Page 12 of 17

Posted: Fri Jul 30, 2010 8:20 pm
by Roland
Utochnqvam za Matrix 4 (sorry za latinicata btw) - Vsichko e simulaciq v Matricata. Cobb i kompaniq sa vyrzani kym neq i si pluvat v sluzta vyv vanite. Washovski se podhilvat v shepa.

Eto ti drugo - Celiqt film e simulaciq v glavata na katerichka s otvoren cherep, vkarana v slojna izvynzemna mashina s cel izvynzemnite da vidqt kak slojni choveshki koncepcii vliqqt na jivotinskata psihika.

Ili drugo - Mal e AI, koyto e syzdal androidi, koito se mislqt za hora, i si igrae da im promenq percepciite za realnostta, zashtoto i e skuchno.


Ne znam useshtash li nakyde biq. Prosto bez baza, koqto prosto PRIEMAME (nekane e *samo* pumpalyt, no minimum tvyrdeniqta na Cobb za shared dreaming mehanikata i pravilata v neq), filmyt gubi vsqkakyv smisyl i stava pole za absolyutno vsqkakvinapylno bezumni teorii. A gotinoto teoretizirane se poluchava ne kogato nqmash NIKAKVI osnovi, na koito da stypish, a kogato imash dostatychno kachestveni i raznoobrazni takiva. V sluchaq obqsneniqta iz filma za tova koe kak raboti,sa razkoshna osnova i mi se struva, de da znam, kofti sprqmo scenariq, da se tvyrdi, che i te ne mogat da se priemat kato chista moneta. Da ne spomenavam, che stava silno bezinteresno syshto taka. Kogato VSICHKO e vyzmojno, NISHTO ne e po-veroqtno ot drugo...

Posted: Fri Jul 30, 2010 8:23 pm
by passer-by
Добре, благодаря за уточнението. Само дето на мен не ми става "силно безинтересно". А различните теории аз поне не бих окачествил като "напълно безумни", всичките са ми интересни в една или друга степен, просто избирам някоя, която ми се струва по-вероятна без да отхвърлям другите ан блок. Всеки с нагласата си към чужди мнения, де.

И още една теория, която доразвива някои аспекти от предишни:

http://jimborant.blogspot.com/2010/07/i ... nding.html

Posted: Fri Jul 30, 2010 8:25 pm
by Vivian
passer-by wrote:
За психотеста - казвам, че така действа, а дали и какво е възнамерявал Нолън не знам. Не съм му в главата.
Че така действа го казах аз, на мен ми се мерна, че ти твърдиш, че той 'е'. Което е дефинитивно различно. :wink:

Posted: Fri Jul 30, 2010 8:27 pm
by passer-by
Далеч не само ти го казваш, аз например си го мислех още на прибиране от киното, а гледам и доста други зрители така реагират. Та не съм ти крал метафората, споко. :mrgreen:

Добре де, ще го кажа така - за мен филмът "е" психотест, защото така го възприех аз след като го изгледах и видях как завърши.

Posted: Fri Jul 30, 2010 8:32 pm
by Vivian
Аз пък го употребих първа тук (и като си написах ревюто след като го гледах) и настоявам за авторски права!!!!!!!!!!!!!!

Мисля, че 'съм' е твърде силен глагол за нещо, което просто функционира като такова. Но в случая дълбаем из семантика.

Posted: Fri Jul 30, 2010 8:33 pm
by passer-by
В моето съзнание "е". Но пък четох ревюто ти преди да гледам филма, та може оттам да е била посадена идеята. :lol:

За авторските права - едно какао устройва ли те? Ама само ако дойдеш да коментираме на живо филма някой път. Май още ще се гледа.

Posted: Fri Jul 30, 2010 9:14 pm
by Morwen
Btw, за мен като лично усещане краят беше дълбоко не в реалността. А и някакви аргументи имах, но трябва да го гледам пак, за да видя.

Posted: Fri Jul 30, 2010 9:17 pm
by passer-by
Аз като го гледам пак специално ще проверя наистина ли никъде няма плавни преходи между нивата, а само рязко минаване от едно в друго, защото ако е така... :wink:

Posted: Fri Jul 30, 2010 9:21 pm
by Roland
Finalyt ima podchertano i dosta umishleno "dreamy quality" okolo sebe si, tova e dosta ochevidno. Zabaveni kadansi, zlatni cvetove, preskachane na malovajni sybitiq... Tova obache go pravi kontrast na synishtata, koito sme videli dosega.

Posted: Fri Jul 30, 2010 9:39 pm
by Silver
Spoiler: show
Ролик, колкото и като чийтене да изглежда това, че целият филм всъщност е сън (и аз много се опъвах в началото на тази интерпретация) пропускаш два екстремно важни момента:

1) Ако в този филм има каквато и да било реалност, то самоубийството на Мол е в тази реалност. Няма просто как по друг начин да възприемеш филм на пича с Мементо - тук го имаме почти същия конфликт. Ако допуснеш дори за момент, че сцената със самоубийството е сън на Коб (или сън, в който Коб живее), това разкапва драматургично целия филм. НО - реалността на Нолан е нелепо написана: в нея има нелепи гоненици със спасяване в последния момент и sloppy разследвания на убийства, които не носят грам достоверност, ако се замислиш сериозно. Следователно нямаш избор: или Нолан е кофти сценарист (не на идейно, а на... "ситуационно" ниво) или целият филм е сън. Ако целият филм е сън - в известна степен си прав, че олеква, но не и ако помислиш повече. Ако не искаш - ето... ъ... Скротума е помислил (не знам защо Пасъра изкара грешните цитати):
И ето тук идва основният проблем, за който явно на никого не му пука: ако всичко е сън, то в един сън всичко е позволено. Това, че главният герой сънува как съпругата му се самоубива заради него не може да носи същия драматичен заряд, като това тя наистина да се е самоубила в реалността заради неговите трикове. Ако приемем, че всичко е просто сън и не продължим нататък, това моментално ще деноминира емоционалната страна на филма и ще го направи твърде по-повърхностен от „Мементо” (където имаше много подобни взаимоотношения между съпруг и съпруга, които в кулминацията си доведоха до това Гай Пиърс да се превърне на практика в злодея на филма) и „Престиж” (където фиксацията на автора на едно произведение на изкуството върху самото него, го накара буквално да се самоубива всяка вечер по веднъж, за да се наслади на реакцията на публиката – абсурд, който нямаше как да бъде представен по-адекватно). За щастие, от тази неприятна ситуация (или Нолан е тъпак, че не знае как да напише реалистичен сетъп, когато е необходим, или пак е тъпак защото ако не е, то филмът му губи 100% от драмата си) има изход: Коб, както казва дядката от подземието на Аптекаря, е свикнал до такава степен да влиза в сънищата на хората, че вече не прави разлика между сън и реалност и е завлякъл със себе си в съня собствената си жена. В критичния момент, опитвайки се да я запази, той всъщност я губи – тя се самоубива и напуска съня, вероятно връщайки се при истинските си деца в истинската извънфилмова реалност, а Коб остава затворен в съня (като онези миризливци в подземието), грижейки се за децата си под формата на проекции на въображението му, но с мисълта, че в крайна сметка той е донесъл смъртта на жена си. Това, кажи-речи, е единствената трактовка на филма, която не прави от Нолан пълен идиот като сценарист и, едновременно с това, от зрителите – кукли на конци, които ще го налапат дори мек (не че повечето не го правят). Драмата на героя е запазена, макар и не под най-силната форма, при която Мол наистина е мъртва отвсякъде, но пък за сметка на това Коб претърпява това, което заслужава като злодея на филма – фалшив катарзис, и на финала децата му са толкова истински, колкото истинско беше признанието на проекцията на бащата на Фишър.
2) Филмът, бидейки сън *изцяло* се връзва чудесно с отношението на самия Нолан към него.
Btw, прочети... ъ... му ревюто (има една картинка, дето се отнася за тебе, не е кой знае кво :)):
http://cinemascrotum.wordpress.com/2010 ... inception/

Posted: Fri Jul 30, 2010 9:42 pm
by passer-by
Не съм изкарал "грешни цитати", а го цитирах на два пъти, защото казваше с други думи нещо, което казвах и аз. А и не исках да вадя точно големите разсъждения на части извън общия контекст, защото смятам, че е по-добре който иска да го прочете цялото.

Ако не бяха излишните заяждания, щеше да е чудесно, ама и така бива.

Posted: Fri Jul 30, 2010 9:52 pm
by Silver
Абе тва със заяжданията вече и самите обекти на заяжданията взеха да се сещат, че е ташак и да не се връзват, кво толкова. :)

Да, сори за спойлерите отгоре, съвсем забравих тага, ама то така или иначе преди да го гледаш тоя филм е безумие да четеш за него.

Posted: Fri Jul 30, 2010 9:57 pm
by Vivian
passer-by wrote:В моето съзнание "е". Но пък четох ревюто ти преди да гледам филма, та може оттам да е била посадена идеята. :lol:

За авторските права - едно какао устройва ли те? Ама само ако дойдеш да коментираме на живо филма някой път. Май още ще се гледа.
Deal. :P

Бтв, за мен идеята, че краят е сън е доста ...невъзможен на този етап след доста обмисляне. Окей, Коб 'убива' Мал, но все пак иде реч за подсъзнание. Много добре знаем, че в подсъзнанието никой не 'умира'. Което означава, че тя можеше съвсем легитимно да изскочи отнякъде в края.
Spoiler: show
След няколко гледания и значителни разсъждения ми се иска да добавя и това: Коб е прекарал живота си дърпан и бутан в чужди реалности, заради работата си (и отчасти заради Мал). Финалът е важен с това не дали дава сведение относно Коб бъдейки с децата си най-накрая, етц. По-скоро акцентът пада върху това, че Коб съзнателно игнорира и подминава пумпала. В началото Коб заявява, че веднъж щом си в сънищата, действителността не ти стига. Химическите бъркочи, с които ги приспиваха и Мал представляват именно тази идея сведена до екстремност. От друга страна, историята и развитието на Коб по-скоро има за цел да покаже как това може да бъде отхвърлено и с ясно съзнание подминато, точно както подмина тотема. Сиреч -той обръща гръб на пумпала, защото обръща гръб на тази реалност и е готов да живее живота си.
EDIT: Малко по повод това, което питаше Морви за килимите и т.н. Доколкото си спомням (но наистина не гарантирам), тогава не Сайто сънуваше. А така както го обясниха, сънуващият конструира съня, а 'жертвата' го населява с хора от подсъзнанието си. :)

Posted: Fri Jul 30, 2010 10:01 pm
by passer-by
Сложи някой спойлър таг, няма да е излишно.

Интересен аспект е това с подминаването. Обаче изложеното от теб по-скоро подкрепя точно тезата, която не приемаш. :mrgreen:

Просто Коб вече не иска да знае къде точно е. :wink:

А Мал спокойно може да е изтласкана на дълбоко ниво на подсъзнание и да не се е появила веднага, ама откъде знаеш какво се случва след края на филма там, където е Коб? :twisted:

Posted: Fri Jul 30, 2010 10:02 pm
by Vivian
Викаш тя дебне с нож в ръка и ще накълца всички!!!! :mrgreen:

В подкрепа на коя теза дето не подкрепям е?