Jennifer's Body

Филми, бре, филми... Джена Джеймсън, Трейси Лордс – we have them all!
Post Reply
User avatar
Roland
Site Admin
Posts: 30165
Joined: Sat Dec 20, 2003 10:36 pm
Location: Chicago, IL
Contact:

Jennifer's Body

Post by Roland » Sat Sep 19, 2009 6:29 am

Самодоволен. Pulpy. Trashy. Самоцелно порнографски. Излишно кървав. С претенциозни тийн-бъзици и безпосочни поп-референции.

Image


ФЕНОМЕНАЛЕН Е! AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!!

Разби ме от кеф тоя филм!

...момент...

ААААААААААААААААААААА!!

Добре, мина ми, мисля, че съм ок.



Страшен е! Всичко горе е вярно и при все това Jennifer's Body е просто монументално велик. Камерата е убийствена, саундтракът е убийствен, историята е убийствено и абсолютно преднамерено долнопробна, тийн-лафовете са в некъв тотален разрез с gory хоръра, който се вихри, на некви тотално абсурдни места има тотално абсурдни размени на тотално абсурдни реплики, а Меган Фокс е INSANELY HOT! Да, съжалявам, явно просто е трябвало да бъде кастната в собствената си личност, за да сработи, но като слъти, злокобна кучка е просто неописуема. Аманда Сайфрид също е яка тук, защото е очилата гийкица, нежели сладка и очарователна бамбинка като в Онзи Гаден Филм С Песните. Споменатият вече убийствен саундтрак пък е толкова ЗВЕРСКИ добре вкаран в действието, че някои моменти просто биха се сринали абсолютно без него.

А, да, и тук можем да видим най-страхотната girl on girl целувка в историята на киното. Just thought I'd mention... :oops:


ТРЯБВА ДА ГО ГЛЕДАМ ПАК!!!
And you can't dance with a devil on your back...

User avatar
Vivian
Forsaken
Posts: 2630
Joined: Thu Aug 07, 2008 3:25 pm
Location: Pandora

Post by Vivian » Sat Sep 19, 2009 2:48 pm

Нещо относно Адам??? :neutral:
Абе да спориш с Вивиан за филми е като да ловиш пираня с патката си - нито много риба ще наловиш нито члена ти ще става за нещо след това .... --The Dragon

Напомнете ми да не споря с Вивиан. Лайк евър. -- Muad_Dib

User avatar
Roland
Site Admin
Posts: 30165
Joined: Sat Dec 20, 2003 10:36 pm
Location: Chicago, IL
Contact:

Post by Roland » Sat Sep 19, 2009 3:00 pm

Vivian wrote:Нещо относно Адам??? :neutral:
A "whatever" of epic proportions. Ок е де, ма тая роличка всеки мое да я изиграе със същия успех. Само една яка мазна усмивка има и това е.
And you can't dance with a devil on your back...

User avatar
Vivian
Forsaken
Posts: 2630
Joined: Thu Aug 07, 2008 3:25 pm
Location: Pandora

Post by Vivian » Sat Oct 03, 2009 10:14 pm

Значи за целувката -аз още си предпочитам Гелър и Блеър, но филмът е ужасяващо, сгромолясващо, ненормално и аморално як! Пълен е сдолнопробни сцени и кретенски лафове и е гарантирана ъндърграунд култова класика. Не съм се смяла така от много време, изпълненията са почти идеални изключая мърлявото присъствие на момченцето, което играе гаджето на на Seyfried. Yuk!
Абе да спориш с Вивиан за филми е като да ловиш пираня с патката си - нито много риба ще наловиш нито члена ти ще става за нещо след това .... --The Dragon

Напомнете ми да не споря с Вивиан. Лайк евър. -- Muad_Dib

User avatar
Roland
Site Admin
Posts: 30165
Joined: Sat Dec 20, 2003 10:36 pm
Location: Chicago, IL
Contact:

Post by Roland » Sun Oct 04, 2009 7:19 am

Гледах го пак. Все така брутален е, а Меган Фокс е ПО-яка, отколкото беше първия път O_o
And you can't dance with a devil on your back...

User avatar
Roland
Site Admin
Posts: 30165
Joined: Sat Dec 20, 2003 10:36 pm
Location: Chicago, IL
Contact:

Post by Roland » Thu Oct 29, 2009 6:34 am

В новия Total Film има колосален постер на Меган Фокс, който мисля да си лепна на стената. Хем е бял и ще й тичка :mrgreen:

Ей я корицата на броя, плакатът е горе-долу същото, но с малко по-изкурвяла физиономия и без кръвта.

Image
And you can't dance with a devil on your back...

User avatar
Vivian
Forsaken
Posts: 2630
Joined: Thu Aug 07, 2008 3:25 pm
Location: Pandora

Post by Vivian » Thu Oct 29, 2009 7:16 am

Добре ще постъпиш...имайки предвид, че в по-новия брой по всяка вероятност ще има на Едуърд!!!, който едва ли ще имаш желание да гледаш всеки ден ...от друга страна ако залепиш него, той ще те гледа как спиш и...спирам!!! Но всъщност изчакай, в някой брой ше има Скарлет от Iron Man 2 :mrgreen:
Абе да спориш с Вивиан за филми е като да ловиш пираня с патката си - нито много риба ще наловиш нито члена ти ще става за нещо след това .... --The Dragon

Напомнете ми да не споря с Вивиан. Лайк евър. -- Muad_Dib

User avatar
Roland
Site Admin
Posts: 30165
Joined: Sat Dec 20, 2003 10:36 pm
Location: Chicago, IL
Contact:

Post by Roland » Thu Oct 29, 2009 3:34 pm

E akо изключим една от картините на сестра ми, стената е гола, място има. И не, от обратната страна е На'ви Уийвър.
And you can't dance with a devil on your back...

User avatar
deadface
Merchant
Posts: 96
Joined: Fri Mar 31, 2006 10:15 am
Location: 6 feet under

Post by deadface » Wed Nov 04, 2009 1:09 am

Филмът е добре направен, но има доста плосък сюжет, пълен с недомислици. Нищо оригинално; нищо, което да не сме го виждали преди. Колкото и да ми се иска, не мога да му дам повече от 5/10, даже заради Меган Фокс. Разочарован съм, защото очаквах много повече след масираната рекламна кампания на Roland :?

User avatar
Roland
Site Admin
Posts: 30165
Joined: Sat Dec 20, 2003 10:36 pm
Location: Chicago, IL
Contact:

Post by Roland » Wed Nov 04, 2009 3:26 am

Хммм, къде точно сме виждали това
Spoiler: show
демонът да се е зародил заради инди-банда, която принася в жертва тийнейджърка, която е излъгала че е девствена, посредством ритуал, свален от нета? :shock:
И всички други подобни кретении. Филмът не разчита на оригинален сюжет, а на оригинален подход.
And you can't dance with a devil on your back...

User avatar
Vivian
Forsaken
Posts: 2630
Joined: Thu Aug 07, 2008 3:25 pm
Location: Pandora

Post by Vivian » Wed Nov 04, 2009 8:56 pm

Като цяло има ако не оригинални, то поне рядко потребявани замисли в чисто структурно ниво дори; не си падам твърде много по Диабло, но в случая не мога да й го отрека. Примерно
Spoiler: show
фактът, че главният герой е цайсата нърди ученичка, въпреки че това е genre movie, чието съдържание само по себе си предполага наличието на по-мачизирана мъжка роля от мухльото, който имахме
Абе да спориш с Вивиан за филми е като да ловиш пираня с патката си - нито много риба ще наловиш нито члена ти ще става за нещо след това .... --The Dragon

Напомнете ми да не споря с Вивиан. Лайк евър. -- Muad_Dib

User avatar
deadface
Merchant
Posts: 96
Joined: Fri Mar 31, 2006 10:15 am
Location: 6 feet under

Post by deadface » Thu Nov 05, 2009 1:23 am

Я да видим... (за Roland, Vivian и всички други, които са гледали филма или нямат намерение да го гледат):
Spoiler: show
Идеята за музикант, който продава душата си на Дявола, за да стане известен, е стара като света. Сигурен съм, че си чувал легендата за произхода на таланта на виртуозния цигулар Паганини :) Подобни слухове се спрягат и до днес за много от известните рок групи - Kiss, Black Sabbath, Led Zeppelin и т.н., а музиката им се определя като "дяволска". Да не говорим за слуховете и легендите около по-известните метъл групи... И, за да не кажеш, че досега тази идея не е използвана във филм, ето два филма, в които става дума за рок музиканти, сключили договор с Дявола, за да станат известни: Witchcraft IV: The Virgin Heart (1992) и The Gate (1987) (вторият е особено популярен и съм почти сигурен, че си го гледал).

Жертвоприношението на девствено момиче е ритуал за спечелване благоволението на боговете, който датира от зората на времето, много преди зараждането на сатанизма. (Всъщност, за подобни ритуали обикновено се използват бебета или деца, защото е сигурно, че са непорочни.) Няма да изброявам в колко филми е показано подобно жертвоприношение, защото и двамата знаем, че не са един или два.

Използването на заклинание/магически ритуал, взето от интернет, също не е безпрецедентно - напоследък се среща във всеки втори хорър филм, насочен към по-младата аудитория. Преди филмовите герои си набавяха необходимата информация за призоваване/прогонване на Дявола от библиотеки (градски, университетски или училищни), а сега - от интернет сайтове. Типичен пример е телевизионният сериал "Supernatural".

Идеята за умряла от насилствена смърт тийнейджърка, която се завръща от отвъдното, за да отмъсти на убийците си, също не е нова. Сещам се за няколко такива филма, един от които е Tamara (2005). Всъщност, Дженифър не се опитваше да отмъсти (с тази задача се зае най-добрата й приятелка Нийди - хрумване, почерпено от друг филм, за който ще стане дума малко по-нататък), а убиваше наред (леко намигване към "Предизвестена смърт" и "American Psycho II").

Филми на ужасите, в които главен герой е привлекателна млада жена, която убива мъже, има цял куп - "American Psycho II", "Видове" (с Наташа Хенстридж), May (2002), почти всички филми за сукубуси, доста филми за вампири и т.н.

Като стана дума за филми с вампири, идеята за продължителната лесбийска целувка, на която станахме свидетели в "Jennifer’s Body", също не е нещо невиждано – такава има в "The Hunger" (1983) (един от най-известните филми за вампири, в който вампирката Катрин Деньов се опитва да прелъсти Сюзан Сарандън).

"Jennifer’s Body", разбира се, не е филм за вампири, защото Дженифър е сукубус. Но дали наистина е сукубус? Според преданията сукубусите са демони в женски облик, които се хранят със сексуалната енергия на мъжете, като се съвкупляват с тях по време на сън. Никъде не се споменава, че сукубусите се хранят с кръв и плът, както правеше Дженифър. От друга страна, концепцията за flash-eating сукубус също не е новаторска – вече е използвана в няколко филма, например във "Flesh for the Beast" (2003) (в който голи жени се мажат с кръв и ядат черва; има, разбира се, и известна доза секс, а някои от по-бруталните сцени са озвучени с мелодичен траш/дет метъл).

"Jennifer’s Body" е тийнейджърски хорър със свръхестествени елементи – всички главни герои са тийнейджъри, освен това разглежда тийнейджърски проблеми като първата любов, първия сексуален акт, стремежа да се харесаш на противоположния пол и прочие. За съжаление има много такива филми, при това далеч по-успешни, например "The Craft" (1996), "Cursed" (2005) и "Ginger Snaps" (2000). И ако първитe два не са много по-добри от "Jennifer’s Body", то третият е на светлинни години пред него.

Не случайно споменах "Ginger Snaps". Филмът има три части. Ако изгледаш първите две - "Ginger Snaps" (2000) и "Ginger Snaps: Unleashed" (2004), - несъмнено ще забележиш цял куп прилики с "Jennifer’s Body". И двата филма са насочени към по-младите зрители и разглеждат характерни за тийнейджърите проблеми. Главните герои пак са две тийнейджърки (само че са сестри). Отново има свръхестествен елемент – едното момиче се превръща във върколак, другото се опитва да я спаси, а накрая, след като първото момиче убива приятеля на второто (звучи познато, а), то я убива (но преди това е ухапано и на свой ред придобива демонични сили). После се озовава в лудница. Цялата история е разказна от името на момичето, което е „положителния” герой. И т.н.

Мисля, че обясних достатъчно подробно защо не виждам нищо оригинално в "Jennifer’s Body". Според мен сценаристът и режисьорът са искали да направят филм, който да повтори успеха на "Ginger Snaps" (IMDb User Rating: 6.9/10 ( 11,361 votes)). Но са се провалили. Защото "Ginger Snaps" е точно това, което обещава и много повече. В него драмата е истинска драма, а ужасът е истински ужас и филмът е много по-въздействащ във всяко едно отношение (невероятно заснет и озвучен, с чудесна актьорска игра, интересен сценарий и оригинални идеи). А "Jennifer’s Body"? Освен, че прилича на бледо копие на "Ginger Snaps", филмът има претенциите да бъде комедия на ужаса, но не е нито достатъчно ужасяващ/стряскащ, нито достатъчно смешен ("Ginger Snaps" е хорър драма, но има повече смешни моменти), да не говорим за плоския, пълен с недомислици сюжет. Дженифър прилича по-скоро на неуязвима за слънчевата светлина кръстоска между вампир и гул, отколкото на сукубус (вече обясних по-горе разликите), а ритуалът, чрез който се превърна в „сукубус”, както и начинът, по който Нийди я уби, бяха претупани и нелепи. Ами горските животни, които се събраха „да воайорстват” по време на второто убийство? Wtf? И защо, по дяволите, Дженифър не уби Нийди, след като извади от себе си железния прът? И цял куп други недомислени, недоизпипани и нелогични неща, върху които няма да се спирам, защото този постинг взе да става твърде дълъг.

Не мога да не отбележа обаче, че играта на Меган Фокс е доста посредствена. Един сукубус би трябвало да се държи и да изглежда повече от изкусително, да флиртува умело и да прелъстява жертвите си, от него просто трябва да струи еротика – нещо, което определено не се постига, като клатиш постоянно глава, сякаш те боли врата, като се усмихваш глупаво или стоиш с разтворени устни като надуваема секс кукла, която чака да й го вкарат. И Бриана Банкс ги може тези работи, при това ги прави по-добре. ;)

Хубави тийнейджърски комедии на ужаса са Fright Night (1985), The Lost Boys (1987), Buffy the Vampire Slayer (1992), An American Werewolf in Paris (1997), Idle Hands (1999) и Dance of the Dead (2008). "Jennifer’s Body" дори не е комедия в същинския смисъл на думата (няколко забавни реплики не правят един филм комедия), да не говорим, че хорърът в нея се изчерпва с 1 избухнал в пламъци тийнейджър, 2 кофи кръв, 2 (или бяха 3?) изкормени тела, 1 чифт променящи цвета си очи и един брой голяма зъбата паст (на Дженифър), която се отваря 2-3 пъти по време на филма, колкото да се убедим, че специалистите по компютърни ефекти не са изчезващ вид. Никакво напрежение, никаква атмосфера, никакъв психологически ужас.

Саундтракът бил убийствен? (повдигане на вежди) В „убийствения” саундтрак има 1-2 прилични групи, другите са Image , особено онези емота Low Shoulder.

*

Vivian, ако смяташ Нийди за „нърди ученичка”, интересно как ще охарактеризираш Бриджит от "Ginger Snaps", която изглежда като „нърди ученичка” на квадрат... Повярвай ми, в хорър филмите, особено в тийн хорър комедиите като "Jennifer’s Body", главните герои често изглеждат и се държат смотано... докато не настъпи последната трета от филма, в която се развихрят като тасманийски дяволи и е***ат майката на лошите. Даже тази вечер гледах един такъв - "Night of the Creeps" (1986). Така че това изобщо не е „рядко потребяван замисъл в чисто структурно ниво” :lol:
Btw, ето превю на комикса по филма: http://www.comicbookresources.com/?page=preview&id=3270

User avatar
Roland
Site Admin
Posts: 30165
Joined: Sat Dec 20, 2003 10:36 pm
Location: Chicago, IL
Contact:

Post by Roland » Thu Nov 05, 2009 3:06 am

Добре, аз само от първия си пост към теб казах, че не идеите, а подходът е оригинален, нали? В смисъл, НАЛИ? :shock:
Spoiler: show
Да, музиканти, които продават душата си на дявола за слава и талант - под път и над път. Колко от тях са инди рок групичка, която си е свалила ритуала от нета, понеже иска да е като "пича от Маруун 5", и принася в жертва НАЙ-ОЧЕВИДНО НЕ-ДЕВСТВЕНОТО МОМИЧЕ НА СВЕТА?
И за всичките ти други примери е все същото. Спориш ми за оригиналност на сюжета, а аз поначало не твърдя, че има такава. Само дето не съм я и очаквал и не я намирам за нужна или желана.

Бтв, всеки, който се е опитал да спори с Вивиан, позовавайки се на филми, които очаква, че тя не е гледала, обикновено се оказва в небрано лозе :mrgreen:
And you can't dance with a devil on your back...

User avatar
deadface
Merchant
Posts: 96
Joined: Fri Mar 31, 2006 10:15 am
Location: 6 feet under

Post by deadface » Thu Nov 05, 2009 10:39 am

Roland, има само две възможни причини да изпаднеш в огромен възторг от този филм, който е посредствен във всяко едно отношение (въпреки че има известни визуални достойнства):
- понеже си го гледал на кино и циците на Меган Фокс, по която толкова си падаш, са ти се сторили огромни;
- неизживян пубертет?

Относно спойлера ти:
Spoiler: show
Нали не очакваш да изкопират едно към едно всички неща, които вече сме гледали в други филми? Това, че са променили лекичко нещата, не ги прави безкрайно новаторски и оригинални, нали? При това забележи - използвали са инди рок група (обръщам й специално внимание, защото ти очевидно си силно впечатлен от този факт), не защото са се опитали да бъдат оригинални, а защото са искали да бъдат модерни (не забравяй, че филмът е насочен към тийнейджърите). Ако не искаха да бъдат модерни, групата щеше да е някой рок динозавър като Kiss.
Сваления от интернет ритуал няма да коментирам; вече го направих.
И какво остава от "оригиналната" идея? Пренасянето в жертва на "НАЙ-ОЧЕВИДНО НЕ-ДЕВСТВЕНОТО МОМИЧЕ НА СВЕТА"? Я стига. :lol:
Чакай, чакай, това не беше идея, а "подход". А ти сигурен ли си, че си наясно със значението на думата "подход"? Вече се чувствам леко объркан. Защото, ако имаш предвид "новаторски подход в киното за показване на ритуал за спечелване благоволението на Дявола" или нещо от сорта, трябва да знаеш, че точно тази сцена беше една от най-слабите/глупави/постни/недодялани сцени, които съм виждал някога в подобен филм. А съм гледал много, повярвай ми.
Roland wrote: Бтв, всеки, който се е опитал да спори с Вивиан, позовавайки се на филми, които очаква, че тя не е гледала, обикновено се оказва в небрано лозе :mrgreen:
Не се притеснявай, обичам грозде, обичам и вино, особено каберне и мавруд. 8-)

User avatar
Vivian
Forsaken
Posts: 2630
Joined: Thu Aug 07, 2008 3:25 pm
Location: Pandora

Post by Vivian » Thu Nov 05, 2009 3:33 pm

Предварително се извинявам за ползването на англицизми твърде често, щото осъзнавам, че това не веднъж е дразнело тук-там.


Не смятам, че словосъчетанието ‘рядко потребявани’ е еквивалентно на ‘оригинални’, но разбира се, всеки чете както желае. ‘Оригиналност’ такава, каквато е търсена от повечето млади потребители в днешно време няма, уви. Убедила съм се, че концепцията ‘оригиналност’ в акъла на някой твърде често е собственото му незнание и неграмотност относно съществуването на материала, който е бил ползван за схващаното от него ‘оригинално’ нещо, независимо дали то принадлежи към кино, музика, литература, мода. И тъй като тук обсъждаме сюжета на филм, то попадаме в литературната категория, а там категорично няма нещо, което вече да не е написано или описано (бога ми, знам какво говоря). Усещането за ‘оригиналност’, или иновативност може да се постигне, обаче, посредством съчетаването на базови, познати елементи по начин, който ще бъде схванат като ‘модерен’.

Примерно –за средностатистически читател Хамлет на Шекспир е ебати оригиналното и качествено нещо...Лошото е, че пренебрежимо кратък период преди Шекспировия Хамлет, имаме Хамлет на Томас Кид, чийто сюжет е...смущаващо идентичен. Та питам се, ако повечето хора бяха наясно с това, дали щеше да им стиска да лепват етикетчето ‘плагиатство’ на Хамлет...или просто щото е Шекспир, едва ли.

Нито един кадър или сюжетен аспект от Дженифър не е измислен от Коуди, той е поставен от нея в рамка на осатиризиране (по максимално смилаем и гледаем начин) на позицията му в съвременната поп-култура и политика на потребление. В действителност, значителна част от сценария съдържа ‘намигания’ към неща, персонални за Коуди или за режисьорката, или са лека гавра с широко разпространени в US медията образи. Въпросната сцена с воайорстването на животните е намигането на Коуди към един кинокритик, който след премиерата на Джуно в Торонто написа, че по-скоро би се преродил в гофър (туй не знам как точно се превежда на БГ...’мармот’?) и би гледал как тийнейджъри правят сексуален акт, отколкото да изгледа отново Джуно. Бялата рокля, в която е облечена Дженифър, когато разказва играта на гаджето на Нийди е блудкава имитация на рокля от 2001 година, чийто дизайн беше измислен от Том Форд, когато работеше за Гучи и която същата година беше облечена от Гуинет Палтроу за фото-сесия, озаглавена ‘Dresses that Kill and the Women who Wear Them’ в списание Vogue и от Кейт Бекинсейл, за която моден критик каза на Screen Actors` Guild Awards, че е ‘въплъщение на жената вамп, която може да има всеки мъж’ с тази рокля...дали е съвпадение? Не мисля. Розовата ужасия, носена от Аманда Сейфрайд пък е имитация на рокля на Оскар де ла Рента, която в пресата беше наречена ‘How to look like a jackass in a designer outfit’...В случая ръся вероятно ненужна тривия, но имам за цел да демонстрирам, че целият екип работил по филма си е дал достатъчно зор да внимава какво ще каже и как ще го покаже, не просто е вършал из няколко стари филмчета, които е нанизал в нов.

Идеята за музикант, който продава душата си на Дявола е още по-стара от това, което си ползвал за пример. Идеята за teeny metrosexual crooner (гримиран и облечен като Брандън Флауърс, вокалиста на The Killers) обаче е нещо, което не съм виждала никъде (освен във видеоклип). Идеята, че даден музикант има демонична аура и музиката му въздейства толкова силно, че той няма начин да не е адово изчадие е ок в случаите когато говорим за музика като тази на Паганини; тук обаче иде реч за лигав тийн John Mayer-ish rock и нещата са нелепи. Ненапразно си дал примери с метъл и истински рок групи.

Не мога да разбера момента, в който си недоволен, че Дженифър не попълва списъка със задължителните черти на сукубус и то предимно защото не вярвам да не си запознат с концепцията, че веднъж измислено едно митологично същество минава през стотици литературни обработки, като всеки автор прави с него каквото си пожелае. Не ми казвай, че не знаеш, че вампирите в най-изначалните си литературни прояви са били доста по-различни от това, с което разполагаме днес. Художествените светове и героите в тях се ползват като матрици, върху които авторът проектира собствени възгледи, независимо дали те ще се харесат на публиката. Когато пишеш нещо, нямаш ‘to do’ list при създаването на образ или картина. Можеш да кажеш, че тази визия за сукубус я смяташ за калпава, но не е напълно коректно помоему да даваш класификация какво ‘може’ или ‘не може’, когато се създава художествено произведение.

"The Craft" (1996) и "Cursed" (2005) не само, че не са ‘много по-добри от Дженифър’, но са и едни от най-долнопробните и гаражни евтини филми в съответните си години. "Ginger Snaps" е социална драма, която няма за цел да сатиризира. Тя е интелигентен, при все категорично и подчертано не-оригинален, подход към emo проблемите, които към момента, когато филмът беше правен бяха сравнително нови и свежарски. Колкото до кинематографичното му качество, за мен режисьорската работа в него е so late 90s, че може да бъде използван като демонстрация какво е било модерно, но в крайна сметка просто ‘fad’ за онези години.

Намираш An American Werewolf in Paris (1997) за...’хубава тийн комедия на ужаса’????? Now this creeps me out.

"Jennifer’s Body" не е комедия на ужаса, това е закачка с жанра и с няколко стереотипа на концепции, предимно тази на женското приятелство и на женската сила (сори, чийзи е, ама имайки предвид, че това нещо е дело на две силно-изявени феминистки...). Дженифър не може и не иска да е хорър, не е комедия, защото е предимно сатира и няма психологически ужас, поради липсата на каквото и да е взаимодействие между протагонист-антагонист. Какво имам предвид ли? Нека кажем, че за мен Дженифър не е отделен герой, а по-скоро нещо като персонификация на неосъзнатия вътрешен свят на Нийди. Дженифър е Нийди вече пораснала и надраснала собствената си сдуханост и социална неадаптивност, Дженифър е силата на Нийди. Нийди убива Дженифър, едва когато се чувства освободена от задръжките си и е годна да еволюира към социална позиция, до която преди това не е имала достъп. Казано иначе, Дженифър е coming of age movie, който има едничката цел да портретира женския вътрешен свят докато се гаври с няколко стереотипа на поп-културата (именно заради това мъжките образи са до дупка незначителни и недопринасящи с нищичко, както и заради това функцията на представители на авторитет/ власт на практика я няма, за разлика от стандартните хорър филми).

Благодаря за опита ти да ме образоваш относно ‘нърди героите’ и мястото им в хорър жанра, но тъй като той е един от любимите ми филмови жанрове, намирам, че съм наясно. Също съм наясно, че въпросната традиция все пак се дължи предимно на корените й скрити в готическата литература, където ‘нърди’ героинята обикновено е ‘сивата мишка’...Това, което аз имах предвид, обаче, е фактът, че филмите, в които въпросната сива мишка е съпътствана от мъж, който се държи като последния педал и като нещо друго почващо с ‘п’ не са много. А тук включвам и европейските, и значителна доза от азиатските филми. Тъй като имам пък понятие от социология, нека те уверя, че когато в процентно изражение говорим за нещо от рода на под 11%, категорично иде реч за ‘рядко потребление’.

Ако говорим за същия "Night of the Creeps" (1986), който и аз съм гледала...значи, имаме наличен основен мъжки протагонист и не виждам с какво това оборва тезата ми.
Абе да спориш с Вивиан за филми е като да ловиш пираня с патката си - нито много риба ще наловиш нито члена ти ще става за нещо след това .... --The Dragon

Напомнете ми да не споря с Вивиан. Лайк евър. -- Muad_Dib

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 38 guests