- Spoiler: show
INCEPTION (Генезис)
Силвър, дълбоко не съм съгласен с тая концепция с надреалността, защото й куца много силно логиката в стилово отношение. "Реалността" във филма просто не дава индикации, че не е истинска.
And you can't dance with a devil on your back...
Роланд, прочетох ревюто ти и съм съгласен с повечето неща, но не мога да приема, че "Генезис дава доста явни заявки, че някоя от тези теории е вярна." За мен най-якото на филма е, че въпреки множеството подсказки, той не позволява нито една теория да се докаже на 100%. Естествено това е търсен ефект, а не сценарна немощ. Реалната цел на филма не е да скрие някаква Абсолютна Истина, а да предизвика търсенето на такава.
- Spoiler: show
"It was an octopus, centipede, spider kind o' thing, but they was a haff-shaped man's face on top of it..."
Спирам да слагам спойлер тагове, щото вече избива на идиотизъм. Който не е гледал филма да пропуска постовете ми.
Това за дълбочината на достигане са подробности. Във филма се натъртва изрично, че трето ниво се достига изключително трудно, но на практика Ариадне достига без проблем и четвърто ниво. Това са предполагаемите правила в сън на Коб. Много по-лесно бих жертвал това, отколкото да приема, че Нолан не е в състояние да нагласи реалистична поява на Саито в Момбаса или реалистично разследване на уж жестоко убийство в реалността. Тези детайли са поднесени по изумително посредствен начин и единственото спасение за Нолан е това, че филмът всъщност е сън.
Най-якото нещо в цялата работа е точно това, че Мал не му дава кик - иначе всичко би отишло по дяволите. Ти продължаваш да мислиш за Коб като за героя на филма, когато той всъщност е злодеят на филма, който си го отнася.
Пасъра вече ме цитира, но ще повторя: филмът предполага много интерпретации, и повечето от тях няма как да се отхвърлят, защото Нолан много мазно е дал хинтове за всяка от тях, без категорично да сочи в определена посока. Просто всеки като си избира теория трябва да прецени не само какво му appeal-ва на потребностите, но и до какво води тя. Виж например, има и следната теория, която е една от най-логичните, защото се вижда систематично движение на Нолан в това направление: Коб се събужда от дрямка на път за вкъщи, и всичко до този момент е било негов сън. Хората, с които се е качил в самолета случайно са станали част от фантазиите му. Те са му напълно непознати (виж как филмът оставя И тази врата отворена - между тях няма никаква комуникация, освен погледи, които нормални хора биха си разменили просто така). До какво обаче води това - до адско опростяване на цялата драма на героя и до най-великото клише на света "ops, то било сън, thank god". Варианти, както виждаш - много (и твоят, доколкото въобще го разбрах е също от по-невероятните, защото ролята на Майлс е твърде схематична).
Така че основните две теории, които запазват непокътната драмата на героя са следните:
1) Или Коб сънува през цялото време и вследствие на злоупотреба/пристрастяване/погрешни представи всъщност се оказва в положението на хората в подземието на Аптеката (тук идват и подмятаните към него реплики, че трябва да се върне в реалността, дори когато уж се намира в тази реалност - точно от Майлс, както и от Мал; + злокобното присъствие на стареца, дето му обяснява как хората буквално могат да се заточат в сънищата си). При този вариант Нолан просто се възползва от правилата на сънуването, т.е. от липсата на такива, и може да прави каквото си иска. Твоят тотем е точно нарушаването на тези правила, по тях познаваш, че си в сън и при това не си в своя сън (а в този на Нолан).
2) Или реалността на филма е реалност наистина. По този начин запазваш цялата драма на героя в пълния й блясък, защото той наистина е причинил смъртта на жена си. Но тогава Нолан няма извинение за лошото написване на сцените в реалността. Тогава не можеш просто да се скриеш зад "о, аз се освидетелствах, че съм психично здрава пред трима психиатъра и скочих да полетя малко" Wtf - това е човекът с Мементо и престиж бе, как ще пише такива глупости? Между другото - тази трактовка унищожава и почти целия пласт метакоментари от страна на Нолан.
Така че, ок, няма твърдо доказателство за нищо, но ти си избираш. Аз предпочитам Нолан да е умен, ти предпочиташ Нолан да е тъп.
Ся, понеже написа 4 реда за Скротума, нека и аз, сори: Виж, префърцунен олигофрен при все че не го четеш е несериозно. Проблемът е елементарен - баннахте го доста кофти от форума, без много мислене и за тва цялата уж омраза точно към твоята персона продължи като някакъв горчив майтап, който, btw, в сравнение с общото количество текст, което се излива на блога му всекидневно е някаква изключително мизерна част (просто хваща окото, щото хората искат сеир, дори когато го обявяват, че не щат). В смисъл - чак толкова чувства и обсесии няма и блога му не е за тебе или за дууми. Направили са му впечатление някви превъзнасяния, износвания на деца, НОЛЪН Е БОГ и подобен шит и ги осмива, big deal.
Това за дълбочината на достигане са подробности. Във филма се натъртва изрично, че трето ниво се достига изключително трудно, но на практика Ариадне достига без проблем и четвърто ниво. Това са предполагаемите правила в сън на Коб. Много по-лесно бих жертвал това, отколкото да приема, че Нолан не е в състояние да нагласи реалистична поява на Саито в Момбаса или реалистично разследване на уж жестоко убийство в реалността. Тези детайли са поднесени по изумително посредствен начин и единственото спасение за Нолан е това, че филмът всъщност е сън.
Най-якото нещо в цялата работа е точно това, че Мал не му дава кик - иначе всичко би отишло по дяволите. Ти продължаваш да мислиш за Коб като за героя на филма, когато той всъщност е злодеят на филма, който си го отнася.
Пасъра вече ме цитира, но ще повторя: филмът предполага много интерпретации, и повечето от тях няма как да се отхвърлят, защото Нолан много мазно е дал хинтове за всяка от тях, без категорично да сочи в определена посока. Просто всеки като си избира теория трябва да прецени не само какво му appeal-ва на потребностите, но и до какво води тя. Виж например, има и следната теория, която е една от най-логичните, защото се вижда систематично движение на Нолан в това направление: Коб се събужда от дрямка на път за вкъщи, и всичко до този момент е било негов сън. Хората, с които се е качил в самолета случайно са станали част от фантазиите му. Те са му напълно непознати (виж как филмът оставя И тази врата отворена - между тях няма никаква комуникация, освен погледи, които нормални хора биха си разменили просто така). До какво обаче води това - до адско опростяване на цялата драма на героя и до най-великото клише на света "ops, то било сън, thank god". Варианти, както виждаш - много (и твоят, доколкото въобще го разбрах е също от по-невероятните, защото ролята на Майлс е твърде схематична).
Така че основните две теории, които запазват непокътната драмата на героя са следните:
1) Или Коб сънува през цялото време и вследствие на злоупотреба/пристрастяване/погрешни представи всъщност се оказва в положението на хората в подземието на Аптеката (тук идват и подмятаните към него реплики, че трябва да се върне в реалността, дори когато уж се намира в тази реалност - точно от Майлс, както и от Мал; + злокобното присъствие на стареца, дето му обяснява как хората буквално могат да се заточат в сънищата си). При този вариант Нолан просто се възползва от правилата на сънуването, т.е. от липсата на такива, и може да прави каквото си иска. Твоят тотем е точно нарушаването на тези правила, по тях познаваш, че си в сън и при това не си в своя сън (а в този на Нолан).
2) Или реалността на филма е реалност наистина. По този начин запазваш цялата драма на героя в пълния й блясък, защото той наистина е причинил смъртта на жена си. Но тогава Нолан няма извинение за лошото написване на сцените в реалността. Тогава не можеш просто да се скриеш зад "о, аз се освидетелствах, че съм психично здрава пред трима психиатъра и скочих да полетя малко" Wtf - това е човекът с Мементо и престиж бе, как ще пише такива глупости? Между другото - тази трактовка унищожава и почти целия пласт метакоментари от страна на Нолан.
Така че, ок, няма твърдо доказателство за нищо, но ти си избираш. Аз предпочитам Нолан да е умен, ти предпочиташ Нолан да е тъп.
Ся, понеже написа 4 реда за Скротума, нека и аз, сори: Виж, префърцунен олигофрен при все че не го четеш е несериозно. Проблемът е елементарен - баннахте го доста кофти от форума, без много мислене и за тва цялата уж омраза точно към твоята персона продължи като някакъв горчив майтап, който, btw, в сравнение с общото количество текст, което се излива на блога му всекидневно е някаква изключително мизерна част (просто хваща окото, щото хората искат сеир, дори когато го обявяват, че не щат). В смисъл - чак толкова чувства и обсесии няма и блога му не е за тебе или за дууми. Направили са му впечатление някви превъзнасяния, износвания на деца, НОЛЪН Е БОГ и подобен шит и ги осмива, big deal.
Не си ме разбрал - Нолан дава достатъчно намеци за много теории, но за мен поне е очевидно, че ТОЙ знае какво е имал предвид, т.е. историята не е само модел, върху който всеки да си измисля каквото си иска, но и такъв, върху който Нолан е измислил нещо конкретно, което просто не е поискал да сподели с нас.Vash wrote:Роланд, прочетох ревюто ти и съм съгласен с повечето неща, но не мога да приема, че "Генезис дава доста явни заявки, че някоя от тези теории е вярна." За мен най-якото на филма е, че въпреки множеството подсказки, той не позволява нито една теория да се докаже на 100%. Естествено това е търсен ефект, а не сценарна немощ. Реалната цел на филма не е да скрие някаква Абсолютна Истина, а да предизвика търсенето на такава.
- Spoiler: show
And you can't dance with a devil on your back...
В подкрепа на казаното от Тони за брачната халка, но по-подробно:
http://www.imdb.com/title/tt1375666/boa ... /167257951
И вторият коментар на горното, който се спира на последния кадър и дава нелошо обяснение защо Коб обръща гръб на пумпала:
http://www.imdb.com/title/tt1375666/boa ... #167260125
Солидни аргументи, безспорно. Тези два поста за мен поне на тоя етап (т.е. само едно гледане до момента) наклоняват везните повече към тълкуването, че някои части от филма са реалност. Признавам си го добросъвестно.
(Ама като казвам "повече", нямам предвид "на 100%" )
http://www.imdb.com/title/tt1375666/boa ... /167257951
И вторият коментар на горното, който се спира на последния кадър и дава нелошо обяснение защо Коб обръща гръб на пумпала:
http://www.imdb.com/title/tt1375666/boa ... #167260125
Солидни аргументи, безспорно. Тези два поста за мен поне на тоя етап (т.е. само едно гледане до момента) наклоняват везните повече към тълкуването, че някои части от филма са реалност. Признавам си го добросъвестно.
(Ама като казвам "повече", нямам предвид "на 100%" )
Last edited by passer-by on Sun Aug 01, 2010 2:36 am, edited 1 time in total.
The Best of Mozart
https://www.youtube.com/watch?v=Rb0UmrCXxVA
https://www.youtube.com/watch?v=Rb0UmrCXxVA
Moridin wrote:Нещо хайпът във форума силно намаля
Твърде често ми допадаш за дискусии и мога да си позволя да кажа, че имам относително добро мнение за теб, но именно изказвания като това понякога го девалвират.Silver wrote:Споделил го е, стига да се замислиш. И 1) е точно личната версия на Нолан.
Абе да спориш с Вивиан за филми е като да ловиш пираня с патката си - нито много риба ще наловиш нито члена ти ще става за нещо след това .... --The Dragon
Напомнете ми да не споря с Вивиан. Лайк евър. -- Muad_Dib
Напомнете ми да не споря с Вивиан. Лайк евър. -- Muad_Dib
Абе то проблемът не е в това дали съм съгласна или не в случая, а по-скоро с начина, по който го доставяш. Ениуей, тва наистина си е за ЛС-та.
Абе да спориш с Вивиан за филми е като да ловиш пираня с патката си - нито много риба ще наловиш нито члена ти ще става за нещо след това .... --The Dragon
Напомнете ми да не споря с Вивиан. Лайк евър. -- Muad_Dib
Напомнете ми да не споря с Вивиан. Лайк евър. -- Muad_Dib
- The Mad Hatter
- Farmer
- Posts: 50
- Joined: Mon Dec 28, 2009 6:43 pm
Мен ме дразни, че го доставяш. все едно лично Нолън ти го е казал на по уиски във вилата му.
Иначе за теориите, съгласен съм с теб за 1). Най-вече от гледната точка на обикновен зрител. При нея се получава ефект, като от ,,Sixth sense". Трябва да си преосмислиш наново целия филм. Иначе излиза, че въртящият се пумпал накрая е просто дяволита шегичка на Нолън, хрумнала му в последния момент, като ебавка със зрителя.
Иначе за теориите, съгласен съм с теб за 1). Най-вече от гледната точка на обикновен зрител. При нея се получава ефект, като от ,,Sixth sense". Трябва да си преосмислиш наново целия филм. Иначе излиза, че въртящият се пумпал накрая е просто дяволита шегичка на Нолън, хрумнала му в последния момент, като ебавка със зрителя.
За доставянето -виж коментара на Hatter-а. Изхвърляния от рода на 'Така е' и други подобни аксиомни твърдения без да познаваш лично хората, за да ми подкрепиш твърдението си с техен личен цитат са дефект при доставката. Тва за наранените психики не го схванах, но ако визираш моята собствена, нещо си се объркал.Silver wrote:По какъв начин го доставям? По начина, че отгоре има пост, който с изкл. на последния абзац е ексклузивно само за това? Недоумявам как продължаваме да се занимаваме с наранени психики точно на фона на тоя филм.
Абе да спориш с Вивиан за филми е като да ловиш пираня с патката си - нито много риба ще наловиш нито члена ти ще става за нещо след това .... --The Dragon
Напомнете ми да не споря с Вивиан. Лайк евър. -- Muad_Dib
Напомнете ми да не споря с Вивиан. Лайк евър. -- Muad_Dib
Мхм.Silver wrote:Кого се изисква да познавам, Нолан ли?
Повторение никому не е нужно, вярвам. 'Най-вероятна интерпретация' вече звучи по съвсем друг начин, не мислиш ли?
Абе да спориш с Вивиан за филми е като да ловиш пираня с патката си - нито много риба ще наловиш нито члена ти ще става за нещо след това .... --The Dragon
Напомнете ми да не споря с Вивиан. Лайк евър. -- Muad_Dib
Напомнете ми да не споря с Вивиан. Лайк евър. -- Muad_Dib
Гледах го тази нощ. Не съм изчел какво сте писали, но може би по-късно ще го направя. Моите непосредствени впечатления преливат във възторг, че сложен и многопластов фантастичен филм от подобен калибър се възприема и харесва от масовата аудитория. Това е пътят, по който ми се ще квалитетното кино да се развива - мисъл, дълбочина, фантазия, оригиналност, всичко това подплътено с подобаващо финансиране и смазваща визия за наистина незабравимо филмово преживяване.
Единственото, което ме подразни и за което бих му сложил оценка 9 от 10 са пропуснатите възможности при вече готовия сетинг и въведените правила в света на филма. След невероятните идеи и сложната амалгама, забъркана за финалната многопластова мисия, ми липсваха умелите дизйнерски решения, грандомания и полет на фантазията, които ми се искаше да видя и за които ме подготви "огъването" на света в обучението на архитектката Елън Пейдж. Кому бяха нужни всичките скучни, стандартни и с нищо различаващи се от показаните в стотици други филми престрелки и ръкопашни схватки. Къде отиде влакът, който се движеше по улиците? Къде отиде необятния полет на ума в сънно състояние? Защо се изчерпа с изфабрикуването на по-мощно автоматично оръжие? Липсваше ми повече истинска игра с архитектурата, повече дизайнерска свобода, по-разнообразни локации, пейзажи, по-различни проекции от десетките въоръжени мъже...
Единственото, което ме подразни и за което бих му сложил оценка 9 от 10 са пропуснатите възможности при вече готовия сетинг и въведените правила в света на филма. След невероятните идеи и сложната амалгама, забъркана за финалната многопластова мисия, ми липсваха умелите дизйнерски решения, грандомания и полет на фантазията, които ми се искаше да видя и за които ме подготви "огъването" на света в обучението на архитектката Елън Пейдж. Кому бяха нужни всичките скучни, стандартни и с нищо различаващи се от показаните в стотици други филми престрелки и ръкопашни схватки. Къде отиде влакът, който се движеше по улиците? Къде отиде необятния полет на ума в сънно състояние? Защо се изчерпа с изфабрикуването на по-мощно автоматично оръжие? Липсваше ми повече истинска игра с архитектурата, повече дизайнерска свобода, по-разнообразни локации, пейзажи, по-различни проекции от десетките въоръжени мъже...
Блог за хора, които не се примиряват с живота в сиво:
http://troshanov.wordpress.com
http://troshanov.wordpress.com
Who is online
Users browsing this forum: Bing [Bot] and 105 guests