INCEPTION (Генезис)

Филми, бре, филми... Джена Джеймсън, Трейси Лордс – we have them all!
User avatar
Morwen
Shadowdancer
Posts: 13468
Joined: Sat Dec 20, 2003 1:20 am

Post by Morwen » Fri Jul 30, 2010 12:31 pm

Допускам, че ако взема да мъдря филма, ще предизвикам още една реплика "какво толкова ще ти стане ако вземеш да се хайпнеш по някой филм".
Обаче имам два въпроса.
Spoiler: show
1. Защо Сайто позна, че не е в реалността по килима, след като подсъзнанието му би трябвало да си го допълни до обичайния килим, който познава?
2. Защо Ариадне беше толкова впечатлена от света на Коб и Мал, след като онзи, който тя проектира беше сто пъти по- сложен и детайлен на вид?
I don't wanna die
But I ain't keen on living either

User avatar
Roamer
Ascendent
Posts: 4895
Joined: Wed Jan 03, 2007 5:25 pm
Location: Hier ist hier und jetzt ist jetzt doch jetzt ist jetzt schon nicht mehr da...
Contact:

Post by Roamer » Fri Jul 30, 2010 1:01 pm

За първия ти въпрос не знам, но по втория ми се струва, че...
Spoiler: show
...Ариадне беше впечатлена по-скоро от *размера* - обема - мащаба на света, който семейство Коб са сътворили, отколкото от сложността му. Да, нейният беше доста по-детайлен, но все пак тя строеше или в мащабите на една сграда (хотелът на второто ниво), или най-много горе-долу един квартал (таксито на първото - не се предполагаше те да пътуват повече от пресечка-две, докато успеят да упоят Фишър) или може би един *голям* квартал (лабиринтът около полярната станция - ама там си беше някакво такова еднотипно, дървета и сняг и тук-там някоя въздушна шахта). Това, което Коб бяха построили, беше не просто голям град, ами и отгоре (май имаше още по плажа, макар че започна да се руши точно когато те пристигнаха там).
Eric: I use my sword to detect good on it.
Ed: It's not good, Eric. It's a gazebo.

Silver
Jaghut Tyrant
Posts: 1765
Joined: Fri Jul 18, 2008 2:17 am
Contact:

Post by Silver » Fri Jul 30, 2010 1:21 pm

Roland wrote:Иначе се радвам, че някой благоволи да реагира на тоя филм като кино-фен, а не като претенциозен техничар...
Реагирането като техничар не изключва реагирането като кино-фен. Твоята дефиниция за кино-фен наистина ли се съдържа "сляпо преглъщане на очевидни недостатъци".

User avatar
Morwen
Shadowdancer
Posts: 13468
Joined: Sat Dec 20, 2003 1:20 am

Post by Morwen » Fri Jul 30, 2010 1:46 pm

Пенчев
Spoiler: show
Първият път в неговия сън тя за минути направи почти толкова мащабни неща, а и все пак неговит град беше просто поредица еднакви сгради в огромната си част.
I don't wanna die
But I ain't keen on living either

User avatar
Roamer
Ascendent
Posts: 4895
Joined: Wed Jan 03, 2007 5:25 pm
Location: Hier ist hier und jetzt ist jetzt doch jetzt ist jetzt schon nicht mehr da...
Contact:

Post by Roamer » Fri Jul 30, 2010 1:57 pm

Spoiler: show
Ми всъщност аз и първия сън имах предвид в графата "общо-взето един-два квартала" - не беше много по-голямо като пространство - кафенето (на пресечката на две улици), малко по-нагоре и по-надолу по улиците, после по моста (с огледалата), после слязоха от моста... и горе-долу там се появи Оная Лошата да им прекъсне съня.
Добавено:
Spoiler: show
Да, беше по-*сложно*, но не по-*мащабно*, не по-голямо като общ размер.
Eric: I use my sword to detect good on it.
Ed: It's not good, Eric. It's a gazebo.

User avatar
Roland
Site Admin
Posts: 29493
Joined: Sat Dec 20, 2003 10:36 pm
Location: Chicago, IL
Contact:

Post by Roland » Fri Jul 30, 2010 4:43 pm

Silver wrote:
Roland wrote:Иначе се радвам, че някой благоволи да реагира на тоя филм като кино-фен, а не като претенциозен техничар...
Реагирането като техничар не изключва реагирането като кино-фен. Твоята дефиниция за кино-фен наистина ли се съдържа "сляпо преглъщане на очевидни недостатъци".
От едно ниво нагоре няма такова нещо като "очевиден недостатък" бтв :)
And you can't dance with a devil on your back...

User avatar
passer-by
Elder God
Posts: 8280
Joined: Thu Sep 20, 2007 5:42 pm

Post by passer-by » Fri Jul 30, 2010 4:49 pm

Морве, по първия ти въпрос.
Spoiler: show
Първият архитект (дето ги предаде) не се беше подготвил достатъчно добре и проектира синтетичен килим, защото не знаеше от каква материя е истинският. Затова и каза "Е, откъде можех да знам, че ще падне върху него" (да го докосне с гола кожа, демек). На Сайто подсъзнанието му беше допълнило килима само на вид, не като усещане на материята. Проекциите включват всички сетивни усещания, не само зрителните, както се видя при разговора на Коб с децата му (които не се виждаха в тоя момент) или болката при понесена рана.
Никич, комиксът прикуъл дето го линкнах е само 19 страници, за 5 минути си го прегледал.


А най-култовият коментар за филма до момента е от еднозвездно ревю в Амазона, според което "Матрицата е 1000 пъти по-добра". :lol:
The Best of Mozart
https://www.youtube.com/watch?v=Rb0UmrCXxVA
Moridin wrote:Нещо хайпът във форума силно намаля :)

User avatar
Roland
Site Admin
Posts: 29493
Joined: Sat Dec 20, 2003 10:36 pm
Location: Chicago, IL
Contact:

Post by Roland » Fri Jul 30, 2010 4:59 pm

Spoiler: show
Разговорът на Коб с децата му почти със сигурност беше в реалността.
And you can't dance with a devil on your back...

User avatar
Morwen
Shadowdancer
Posts: 13468
Joined: Sat Dec 20, 2003 1:20 am

Post by Morwen » Fri Jul 30, 2010 5:03 pm

Христо
Spoiler: show
Това го казаха и във филма, не питам това. Въпросът е защо подъзнанието на Сайто не беше допълнило килима по правилния начин.
I don't wanna die
But I ain't keen on living either

User avatar
passer-by
Elder God
Posts: 8280
Joined: Thu Sep 20, 2007 5:42 pm

Post by passer-by » Fri Jul 30, 2010 5:04 pm

@Rol - Ключовата дума е "почти". :wink:

Не забравяй, че
Spoiler: show
абсолютно всичко, което виждаме във филма ни се поднася чрез един или друг персонаж. Както отбеляза авторът на оная теория дето я линкнах на предишната страница (теория номер 1 по-точно), ние като зрители нямаме тотем, нямаме на какво да се опрем и да кажем "Тази сцена със сигурност протича в реалността".

А това, което ме кара да се усъмня е, че не виждаме децата на Лео, а само ги чуваме. Като в сцената, в която Фишър младши чуваше, че мъчат служителя на баща му, но не го виждаше, а ние знаехме, че това е заблуда. Нолън обожава такива паралели в рамките на филма.
Е, Морви, нали ти го казах с това за различните сетивни усещания и предварителната подготовка на архитектите как да правят проекциите.
Last edited by passer-by on Fri Jul 30, 2010 5:13 pm, edited 1 time in total.
The Best of Mozart
https://www.youtube.com/watch?v=Rb0UmrCXxVA
Moridin wrote:Нещо хайпът във форума силно намаля :)

User avatar
Roland
Site Admin
Posts: 29493
Joined: Sat Dec 20, 2003 10:36 pm
Location: Chicago, IL
Contact:

Post by Roland » Fri Jul 30, 2010 5:05 pm

Не знам, Ицо, за мен си добавяш неща, дето няма подсказки за тях във филма. Още повече, че ако не бъркам фатално, тая сцена е точно след едно от завъртанията на пумпала.

Морви - подсъзнанието ДОБАВЯ детайли, когато липсват, не ги променя когато вече ги има.
And you can't dance with a devil on your back...

User avatar
passer-by
Elder God
Posts: 8280
Joined: Thu Sep 20, 2007 5:42 pm

Post by passer-by » Fri Jul 30, 2010 5:10 pm

За въртенето на пумпала също си казах по-назад.
Spoiler: show
Правилата за въртенето му ни се дават от Коб, но ние няма как да знаем дали това отговаря на истината и ако да - на кои нива. Защото нямаме гарантирано истинска, реална сцена във филма, която да ни служи за опорна точка.
Но си прав, че това е моето тълкуване (и отговаря на теория номер 1 от оня линк). Не твърдя, че е единственото и си казах защо още в първия коментар. Дето вика Тони, Роршахов тест.
The Best of Mozart
https://www.youtube.com/watch?v=Rb0UmrCXxVA
Moridin wrote:Нещо хайпът във форума силно намаля :)

User avatar
Morwen
Shadowdancer
Posts: 13468
Joined: Sat Dec 20, 2003 1:20 am

Post by Morwen » Fri Jul 30, 2010 5:12 pm

Ми доколкото видях Ариадне направи само някаква приблизителна схема и ако не се лъжа обяснението беше точно, че архитектът прави само скелета, а подсъзнанието добавя останалото. По тази причини ми се вижда много нелогично да е прибавена такава дребна подробност, която ги издънва.
I don't wanna die
But I ain't keen on living either

User avatar
passer-by
Elder God
Posts: 8280
Joined: Thu Sep 20, 2007 5:42 pm

Post by passer-by » Fri Jul 30, 2010 5:14 pm

Готиното е, че всички сюжетни дупки стават приемливи ако
Spoiler: show
целият филм е в сънищни нива. Обърквания на подсъзнанието/подсъзнанията, взаимни преплитания на лични правила при проектиране, влияние на една или няколко "посадени" идеи и т.н. Като кръговия лабиринт на Ариадне, ама не двуизмерен. Слоеве в слоеве в слоеве......... като двете огледала едно срещу друго, пак дело на Ариадне.
:D

Казах си каква се явява Ариадне за мен в първия коментар. Лично мнение, разбира се.
The Best of Mozart
https://www.youtube.com/watch?v=Rb0UmrCXxVA
Moridin wrote:Нещо хайпът във форума силно намаля :)

User avatar
Roland
Site Admin
Posts: 29493
Joined: Sat Dec 20, 2003 10:36 pm
Location: Chicago, IL
Contact:

Post by Roland » Fri Jul 30, 2010 5:29 pm

Ицо, това хубаво, но ако филмът няма опорна точка, за мен лично се обезсмисля изцяло. В смисъл, интелектуалното предизвикателство идва тогава, когато имаш минимум един фактор, който приемаш за стабилен, и около него градиш теории. Ако не приемеш нито един фактор за стабилен, всичко може да е в Матрицата, или експеримент на извънземни с малко мо миченце от Охайо.
And you can't dance with a devil on your back...

Who is online

Users browsing this forum: Bing [Bot], penzata and 12 guests