Номинации за Оскар `09

Филми, бре, филми... Джена Джеймсън, Трейси Лордс – we have them all!
User avatar
Demandred
Moderator
Posts: 6265
Joined: Sun Jan 11, 2004 8:42 am
Contact:

Post by Demandred » Fri Mar 12, 2010 11:06 am

Super M - разбира се, Star Wars е многократно по-полулярен филм от Annie Hall, никъде не съм отрекъл това. Мисълта ми беше, че сам по себе си за филм от преди над 30 години Annie Hall има доста висока популярност поне по мое впечатление както сред критиците, така и сред обикновените зрители. Поне аз силно се съмнявам The Hurt Locker да постигне такова нещо.
Sure your parents might think you're a failure
But no one's ever said: "First, let's kill all the tailors"
Don't be a lawyer!

Scourge
Mistborn
Posts: 1280
Joined: Mon Dec 20, 2004 7:02 pm

Post by Scourge » Fri Mar 12, 2010 12:00 pm

Jen wrote: Хаха, добре, съгласих се. Ханеке явно наистина има таен фетиш към самоубийствата, а аз - към забравянето им.
Все пак продължавам да смятам, че това не е първото нещо, за което да мисли човек при него.
така е, но пък е добра илюстрация на тезата, че може би го пере токът. или просто е режисьорски трейдмарк, плод на черен хумор. :)
Interpreter wrote:е това изречение си го биваше вече :roll: почти го разбрах със скромните си езикови познания, но сижи-тата ме затрудниха, честно.
е онова са 3 изречения, че и с някои липсващи запетайки. но трябва повече да излизате сред народа, преводачо. това е начин за освежаване на познанията за текущите разговорни езикови конструкции. :)
също така: http://www.imdb.com/title/tt0033373/

Silver
Jaghut Tyrant
Posts: 1765
Joined: Fri Jul 18, 2008 2:17 am
Contact:

Post by Silver » Fri Mar 12, 2010 1:16 pm

Бе то ясно, че само в прехода от хеликоптера към крана е CG-то (а, и в гредата, която забиват :lol:), но много недоклатено ми се видя, дори без да връщам кадъра и да го изследвам (а аз после го върнах поне 5 пъти, щото много ме радват такива неща, да не говорим че музикално преходът към тая сцена беше убийствен :)). Проблемът е също така, че без особени усилия успях да засега 5-6 от общо 8-те къта в тая сцена, докато в Children of Men продължавам да се чудя how the fuck, въпреки че съм гледал мейкингите. Хандхелда нататък е прекалено небрежен, това ми е болката - харесвам когато личи старание да се озапти ненужното клатене, но тук по движението на камерата можеш да познаеш буквално в ква поза е застанал оператора. Иначе яко де - за пръв път виждам оператор да скача от прозорец с герой. :lol:

Scourge
Mistborn
Posts: 1280
Joined: Mon Dec 20, 2004 7:02 pm

Post by Scourge » Fri Mar 12, 2010 2:33 pm

не е точно скачане (то и в аржентинския май не беше), ама все пак:
http://www.youtube.com/watch?v=GFrHPcKiXaQ

и от същия филм:
http://www.youtube.com/watch?v=9eOCajj3fY4

бтв, тоя пич (урусевски) има най-добрите хандхелд дълги тейкове, ever. не само в тоя филм, но и в предните му два.

Silver
Jaghut Tyrant
Posts: 1765
Joined: Fri Jul 18, 2008 2:17 am
Contact:

Post by Silver » Fri Mar 12, 2010 2:56 pm

Абе скача си: :)
http://www.youtube.com/watch?v=CqsYKc6kcG8

Иначе последния линк изкъртва наистина (като изключим смененото аудио).

Btw, я бързо една тема по въпроса. :)

User avatar
Jen
Paragon
Posts: 645
Joined: Thu Mar 29, 2007 12:06 pm
Contact:

Post by Jen » Wed Apr 07, 2010 2:05 pm

Гледах „Аджами” – израелския филм с номинация за Оскар, който остана в сянка някак. Напълно незаслужено, както се оказа. Страхотен. Много хубаво и неочаквано камерен, като се има предвид, че декор му една от най етнически, религиозно и политически натоварените точки в света – Яфа.
Всичко си е там – бетонните заграждения, граничните пунктове насред града, постоянното състояние на полу-война, преливането от иврит в арабски дори, но присъства дотолкова, че да генерира автентично усещане за мястото и за крехкостта на всичко там. Но не и толкова, че да даде наклон на историята и съответно на зрителските емоции. Очакваш точно тая политическа и лесна за печелене на награди проблематика да бъде обяснявана и пре-пре-преразказвана в хода на филма, а тя е избутана до добре премерен декор за сметка на нещо като гангстерско-криминална драма с чудесен монтаж и сложна наративна техника.
Последното е малко е объркващо при първо гледане, защото филмът се движи от няколко посоки и от няколко различни точки във времето без хронология, но накрая всичко се сглобява и е наистина интересно, освен това, за разлика от много други филми, тази разпарчетосаната структура не е просто ефект, а композиционно онагледява и кореспондира на мястото. Непрофесионалният каст изобщо не личи, или пък може би личи, но това е изцяло в полза на филма.

Била съм по тези места, имам силно лично отношение и подходът към тях във филма вероятно имаше значение за въздействието. Но дори и без това, мисля, че ако я нямаше Лентата, това щеше да е моят победител в тазгодишната (много силна, бтв) оскарова селекция за чуждоезичен филм.
If I never meet you in this life, let me feel the lack.

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 36 guests