Спирам да слагам спойлер тагове, щото вече избива на идиотизъм.
Който не е гледал филма да пропуска постовете ми.
Това за дълбочината на достигане са подробности. Във филма се натъртва изрично, че трето ниво се достига изключително трудно, но на практика Ариадне достига без проблем и четвърто ниво. Това са предполагаемите правила в сън на Коб. Много по-лесно бих жертвал това, отколкото да приема, че Нолан не е в състояние да нагласи реалистична поява на Саито в Момбаса или реалистично разследване на уж жестоко убийство в реалността. Тези детайли са поднесени по изумително посредствен начин и единственото спасение за Нолан е това, че филмът всъщност е сън.
Най-якото нещо в цялата работа е точно това, че Мал не му дава кик - иначе всичко би отишло по дяволите. Ти продължаваш да мислиш за Коб като за героя на филма, когато той всъщност е злодеят на филма, който си го отнася.
Пасъра вече ме цитира, но ще повторя: филмът предполага много интерпретации, и повечето от тях няма как да се отхвърлят, защото Нолан много мазно е дал хинтове за всяка от тях, без категорично да сочи в определена посока. Просто всеки като си избира теория трябва да прецени не само какво му appeal-ва на потребностите, но и до какво води тя. Виж например, има и следната теория, която е една от най-логичните, защото се вижда систематично движение на Нолан в това направление: Коб се събужда от дрямка на път за вкъщи, и всичко до този момент е било негов сън. Хората, с които се е качил в самолета случайно са станали част от фантазиите му. Те са му напълно непознати (виж как филмът оставя И тази врата отворена - между тях няма никаква комуникация, освен погледи, които нормални хора биха си разменили просто така). До какво обаче води това - до адско опростяване на цялата драма на героя и до най-великото клише на света "ops, то било сън, thank god". Варианти, както виждаш - много (и твоят, доколкото въобще го разбрах е също от по-невероятните, защото ролята на Майлс е твърде схематична).
Така че основните две теории, които запазват непокътната драмата на героя са следните:
1) Или Коб сънува през цялото време и вследствие на злоупотреба/пристрастяване/погрешни представи всъщност се оказва в положението на хората в подземието на Аптеката (тук идват и подмятаните към него реплики, че трябва да се върне в реалността, дори когато уж се намира в тази реалност - точно от Майлс, както и от Мал; + злокобното присъствие на стареца, дето му обяснява как хората буквално могат да се заточат в сънищата си). При този вариант Нолан просто се възползва от правилата на сънуването, т.е. от липсата на такива, и може да прави каквото си иска. Твоят тотем е точно нарушаването на тези правила, по тях познаваш, че си в сън и при това не си в своя сън (а в този на Нолан).
2) Или реалността на филма е реалност наистина. По този начин запазваш цялата драма на героя в пълния й блясък, защото той наистина е причинил смъртта на жена си. Но тогава Нолан няма извинение за лошото написване на сцените в реалността. Тогава не можеш просто да се скриеш зад "о, аз се освидетелствах, че съм психично здрава пред трима психиатъра и скочих да полетя малко" Wtf - това е човекът с Мементо и престиж бе, как ще пише такива глупости? Между другото - тази трактовка унищожава и почти целия пласт метакоментари от страна на Нолан.
Така че, ок, няма твърдо доказателство за нищо, но ти си избираш. Аз предпочитам Нолан да е умен, ти предпочиташ Нолан да е тъп.
Ся, понеже написа 4 реда за Скротума, нека и аз, сори: Виж, префърцунен олигофрен при все че не го четеш е несериозно. Проблемът е елементарен - баннахте го доста кофти от форума, без много мислене и за тва цялата уж омраза точно към твоята персона продължи като някакъв горчив майтап, който, btw, в сравнение с общото количество текст, което се излива на блога му всекидневно е някаква изключително мизерна част (просто хваща окото, щото хората искат сеир, дори когато го обявяват, че не щат). В смисъл - чак толкова чувства и обсесии няма и блога му не е за тебе или за дууми. Направили са му впечатление някви превъзнасяния, износвания на деца, НОЛЪН Е БОГ и подобен шит и ги осмива, big deal.