438
Joined: Sat Apr 07, 2007 4:33 am

Re: Блокбъстърите, супергеройските филми и смъртта на изкуството

Post by трубадур » Sun Oct 13, 2019 11:41 am

Аз не ги гледам тия филми толкова внимателно и пак знам,че ролката е в грешка. На финала на ултрон хълк заебава всичкото и напуска планетата. Това че директно не казва какво се случва с него след това и яда-яда, не премахва факта, че все пак именно финалът на ултрон дава тласък и смисъл за присъствието на хълк в рагнарок... Останалото обаче е вярно, Тор 3 е от по-самостоятелните филми. Само дето клифхенгърът на основен герой в Ултрон продължава с него, а клифхенгърът на самият Тор 3 е отварящата сцена в Инфинити вореца. Другото си е само за него. :ninja:

User avatar
Dr. Horrible
Archmage
Posts: 2290
Joined: Wed Jul 22, 2009 8:53 am

Re: Блокбъстърите, супергеройските филми и смъртта на изкуството

Post by Dr. Horrible » Sun Oct 13, 2019 11:45 am

В края на "Ерата на Ултрон" казват, че Хълк отлита нанякъде със совалка, изобщо не се разбира, че е извън планетата Земя, дори леко се загатва, че може би се е скрил в някоя джунгла. Когато Тор го вижда в Рагнарок, това е огромна изненада и за него, и за зрителите... или поне щеше да бъде, ако не беше показано в трейлърите :D

Ако като цяло си се наситил на тая вселена и вече си с негативна нагласа, едва ли нещо ще ти хареса. Но ако решиш някой път да видиш нещо от нея и да разбереш защо хората толкова масово се побъркаха и защо Endgame стана най-касовият филм в историята, можеш да изгледаш четирите филма на братята Русо (плюс първи два Авенджъра) в следния ред:
Avengers -> Winter Soldier -> Age of Ultron -> Civil War -> Infinity War -> Endgame

Това са филмите, които движат цялостната арка на тази поредица и свързват всичко, големите ивенти, така да се каже. Колкото повече от самостоятелните си гледал, толкова повече стойност ще имат сборните. Каквото и да си гледал по-рано, все ще ти донесе добавена стойност - първият Айрън мен, първият Капитан Америка, първият Тор, двата Гардиъна.... По-малките филми ще ти донесат по-малко добавена стойност - Стрейндж, Черната пантера, Спайди Homecoming, двата Ант-мен.... Но отборните филми си имат своя голяма арка и наистина можеш да им се насладиш и без да си изгледал всички по-малки самостоятелни филма.

Просто горепосочените шест филма за мен са най-прекрасната арка в киното. Те наистина разказват една история, която е едновременно огромна и лична, съчетават епичното с човешкото. История за героизма, за изборите и последствията, за успехите и провалите. История с огромна палитра от персонажи, всеки със своя индивидуалност, изиграни прекрасно. Главните герои са Железният Човек и Капитан Америка и филмите се концентрират върху техните истории, върху личното им пътуване и израстване. И двамата са чудесни, но повечето зрители харесват единият малко повече от другия. На мен лично Капитана ми е по-любим, защото в сърцето ми има специално място за идеалисти, но с чисто сърце мога да заявя, че историята на Железния човек също е невероятна. Освен тях обичам един тон поддържащи персонажи, като обожавам ролите им в горепосочените шест филма - Черната вдовица, Алената вещица, Бъки, Спайди, Небюла и Гамора.... Просто наистина нямам думи, с които да опиша колко обичам този киносвят. Филмите са огромно пътешествие - и да, то върви в определен ред, няма плюсовете, които има гледането на случаен филм в поредицата. Както казах и вчера - всеки от тези филми си има завършеност - начало, среда и край - не са просто кукички, но едновременно с това те се подреждат в една мащабна история, която си има хронология. Самостоятелните филми като Стрейндж, Черната Пантера, Спайди, Капитан Марвел и т.н. са приятни, могат да се гледат отделно, имат си плюсове и минуси, някои имат повтарящи се елементи и т.н. Но отборните филми и арката, която те създават, са без паралел в киното. Поне за мен, чисто като изживяване. И когато достигнеш до финала на Endgame и видиш какъв е бил смисълът на цялото нещо, колко невероятен pay-off са имали всичките истории от всичките филми...

Просто нищо в киното не може да се сравни с това, нищичко. Единственото художествено произведение, което мога да сравня като изживяване с Endgame, е Assassin's Fate - финалната книга от вселената на Робин Хоб Realm of the Elderlings. И тя е кулминация на петнайсет романа преди нея - романи, които са си организирани в напълно завършени трилогии или четирилогии, но просто тази велика книга свързва всичко преди това в една гигантска картина, съставена от множество лични и малки елементи. Попаднах на тези два завършека в сравнително кратък период от време - Робин Хоб я дочетох миналото лято, а Endgame излезе тази пролет. Но и двете са финали на истории, които съм следял години наред. И са толкова силни, че ми е странно да си представя какъв съм бил, без да ги познавам.

Та така... Свързани са отборните филми, имат последователност, наистина не можеш в случаен ред да ги видиш и да изпиташ същото удоволствие. Но си струват. Как само си струват!
All I want to do
is come running home to you
And all my life I promise to
keep running home to you

User avatar
tigermaster
Elder God
Posts: 5161
Joined: Wed Jun 14, 2006 11:39 am

Re: Блокбъстърите, супергеройските филми и смъртта на изкуството

Post by tigermaster » Sun Oct 13, 2019 12:29 pm

^Ами, хубаво, обаче в моите любими филмови франчайзи обикновено не съм длъжен да съм изгледал каквото и да било, за да се насладя на произволна част от поредицата.
А и навързаността на филмите далеч не ми е единственият проблем, в крайна сметка. Просто е една от многото причини, поради които ми е по-лесно да скипна цялата кочина, отколкото да се тормозя с неща, които не ми носят кой знае какво удоволствие.

Междувременно:
https://www.youtube.com/watch?v=lABCD6so2OY
FRANCHISE REBOOTS - Terrible Writing Advice

Terrible Writing Advice е богатство. Това видео конкретно доста пасва на темата.
Света аз цял обходих
и изправен гордо пак стоя.
Срещнах милиони хора
и на всичките им взех ума.

Блог
The Painting
Случаят с изтрития спомен
РЕВЮ: „Green Book“/“Зелената книга“

User avatar
Roland
Site Admin
Posts: 28786
Joined: Sat Dec 20, 2003 10:36 pm
Location: Chicago, IL
Contact:

Re: Блокбъстърите, супергеройските филми и смъртта на изкуството

Post by Roland » Sun Oct 13, 2019 6:57 pm

Не съм в грешка въобще. Хълк отлита към залеза в края на Ултрон, но това по никакъв начин не информира зрителя за местонахождението му.

И не знам, много франчайзи разчитат на предишни филми, за да работят. Може би не на това авто-референтно сериал и ниво като Марвел, но не знам точно кой от Стар Уорс епизодите човек може да прескочи примерно...
And you can't dance with a devil on your back...

User avatar
tigermaster
Elder God
Posts: 5161
Joined: Wed Jun 14, 2006 11:39 am

Re: Блокбъстърите, супергеройските филми и смъртта на изкуството

Post by tigermaster » Sun Oct 13, 2019 7:21 pm

Е, да, и заради това, че хвърлят марвелския подход по "Междузвездни войни", спрях да ги гледам и тях. :oops:

А и поне в "Междузвездни войни", докато ги харесвах, не идваха Уилоу и Мадмардиган да спасят положението в ключов момент и целта на филмите, все пак, беше да разкажат нещо свое, вместо да са подготовка за поредния "грандиозен" ивент, в който ще се кръстосат с "Уилоу", "Извънземното" и поредицата за Индиана Джоунс. Иначе, още в началото на темата си казах, че "Империята отвръща на удара" го псувах адски много заради отворения финал едно време, въпреки че филмът ми хареса.
Света аз цял обходих
и изправен гордо пак стоя.
Срещнах милиони хора
и на всичките им взех ума.

Блог
The Painting
Случаят с изтрития спомен
РЕВЮ: „Green Book“/“Зелената книга“

User avatar
Roland
Site Admin
Posts: 28786
Joined: Sat Dec 20, 2003 10:36 pm
Location: Chicago, IL
Contact:

Re: Блокбъстърите, супергеройските филми и смъртта на изкуството

Post by Roland » Sun Oct 13, 2019 7:26 pm

tigermaster wrote:
Sun Oct 13, 2019 7:21 pm
Е, да, и заради това, че хвърлят марвелския подход по "Междузвездни войни", спрях да ги гледам и тях. :oops:

А и поне в "Междузвездни войни", докато ги харесвах, не идваха Уилоу и Мадмардиган да спасят положението в ключов момент и целта на филмите, все пак, беше да разкажат нещо свое, вместо да са подготовка за поредния "грандиозен" ивент, в който ще се кръстосат с "Уилоу", "Извънземното" и поредицата за Индиана Джоунс. Иначе, още в началото на темата си казах, че "Империята отвръща на удара" го псувах адски много заради отворения финал едно време, въпреки че филмът ми хареса.
Ми не знам, аз като човек, който буквално от рождение гледа такива филми, ми е странна такава силна реакция срещу тях. Иначе ВСЕКИ Марвелски филм (освен Инфинити Уор) разказва своя си самостоятелна история. Тук в Щатите е пълно с хора, които гледат произволни ленти и им се радват, без да са гледали нищо от съпътстващия контекст. Щото споделената вселена е точно това - контекст. Губейки контекста, може би губиш някакъв процент удоволствие, но ядрото на филма си е все така самостоятелно, ДОРИ филмите, които Доктора ти е изброил.
And you can't dance with a devil on your back...

User avatar
Amelia
Moderator
Posts: 12515
Joined: Mon Aug 30, 2004 9:49 am

Re: Блокбъстърите, супергеройските филми и смъртта на изкуството

Post by Amelia » Sun Oct 13, 2019 7:52 pm

Ок, казвала съм го и преди, но на мен точно усещането за сериал ми е ценно в тези филми, щото допреди тях не сме имали такова нещо. Оценявам го и като логистично постижение - филмите наистина изглеждат като идващи от едно цяло произведение, въпреки различния им тон и почерк. Тези, които зависят от други филми могат да се гледат и що годе самостоятелно, ако приемеш странните промени в началото с някои персонажи като нормален начален сетинг. Това, което ме дразни е опитът им да вкарат в сериала филми за цял куп герои (спайдърмен, антмен, марвелката, пантерата), от които сериалът реално няма нужда и всичко е очевидно направено за да се максимизират печалбите.
My Anime List , My Manga List

Oui. Je suis garbage.

User avatar
Litz
Forsaken
Posts: 2615
Joined: Mon Aug 16, 2010 12:46 am

Re: Блокбъстърите, супергеройските филми и смъртта на изкуството

Post by Litz » Tue Oct 15, 2019 10:07 am

Amelia wrote:
Sun Oct 13, 2019 7:52 pm
Ок, казвала съм го и преди, но на мен точно усещането за сериал ми е ценно в тези филми, щото допреди тях не сме имали такова нещо. Оценявам го и като логистично постижение - филмите наистина изглеждат като идващи от едно цяло произведение, въпреки различния им тон и почерк. Тези, които зависят от други филми могат да се гледат и що годе самостоятелно, ако приемеш странните промени в началото с някои персонажи като нормален начален сетинг. Това, което ме дразни е опитът им да вкарат в сериала филми за цял куп герои (спайдърмен, антмен, марвелката, пантерата), от които сериалът реално няма нужда и всичко е очевидно направено за да се максимизират печалбите.

Тва. Мен тва Тор да е навързан не ме дразни, щото там има смисъл. Обаче при Спайдермен е неква трагедия, дето Тони Старк братче е по-главен от Питър в собствения му филм. И онова реве по некав милиардер дето го направи child soldier повече отколкото за чичото, дето го е отгледал. Тва е заебаване на Питър в трета глуха, за да покажем колко е готин Дауни Джуниър. Питър няма нужда да е навързан с целия пантеон, щото тва е единственият герой, който ще си избие парите абсолютно сам и дори филма да е боклук.

За тва ме е страх какво би станало с Дедпул. Би било яко да може да споменава героите, ама ако ми го навръжат с целия пантеон тва бо било доста тъпо.

User avatar
Ambartanen
Paragon
Posts: 716
Joined: Mon Mar 15, 2004 6:45 pm

Re: Блокбъстърите, супергеройските филми и смъртта на изкуството

Post by Ambartanen » Tue Oct 15, 2019 11:00 am

Litz wrote:
Tue Oct 15, 2019 10:07 am
И онова реве по некав милиардер дето го направи child soldier повече отколкото за чичото, дето го е отгледал. Тва е заебаване на Питър в трета глуха, за да покажем колко е готин Дауни Джуниър.
Това е интересна интерпретация при положение, че във филма всички очакват Питър да поеме юздите на Авенджърите и го считат за наследник на Старк. Може да не е стандартната история за Спайдърмен, ама нужно ли е за трети път филмите да буксуват на чичото и родителите му. В тази вселена въобще съществувал ли е чичо Бен? Щото не помня някой да е говорил за него и дори да го е имало, очевидно основно Мей е отгледала Питър сама.

User avatar
трубадур
Forsaken
Posts: 3438
Joined: Sat Apr 07, 2007 4:33 am

Re: Блокбъстърите, супергеройските филми и смъртта на изкуството

Post by трубадур » Tue Oct 15, 2019 11:06 am

Аз така и не схванах защо точно питър, след като има реални възрастни, които могат да вършат тая работа, не един от които и професор Хълк. Ако има няква яка врътка за манипулация на младото, че да върши мръсна работа, докато си мисли, че спасява човечеството, ок... ама ми се струва, че и това го пробваха по едно време, там с хидра и ала бала, не че помня докъде я докараха тая история. Питър е възможно най-лошият избор за водач на авенджърите бидейки на 16.

User avatar
Ambartanen
Paragon
Posts: 716
Joined: Mon Mar 15, 2004 6:45 pm

Re: Блокбъстърите, супергеройските филми и смъртта на изкуството

Post by Ambartanen » Tue Oct 15, 2019 11:22 am

Виж, на това нямам отговор. Може би просто изглежда най-човешки и non-threatening след Тони и Капитана. Реално Тони просто си го псевдоосинови и избра за наследник като римски император, щото в момента Авенджърите малко или много са свързани със собствеността и фирмата на Тони.

User avatar
трубадур
Forsaken
Posts: 3438
Joined: Sat Apr 07, 2007 4:33 am

Re: Блокбъстърите, супергеройските филми и смъртта на изкуството

Post by трубадур » Tue Oct 15, 2019 11:28 am

Мейк сенс, ама на фона на фалкона (бъдещ капитан америка), хоукай, даже антмен барабар с усътъ и баща й, който също минава за гений в тая вселан (ако ще говорим за американците), а извън тях са алената вещица, която спокойно може да няма нищо общи с фирмата на тони, и крал на супер напреднала нация в лицето на черната пантера, която ептем няма нуждата от старк индъстрийс, баш киека да е наследник е юбер. Поне да му бяха дали няколко години... въпреки че от една страна умря за греховете ни в инфинити вора, та кво знам аз да го еа. :lol:

User avatar
Litz
Forsaken
Posts: 2615
Joined: Mon Aug 16, 2010 12:46 am

Re: Блокбъстърите, супергеройските филми и смъртта на изкуството

Post by Litz » Tue Oct 15, 2019 11:41 am

Аз нямам нужда да боксува в ориджин сторита и такива глупости. И нямам проблем с част от промените като например Мей да знае, че Питър е Спайди. Ама некси вдовица да опакова костюма на 15 годишно е безумие. По-скоро трябваше Питър да си го вземе тайно и оная като гледа новините да му звъни и да го пита кво прави. Щото никой родител, който не е некав лоботомиран крекхед няма да позволи на детето си да се жертва било то със супер сили.

Още тва всичко да идва на Питър наготово от костюма и тн съсипва цялостната идея на персонажа и тва той да е relatable. Щото в момента в който той не страда от непоносимата тегоба на битието и не е гениалното дете дето е, го превръщаш в стандартния Марвел задник.

В момента Питър е Тони Старк, а не Питър.

User avatar
Roland
Site Admin
Posts: 28786
Joined: Sat Dec 20, 2003 10:36 pm
Location: Chicago, IL
Contact:

Re: Блокбъстърите, супергеройските филми и смъртта на изкуството

Post by Roland » Tue Oct 15, 2019 5:38 pm

Да, Бен е споменат мимоходом в първия филм. Но това е преди много години и Питър е хлапе.
And you can't dance with a devil on your back...

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 6 guests