Ghost in the Shell (Teh Movie)

Филми, бре, филми... Джена Джеймсън, Трейси Лордс – we have them all!

Moderators: Roland, Morwen, Marfa, Roamer

User avatar
Roland
Site Admin
Posts: 28834
Joined: Sat Dec 20, 2003 10:36 pm
Location: Chicago, IL
Contact:

Re: Разни

Post by Roland » Tue Apr 04, 2017 7:18 am

Не, това е сред многото расови проблеми, на които филмът решава да не си поставя за цел да отговаря.
And you can't dance with a devil on your back...

User avatar
Killua
Forsaken
Posts: 3338
Joined: Sat Jun 11, 2005 10:10 pm
Location: София

Re: Разни

Post by Killua » Tue Apr 04, 2017 8:46 am

Що не изрежем темата специално за Ghost in the Shell? Модератори?

Моите стотинки по темата от гледната точка на човек, който е гледал първият Ghost in the shell и нито си го спомня, нито беше особено впечатлен, и човек, който като цяло рядко се вълнува* от темата за "избелването".
В случая просто е странно - имаме японски оригинал, японски сетинг, йероглифи се прескачат навсякъде, и в същото време абсолютно всички важни герои не са японци. И макар за някои да има някакво обяснение (макар не съвсем издържано, според мен), други са бели щото... така? И накрая резултатът е, че Такеши Китано (не ми пука какво са казали японците, той беше най-якото присъствие в този филм!! епичен!!!) седи повече като кръпка, отколкото останалите.

Скарлет си ми беше най-голям проблем и то не толкова заради цвят на кожа, ами щото не мисля,че беше подходяща за тази роля. Твърде е разпознаваема и аз просто нямах толкова усещането, че гледам Майор/Мотоко, ами че си гледам Скарлет/Черната вдовица. Смятам, че в този филм щеше да е много хубаво да използват актриса, която не е толкова позната, най-добре японка/халф, а интерес да предизвикат с други известни имена от каста.

П.П. * Всъщност, спомних си, че единственият път, когато пряко съм била засегната от нещо подобно, ме е вълнувало :) Преди много време, когато избираха актьор за Виктор Крум, бях много щастлива, че се настояваше да е българин и тогава много българчета имаха възможност да отидат на кастинг и един да бъде избран и потенциално забелязан и занапред :)
shadow dance nikoga ne luje

User avatar
penzata
Archmage
Posts: 2051
Joined: Thu Dec 10, 2009 7:13 pm
Location: between the planescapes
Contact:

Re: Разни

Post by penzata » Tue Apr 04, 2017 8:58 am

Roland wrote:
Tue Apr 04, 2017 2:25 am
Пенза, ноу офенз, но изкуството не съществува и никога не е съществувало във вакуум. На доминантната култура винаги й изнася да се възмущава, когато малцинствата се противят на липсата на инклузивност, но истината е, че "важното е актьорът да е добър" и други подобни в крайна сметка целят единствено да минимализират нещо, което очевидно е напълно реален проблем за много хора. Когато не виждам персонажи, с които мога да се идентифицирам, или по-лошо - такива, с които мога, но които са преправени така, че пак да не мога, можеш да си представиш колко слабо ме трогва, че тия, с които не мога, били добре изиграни.
Разбирам, че е реален проблем, но тъй като аз идентифицирам с дадени персонажи отвъд техните расови принадлежности, колкото и да се опитвам да се поставя на мястото на засегнатити люде, не ми се получава.

Усещането е вече съвсем друго, когато самото произведение изисква подобен похват, който е ключов за сюжета:
Trip wrote:
Tue Apr 04, 2017 2:25 am
На мен това ми се струва по-интересният расов аспект от филма, показан при това вътре в него -- буквална подмяна на расата. Но явно ширещото се мнение е "киборг е, може да е каквато си иска, case closed", без никой по стърджънски да се пита "Ама защо някой го иска именно така? Кой? Как?" и т.н. Тъй и тъй, филмът за жалост не предполага толкова дълбоко вглеждане...
Това за цвета на киборга го казах, защото и преди съм срещал подбони "мнения" за други произведения, което и за мен е крайно мързеливо, ама нейсе.
И аз искам подобно задълбаване (относно използваната раса на конкретен персонаж) в сюжета на дадено произведение, обаче рядко се случва по-задълбочен подход към тези неща. Не е трудно да се предложи дори и в масов блокбастъров филм - особено, когато материята ти го поднася на тепсия, - който да "извисиш" поне малко над пуканковата полюция, но болшинството създатели на подобни филми се задоволяват единствено с познати (безобразно скъпоструващи) лица, бюююбс, плочници, cgi каратеки и цялата палитрена гама от цветознанието.

User avatar
трубадур
Forsaken
Posts: 3486
Joined: Sat Apr 07, 2007 4:33 am

Re: Разни

Post by трубадур » Tue Apr 04, 2017 8:59 am

Аз смятам, че Роланд просто ни троли, не може качеството на аргументите му с такава консистентност да е на равно с тия на флат ърт белийвърите и всичките му доводи да са извадени от дебела книга с sjw клишета. Финансово филмът се представя доста калпаво и то с една от двете най-популярни актриси в момента. И единственият шум около него е именно заради Скарлет, която въпреки всичко не успя да докара нужната бройка хора да гледат нящуту. С още по-малко познато лице филмът сигурно щеше да има доходите на Дред.

User avatar
Trip
Moderator
Posts: 6351
Joined: Sat Dec 31, 2005 7:30 am
Contact:

Re: Разни

Post by Trip » Tue Apr 04, 2017 9:08 am

Скучният и мързелив маркетинг е основно виновен за това, струва ми се + тъпите трейлъри + репутацията на създателите. И май и на другите хора, както и на Killua, им е писнало да гледат Скарлет да се кекерчи по трико. Тъй че кастингът по доста банален начин може и да е прецакал филма.

User avatar
трубадур
Forsaken
Posts: 3486
Joined: Sat Apr 07, 2007 4:33 am

Re: Разни

Post by трубадур » Tue Apr 04, 2017 9:17 am

Възможно е, но едва ли филмът щеше да бъде направен въобще, ако Скарлет не се беше съгласила да участва. Под нея имам предвид цялата машина, която стои зад името Скарлет Йохансон. Най-вероятно и нейното присъствие е накарало инвеститорите да дадат тия 100+ милиона. Филмът далеч не е евтин.

От друга страна точно нейният избор може би е голям проблем. Щото с по-малко известни имена и по-скромен бюджет можеха да разпределят финансите за 3 отделни филма, както се вика. Среден клас римейк на популярна японска анимация, някво диво инди за престиж и награди и още някакъв филм, може би оригинална идея (тук се размечтах). Дори и човек да не следи как се развива американското кино в последните 20 години със сигурност му е направило впечатление какъв е подходът - твърде много яйца в една кошница и ако стане фал, става сериозна драма. Представи си колко по-разнообразна щеше да е индустрията, ако не се действаше така.

Както например правят корейците. Филмите им като съдържание и апийл варират из целия спектър. Пускат както високобюджетни, патриотични, ще излапат всичките пари продукции, така и страшно експериментални, с по-нисък бюджет, но и по-слаб контрол над екипа филми. Което ги прави в момента ненадминати като средно качество на киното и наистина няма държава, която да се мери с тях. Вкл. и като актьорска игра, ако трябва да сме точни.

User avatar
Trip
Moderator
Posts: 6351
Joined: Sat Dec 31, 2005 7:30 am
Contact:

Re: Разни

Post by Trip » Tue Apr 04, 2017 9:34 am

Е, яйцата са в една кошница сега, защото не са яйца и кошници, а от ония кубчета и триъгълничета, дето трябва да си влязат по дупките. Ако големият квадратен бюджет го заблъскаш в триъгълната дупка, просто няма да влезе. Това значи и да хванеш и filmmaker-и за всяка от формичките, а там го има rolodex проблемът, подобен на тоя с актьорите: ако не ти е вече в контактите, няма и да се сетиш за него -- никой паричко не си прави труда да издирва талантливи филмаджии из трънаците. (А те пък биха тръгнали да търсят интересни решения re: раса и т.н., за разлика от тия конвейерни бездарници, дето най-вече са се напивали и шмъркали с правилните хора по купони в ЛА.)

User avatar
трубадур
Forsaken
Posts: 3486
Joined: Sat Apr 07, 2007 4:33 am

Re: Разни

Post by трубадур » Tue Apr 04, 2017 9:49 am

Бе така е и не е, даже се нагледахме на няколко фрапиращи "блокбастъра", дето взеха талантливи хлапета, досега боравели с жълти стотинки и един филм зад гърба си и ги натресоха директно с отговорността на 100 милионна продукция*. Въобще пътят на пичовете зад камера колкото по-наподобява този на спилбърг, толкова по-добре за тях. Специален доклад беше първият му 100 милионен филм (след близо 30 години кариера). Не казвам, че трябва да чакат толкова време, но ако започнеш с нещо, чиито бюджет варира между 100 000 и 1 000 000 и реално повечето клаузи в договорите включват свирки като заплащане, добре е следващият ти проект да не надскача последния ти с повече от 10 пъти стойността му.

*другият сеир беше като въвлякоха кадърни чужденци, най-вече от корея и очакваха да направят корейски чудеса по американски модел, само Парк съумя да извади нещо като режисира Stoker.

пп. Но хиливуд следи какво става. Ако извадиш нещо, дето кара хората да говорят за него или имаш няколко проекта зад гърба си си име, което фигурира в дневниците. Това второто се отнася най-вече за изработващия персонал - дизайнери, аниматори, дърводелци, оператори и т.н.

User avatar
Trip
Moderator
Posts: 6351
Joined: Sat Dec 31, 2005 7:30 am
Contact:

Re: Разни

Post by Trip » Tue Apr 04, 2017 10:05 am

Аз по-скоро имах предвид да избереш талантливи хора именно за филми с бюджет х10 на последния им (за триъгълничето значи, а не за квадратчето), а не да ги хвърлиш в дълбокото, щото си чул, че са ги похвалили, предрусал си една вечер и си им звъннал в 3 сутринта да им кажеш ЕЛА ДА НАПРАВИШ ПОСЛЕДНИЯ ТОР, нали. Аз например на траекторията на Вилньов се радвам много, понеже е точно с правилната прогресия. (Ако и доста бързи да са темповете, но да кажем, че е просто и талантлив, и много работлив.) Ако не се забие сам в творчески ъгъл, може и Рефн да стане така, макар че той е чалнат и там не е ясно.

User avatar
трубадур
Forsaken
Posts: 3486
Joined: Sat Apr 07, 2007 4:33 am

Re: Ghost in the Shell (Teh Movie)

Post by трубадур » Tue Apr 04, 2017 10:19 am

То трудно може да стане, щото най-вероятно са почнали с някаква улична драма или хорър, или тупалка екшън (The Raid), но до един най-вероятно са били безкомпромисни, здрави R неща и са били нещо, дето искат да направят. Яко е някой да дойде и да им каже, направи още от същото, но с пари, ама... рисковете са опасно нещо. Поради което режисьорът на The Raid още не прави филми в холивуд. Както и други негови колеги с хитови инди заглавия, основно продуцирани в чужбина. Там свободата и кефът са по-големи. Никой не иска да отговаря пред борд на директори относно изкуство, ако това му е страстта. Ако му е работа обаче, тогава не им пука. Хора като Брет Ратнар не се притесняват да оставят филма си в ръцете на продуцентите и да правят каквото искат с него. Човекът е професионалист. Между другото и двата типа режисьори имат своите качества и носят нещо ценно.

И двамата, които даде за пример са ми доста в страни от интересите. Вилньов реално ще се докаже или омаже с блейд рънър. За Рефн не мисля, че има спасение. Колкото и да е чалнат и да му снимат красиво филмите винаги ми се струват доста опитомени. Не е истина колко по-внушителни и интригуващи биха били, ако ги управляваше някакъв абсолютен дивак (като Триер или Gaspar Noé - хора, чиито филми също не харесвам, ама поне там мярка няма и е юруш на маслините).

Но както казах за мен в Корея я истината. Струва ми се там, че чисто на инстинкт го карат често и просто си го могат. Въобще разликата между тях и всички останали е твърде голяма вече, за да се пренебрегне лесно или опише с просто - як професионализъм, познание и висок интелект.


пп. Досега каквото говорм с Трип ми се струва, че е доста за разни, щото отдавна не коментираме гоуста :mrgreen:

User avatar
penzata
Archmage
Posts: 2051
Joined: Thu Dec 10, 2009 7:13 pm
Location: between the planescapes
Contact:

Re: Разни

Post by penzata » Tue Apr 04, 2017 10:27 am

Trip wrote:
Tue Apr 04, 2017 10:05 am
Аз например на траекторията на Вилньов се радвам много, понеже е точно с правилната прогресия. (Ако и доста бързи да са темповете, но да кажем, че е просто и талантлив, и много работлив.) Ако не се забие сам в творчески ъгъл, може и Рефн да стане така, макар че той е чалнат и там не е ясно.
За Рефн, не знам, той по-скоро като Ходоровски иска и държи да си прави творческите неща и опитва да си намери мястото. Защото в единия край имаме Bleeder, Pusher трилогията, Bronson и Valhalla Rising, а в другия Only God Forgives и The Neon Demon. Drive е по-средата на тези му крайности (което и обяснява масовото харесване на филма). За сериала, който сега подготвя, не съм сигурен, но почти съм убеден, че следващият му филм ще е в перфектната симбиоза между предходните му произведения.

Напълно съгласен за Тайка Уайтити. Остави, че скокът в продукцията е огромен, а на плещите му допълнително пада товарът, който носи трети филм от блокбастър трилогия; за капак на всичко трябва да оправя и "лошия" вкус в устата от предходните два.
При Шейн Блек положението бе същото. Е, той трябваше да "оправи" само втория филм (който бе лош за поне три), но тежеста и напора на цялото продуцентско войнство зад гърба му не е никак малък. И, въпреки че харесах третия филм, за мнозина (фенове) се оказа тъп и блудкав.

Та в играта на квадратчета и триъгълници има и едни кръгчета, които колкото и да ги блъскаш, няма да напаснеш формата им в ограниченото откъм видове дупки табло.

User avatar
трубадур
Forsaken
Posts: 3486
Joined: Sat Apr 07, 2007 4:33 am

Re: Ghost in the Shell (Teh Movie)

Post by трубадур » Tue Apr 04, 2017 11:03 am

Taika Waititi обаче го пробваха с 2 шорта, да видят дали може да ръководи тия актьори и пичът се справи блестящо. Същото важи и за режисьорите на Джон Уик и на двамата се поверяват скъпи продукции, след като се доказаха с филм по техен вкус. И им дават нещо сходно. Филми с много екшън и двата най-вероятно ще са R - шотландски боец и дедпуул 2. Още повече, че единият има мечта да преработи типичния бой с мечове в американски филм, нещо, което сигурно и другият споделя като виждане. А шотландецът и дедпуул боравят основно с хладни оръжия, тъй че очакванията за специално тия двамата са доста високи. Т.е. не е само кой с кого е шмъркал. :mrgreen: В крайна сметка доларът диктува играта и докажеш ли се, добре си дошъл, даже може и да рискуват с теб.

Пичовете в холивуд като цяло са наясно с проблемите си. Все пак всеки ден го дишат тоя въздух и взимат решения за десетки милиони. Ние страничните виждаме някаква повърхност и съдим най-вече по качеството на крайните продукти. Аз лично много се надявам на по-смислени бюджети или преработка на цените на билетите. Големи, супер скъпи филми заслужават примиум билет, най-малкото заради спектакъла. Количеството труд на аниматори, дизайнери, миксери и подобните, плюс стряскащото количество ток, дето отива за изграждането на нещо толкова внушително изисква определена цена за достъп до зрелището. Докато по-малки, лични филми не пречи да са на половината. Това го има във всяка индустрия - книгите не са на една цена, игрите също. Музиката ти е разбита или на отделни песни, или даваш крупната сума за албума.

Или просто наистина тия 100 милиона да ги разпределят на няколко филма с различни като големина екипи и цели. Пусни едно на кино, едно на стрийм, едно като уеб фрий филме, просто да тестваш талант на новобранците. И доста продуценти са на това мнение.

User avatar
penzata
Archmage
Posts: 2051
Joined: Thu Dec 10, 2009 7:13 pm
Location: between the planescapes
Contact:

Re: Ghost in the Shell (Teh Movie)

Post by penzata » Tue Apr 04, 2017 11:24 am

трубадур wrote:
Tue Apr 04, 2017 11:03 am
Taika Waititi обаче го пробваха с 2 шорта, да видят дали може да ръководи тия актьори и пичът се справи блестящо. Същото важи и за режисьорите на Джон Уик и на двамата се поверяват скъпи продукции, след като се доказаха с филм по техен вкус. И им дават нещо сходно. Филми с много екшън и двата най-вероятно ще са R - шотландски боец и дедпуул 2.
Разбирам сравнението ти, но тук не работи както трябва. Едно е да сравняваш бюджета на R rated филми като John Wick и Deadpool (20 милиона за първата част, 40 за втората, 60 милиона за Пулеца, където знаем, че голяма част от тях е похарчена за маркетинг), друго е да ги съпоставяш с комикс шитни (150 мил. за първия Торец, 170 за втория и незнамсиколкоепохалнатацифра за третия).
Естествено, че при PG-13 рейтинг и толкова много торби кинчи зад гърба на конкретния филм, ще ти бъркат многократно по всичките дупки, докато не стане тяхното, отколкото при R рейтинг.

Навремето и Шейн Ейкър направи страхотен шорт "9", обаче пълнометражката, след това, бе крайно незадоволителна.
Вярвам, че Уайтити е способен да направи епохален Тор (въпреки че не е боравил с подобна продукция досега), ама сега тия с касовите апаратчета и банкоматчета, колко ще му позволят е съвсем отделен въпрос.

User avatar
трубадур
Forsaken
Posts: 3486
Joined: Sat Apr 07, 2007 4:33 am

Re: Ghost in the Shell (Teh Movie)

Post by трубадур » Tue Apr 04, 2017 11:34 am

И това го има, спор няма, затова завърших с продуценти миналото мнение. Тайка ще е там най-вече да се грижи всичко да върви по вода и според изискванията на щаба. Определено няма да е неговата визия на Тор, а поредното Марвел изчадие, едва ли някой очаква нещо коренно различно. Предполагам, че ще е доста сходно с айрън мен 3, по-лековато и забавно филме, а не "трагичната трета част на епохалната епопея на Тор". :mrgreen:

А относно 9 и режисьора му... има причина да не режисира, а да се върне при визуалните ефекти. Даде заявка, че става за нещо, даде му се шанс да направи нещо, не се оправда, може би и сам пред себе си е стигнал до заключението, че не там му е силата и сега вършее, където наистина има смисъл от него.

Колкото и да не им се вярва на хората в киното се дават шансове. Въпросът е, че не идват наготово. Очаква се да пристигнеш със смайващо портфолио и явен потенциал. Все пак говорим за ЕБАСИ парите.

User avatar
tigermaster
Elder God
Posts: 5189
Joined: Wed Jun 14, 2006 11:39 am

Re: Ghost in the Shell (Teh Movie)

Post by tigermaster » Tue Apr 04, 2017 12:33 pm

Тайка Уайтити е цяла звезда в сравнение с голяма част от другите Марвелски режисьори. Братята Русо имат най-вече епизоди от комедийни сериали, преди да направят "Зимният войник". Пейтън Рийд, дето направи "Ант-Мен", също беше телевизионер. Алън Тейлър с втория "Тор" - и той. Шейн Блек имаше само един филм като режисьор, преди да направи "Железният човек 3". Джос Уидън - и той, и "Серенити", колкото и да го харесвам, е финансов провал. Джон Фавро беше телевизионен актьор, когото знаех като комичния образ в "Деърдевъл" с Бен Афлек и от, май, "Приятели".
В смисъл, оставам с впечатлението, че Марвел си търсят кадърни техничари без ярко изразен режисьорски почерк (защо Едгар Райт не си довърши започнатото там иначе...), на които да вържат ръцете отвсякъде. И към актьорите им е такъв подходът - в смисъл, преди десет години Робърт Дауни игра поддържащ образ във филм с Тим Алън...

Роланд, не е да не те разбирам, обаче започва да ми липсва времето, когато Робърт Дауни можеше да изиграе образ в блек фейс и да бъде номиниран за "Оскар" за това, без цял Интернет да пропищи. (Липсва ми и времето, когато Джет Ли играеше в мейнстрийм холивудски филми, обаче това е отделна тема.) Като цяло - изобщо не знам дали искам да гледам "Дух в броня", не съм гледал никое от аниметата, Рупърт Сандърс ми прилича повече на студийна марионетка, отколкото на режисьор, и трейлърите не ми допаднаха достатъчно. Идеята да римейкнем нещо чуждоезично, понеже нашите зрители не могат да четат субтитри и не могат да се отъждествят с чуждата култура, ама я колко е успешно, ми е много чужда. Независимо дали става дума за някакво аниме или за "Предградие 13", примерно.

И САЩ колкото и мултикултурни и мултинационални да са, източните азиатци са твърде малка част от населението. Линка ти го погледнах - и още в началото изсипва откровено неверни факти и крива информация, достатъчно, за да го отхвърля напълно. В игралния еърбендър не изсветлиха героите, най-малкото. Цялата огнена нация беше потъмнена, примерно. Героинята на Ема Стоун в "Алоха" - в отрязъка, който ни се дава като пример - е дъщеря на швед. Примери от преди милион години - като Марлон Брандо - не знам изобщо доколко са релевантни. Да не говорим пък за "Облакът Атлас", в който дръпнатооки актьори играят бели образи, нали...

И като пишеш както пишеш, впрочем, даваш ли си сметка, че пишеш на българи? Хора, облъчвани с американско кино и телевизия през целия си живот, с други думи. Хора, които ако изобщо си видят етноса във филм, в сто процента от случаите са представени като проститутки или наркодилъри, в смисъл - примерно във филмите на Пол Фейг, когото нахвали стабилно преди време. Благодаря за такава репрезентация, нали... Не се обиждам лесно, обаче ако ще ме репрезентират така, по-добре да ме изтрият направо. Азиатците поне не са редуцирани до човешки отпадъци в западното кино. И азиатците, съжалявам, поне имат достъп до азиатско кино в горе-долу всеки жанр.
Света аз цял обходих
и изправен гордо пак стоя.
Срещнах милиони хора
и на всичките им взех ума.

Блог
The Painting
Случаят с изтрития спомен
РЕВЮ: „Green Book“/“Зелената книга“

Who is online

Users browsing this forum: penzata, tigermaster and 4 guests