Музиката в Batman анимациите на продуцента Bruce Timm

Ми то името като че подсказва... търнокопи, хидродинамика и всякакви ортопедични приспособления...
Post Reply
User avatar
alshu
Elder God
Posts: 5252
Joined: Tue Dec 21, 2010 12:21 pm

Музиката в Batman анимациите на продуцента Bruce Timm

Post by alshu » Mon Jun 27, 2011 1:59 pm

Batman TAS и останалите DCAU анимации се водят за едни от най-добрите cartoon дестилации на комиксови канони за всички времена. Не съм достатъчно квалифициран (чел съм твърде малко комикси), за да мога да подкрепя или оспоря това мнение, но едно мога да кажа: сериалите от поредицата ме запознаха и ме накараха да обичам света на DC по-добре от всички live филми взети заедно.

Един от най-интересните аспекти в тези заглавия е епичната (буквално) музика и креативността на композиторите подбрани от продуцента Bruce Timm. Няколко имена от този списък: Shirley Walker, Kristopher Carter, Michael McCuistion, Lolita Ritmanis...

Искам за отбележа, че Danny Elfman, няма почти нищо общо. Първоначално е отказал използването на мотивът му от игралния филм на Tim Burton...чак в последствие появява желание и музиката му е добавена в интрото на Batman TAS при преопаковането на сериала. Музиката на интрото при оригиналното излъчване е на Shirley Walker.

Не твърдя, че съм гледал всички Batman анимации. Не твърдя че съм изгледал и всичко на тема Batman от DCAU...опитът ми е в посока Justice League, Justice League Unlimited и direct to video анимациите, които напоследък прави Bruce Timm.

По-близкото ми запознаване с OST-тата се случи заради Batman Beyond. Това е относително по-кратко и по-нискобюджетно сериалче в поредицата. Изгледах сезоните и филма за нула време и останах с впечатлението за оригинални идеи, но липса на средства и време за разработваните им. (А да...и филмът беше някакъв гигантски homage към Akira) Най-якото нещо в него беше музиката.
Реших да си я намеря и попаднах на един странен, непълен, разнороден и касапски накълцан batch от OST-та на Batman анимации. Музика от сериалите (Batman TAS, Beyond и пр.), музика от филмите (Mask Of The Phantasm, Subzero и т.н.), единични теми (Superman TAS) и пр.

Реакцията ми - страхотно!

Музиката от по-старите неща напомня хем за класически приключенски филми, хем за detective-noire, хем за 50-рски sci-fi horror (това и очакваме от Batman).
Музиката от по-футиристичните Batman Beyond и Return Of The Jocker е жестока сплав между рок, техно и екшън атмосферата позната ни от предните заглавия (естествено комбинация от нови и ремикснати познати стари теми). Интересното е, че е дело на същите хора.
Какъв професионалист трябва да си, че да познаваш и владееш старите музикални холивудски хватки и в същото време да може да ги представиш в абсолютно съвременен вариант?
Отговорът трябва да е - страшно добър.

Не бях гледал Mask Of The Phantasm и Subzero. Музиката им ме вдъхнови, да ги издиря очаквайки едва ли не най-великите приключенски филми за всички времена...за съжаление самите анимации ме разочароваха. :(
Това обаче не омаловажава емоцията, която изпитвам при слушането на OST-тата им.

Силно препоръчвам OST-тата на Batman TAS, Batman Beyond (и най-вече на филма Return Of The Jocker) и Batman & Mr. Freeze: SubZero (но не и самото филмчи :lol:), като пример как трябва да звучи според мен ултимативната приключенска холивудска музика.

Други фенове на тази музика тук?

User avatar
Muad_Dib
Shadowdancer
Posts: 10972
Joined: Mon Oct 04, 2004 3:12 pm

Post by Muad_Dib » Sat Jul 30, 2011 4:04 am

Като никога реших да отворя този подфорум и доста приятно се изненадах на тази тема:). Ще пиша от гледната точка на човек, изчел и притежаващ едно доста стабилно количество комикси - и при все, че сигурно за всеки един комикс на DC (без да броим Вертиго обаче) съм прочел може би 10 комикса на Марвел, Прилепът си остава завинаги любимият ми комиксов герой. И това си беше така и преди Нолън да сътвори неговия Ренесанс на големия екран именно благодарение на изброените по-горе Batman TAS, Batman Gotham Knights (известно още като The New Batman Advеntures), Batman Beyond, всичките пълнометражни филмчета като Mask of Phantasm, Sub-Zero и Mystery of the Batwoman. И до ден-днешен смятам, че това е най-добрата серийна анимация, която съм изгледал в невръстна (и не толкова) възраст, въпреки че бях запален по почти всичко възможно. Толкова качествена режисура, толкова изчистен и въпреки това абсолютно "правилен" рисунък, хендс даун най-доброто озвучаване на анимация евър...Последното лично за мен е една от причините Batman: Arkham Asylum да е толкова велика игра - Кевин Конрой, Марк Хамил и компания от анимацията са дали гласовете си и на героите по конзолите и компютрите ни.

И понеже все пак темата е за музика а аз носталгично се отплеснах - една моя любима тема от епизода, който буквално ме беше изплашил като бях малък:

http://www.youtube.com/watch?v=oVk4QGP46p8

User avatar
alshu
Elder God
Posts: 5252
Joined: Tue Dec 21, 2010 12:21 pm

Post by alshu » Thu Sep 08, 2011 9:22 am

В момента си припомням Teen Titans и композиторите пак са Kristopher Carter, Michael McCuistion и Lolita Ritmanis, а продуцент на продукцията - Bruce Timm. Ще взема та потърся и това OST.
Кевин Конрой, Марк Хамил и компания от анимацията са дали гласовете си и на героите по конзолите и компютрите ни
Марк Хамил е невероятно готин Joker, но в най-новите direct-to-video анимации ролята се изпълнява от Джон ДиМаджио (Бендер от Futurama, д-р Дракен от Kim Possible) и смея да твърдя, че пичът се справя точно толкова добре, въпреки че неговата версия е по-различна.
И двамата са страхотни Joker-и.
The coffee had been steadily growing more and more execrable for the space of three weeks, till at last it had ceased to be coffee altogether and had assumed the nature of mere discolored water — so this person said. He said it was so weak that it was transparent an inch in depth around the edge of the cup. As he approached the table one morning he saw the transparent edge — by means of his extraordinary vision long before he got to his seat. He went back and complained in a high-handed way to Capt. Duncan. He said the coffee was disgraceful. The Captain showed his. It seemed tolerably good. The incipient mutineer was more outraged than ever, then, at what he denounced as the partiality shown the captain’s table over the other tables in the ship. He flourished back and got his cup and set it down triumphantly, and said:

“Just try that mixture once, Captain Duncan.”

He smelt it — tasted it — smiled benignantly — then said:

“It is inferior — for coffee — but it is pretty fair tea.”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 58 guests