Page 4 of 6

Posted: Mon Feb 25, 2013 10:05 pm
by Moridin
Не, отказвам да ги гледам, защото тематиките им са ми през оная. Колкото и добре да са реализирани, си остават - ще се цитирам - рандъм филмяци за американци в Близкия Изток.

Академията има награда "Най-добър филм". Сори, ама не виждам да са си публикували критериите и там да пише, че кино-откровенията не се класират в наградите им за сметка на потенциално добре изиграни клиширани филми.

Костюми и грим ако не друго? Номинация поне? Моля те.

Posted: Mon Feb 25, 2013 10:09 pm
by Roland
Атласа спокойно можеше да се номинира за сценография, впрочем.

Иначе аз не мога да се насиля да се вълнувам от повечето номинации, само се радвам, че Мизераблите не взеха нищо значимо освен поддържащата женска (Ан Хатауей, колкото и да я либя, толкова пък не заслужаваше) и грим (преди Хобита? райт...).

Толкова е изморена вече тая Академия, не знам за кво се пънат. Все повече ми приличат на наградите Хюго - 50 човека, които си бият един на друг чикии и си приказват колко са яки.

Posted: Mon Feb 25, 2013 10:24 pm
by RRSunknown
Да бе точно бутафорките на Хобит да вземат за грим пред раните по лицата в Клетниците.

Posted: Mon Feb 25, 2013 10:54 pm
by Roland
Нищо бутафорно няма и за Хобита са отишли къде 1000 пъти повече усилия и време по грима, отколкото рандъм контузиите на оня филм.

Posted: Mon Feb 25, 2013 10:57 pm
by Amikae
Аз се кефя, че Jennifer Lawrence взе статуетката. Няма друга холивудска мацка, която като я слушам на интервюта толкова да ме напушва на смях. Персонажите, които играе, нямат практически нищо общо с нея. Голям олигофрен е, а такива са рядкост днешно време. Всички са сериозни и съсредоточени в шитните си, а това е отегчително.

Posted: Mon Feb 25, 2013 11:35 pm
by Scourge
AlDim wrote:
но доста трябва да се е постарал Дей-Луис, за да е заслужил повече от Хоакин Финикс
Ролята му в Линкълн беше меко казано огромна.
Сигурен съм, че е така. Въпросът е по-огромен ли е от Хоакин. :)


Арго е за мен учебникарски пример как се опропастява идея с потенциал. Филмът е задушен от евтини и досадни холивудски клишета (като се почне с агента с проблеми в семейството, та през холивудската фийл гуд нишка, че чак до фейспалма с "драмата" с телефона) и не прави нито един смел или оригинален ход. Сейфти фърст подхода не трябва да се поощрява. Явно само режисьорският бранч на Академията е разкрил нефелността на цялото занятие, та поне с режисурата се размина успешно Афлек.
Съвсем на другия полюс е Zero Dark Thirty, който успява да не затъне в точно тия неща (с изключение на една-две сцени), при това работейки с далеч не толкова синематик изходен материал.

Posted: Mon Feb 25, 2013 11:51 pm
by RRSunknown
Хобита е целия пълен бутафорен грим като курсов проект на уонаби студенти на НАТФИС.

Posted: Tue Feb 26, 2013 2:33 am
by AlDim
RRSunknown wrote:Хобита е целия пълен бутафорен грим като курсов проект на уонаби студенти на НАТФИС.
But they have dwarves with fat suits!

Posted: Tue Feb 26, 2013 3:00 am
by Roland
Еми тва е невярно. Всъщност.

Имам тук един приятел, който е професионален make-up artist, и той беше бесен. "What's the make-up in Les Mis - some dirt?" Хобитът има протези, часове работа над всеки герой, гримът е некви вселени по-сериозен. Тва все едно да дадеш наградата за костюми на някаква съвременна романтична комедия, вместо на period drama общо взето.

Posted: Tue Feb 26, 2013 4:19 am
by Samail
Като цяло за хората които що годе следят Оскарите, тая година си беше почти като урожай, щот имаше "изненади". Без шега, в смисъл всяка година навсякъде можеш да прочетеш "прогнозите" които са 99% единодушни. След това единствената неизвестна е колко ще се офъка водещия, и на коя холивудска легенда ще накърни честта с непристойна шега. (това с Риана и Крис Браун тая година примерно, но си го заслужават напълно...)

Кристоф Уолтз си беше номер 1 за мен още като гледах Джанго, но май имаше кампания за Де Ниро или Лий Джоунс, така че си беше все пак приятна изненада. Пич е, и беше непринуден на сцената. Докато Ан Хатауей буквално се виждаше как беше рецитирала тъпата си реч (благодари на Франция от 19-ти век, удф!) и най-вече щото наградата и май беше вързана в кърпа още от месеци наред...

Анг Лий ми хареса, добър момент, особенно като си помислиш че никога нямаше да дадат на Ханеке примерно.

Тарантино изкърти отвсякъде, дано да им стане любимец че да му дават всяка година, щото си заслужава!


И накрая - Оскарите само стават по-нагли ако ги приемем за нещо повече от поредния фестивал - имат си типичните членове, с определен вкус на филми, нормално е да дават награди които може би няма да се одобрят от целия свят. Комай то е ясно че ако трябва да се награди най-добрия филм за годината нито един от тея 9 нямаше да е. (и пак, най-добър е относително...)

От американска гледна точка, най-добрият филм който можеше да вземе ако не беше малко скалъпения скандал беше Zero Dark Thirty, иначе и Арго е добра алтернатива, може би не много дълбок (кой му пука!) но за сметка на това едно кино преживяване.

P.S. О да, забравих да спомена - Сет Макфарлън е бездарен и беше възможно най-лошият водещ в последно време. (ако изключим Джеймс Франко разбира се!) Много безцелни шеги, нямаше комедийно синхронизиране, имаше прекалено много танци, така и не успя да каже нещо по-обобщаващо за една година в която все пак имаше доста добри филми. Да докарат Тина Фей/Еми Полър за 5-6 церемонии и стига глупости!

Posted: Tue Feb 26, 2013 8:44 am
by Roland
Сет Макфарлейн е зашеметяващ талант и всеки, който го е виждал като стенд ъп или му е гледал квото и да е от сериалите, го знае.

Но отвсякъде чувам, че се е окъкал на церемонията. Кво да праим.

Posted: Tue Feb 26, 2013 6:32 pm
by Samail
Като преглеждах едно-две видеота от монолога му, всъщност имаше части които бяха доста добри, просто някой от шегитечу като че ли бяха прекалено сценаризирани, а и целият номер с Уилям Шатнър доста омаза нещата, беше пресилено някак си. Но песента с циците е смешна.

Иначе дори не знаех че той прави анимацията за Фемили Гай, никога не съм се разравял по въпроса. Наистина гений, почнал да рисува на 2 години...

Май проблемът в че тея от Академията имат нужда някой от "техните" да води шоуто като Били Кристъл.

Posted: Tue Feb 26, 2013 7:07 pm
by Jen
Аз пък гледах най-накрая The Master и омгомг!, Хоакин прави изпълнението не само на годината, а и на предишните пет, толкова е неистово, разкривено, притеснително откачен! А филмът заслужаваше освен да спечели всичките актьорски награди, за които беше номиниран (с уговорката, която едва ли ще ми промени мнението, че продължавам да не съм гледала Линкълн), най-малкото и да е в петте за режисура.

Posted: Tue Feb 26, 2013 7:10 pm
by Trip
Toй прави анимацията, пише сценариите и озвучава Стюи, Брайън, Питър, Куагмайър и разни епизодични герои. Самвръзва добре о допълвам :) Просто и той като Джервейс прави много неприличен тип комедия и не се връзва добре с Оскарова церемония.

От друга страна е много надъхан по суинга и тоя тип музика и шоу, та това се връзва - даже май е имало танцов номер, в който той пее край Чанинг Татум и Шарлийз Терон, докато танцуват във фрак и вечерна рокля.

Posted: Wed Feb 27, 2013 5:16 am
by Samail
Идеята е че имаше 5-10 супер яки актьора, които да им направят шоу, а Макфарлън има много млади фенове и го взеха само заради аудиторията. Чист бизнес. Пример за идеални водещи които ДОРИ и не сс поканени преди: Конан, Луи, Робин Уилямс, екипа от Saturday Night Live, Джим Кери!!! Страхотни комедийни актьори и обичани от колегите си. (за разлика от Сет който май всички ги е убиждал във Family Guy)

А Мастъра е слаб филм за мен, щото е безцелен. Хоакин така и не проумява идеята на режисьора/сценариста какво точно играе, въпреки че го прави невероятно.

Между другото, ако можехте да гласувате (като член на Академията дс кажем) нека да видим всеки как би наградил главните категории - за мен е така:

1. Актьор - Хю Джакман
2. Актриса - Емануел Рива
3. Под. актьор - Хофман
4. Под. актриса - Хелън Хънт
5. Режисьор - Ханеке
6. Филм - Beasts