Ip Man и други филми с бойни изкуства

Филми, бре, филми... Джена Джеймсън, Трейси Лордс – we have them all!
User avatar
трубадур
Elder God
Posts: 5701
Joined: Sat Apr 07, 2007 4:33 am

Re: Ip Man и други филми с бойни изкуства

Post by трубадур » Mon Jan 10, 2022 12:33 pm

Tai Chi Master е неква абсолютна лютеница. Буквално мяза да е било кво му се е искало на мастър пинг днеска да ползва в бойна сцена и са намерили начин да го използват. В една джет ли ще ползва само глава, в друга ще се трепят сред простора, в трета дай да видим дали можем да се мелим на въжета, въобще толкова му е развинтена бойната фантазия, че нема как да не си с ченето в пода.

Таква здрава бутафория е, че даже супер видимите въжета не бъркат, ми даже доставят към позитивите, дори не съм и много против на моменти забързаните кадри. Тука всички са в безобразно добра форма и е пир за очото и без монтажистки похвати са недостижими. Скоростта им е впечатляваща, всеки следващ бой показват нещо ново и размахът на това нещо слага в малкия си джоб сума неща. Особено от последните години.

Голям минус е, че просто не е достатъчно кърваво. Тва с добри касапски ефекти щеше да е филмът на века. Друг проблем е забавеният кадър на финалния бой. Баце пинг много го обича и разбирам защо го ползва там, плюс че преди това почти не прибягва до него. Но не е ползвано умело и със стил, а просто да го има и твърде много ограбва, а там просто требеше да гледаме джет ли и сю хо чин в пика си без нищо да пречи. Хореографията е извънземна, уменията им са холи фак джизъс, просто ги остави да демонстрират всичкото.

Освен това не бях готов за младата мишел йео, мани че тя сега е нереално красива и не е честно, ама там на под 30 е :shock: да не говорим колко силно доказателство е колко в холивуд просто не знаят как да я ползват.

Но тука за под 90 минути изпитах повече кеф и просто забавление от кой да е екшън от скоро време. Сигурно the raid, първия кингсмен и лудио макс 4, така като се замисля ще да са ставащите наистина екшъни миналото десетилетие.

пп. нефелният английски дублаж, чувес.... гърми кефометъра с поне десет бонус точки

User avatar
tigermaster
Elder God
Posts: 6439
Joined: Wed Jun 14, 2006 11:39 am

Re: Ip Man и други филми с бойни изкуства

Post by tigermaster » Tue Jan 25, 2022 11:49 am

"Fist of Legend":
https://www.imdb.com/title/tt0110200/
Филм, към който се връщам периодично, откак го гледах преди двайсетина години. Един от любимите ми биткаджийски филми. Все още е як, въпреки очевидните технически гафове на моменти. Феноменален екшън, нелош сценарий, а и най-важния японец го играе японски майстор и битката с него е :shock: Въпреки че на него за някои от акробатиките му трябва каскадьор. Китайският национализъм е много по-приемлив, отколкото беше в оригинала с Брус Лий (също готин филм, бтв), а и тук омраза към японския народ няма - омразата е към империализма.
Фенският превод обаче е... Ъгх. Когато ми се отвори време, може да хвана аз да го преведа наново, понеже в момента изборите са два - или нещо, което е просто негледаемо зле, или нещо, което се чете и се разбира, обаче е пълно със субтитри с обяснения за разни исторически факти, които фенсъбърът май е вкарал само за да покаже колко много знае. През минута или две да четеш, че тук сценаристите са объркали тази дата или там има такова историческо несъответствие, или обяснения за филма с Брус Лий, или разяснения за англоезичния дублаж на филма, който гледаш в момента... Просто е досадно и разсейващо.
Света аз цял обходих
и изправен гордо пак стоя.
Срещнах милиони хора
и на всичките им взех ума.

Блог
The Painting
Случаят с изтрития спомен
РЕВЮ: „The Lord of the Rings: The Rings of Power”

User avatar
TheGrimReaper
Sorcerer
Posts: 408
Joined: Fri Apr 13, 2018 1:15 am

Re: Ip Man и други филми с бойни изкуства

Post by TheGrimReaper » Wed Jan 26, 2022 2:07 pm

@tigermaster: ако говориш за генерала във финалния бой, той не е японец, а е роден в Хонконг и 71ва емигрира в Канада. Billy Chow се казва човека и е играл като лош в доста филми с Джеки и Само през 80те. Като е кикбокс шампион два пъти през кариерата си, освен това е тренирал и муай тай, като даже е имал официални мачове в Тайланд. Иначе има бой между Джет Ли и Ясуаки Курата в същия филм, но той не е главния лош.

User avatar
tigermaster
Elder God
Posts: 6439
Joined: Wed Jun 14, 2006 11:39 am

Re: Ip Man и други филми с бойни изкуства

Post by tigermaster » Wed Jan 26, 2022 2:41 pm

За Ясуаки Курата говоря.
На Били Чоу, бтв, отвсякъде му личи, че специалността му не са японски бойни изкуства, особено като хване катаната, обаче не е проблем.
Света аз цял обходих
и изправен гордо пак стоя.
Срещнах милиони хора
и на всичките им взех ума.

Блог
The Painting
Случаят с изтрития спомен
РЕВЮ: „The Lord of the Rings: The Rings of Power”

User avatar
TheGrimReaper
Sorcerer
Posts: 408
Joined: Fri Apr 13, 2018 1:15 am

Re: Ip Man и други филми с бойни изкуства

Post by TheGrimReaper » Wed Jan 26, 2022 3:41 pm

Имам да изгледам още един филм от компилацията Shaw Scope volume 1 и тогава ще драсна тук впечатления, освен това правя проучване за един съвместен проект с колега от работата за подкасти и видео съдържание точно за филмите с бойни изкуства, та ще ви държа в течение как се развиват нещата.

User avatar
TheGrimReaper
Sorcerer
Posts: 408
Joined: Fri Apr 13, 2018 1:15 am

Re: Ip Man и други филми с бойни изкуства

Post by TheGrimReaper » Tue Feb 01, 2022 11:25 am

Raging Fire - последният филм на Бени Чан (Invisible target, New police story, Shaolin, Call of heroes, Who am I?) е в типичния за него стил, който се усеща в предишните му филми като режисьор. Тук имаме познатата игра на котка и мишка с един бавен фитил на действието, който просто избухва в последните 20 минути с огромна сила и трусовете от епицентъра не стихват до края му. Никълъс Че като лош не успява да достигне нивото на У Дзин (Invisible target, SPL, Wolf Warrior 2), но внася достатъчно живот в своя герой, като се справя блестящо с трансформацията си от добронамерен полицай в безскрупулен престъпник. Макар и по-малко наситен с екшън моменти, нагнетяването на взаимоотношенията между отделните участници е поднесено майсторски и не е прекалено разтеглено, за да стане отегчително за гледане. Дони Йен доставя една сериозност към своя екранен образ, който ми напомни за ролята му в SPL, по подобен начин изгради и тук героя си, който носеше черти и от полицейския инспектор на Джеки Чан в New Police story. Беше много добре написан и изигран, като освен силата му видях и неговата уязвимост като нормален човек, който иска справедливост и се бори за нея с всички средства. В бойните сцени забелязах как Дони Йен се отдръпва и оставя неговите хора от екипа му каскадьори да извършват по-тежките каскади и движения като негови дубльори, явно след 6-те месеца прекарани във възстановяване от травмите след заснемането на Flashpoint са си казали думата при избора на това негово решение. Напълно разбираемо е, все пак някои от движенията и мятанията на екран бяха доста сериозни и няма лошо да остави да бъде дублиран. Финалният двубой беше доста добре направен, като и двамата с Никълъс Че показаха, че неслучайно са избрани като противници, брутален бой, бърз, техничен, имаше ги любимите ММА похвати на Дони, но за жалост не успя да достигне alley fight от SPL по бързина и плавност. Но като цяло един чудесен филм на Дони Йен, който се нарежда сред по-доброто му изпълнения. Жалко, че повече няма да видим стила на Бени Чан във филмова форма, човекът можеше да режисира добър екшън и да разкаже интересна история без да разваля темпото на филма или да даде превес на една от двете му съставни части.

User avatar
tigermaster
Elder God
Posts: 6439
Joined: Wed Jun 14, 2006 11:39 am

Re: Ip Man и други филми с бойни изкуства

Post by tigermaster » Sun Mar 13, 2022 11:34 pm

Опитах се да гледам "Twin Dragons":
https://www.imdb.com/title/tt0105399/
Понякога и на Джеки Чан не му се получава :(
Джеки Чан в две роли, плюс хореография на бойните сцени, направена от Юен Уо Пин, плюс камеота на един куп величия от хонконгското кино... Трябваше да е много мой филм. За жалост е просто скучен. Джеки Чан играе двама близнаци, разделени скоро след раждането им при един изключително тъп инцидент. Единият израства в Америка като класически пианист и диригент, другият е автомонтьор и бияч в Хонконг. Музикантът гастролира из цял свят, но когато отива за концерт в Хонконг, всичко започва да се обърква, първо - защото, както и се очаква, се намират куп възможности за объркани самоличности и други такива и, второ, защото всеки от двамата братя започва да преживява случващото се с другия. Не е толкова забавно, колкото звучи. В първия час има само три екшън сцени, които, макар и нелоши сами по себе си, са много далеч от най-доброто, което Джеки Чан и Юен са ни предлагали. Останалото е кофти режисура, идиотска актьорска игра и насилен хумор. Реално, личи си, че е правен от хора с някакви умения в правенето на кино само в общите сцени на двамата главни герои - макар че на моменти зеленият екран е доста очевиден, там поне камерите са разположени добре и двамата изглеждат, все едно са наистина отделни хора на едно място. Там се усеща и че Джеки Чан е добър актьор... Обаче не е пианист, а в първата половина на филма на пианото е отделено повече време, отколкото на бойните сцени. Трябваше да вземат Дони Йен - той поне е доста добър пианист:

Джеки Чан е певец - защо не използваха тия му умения, вместо да го карат безразборно да блъска по клавишите, докато се прави, че свири Шопен? То само това да го видиш, и става ясно какво ще е по-натам...
Не съм доволен.
Света аз цял обходих
и изправен гордо пак стоя.
Срещнах милиони хора
и на всичките им взех ума.

Блог
The Painting
Случаят с изтрития спомен
РЕВЮ: „The Lord of the Rings: The Rings of Power”

User avatar
TheGrimReaper
Sorcerer
Posts: 408
Joined: Fri Apr 13, 2018 1:15 am

Re: Ip Man и други филми с бойни изкуства

Post by TheGrimReaper » Wed Mar 16, 2022 6:05 pm

@tigermaster: Twin Dragons e доста мешана скара, нищо, че режисьорите на филма са Tsui Hark & Ringo Lam. Самият филм е нещо като charity project ( оттам и количеството cameos вътре), който е направен с цел учредяване на Hong Kong Director's Guild, която не успява да бъде създадена с този филм. Не е от най-доброто на дядо Джеки, но е приличен на фона на лайната, които сътвори в близките 10 години.

User avatar
tigermaster
Elder God
Posts: 6439
Joined: Wed Jun 14, 2006 11:39 am

Re: Ip Man и други филми с бойни изкуства

Post by tigermaster » Sun May 01, 2022 8:38 pm

Припомних си "The Prodigal Son":
https://www.imdb.com/title/tt0085211/
За последно го бях гледал в гимназията. Само Хун, Лам Чин Ин и Юен Бяо. Без Джеки Чан, но той не е и необходим. Филмът е спечелил награда за най-добра хореография на бойните сцени, като конкуренция са му "Манастирът Шаолин" и "Miracle Fighters", които са могъщество. Ами заслужава си я.
Доколкото можах да преценя през кошмарните субтитри на английски, филмът всъщност разполага с доста добър сценарий. Историята е безумна, но интересно завързана. Типично за Само Хун обаче, навръх цялостно комедийния тон има един кратък изблик на ужасяваща жестокост, който обаче по някаква причина си стои на мястото във филма.
Нещо, което или не съм забелязал при предишното гледане, или съм забравил - образът на Лам Чин Ин (когото сме гледали във филми като "Mister Vampire") е толкова силно куир-кодиран... Не го очаквах. Това, разбира се, не му пречи да е разкошен боец и бойните сцени с него са :shock:
Бойните сцени в цялост са :shock: :shock: :shock:
И още такива емотиконки. Безумни и опасни каскади. Юен Бяо подозирам, че е най-добрият каскадьор в цялата история на хонконгските екшъни. Тук прави с лекота неща, които не би трябвало да са по силите на човешко същество. Така, между другото, без даже да се акцентира толкова върху тях. А финалният бой е толкова брутален, че на човек в един момент му става жал за противника, че го потрошиха така. Само Хун като режисьор винаги си е падал по бруталното насилие, та това не е учудващо, де.
Света аз цял обходих
и изправен гордо пак стоя.
Срещнах милиони хора
и на всичките им взех ума.

Блог
The Painting
Случаят с изтрития спомен
РЕВЮ: „The Lord of the Rings: The Rings of Power”

User avatar
TheGrimReaper
Sorcerer
Posts: 408
Joined: Fri Apr 13, 2018 1:15 am

Re: Ip Man и други филми с бойни изкуства

Post by TheGrimReaper » Mon May 02, 2022 1:27 pm

@tigermaster: Lam Ching Ying е както каза куир-кодиран, поради факта, че е част от театрална трупа, където всички роли са се изпълнявали от мъже. Подобно на школата през която са минали Джеки, Само и Юен, там освен бойни изкуства са изучавали пеене и танци и нещо като актьорско майсторство. По традиция в театралните трупи по онова време само мъже са били допускани до сцената, известно време по-късно жените започват да се появяват в театралните постановки. Този филм и Warriors Two са два от еталоните в жанра, особено що се отнася до представянето на стила Wing Chun, като героя на Юен Бю Leung Jaang е един от видните представители на този стил и реална личност през която могат да се проследят предаването на стила през поколенията, чак до основателката й.

User avatar
TheGrimReaper
Sorcerer
Posts: 408
Joined: Fri Apr 13, 2018 1:15 am

Re: Ip Man и други филми с бойни изкуства

Post by TheGrimReaper » Fri May 20, 2022 12:23 pm

Много неща ми минаха през очите, но ще карам подред, за да не пропусна някой представител на жанра. Като видях колко още яки заглавия излизат до края на годината ми се присра леко, но ще стисна бузки и ще преглътна финансовия удар по сметката си и ще ги прибера в колекцията.

Но да не се отплесвам излишно в словесни трактовки на бъдещите ми филмови придобивки, а да пристъпя към изгледаните представители от началото на годината. Започвам с едно издание на Arrow Films, което е събрало в себе си 12 заглавия от каталога на Shaw Brothers в комплект, където са вложени много усилия и труд, за да достигне в пълния си блясък до феновете. Събрани в 8 диска (+2 OST CD и книжка с най-разнообразна информация за филмите) тези 12 продукции на студиото Shaw Brothers започват с King Boxer (aka Five Fingers of Death) излязъл през 1972 и завършва с Dirty Ho от 1979. Всички (без един) образуват една прогресираща линия на бойните сцени, като всеки следващ беше по-добър от предния по качество, което не знам как се е получило, но аз бях изключително доволен от видяното.

Започнах с едниствения представител, който не беше martial arts, а трактовка на Кинг Конг по азиатски със заглавието The Mighty Peking Man - типичните елементи за такъв тип "зрелище", като миниатюри разбити от човек в костюм на горила, девойка отгледана в джунглата (нещо като Lady Tarzan), пътуване до цивилизацията и последвалото ѝ разрушение са налице, кинематографичните похвати от онова време не са били кой знае какви, но при миниатюрите са се постарали да ги направят що-годе прилични, че да бъдат ритани и блъскани с кеф от човека в костюма. Единственото забавно от целия филм за мен бяха гърдите на девойката, чийто зърна ту се скруваха, ту се появяваха, благодарение на нескопосания ѝ тоалет с който се разхождаше цял филм. След като отхвърлих тази вариация на Кинг Конг се насочих към останалите части от тази колекция и не бях разочарован.

King Boxer забива в познатата посока на отмъщението срещу лошите японци и манджурците, като бойните сцени не бяха от най-високо качество, понеже на места главния герой малко му бягаше темпото и скоростта, която трябваше да притежава. Като цяло добър старт на цялата колекция, но надминат от всеки следващ филм по всеки параграф, но все пак актьорът Lo Lieh не е от калибъра на Gordon Liu, Lau Kar Leung & Lau Kar Wing, макар че, добре се синхронизира със своя персонаж в търсене на вражески тикви, които да разцепи.

След това започнах да гледам The boxer from Shantung и докато се развиваше сюжета все повече се убеждавах, че това вече някъде съм го виждал като история и се оказа, че сравнително добрия филм Once upon a time in Shanghai, където Phillip Ng & Andy On се сборичкаха с лошите японци (за кой ли път) е римейк на този филм. Тук Chen Kuan-tai & David Chiang влизат в ролите на Ma Yongzhen & Tan Si и за мен предадоха доста по-достоверни емоции от по-младите им колеги в по-новия прочит на тази история. Бойните сцени бяха на ниво и с подчертан афинитет към лееща се кръв отвсякъде, като режисьора Chan Cheh (чийто ученик е бил и Джон У) в почти всичките си филми полага основите на трагичния герой, който накрая не оцелява или т.нар. поджанр heroic bloodshed, който достига своята кулминация именно чрез Джон У и неговите филми като The Killer, A better tomorrow & Hard Boiled, макар че започва като млад режисьор именно с филми от martial arts жанра като Hand of Death & Last Hurrah for chivalry.

Следват два филма с обща арка, която използва едно от многото разрушавания на Манастира Шаолин през годините на неговото съществуване - Five Shaolin Masters & Shaolin Temple. И в двата имаме едни и същи актьори изиграващи едни и същи персонажи, популярни майстори от онова време, които се опълчват на злите управници от династия Qing, които като заклети даоисти искат да изкоренят всички основи на будисткото учение и почват гонения из цялата империя на будистки монаси и техните привърженици, като голяма част от тях са тръгнали от Манастира Шаолин. Имаше различия в бойните сцени между двата филма, като онези във втория бяха по-слаби, но компенсираха с по-обогатен сюжет на самия филм, докато при първия имаме блестяща хореография дело на Lau Kar Leung, но по-опростена история за фон, който обаче следва общите положения на събитията. Дори може да се каже, че има последователност между двата, но с леки отклонения.

Следващото дуо е дело на Lau Kar Leung както като режисьор и като martial arts choreographer, набрал достатъчно опит в жанра, докато работи под крилете на Cnahg Cheh, той решава да излезе като самостоятелен творец и тези два филма са силни представители в неговата кариера - Challenge of the masters & Executioners from Shaolin. Първият дава ранните години на известния майстор Wong Fei Hung, преди да достигне иконичния си статут сред общността на владеещите бойни изкуства и в този период той се обучава на Hung Gar (Hung Fist техника, която е позната на Lau Kar Leung, бидейки част от последователите на самия Wong Fei Hung, посредством своя баща Lau Cham, който е бил обучаван от един от учениците на големия майстор - Lam Sai Wing (Butcher Wing, който бива изигран от Само Хун в една от класиките в жанра The Magnificent Butcher). Екзекуторите от Шаолин пък разказват съвсем различна история за Пай Мей (Бай Мей - зависи от региона, където се произнася името), когото видяхме в Kill Bill (изигран от Gordon Liu), непобедимия монах, който е безмилостен към враговете си и само тайна техника може да го победи (по-късно самия Lo Lieh, който играе тук Пай Мей, прави свой римейк под заглавието Clan of the White Lotus), имаше малко джендърски елементи тук, особено когато сина на главните ни герои трябваше да получи есенцията на двамата си родители като в единия случай трябваше да носи традиционни дрехи за момиче, докато тренираше стила на майка си, но това беше необходимо, за да получи neutral stance в боя си с Пай Мей и да може да намери по-лесно неговото уязвимо място, за да нанесе финалния удар.

След тези антични времена се пренесох в Сан Франциско през 70-те години с The Chinatown Kid, където героя на Alexander Fu Sheng се биеше с лоши хора, завзели бизнесите в Китайския квартал на града и тормозещи обикновените хора с рекет и побой. Нещо като България след 89-та, когато мутренските години започнаха своето развитие. Тук имаше и един страничен нюанс за живота на имигрантите в чужбина и как са свързвали двата края, за да оцелеят в това ново и чуждо за тях място, въпреки присъствието на сънародници там. Интересен прочит, който беше доста по-емоционален, отколкото очаквах, имаше повече сюжетни линии в такъв филм, но бяха поднесени приятно, а бойните сцени допълваха това пътуване на главния герой към заветните му цели.

Завърнах се пак в античния свят на доблестни герои с различни умения с участието на The Venom Mob - The Five Venoms & Crippled Avengers. И в двата участват едни и същи актьори, като тук ударението беше поставено върху отделните смъртоносни стилове, които всеки от тях владее и как те допринасят за развитието на историята, първия имаше даже малко мистерия и конспиративни елементи, докато втория прави това, което заглавието казва - събира хора осакатени по различен начин, но придобили боен стил, който се възползва от силните им страни (и крайници), нещо като martial arts film за параолимпийци, където волята е най-големия им съюзник, докато тренират останалите им крайници и сетива за финалния бой с лошите. Бойните сцени бяха феноменално направени и цялата креативност вложена вътре беше на ниво, което ме впечатли много.

Компилацията завърши с два филма, които имаха повече комедийни елементи от останалите и двата с участието на Gordon Liu - Heroes of the East & Dirty Ho - първият беше направен като един огромен турнир между японски и китайски бойни стилове и съчетанието им беше изумително представено на екран, следвайки женитбата между японска девойка и китайски младеж, който обаче не успява да постигне баланс с новата си съпруга и тя разочарована се обръща към своя учител по бойни изкуства (който има и романтични желания към нея) за помощ, който пъ от своя страна докарва своите аверчета, за да тестват жениха какви са му бойните умения и дали е достоен за японката по техните стандарти. Dirty Ho откровено е комедията сред тези филми, като бойните сцени бяха доста шантави, съчетаващи привидно странни предмети като оръжия за отбрана и нападение и по някакъв странен начин всички ми харесаха при изпълнението от главните замесени лица.

Признавам си, че не бях обръщал внимание на продукциите на Shaw Brothers преди, намирах ги за бутафорни с техните смешни декори и прекалено сериозни сюжети, грешал съм дълбоко и сега чакам Shaw Scope Volume Two да излезе и да си го взема за колекцията. Това са филми-класики, изпълнени със задължителните елементи от онова време, със смели герои, със саможертва в името на нещо по-добро, с брилятни стилове и техники, пресъздадени на екрана от наистина талантливи хора с бойни умения, а не просто зализани смехорани с нулева харизма и химия помежду си. Наред с брутални сцени, имаше такива, които показваха по-меката черта от характерите на героите, те не са онези стоически фигури, които не знаят нищо друго освен силата на отмъщението, която да ги води напред. Там се преплитат вяра в доброто, доблест, чест, патриотизъм и съхранение на чисто човешки ценности и желания.

Прекрасен комплект за фенове на жанра, който препоръчвам с две ръце :lub:

User avatar
tigermaster
Elder God
Posts: 6439
Joined: Wed Jun 14, 2006 11:39 am

Re: Ip Man и други филми с бойни изкуства

Post by tigermaster » Sat Jul 02, 2022 11:33 pm

Понеже @Roland се чудеше защо тази тема е една от по-активните във форума, ще го кажа тук - ревюто му на "Everything Everywhere All at Once" всъщност е доста точно.
На филма обаче мястото му е в тази тема, защото е реверанс към екшън кариерата на Мишел Йео, какъвто не очаквах да видя, въпреки бойните сцени в трейлърите. Извън това - история, която успява да е и грандиозна, и лична, и ненормална, и откачена. Наистина за "Доктор Стрейндж 2" не беше добър късмет да излезе толкова скоро след това нещо. Просто "Everything..." с много по-малко пари и с визуални ефекти, правени само от девет човека, които са се учили от безплатни туториъли в Ютуб (буквално това), е много по-впечатляващ в горе-долу всяко отношение.
И все пак - това, че е правен от създателите на клипа към "Turn Down for What", си личеше яко на места. Не знам дали ако бяха понамалили идиотщината, нямаше да ми хареса повече - но пък нямаше да е същият филм тогава, та... Надали щеше да е същият и ако пичовете от Martial Club, които участват в доста от бойните сцени и са направили част от хореографията, не бяха решили да си демонстрират уменията пред Дони Йен след прожекция на "Ип Ман 3":

Просто защото след това изпълнение започнаха да участват и във филми, а не само във видеата в Ютуб, които сами правят.
Както и да е, пиша разпиляно. Не мога да си събера мислите.
Мишел Йео, бтв, е за всичките награди, че и отгоре. Къ Хуей Куан (мисля, че това е най-точната транскрибция на името му) - също. Стефани Су - и тя.
Обаче да, Мишел Йео трябваше най-после да получи възможност да се разгърне както трябва в западен филм.
Та така.
Бих гледал пак.
Света аз цял обходих
и изправен гордо пак стоя.
Срещнах милиони хора
и на всичките им взех ума.

Блог
The Painting
Случаят с изтрития спомен
РЕВЮ: „The Lord of the Rings: The Rings of Power”

User avatar
TheGrimReaper
Sorcerer
Posts: 408
Joined: Fri Apr 13, 2018 1:15 am

Re: Ip Man и други филми с бойни изкуства

Post by TheGrimReaper » Wed Jul 06, 2022 4:20 pm

Мишел Йо достави с много в Everything... но за мен лично други филми от кариерата й го засенчват, чисто на бойно ниво, че дори и емоционално. В първата зона се класират Royal Warriors, Yes, madam!, Police story 3, Magnificent warriors, Wing Chun, а във втората зона бих отличил филма, който е много прехвален за мен, но там тя показа завиден драматичен диапазон - Тигър и Дракон. Иначе за Everything... много неща се изговориха и ревюто е доста точно, на мен лично края ми дойде малко плосък и загуби инерцията на всичко случващо се преди това, но до последните 15 минути, всичко останало беше чудесно. Браво на пичовете от Martial Club, за прекрасната бойна хореография, throwback към Хонконгските филми с бойни изкуства през 80те, Brian Le (Paper tigers) & Andy Le (Shang Chi and the 10 rings), са изключително талантливи и виждам в тях хора, които могат да запълнят дупката останала след смъртта на Брадли Джеймс Алън в жанра.

User avatar
TheGrimReaper
Sorcerer
Posts: 408
Joined: Fri Apr 13, 2018 1:15 am

Re: Ip Man и други филми с бойни изкуства

Post by TheGrimReaper » Tue Jul 26, 2022 12:06 am

Напоследък бях забравил любимия си жанр, но през почивните дни наваксах с натрупаните филми за гледане и ето равносметката:

Legendary weapons of China - още една продукция на Lau Kar Leung, където се вижда неговия нюх за автентичност към бойните изкуства и внимание към детайлите при специфичните оръжия използвани от майсторите в различните епохи в Китай. Филмът предоставя поглед над двама майстори, които са във вражда от доста години и докато единия е поел по праведния Път на подпомагане на хората, другия събира гняв и ярост и решава да изтреби де що има противници, само за да се докаже сред останалите. След серия от трагични събития, нещата ескалират и добрият майстор се изправя срещу лошия в един двубой, където използват част от легендарните оръжия. Отново имаме качествени бойни сцени, дело на самия Лау Га Люн, като се виждат уменията му да борави както с различни оръжия, така и с различни стилове и бойни техники, когато се наложи. Историята е праволинейна, но отново прокарва познатите тропи от старите филми с бойни изкуства за чест и доблестни герои.

Monkey Kung Fu - излязъл по едно и също време с два други филм за маймунско кунг-фу (Monkey Kung Fu & Mad monkey kung fu), разказва за двама затворници, които по неволя се събират, за да намерят таен свитък с техниката на маймуната, с която да победят злите сили. Типичния сюжет за отмъщение, който отново е издигнат на ново ниво именно заради бойните сцени в него, направени с усет към всички особености на маймунската техника, както и методите за побеждаване на противниците им изправящи се срещу тях. Много различни по начин на изпълнение сцени, където се дават основите на техниката и после тренировъчните сцени още повече допринесоха за динамиката на филма и взаимоотношенията между главните герои.

Shaolin Mantis - тук вече се поставя ударение върху стила на Богомолката, която е слабо развита и позната сред филмите за бойни изкуства, но в исторически план всички животински бойни стилове са дошли от наблюденията на различните животни (в този случай насекоми) и копирането на техните обичайни движения и трансформирането им в ударни комбинации. Имаме малко драма в тази история, където нашия герой се жени за момиче от стар и знатен род, но в чийто корени има поквара и безскрупулност. След огромна трагедия в семейството, главния ни човек е изгонен и изпратен в изгнание, където научава техниката на богомолката и се връща за отмъщение, като разбира за истинските виновници стоящи зад неговата лична загуба. Има ги традиционните тренировъчни сцени, видяни в толкова много филми преди него, но те са част от формулата, която остава запазена марка за тези филми от самото им появяване на екран в азиатските страни по онова време.

Hero - Такеши Канеширо (Wuxia, Red Cliffs) и Юен Бю се събират в един филм, римейк на The boxer from Shantung, където Такеши е в главната роля като Ma Youngzhen, бедняк от провинция Шандун, който идва в Шанхай да търси пари и слава. Забърква се с местен ганстерски бос (Юен Бю) и малко по малко между тях се завързва приятелство, което завършва трагично, поради намесата на негов конкурент, който желае да подчини цял Шанхай на неговата воля. Бойните сцени дело на Кори Юен са леко слабовати и с прекомерна употреба на жици в доста от случаите, което ми говори за нехайност и мързел в съчетаването на нещата на бойния фронт, а може и бюджета да не е стигнал за това, което всъщност е трябвало да бъде филма - все пак през 90-те Shaw Brothers не са вече хегемон на кино сцената и се отдръпват от индустрията, като се съсредоточават върху сериали и телевизионни продукции. Такеши и Юен правят запомнящи се роли тук и те са една от причните филма да е над средното ниво, като темата за приятелство между двама различни души е ядрото на историята и оттам тръгват разклоненията на съдбите и на двамата, довели до крайния завършек на всичко.

Martial Club - Гордън Лиу играе отново младия Wong Fei Hung, където още преди да добие легендарния си статус той трябва да защитава честта на семейството си, да доказва своите бойни умения и да стане обединител на много хора, които искат да се борят с неправдите във Фошан, където наред с танците с лъвове има и зли хора, които обръщат съревнование между школи по бойни изкуства в кръвопролития с доста жертви за двете страни. Бойните сцени са абсолютно удоволствие да се гледат и финалния бой е изумителна смесица от различни стилове и техники на различни терени, където двама майстори тестват своите умения, за да определят по-достойния от тях, който може да ръководи своя собствена школа в града. Явно едно време така са се решавали нещата, с чест и разбирателство, но тук имаме и едно допълнително израстване на Wong Fei Hung, който започва своя легендарен Път до статута, който има сега сред средите на бойните изкуства в Китай.

User avatar
TheGrimReaper
Sorcerer
Posts: 408
Joined: Fri Apr 13, 2018 1:15 am

Re: Ip Man и други филми с бойни изкуства

Post by TheGrimReaper » Fri Aug 19, 2022 2:04 pm

Running out of time 1&2 - два филма дело на Джони То, но доста различни един от друг, първия с участието на Анди Лау и Лау Чин Уан разказва позната история от поджанра cops and robbers, но с малък twist, който много добре допълва главната нишка на историята и дава едно от най-добрите изпълнения на Andy Lau (за което и печели най-добра главна роля на годините филмови награди в Хонконг), заедно с това в Shaolin & A simple life. Тук взаимодействието му с полицейския инспектор Хо (в ролята Lau Ching Wan) е ядрото на филма, непрестанната игра на котка и мишка до самия ѝ край, дори и пестеливите екшън моменти са много добре премерени и дават допълнителен заряд на всяка сцена във филма, където заедно със стегнатата режисура и чудесните диалози правят този филм много добър пример за отлично Хонконгско кино. Не мога да кажа същото за продължението обаче, там имаше някаква хомоеротична закачка между двамата главни герои, която не знам защо беше изкарана на преден план толкова бездарно, присъстваше и в предния, но там беше много по-добре изразена и отличаваща се със завършеност и деликатност. Мотивацията на главния герой беше абсолютно никаква, дойде от нищото и си отиде в нищото като изкопира завършека от първата част 1:1, което беше откровено тъпо. Сценарият беше не малко идентичен с предната част, но тук като че ли и самия Хонконг се превърна в герой от филма, докато полицейския инспектор препускаше през различните локации в бившата колония, решен да залови престъпника на всяка цена. Имаше една комедия по едно време, опити за излишно театралничене от страна на уж лошия (изигран от Екин Чен), която не се вписваше изобщо на екран, да не говоря за тъпотията с хвърлянето на ези и тура с друг второстепенен герой, която не задвижи сюжета изобщо, а направо го спря в калта и там си остана за известно време. Определено по-слаб от първия на много нива, имаше една сцена, която ме накара да се усмихна леко и това беше преследването с колелета, а за фон звучеше една доста приятна песен като мелодия и текст, някакъв мимолетен проблясък, който обаче не спаси филма. Накратко - препоръчвам първия с две ръце, втория може да се пропусне.

Tiger Cage trilogy - името на Юен У Пин е достатъчно известно, че да накара феновете на жанра да обърнат поглед към това, което прави, а в комбинация с тогавашното му протеже (говорим за края на 80-те, началото на 90-те) Дони Йен нещата придобиват съвсем други измерения. И трите части се състоят от самостоятелни филми, които влизат под тогава популярния поджанр cops and robbers, който набира скорост от средата на 80-те и доста режисьори се юрват да правят такива филми (кои по-успешно, кои не чак толкова) в тази зона. И в трите се припокриват темите за добри срещу лоши, наркотици, престъпни кръгове и прочие елементи, които съчетани с бойни сцени правят изпълнението още по-добро. Дони Йен играе различни роли в първите два, но докато първия залага на по-сериозни тонове и по-малко тупалки, втория слага и малко комедийни нотки и повече бойни сцени, но като цяло сюжетите и на двата не са кардинално различни един от друг. Третият беше нов за мен и по предварителни оценки доста хора го намират за доста зле, но на мен ми допадна, не е на нивото на първите два, разбира се, но историята не беше чак толкова трагична, колкото я изкарват, а и главния герой показа завидно качество в бойните сцени, които не бяха никак лоши. Но по време на излизането на третата част, този поджанр започва да позаглъхва малко по малко, за да даде път на wire fu (New Wave киното в Хонконг), където един от най-отличителните представители е трилогията Once upon a time in China с Джет Ли. И това заглъхване си личи и в третата част, но и трите филма в тази поредица са класно екшън кино по Хонконгски.

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 20 guests