Golden Globes `09

Филми, бре, филми... Джена Джеймсън, Трейси Лордс – we have them all!
User avatar
Dr. Horrible
Forsaken
Posts: 2932
Joined: Wed Jul 22, 2009 8:53 am

Post by Dr. Horrible » Wed Jan 20, 2010 8:46 am

Gunslinger wrote:Интересно.Аз съм забелязал, че все критикувам Аватар, макар че филмът ми хареса доста.Може би защото останалите прекалено много хора му се превъзнасят.Сега и от тоя пост излезе, че не го харесвам.Така,че passerby не си сам.Споко.
Напълно съм съгласен с това, при мен също е подобна ситуацията.

Хареса ми филма, имаше си много положителни страни, в някои моменти направо дъхът ми спираше. Но това ужасяващо масово прехласване е наистина отблъскващо. Най-лошото е, че хората не превъзнасят Аватар само на ниво визия (единствената категория в която заслужава ЧАК толкова истерии), а се опитват да обяснят степента си на влюбване като приписват несъществуващи качества на който и да било от останалите елементи на филма. Не че останалите неща в Аватар са боклук – хубави са, приятни са, но определено не заслужават грандиозните суперлативи, които получиха.
Просто наистина е плашещо как една приятна, но общо взето посредствена историйка като тази на Аватар може да събере толкова поклонници, само защото е съчетана със страхотна визия. От друга страна има толкова много филми с по-ценен сюжет, много по-качествени, многопластови персонажи и по-силен диалог, които хората или няма да видят, или ще пренебрегнат, просто защото не притежават визията на Аватар...

Но това са просто моите размисли, не ги отправям към никой конкретно и не искам да започвам спор с никого, защото наистина няма никакъв смисъл.
But goddamn,
you got me in love again

User avatar
Roland
Site Admin
Posts: 30165
Joined: Sat Dec 20, 2003 10:36 pm
Location: Chicago, IL
Contact:

Post by Roland » Wed Jan 20, 2010 8:54 am

Това можеше да го цитираш в съседната тема и да го говорим там, щото си е само за филма.

Отговорът е прост - няма такова нещо като "само визия" и "само герои". Един филм е цялостно преживяване и при все, че разчленяването му на отделни елементи е важно, ако човек иска да разбере ЗАЩО работи така, както работи, опитите един да бъде изолиран от друг са безсмислени. Както казах, няма такова чудовище като "*просто* визия". Визията е винаги в симбиоза с историята. Двете заедно - с музиката. Цялото това нещо не въздейства без добра камера. И т.н. Така че тоя лаф с "да бе, визуално е як, ама скивай ква тъпа история" може да минава за Епизод 2, но в настоящия случай определено не си е на мястото.
And you can't dance with a devil on your back...

User avatar
Morwen
Shadowdancer
Posts: 13468
Joined: Sat Dec 20, 2003 1:20 am

Post by Morwen » Wed Jan 20, 2010 9:58 am

The Hurt Locker с нищо не е по-добър филм от (500) Days of Summer или The Hangover.
С уговорката, че съм гледала само началото на синопсисите на всичките - не е ли възможно тематиката и емоционалната дълбочина все пак да правят един филм по-добър? В смисъл, да, всичките не са уникални, ама това може да се каже и за ... Какво стана с Морган, примерно, а не можем просто да го приравним с тях.
I don't wanna die
But I ain't keen on living either

User avatar
Demandred
Moderator
Posts: 6265
Joined: Sun Jan 11, 2004 8:42 am
Contact:

Post by Demandred » Wed Jan 20, 2010 3:45 pm

Преди малко забелзах, че боксофисът на The Hurt Locker е абсолютно трагичен ($15 млн. worldwide), нищо чудно, че не успя да спечели. Каквото и да си говорим, тия награди са си комерсиализирани в огромна степен.
Sure your parents might think you're a failure
But no one's ever said: "First, let's kill all the tailors"
Don't be a lawyer!

User avatar
Samail
Sorcerer
Posts: 436
Joined: Fri Mar 19, 2004 4:48 pm
Location: Монреал, Канада

Post by Samail » Wed Jan 20, 2010 4:39 pm

Roland wrote:Ок, готово. Еми да, правилно предполагате, не съм си променил мнението. Локъра е разкошен като атмосфера, режисура, игра и т.н., но ако идеята му е да покаже къв наркотик може да е войната за определени хора, то поне за мен тотално фейлва в това направление.

Още свободни размисли за големите награди и определението "най-добър филм на годината". Силно несъгласен съм, че трябва да се третират "сериозни проблеми" или "човешки проблеми" или друг подобен булшит, за да е един филм "най-добър". За да е един филм "най-добър", той трябва да е добър във ВСИЧКИТЕ си елементи и при равни други условия поне в едно нещо да е наистина уникален. С риск да прозвуча цинично, но за мен The Hurt Locker с нищо не е по-добър филм от (500) Days of Summer или The Hangover. В смисъл, "чудесен" и т.н., но няма нищо наистина уникално в него. В Аvatar има поне едно - визията. ПЛЮС всичките му други елементи, които са на същото ниво "чудесен". ПЛЮС колосално широкия кръг хора, на които се харесва (много по-широк от този на кой да е от другите три филма в абзаца).

За мен нещата опират до почти чиста математика в случая, не до това кое на кого колко е харесало. Да, The Hurt Locker е "сериозен" филм, а Avatar е "развлекателен" филм. Съответно шансът първият да те трогне/шокира/изплаши/развълнува на по-персонално ниво е по-силен, безспорно. Но това важи за всяка риъл лайф драма срещу всяка приключенска история, а тук сравняваме ФИЛМИТЕ, нали?

Не се наемам да правя анализи на различните технически елементи + режисура, игра, камера и музика на двете ленти, но ако на някой му се занимава да ме убеждава, че Локъра е по-добър в това отношение, добре е дошъл, ще ми е наистина интересно, дори да не се съглася.
За мен беше малко повече от това, ако гледаме герои като Уил, то да филма е за адреналина който ти дава войната, но ако погледнем другите герои ще видим и отчаянието от войната, безсмислието и, нереалната атмосфера която контрастира със сцените от супермаркета накрая. А наградите, че са относителни и комерсиализирани то е ясно, само тази дискусия тук показва колко е вярно това. Но мисля че в крайна сметка е най-добре да знаем кои са най-добрите филми, а дали ще се съгласим как ще ги подобрим в Топ 10 това са вече лични преференции. Иначе независимо от жанра си мисля, че може един филм да има елементи на гениалност и това не се основава ни най-малко на факта дали има рийл лайд драма, а до това по-скоро доколко филмът е автентичен в това което се опитва да покаже и доколко може да те накара да повярваш, че там има нещо повече от приключение, фантастика или екшън. Нещо което примерно Локъра успява да направи по прекрасен начин, и доказателството за това е че ако филмът беше просто военен екшън нямаше изобщо и да го догледам защото не ми е любим жанр. :wink:
"Който ни освободи, той ще ни зароби" - Васил Левски
Живот на високи обороти

User avatar
Roland
Site Admin
Posts: 30165
Joined: Sat Dec 20, 2003 10:36 pm
Location: Chicago, IL
Contact:

Post by Roland » Wed Jan 20, 2010 5:23 pm

Morwen wrote:
The Hurt Locker с нищо не е по-добър филм от (500) Days of Summer или The Hangover.
С уговорката, че съм гледала само началото на синопсисите на всичките - не е ли възможно тематиката и емоционалната дълбочина все пак да правят един филм по-добър? В смисъл, да, всичките не са уникални, ама това може да се каже и за ... Какво стана с Морган, примерно, а не можем просто да го приравним с тях.
Не ти разбрах въпроса изобщо. А тематиката и емоционалната дълбочина за да направят един филм по-добър, трябва да са подкрепени от всякакви технически средства.
And you can't dance with a devil on your back...

User avatar
Morwen
Shadowdancer
Posts: 13468
Joined: Sat Dec 20, 2003 1:20 am

Post by Morwen » Wed Jan 20, 2010 5:28 pm

Ам, какви всякакви технически средства? Примерно "Морето в мен" можеше да е много дълбок и тематичен без особена визия и без никакво 3Д.

И не са ли подкрепени в Hurt locker?
I don't wanna die
But I ain't keen on living either

User avatar
Roland
Site Admin
Posts: 30165
Joined: Sat Dec 20, 2003 10:36 pm
Location: Chicago, IL
Contact:

Post by Roland » Wed Jan 20, 2010 5:51 pm

Не, не можеше без визия. Нито без музика. Нито без играта на Хавиер Бардем. Без тях просто нямаше да предава съответните чувства и състояния, които те карат да го възприемаш като "дълбок". Едната гола тематика не дава автоматично дълбочина.

И да, в Локъра ги има, безспорно. Някои.
And you can't dance with a devil on your back...

User avatar
Morwen
Shadowdancer
Posts: 13468
Joined: Sat Dec 20, 2003 1:20 am

Post by Morwen » Wed Jan 20, 2010 6:11 pm

Не говоря за гола тематика, а за нея плюс другите неща на чудесно, но не изключително ниво:)
I don't wanna die
But I ain't keen on living either

User avatar
Roland
Site Admin
Posts: 30165
Joined: Sat Dec 20, 2003 10:36 pm
Location: Chicago, IL
Contact:

Post by Roland » Wed Jan 20, 2010 6:13 pm

За мен филм, на който основните елементи са на изключително ниво, винаги ще бие такъв с по-"дълбока" (какво значи това за бога?) тематика, на който елементите са просто чудесни. Обаче тоя разговор стана твърде академичен и теоретичен вече.
And you can't dance with a devil on your back...

User avatar
Morwen
Shadowdancer
Posts: 13468
Joined: Sat Dec 20, 2003 1:20 am

Post by Morwen » Wed Jan 20, 2010 6:18 pm

Ок, аз не сравнявах него и Аватар, а него и Запоя примерно.
I don't wanna die
But I ain't keen on living either

User avatar
Roland
Site Admin
Posts: 30165
Joined: Sat Dec 20, 2003 10:36 pm
Location: Chicago, IL
Contact:

Post by Roland » Wed Jan 20, 2010 6:20 pm

Запоя е УБИЙСТВЕНО добра комедия. Локъра е много добър военен филм. Кое определя, че една тематика носи априори по-високо качество? И бтв, не е ли хубаво да ги обсъждаме тия филми след като ги гледаш все пак?
And you can't dance with a devil on your back...

User avatar
Vivian
Forsaken
Posts: 2630
Joined: Thu Aug 07, 2008 3:25 pm
Location: Pandora

Post by Vivian » Wed Jan 20, 2010 6:22 pm

Първо, че това не е нещо ново
Не вярвам някой да е спорил по въпроса. Казвала съм го неколкократно и във връзка с други дискусии –не вярвам, че на този етап в литературен аспект филм може да ми поднесе ‘нещо ново’, а и за мен, когато филм съдържа нещо до болка познато, то не го превръща в дупката на човечеството. :)
И тя е, че Камерън е направил филм който е преди всичко екшън (във фантастичен свят) и съвсем малко истински стойностен филм. Това е, нищо повече, сега като се замисля аз дори се чувствах на моменти все едно съм в някаква видео игра, до такава степен ми беше чужд тоя филм и ми беше непонятното като тичат от чудато растение на друго какъв е смисълът на всичко това. В смисъл, не че задължително търся смисъл във всичко, но някак си тук очаквах наистина нещо да стане, да има поне един два момента който да ми дадат някаква идея за цялата грандиозност която му се приписва на филма, а той си беше само като игрална видео игра. И това е, представете си че след като филмът така е подействал на мен, пък като гледам и на Пасър-бай, значи не е единодушно възхваляван във цялата вселена. А да не говорим, че това е и филм който е популярен най-вече сред младите на нашата възраст, ако някой от по-възрастните ви роднини или приятели са го харесали съм сигурен, че не е така със всички. За много хора той просто няма въздействие защото те са заети със собствения си живот и заето ежедневие, че да се прехласнат по нещо което дори не може и да го проумеят, защото просто не моье да намери отклика с тях
Съжалявам, но тук се разминаваме драстично и сега разбирам какво си влагал изначално в коментарите си относно стойността на филма. Аз съм човек, за когото екшънът може да е ‘стойностен’ филм. За мен всеки един жанр може да произведе ‘стойностен’ филм и не си позволявам фаворитизирането на даден жанр за сметка на друг. Отделните жанрове употребяват стриктно подбрани средства, които са застъпени в различна степен за въздействие върху публиката, но никой жанр не съдържа идеалната композиция от изразни средства и винаги едно нещо е за сметка на други компоненти. Може и да е идеалистично мое виждане, но ако филм си е поставил за цел да бръкне някъде в мен и го постигне посредством собствените си похвати, значи филмът е ‘стойностен’. Но това съм просто аз и благодарение на коментара ти разбирам гледната ти точка.

Аз не мога да разбера, бтв, какво обикновено се цели с коментари като ‘представете си има и други хора, които не си падат по филма’. Към он, това е толкова...естествено. Първо, стигаше ми да прочета на Силвър изказванията, за да знам, че има хора дето не са си умрели по филма колкото аз; второ –киното е субективно изживяване и изкуство. Нима аз като човек, който все пак е учил по въпроса, мога да си позволя да вярвам, че за конкретно произведение може да съществува унифициран консенсус? Очаква се да седна в някой ъгъл и да поплача ли? Не съм на 9. Никой не спори относно това дали има или няма хора, които обожават/ ненавиждат филма. Единственото нещо, което мога да твърдя с абсолютна сигурност, че резултатите, които генерира в световен мащаб го превръщат в явление за добро или лошо. А явление от подобен мащаб го поставя на нивото на Илиада, примерно. Аз може и да не мога да я дишам като произведение, но не съм в състояние да отрека важността и стойността й. Не знам дали тук съумявам да съм максимално ясна, но се надявам да разбираш гледната ми точка.

Извини ме, но не мога да приема констатация от рода на ‘това е и филм който е популярен най-вече сред младите на нашата възраст’, не и при бокс-офис от 2 милиарда...Мога да го приема за Хари Потър или за Здрач, но не и тук.

Що за, не знам, може да ти прозвучи грубо и нетактично, тъй като не се познаваме лично, но –що за долнопробно и малоумно изказване е онова за личния живот и влиянието на филма? Сериозно. Има хора на възраст, чието занятие и ежедневие е в пъти по-незначимо и незначително от моето, твоето, това на Пасър-бай, етц. Изравняването на въздействие със социален опит в случая е...толкова не на място за мен.
За Прешъс, от една страна може и да се сметне за манипулативен, но нали една от целите на киното е точно това?! Но ако го рецензираш в тея прости термини като "мечтай и ще постигнеш" значи наистина не си го разбрала. Защото тук наистина не е идеята доколко може да се идентифицираме с героите, а с темите на филма, а неща като образование, оцеляване, насилие и любов са общи за всички и филмът ги представя чрез борбата на Кларис да постигне по-добър живот за себе. Гледала ли си го все пак, така и не разбрах? Щото актьорската игра изобщо не я коментираш, дано и тя да не е изкуствена и пресилена за тебе...
Да, съгласна съм, че една от целите е тази; аз просто не обичам, когато ми го вкарват по толкова очеваден начин. Предпочитам да осъзная манипулацията минути/ часове/ дни след като съм приключила с филма.

Темите в даден филм биват комуникирани с публиката посредством героите. Това е базисна концепция, която се преподава като теория при писане на сценарии. Така че не е разумно да делиш възприятие на теми от възприятие на герои и асоцииране с тях. А пък дали съм го разбрала, предполагам, че да. Вероятно не по начин идентичен с твоя, но мен се пробваха и Авиаторът да ме убедят, че е филм за устрема на човешкия дух, докато аз все го виждах като ‘Скорсезе е един от най-великите ни режисьори, снимал е филм за един от най-успелите ни бизнесмени, който на всичкото отгоре е бил луд, нека му дадем Оскар!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1’. Пробвай отвреме-навреме да влагаш малко повече деконструкция при възприемането на конкретен филм (особено такъв, който е гласен за престижни награди) и ще видиш, че даже е забавно. Което не значи, че трябва да търсиш под вола теле на всяка крачка, но едно възприемане на филма като маркетингов продукт, натоварен с конкретни отговорности и цели, помага допълнително за осмислянето му, колкото и понякога да е за сметка на удоволствието. :wink:

Гледала съм Precious, да (чела съм и романа, бтв). Бях писала в ‘Гледано напоследък’ темата непосредствено след като го видях, а и сложих Моник като едно от 25-те ми любими женски изпълнения през изминалото десетилетие, което предполагам отговаря и на въпроса ти относно играта. :D
Абе да спориш с Вивиан за филми е като да ловиш пираня с патката си - нито много риба ще наловиш нито члена ти ще става за нещо след това .... --The Dragon

Напомнете ми да не споря с Вивиан. Лайк евър. -- Muad_Dib

User avatar
Vivian
Forsaken
Posts: 2630
Joined: Thu Aug 07, 2008 3:25 pm
Location: Pandora

Post by Vivian » Wed Jan 20, 2010 6:26 pm

Demandred wrote:Преди малко забелзах, че боксофисът на The Hurt Locker е абсолютно трагичен ($15 млн. worldwide), нищо чудно, че не успя да спечели. Каквото и да си говорим, тия награди са си комерсиализирани в огромна степен.
Ако вземе Оскар за филм, ще бъде най-ниско доходоносния победител за всички времена.
Абе да спориш с Вивиан за филми е като да ловиш пираня с патката си - нито много риба ще наловиш нито члена ти ще става за нещо след това .... --The Dragon

Напомнете ми да не споря с Вивиан. Лайк евър. -- Muad_Dib

User avatar
Morwen
Shadowdancer
Posts: 13468
Joined: Sat Dec 20, 2003 1:20 am

Post by Morwen » Wed Jan 20, 2010 6:26 pm

Естествено, че ще е по-добре. Говоря на впечатления общо взето.

Иначе под дълбочина имам предвид емоционалност и липса на повърхостен сценарий, образи и т.н.
I don't wanna die
But I ain't keen on living either

Who is online

Users browsing this forum: Bing [Bot] and 102 guests