The Social Network
Това не е "филмът за Фейсбук".
Филмът е за създателя на Фейсбук и историята можеше да бъде разказана от всеки един режисьор. Но именно защото режисьор Финчър, този филм представлява повече, отколкото би бил иначе.
Филмът се превръща в история за успехите и провалите на гения по принцип, как той може и да просперира в професионален план, но колкото повече успява, толкова повече затъва в лайна в личния си живот.
Роланде, малко не ги разбирам тия хвалби за кастинга- той е просто супер-адекватен, дори Тимбърлейк е попадение, да. Но сериозно, изненадан ли си от Айзенберг? Пичът играе една и съща роля във всичките си филми, при това по идентичен начин, Финчър просто е усетил, че тук ще си пасне. Да, в резултат на този филм той ще получи още добри роли, но ако не започне да се развива, ще стане на 40 и вече трудно ще ти играе тоя гийк, което иначе толкова му се удава.
Критиката за цветовете не я приемам по простата причина, че въпреки успехите, Марк никога не е щастлив и винаги вижда света по еднакъв начин. В крайна сметка, той си носи своя личностен провал в себе си и въпреки опитите, не успява да се отърси от него. Това се подсилва и от полузаспалия монотонен поглед на Айзенберг.
Хареса ми сцената с гребането и ми хареса идеята, която донесе- за справедливото състезание, в което Цукерберг не е участник. На много малко моменти видях истинския Финчър, но не може да се отрече заслугата, че е избягал от усещането за документалност, преди всичко с нелинейната структура на филма. Eдно голямо браво за стабилния пейсинг, който също не се е постигнал от само себе си. Бизнес-принципите, с които се занимава, са избистрени реалистично, ясно и конкретно, за разлика от опита за show-off в Wall Street 2, който те оставя изгубен и отегчен.
Замислете с колко малко от Фейсбук всъщност филмът се занимаваше. Обяснен е водещият принцип при създаването, но с не повече от две изречения. А за интернет, социалното общуване и дублирането на реалността може да се направи още един филм.
Филмът е за създателя на Фейсбук и историята можеше да бъде разказана от всеки един режисьор. Но именно защото режисьор Финчър, този филм представлява повече, отколкото би бил иначе.
Филмът се превръща в история за успехите и провалите на гения по принцип, как той може и да просперира в професионален план, но колкото повече успява, толкова повече затъва в лайна в личния си живот.
Роланде, малко не ги разбирам тия хвалби за кастинга- той е просто супер-адекватен, дори Тимбърлейк е попадение, да. Но сериозно, изненадан ли си от Айзенберг? Пичът играе една и съща роля във всичките си филми, при това по идентичен начин, Финчър просто е усетил, че тук ще си пасне. Да, в резултат на този филм той ще получи още добри роли, но ако не започне да се развива, ще стане на 40 и вече трудно ще ти играе тоя гийк, което иначе толкова му се удава.
Критиката за цветовете не я приемам по простата причина, че въпреки успехите, Марк никога не е щастлив и винаги вижда света по еднакъв начин. В крайна сметка, той си носи своя личностен провал в себе си и въпреки опитите, не успява да се отърси от него. Това се подсилва и от полузаспалия монотонен поглед на Айзенберг.
Хареса ми сцената с гребането и ми хареса идеята, която донесе- за справедливото състезание, в което Цукерберг не е участник. На много малко моменти видях истинския Финчър, но не може да се отрече заслугата, че е избягал от усещането за документалност, преди всичко с нелинейната структура на филма. Eдно голямо браво за стабилния пейсинг, който също не се е постигнал от само себе си. Бизнес-принципите, с които се занимава, са избистрени реалистично, ясно и конкретно, за разлика от опита за show-off в Wall Street 2, който те оставя изгубен и отегчен.
Замислете с колко малко от Фейсбук всъщност филмът се занимаваше. Обяснен е водещият принцип при създаването, но с не повече от две изречения. А за интернет, социалното общуване и дублирането на реалността може да се направи още един филм.
Чудесен анализ, филмът засягаше основни неща във фейсбук като част от събитията, без да се изпада в отклонения. Снимките във фейсбук, статусите, лудостта и пристрастяването бяха отразени. Стената само се спомена, защото фейсбук е само част от историята тук. Филмът наистина не е за фейсбук, а за социалната мрежа, която предизвиква създаването на фейсбук.
В традициите вграждаме себе си – ценностите си, светогледа си, паметта си, мъдростта си, себе си жертваме, за да предадем своите познания, но и страхове на бъдещите поколения през хилядолетията.
И аз го гледах и наистина това е филмът на последните 5 години за мен. Вие сте писали достатъчно по темата, аз почти нямам какво да добавя, освен мнение по 2 сцени.
Беше ми натрапено мнението, че състезанието с лодките е брутално, наелектризиращо, гениален момент. Еми стилна сцена, със страхотна музика, ама не ми падна ченето чак.
Финалната сцена можеше да е най-драматичното нещо, което съм гледал, ама каква беше тая песен, хич не ми пасна.
Беше ми натрапено мнението, че състезанието с лодките е брутално, наелектризиращо, гениален момент. Еми стилна сцена, със страхотна музика, ама не ми падна ченето чак.
Финалната сцена можеше да е най-драматичното нещо, което съм гледал, ама каква беше тая песен, хич не ми пасна.
Look at the darkness...
...around me.
...around me.
Режисурата на Финчър
Адаптираният сценарий на Соркин
Диалозите
Играта на Айзенбърг
ЦЕЛИЯТ ФИЛМ
Разговорът в откриващата сцена.
Сцената, в която Марк стоеше на балкона и гледаше какво става вътре в стаята, а в прозореца се виждаха отраженията на купонясващи хора. Хора, от които той е показан изолиран.
Последните думи на гаджето му на раздяла в първата сцена "You're going to go through life thinking the girls don't like you because you're a nerd. And I want you to know from the bottom of my heart that that won't be true. It'll be because you're an asshole." И последните думи на адвокатката на раздяла в последната сцена (малко след като отказа поканата му да излязат на вечеря) "You're not an asshole, Mark. You're just trying so hard to be."
И веднага след това последната сцена с рифреша и изражението му на фона на песента на Битълс "Baby, You're A Rich Man", в която се пее "How does it feel to be one of the beautiful people?"
И този филм не е взел Оскар нито за най-добър филм, нито за режисура, нито за главна мъжка роля - само за адаптиран сценарий. Не съм гледал другите номинирани, но все пак
Добре поне, че на Златните глобуси са го оценили подобаващо.
Адаптираният сценарий на Соркин
Диалозите
Играта на Айзенбърг
ЦЕЛИЯТ ФИЛМ
Разговорът в откриващата сцена.
Сцената, в която Марк стоеше на балкона и гледаше какво става вътре в стаята, а в прозореца се виждаха отраженията на купонясващи хора. Хора, от които той е показан изолиран.
Последните думи на гаджето му на раздяла в първата сцена "You're going to go through life thinking the girls don't like you because you're a nerd. And I want you to know from the bottom of my heart that that won't be true. It'll be because you're an asshole." И последните думи на адвокатката на раздяла в последната сцена (малко след като отказа поканата му да излязат на вечеря) "You're not an asshole, Mark. You're just trying so hard to be."
И веднага след това последната сцена с рифреша и изражението му на фона на песента на Битълс "Baby, You're A Rich Man", в която се пее "How does it feel to be one of the beautiful people?"
И този филм не е взел Оскар нито за най-добър филм, нито за режисура, нито за главна мъжка роля - само за адаптиран сценарий. Не съм гледал другите номинирани, но все пак
Добре поне, че на Златните глобуси са го оценили подобаващо.
Last edited by passer-by on Fri May 27, 2011 5:26 pm, edited 1 time in total.
Е омг ти чак сега ли го гледа?И този филм не е взел Оскар нито за най-добър филм, нито за режисура, нито за главна мъжка роля - само за адаптиран сценарий. Не съм гледал другите номинирани, но все пак
Иначе напълно съгласен с горното написах го и преди - недаването на "най-добър филм" беше една от най-големите порнографии тази година откъм награди.
- Dr. Horrible
- Forsaken
- Posts: 2932
- Joined: Wed Jul 22, 2009 8:53 am
Е тук не си много справедлив. Аз също гледах първо Социалната мрежа и ми хареса страшно много, неочаквано интригуващ, наистина грабва вниманието, супер емоционален на едно деликатно ниво, без да ти вре драми по грозен начин в лицето, великолепни диалози, въобще бях с отворено уста. И се ядосах, че "Речта на краля" му обра тъй нагло наградите. Обаче после изгледах "Речта на краля" и той ми хареса още повече, макар да не вярвах, че е възможно.passer-by wrote: И този филм не е взел Оскар нито за най-добър филм, нито за режисура, нито за главна мъжка роля - само за адаптиран сценарий. Не съм гледал другите номинирани, но все пак
Не казвам, че и при теб ще стане така, доста хора тук въобще не му се впечатлиха, но все пак му дай шанс преди да бъдеш така категоричен.
But goddamn,
you got me in love again
you got me in love again
Е, аз затова изрично уточнявам, че не съм гледал другите номинирани, начело с Речта на краля, дето само като се поинтересувах за какво иде реч щях да се прозея. При съпоставка Социалната мрежа е с някак по-интересна и със сигурност по-актуална тематика (не заради Фейсбук).
А без да се сърдиш, за Речта мненията на хора, които са с по-близки вкусове до моите се изказват малко или много отрицателно - и за филма, и за главния актьор.
А без да се сърдиш, за Речта мненията на хора, които са с по-близки вкусове до моите се изказват малко или много отрицателно - и за филма, и за главния актьор.
- Dr. Horrible
- Forsaken
- Posts: 2932
- Joined: Wed Jul 22, 2009 8:53 am
Е няма защо да се сърдя, всеки с вкусовете си, пък точно "Речта на краля" е от филмите, които са способни да провокират най-разнообразни реакции.
Просто си намекнах, че при сравнение на два филма, било то като режисура, главна роля или актуалност на тематиката, е хубаво да са били изгледани и двата. Друг е въпросът, че с категорично негативни очаквания може да се задвижи механизмът на самопотвърждаващото се пророчество. Аз гледах "Черният лебед" с идеята, че каквото и да направи Натали в тази роля просто няма никакъв шанс да ми хареса повече от Кидман в "Заешка дупка" и съответно очакванията ми се потвърдиха напълно и гледането на Лебеда малко се обезсмисли...
Та всеки с вкусовете си, дам... Но все пак доста си отложил гледането на "Социалната мрежа" и сега виждаш, че не е било редно. Може някой ден и Речта да ти се догледа.
Просто си намекнах, че при сравнение на два филма, било то като режисура, главна роля или актуалност на тематиката, е хубаво да са били изгледани и двата. Друг е въпросът, че с категорично негативни очаквания може да се задвижи механизмът на самопотвърждаващото се пророчество. Аз гледах "Черният лебед" с идеята, че каквото и да направи Натали в тази роля просто няма никакъв шанс да ми хареса повече от Кидман в "Заешка дупка" и съответно очакванията ми се потвърдиха напълно и гледането на Лебеда малко се обезсмисли...
Та всеки с вкусовете си, дам... Но все пак доста си отложил гледането на "Социалната мрежа" и сега виждаш, че не е било редно. Може някой ден и Речта да ти се догледа.
But goddamn,
you got me in love again
you got me in love again
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 27 guests