The Self Improvement Topic

За коментари и излияния от всякакъв род, число, спрежение и залог

Moderator: Moridin

User avatar
RRSunknown
Elder God
Posts: 9442
Joined: Thu Nov 01, 2007 9:54 am

Re: The Self Improvement Topic

Post by RRSunknown » Sun Nov 08, 2015 8:12 pm

Дядо ми беше с пилешки кълки на пръв поглед но огъваше водопроводни железни тръби и вдигаше 200 килограмови железа.
Силата на мускула се определя не от обема му, а от броя клетки при напречно сечение на влакното - във фитнеса предвид спецификата на упражненията ще развиеш предимно обем. Мога да ти дам и пример - имам колега който редовно ходи на фитнес, бицепсите му са огромни. На обекта обаче, на жегата при повече от половин час работа коефицента му на полезно действие рязко намяля и с прости думи казано - увяхва като охлюв посипан със сол. Моя бицепс е поне три пъти по -малък от на същия колега но с лекота вдигам по-големи тежести от него в продължение на часове без да се уморявам - защото мускулите ми са развили голяма издръжливост от постоянно, не шоково във фитнеса натоварване. Колегата пък който е най-як всепризнато никога не е стъпвал във фитнес нито изглежда като нацепена батка. Начин на живот.
Like this
Има фитнес батки, дето дигат ебати тежестите в залата, ама ако ги пуснеш да бачкат в някой склад направо ще им се вземе акъла.
Аз лично преди 3 години бях 90 килограма супер марио типаж и се уморявах лесно. Не съм си променял храненето и не съм посещавал фитнес нито съм се занимавал с управнения вкъщи - дори по-зле почнах да пуша цигари - в момента съм 60 килограма, бягам 5 километра без да се задъхам, вдигам 200 килограма и съм способен да кача 12-етаж на блок с по 20 килограма във всяка ръка. След което ще сляза на скок до долу и ще се кача пак още 2-3 пъти. Как го правя - система, не става за 2-3 месеца. Постоянно се движа - дори пред компютъра не стоя отпуснат като толуп - въртя се, разкършвам се - отвреме на време ставам да се раздвижа. Никога не вървя бавно и провлачено дори и вкъщи - ставам рязко със полускок от стол и легло, дори до кенефа прибягвам. Използвам колкото се може повече физическа дейност - ръчно миене на чинии и готвене, носене на торби, ходене пеш до далечен магазин, не ходя - по скоро се придвижвам с леко бягане. Катерене на стълби дори ако има асансьор. Чистене с повече движения - всеки ден - вдигане на мебели , с парцал ръчно - без помощни средства и екстри.
Когато съм работа държа аз да слизам до колата ако трябва да се вземе нещо - и използвам стълбите с бягане -2-3-4 пъти. Само аз нося стълбата - постоянно ми е на рамото, въпреки че мога да местя колата.
Изнемогването ти след час ремонт, кърска работа и местения са точно защото мускулите използвани за тези цели ти никога не са имали и нямало как да имат тонус за такава дейност. Дори и да ходиш на фитнес пак няма да имаш такъв тонус.
Един трик който използвах в казармата беше че постоянно ходех с две тухли вързани на кръста - изобщо идеята е като упражняваш мускул да го правиш постоянно , не по два-три пъти в седмицата за по ;оловин час шоково с голяма тежест.


Друго - въздух - за да ти работи тялото като свят ти трябва качествено дишане - особено ако си затворен някъде задължително трябва да си отваряш прозореца редовно и да дишаш дълбоко. Така гориш и енергия по ефективно.

Друго - топлината - на по-студено тялото ти започва да гори излишно тегло зверски бързо - освен това мускулите ти започват да вибрират без да го усещаш за да отделят топлина. Всъщност най-доброто нещо което може да направиш за сваляне на тегло е тренировка на студ през зимата но това важи само за вече трениран човек иначе може да се утрепеш защото кръвоносните съдове са свити а натоварването на сърцето рязко се увеличава. Аз в момента не отоплявам с нищо напълно умишлено и дори стоя на постоянно отворен прозорец - и ми е перфектно.

За храната - в момента в който спреш всякакви форми на вафли и газирани напитки ще усетиш разликата. Пърженото и тестеното е леджит само ако извършваш физическа работа като мен. Попурянен мит е, че понеже мозъка хаби най-много енергия то като се занимаваш с умствена дейност изхабяваш калории- на практита обаче мозъка хаби една и съща енергия независимо дали стоиш на спирката и чакаш рейса или решаваш диференциални уравнения. Плюс това използва главно мазнини - не въглехидрати.
Ако не знаете да готвите или ви мързи, пробвайте нашия хранителен режим със Сашко. Големи количества сурови зеленчуци (може да си ги правите на салата ако искате - ние си ги ядем и така), плодове, месо (печено на скара или фурна), варени или пържени яйца, хляб, сирена
+10 - доказан факт

User avatar
Litz
Forsaken
Posts: 3362
Joined: Mon Aug 16, 2010 12:46 am

Re: The Self Improvement Topic

Post by Litz » Sun Nov 08, 2015 8:19 pm

Ама ако обичаш патладжан няма как да не го стовиш ;/. Броколите и тн за някои хора са трудно смилаеми сурови и трябва да се готвят. Тиквичката ако не и сложиш копър, черен пипер, лимонов сок и зехтин(дори без да я готвиш) за мен лично е несмилаема сурова. Ориз без нищо не ми върви и трябва да му се сложи нещо за вкус. А и като човек обожаващ подправки и ядящ месо и хляб супер рядко, не мога да не готвя, но при мен си е нещо като хоби, та не ми тежи :)

User avatar
Claymore
Ascendent
Posts: 4870
Joined: Sat Sep 12, 2009 9:55 pm

Re: The Self Improvement Topic

Post by Claymore » Sun Nov 08, 2015 9:40 pm

Amelia wrote:Ако не знаете да готвите или ви мързи, пробвайте нашия хранителен режим със Сашко. Големи количества сурови зеленчуци (може да си ги правите на салата ако искате - ние си ги ядем и така), плодове, месо (печено на скара или фурна), варени или пържени яйца, хляб, сирена.
Че аз така се храня и тук, и в бг. През зимата в бг повече с домашни туршии и кисело зеле де. Иначе, при все всестранното мрънкане колко бил гаден на запад зарзавата, доматите, краставиците, ряпите и зелето които си купувам от лестърския пазар за абсолютно адекватни като качество и вкус предвид сезона. Когато купувах пак от там към края септември имаше повече "слънчеви" зеленчуци и имаше разлика във вкуса с тези сега, но иначе ми се струва че това е по-скоро confirmation bias в една част от случаите.
Радо, еми то хубаво, ама това което ти описваш като начин на живот е непосилен с 6-8 часа учебен ден през който главно, след които ако имам чистене и домашни задължения искам да ги свърша възможно най-бързо с помощта на уреди т.е. прахосмукачка, моп и миялна. Може метла, ако е за леко чистене. За ходенето, транспорт взимам само на отиване и прибиране от СУ, щото иначе е някъде час и половина пътя от-до, иначе ходя навсякъде, както и до разни забутани магазинчета по-встрани от центъра. Интересното е че всъщност и аз подтичвам, или както му вика майка ми "спортно ходене", и тъй като повечето време съм сам, когато изляза с други хора на разходка ми казват да намаля темпото. :) Иначе това за тонуса относно кърска работа и т.н. го знам, но си мисля че поне малко би помогнала друга физ. подготовка. Всъщност дълги упражнения по-йога или със собствена тежест съм чувал че помагат за изграждането на рутина за мусуклите. Може и да са глупости, знам ли.
Mouthpiece drawn, got a verbal armory
Stack bodies, not figurines
Move beneath the surface, submarine
I'm half machine, obscene with a light sword
Look inside the brain, it's a riot in the psych ward
What you standing on the side for?
Roar like a lioness, punch like a cyborg

User avatar
Amelia
Moderator
Posts: 12921
Joined: Mon Aug 30, 2004 9:49 am

Re: The Self Improvement Topic

Post by Amelia » Sun Nov 08, 2015 9:48 pm

За тези, които не ядат много месо е по-трудно да минат без готвенето, факт.

Иначе аз ям огромни количества броколи. Бланширам ги във вряща вода за няколко минути. Не изисква никакво усилие и готварски умения. Вече патладжани и тиквички няма как, трябва да се готвят. Моят Александър не ги яде ИЗОБЩО. Затова и аз не съм яла такива от 100 години, щото само за себе си никога няма да седна да ги сготвя, иначе обичам. А оризът и картофите са неща, които избягвам когато реша да съм на диета. Но и там не се изисква кой знае кво умение в готвенето. Примерно за да си направиш картофена салата само трябва да свариш картофите - това всеки го може и без да е готвил някога. В безкрайно редките моменти, в които готвя ориз, го правя с малко вегета разтворена във водата, която прибавям към ориза (съотношение 3:1) и после бум във фурната, докато не ми заприлича на готов. Някви елементарни неща, ако наистина го закъсаме за готвено ядене и решим да не си поръчаме отнякъде. Но и без тях можем да си минем преспокойно, ако хладилника ни е пълен със зарзават.
My Anime List , My Manga List

Oui. Je suis garbage.

User avatar
RRSunknown
Elder God
Posts: 9442
Joined: Thu Nov 01, 2007 9:54 am

Re: The Self Improvement Topic

Post by RRSunknown » Sun Nov 08, 2015 9:51 pm

Всъщност дълги упражнения по-йога или със собствена тежест съм чувал че помагат за изграждането на рутина за мусуклите. Може и да са глупости, знам ли.
не са глупости - повече ще ти помогнат от фитнеса стига да са системни.

User avatar
moonlight
Warmage
Posts: 1089
Joined: Fri Jun 27, 2008 10:54 am
Location: Sofia

Re: The Self Improvement Topic

Post by moonlight » Sun Nov 08, 2015 10:36 pm

Амикае, относно яденето на обяд и вечер - пробвай да го смениш на закуска и късен обяд. Вечерята по принцип е по-добре да е лека и да не е след шест, понеже ако се храниш скоро преди лягане на практика зареждаш организма си с енергия и след това лягаш да спиш вместо да я изгориш, поради което организма ти взима разумното решение да складира енергията за някой друг път :)

Колкото до готвенето - това тук е една програмка, готварска книга. Българска е, супер древна, и сега на уиндоус седмицата много са и разместени бутоните понеже софтуера не е поддържан, но като начинаещ готвач ми помогна най-вече с разделите "мерки" (напр. колко точно грама е една щипка сол, или пък една чаена чаша, понеже моите са все големи?), "кулинарни тайни", "практични съвети" и прочие. Макар че някои хитрини, като например какво значи "умерена фурна" за печката раховец и какво значение има къде да бутнеш тавата вътре - по-долу, на средата, горе - ги усвоих впоследствие, след многократни опити и грешки :D
А и като схванеш основните неща ще разбереш, че въобще не е нужно да следваш рецептите буква по буква, и понякога импровизациите се получават дори по-вкусни.

Да добавя и две рецептички за мързеливци/начинаещи:
1. банички от хляб и сирене - супер лесно и бързо, особено като закуски/обяд за на работа, вместо да купуваш банички и сандвичи.
2. Разядка (както си я правя аз), ако имаш пасатор: взимаш сирене, натрошаваш го в дълбок съд, добавяш зехтин на вкус (аз на 200 гр. сирене слагам 3 супени лъжици горе-долу, понеже тук сиренето е доста водно) и подправки (моята любима комбинация е червен пипер и чубрица) и пасираш всичко. Получава се нещо като крема сирене по твой вкус, след като натъкмиш подправките както ти харесва :)
Това се маже на две филии, буташ малко салам между тях, и ти е готов адски вкусния и бърз сандвич :D

User avatar
Litz
Forsaken
Posts: 3362
Joined: Mon Aug 16, 2010 12:46 am

Re: The Self Improvement Topic

Post by Litz » Sun Nov 08, 2015 10:48 pm

Е според мен миенето на чинии е някво ненужно хабене на вода и скапване на кожата на ръцете и миялната ти спестява некви нерви. Ся в общежитието си мия, ма си е играчка, а после и сушене с кърпа следва.

Йогата наистина помага за мускулите, а и някво мега приятно. С пилатеса сигурно е същото. Плуването също е добър вариант. Не знам предубедена съм към фитнеси, може би щото е мания на българина да покаже, че тренира, да напише статус как хората, които не ходят са дебели кюфтета и е станала няква тотална мания. И аз съм ходила де, но той беше специално за жени и никой там не избиваше комплекси, нямаше снимащи се и качващи хора, ма то и повечето жени там не бяха кифли.

User avatar
Mindcrime
Arcanist
Posts: 827
Joined: Sat Mar 29, 2008 5:31 pm
Location: Shadow Earth

Re: The Self Improvement Topic

Post by Mindcrime » Mon Nov 09, 2015 9:19 am

Аз само да споделя, че съм страшно съгласен с дългия пост на Радо, доста от нещата които е описал са част и от моето ежедневие и потвърждавам, че живеейки по този начин човек ще се чувства силен и тонизиран без нуждата да се ходи да се помпа по фитнеси и подобни.

Amikae
Ascendent
Posts: 4199
Joined: Thu Aug 07, 2008 12:07 pm

Re: The Self Improvement Topic

Post by Amikae » Mon Nov 09, 2015 10:31 am

Аз също съм съгласен с поста му, но не намирам за много здравословен факта, че е 60 килограма, какъвто и да му е ръста. Аз също съм бил такива килограми и хората постоянно ме питаха дали съм болен, а аз не съм висок...

moonlight, мерси много, дръпнах книгата! Само да отбележа, че под вечеря имам предвид около 5-6 часа вечерта именно поради посочената от теб причина. :)

User avatar
Moridin
Global Moderator
Posts: 18999
Joined: Fri Dec 19, 2003 10:21 pm
Location: On the other side
Contact:

Re: The Self Improvement Topic

Post by Moridin » Mon Nov 09, 2015 1:26 pm

Нямам време да чета темата, а и сте казали доста правилни неща (с изключение на картофите с хляб, втф)
Но нещо, което се изненадах да открия при себе си, беше че тая идея да тренираш един мускул постоянно и че ще стане по-силен, реално може да доведе до изключително неприятни резултати. След няколко месеца хронични болки в раменете и гърба и след доволно количество консултации с кинези-терапевти, внезапно разбрах, че всъщност несъзнателно си държа раменете постоянно полу-вдигнати, за да стоя изправен (компенсирайки по-слабия си корем). Човек би си помислил, че постоянният терор върху мускулите на шията и трапците би ги заякнал, но всъщност не става това - мускулите се свръхтонизират и се възпаляват, а покрай това заминават и нервите около тях и се стига до много неприятни хронични неща. Изводът - който е азбучна истина, но трябва да се осмисля внимателно - е, че всеки мускул трябва да почива, защото се изморява лесно, особено в някакви несъзнателни пози. По тази причина не съм всъщност сигурен, че тухлите на кръста са добра идея - не само заради свръхтонус на еректорите на гръбнака, но и заради самия ти гръбнак и насилието върху лумбалните прешлени, чиито дискове и без това са първото, което сдава багажа в нашето (седящо) поколение.
This is it. Ground zero.

User avatar
Claymore
Ascendent
Posts: 4870
Joined: Sat Sep 12, 2009 9:55 pm

Re: The Self Improvement Topic

Post by Claymore » Mon Nov 09, 2015 2:03 pm

Амикае що да е нездравословно? Аз съм метър и седемдесет и съм 55 кила. Всичко е от човек до човек и от обмяна до обмяна.
Mouthpiece drawn, got a verbal armory
Stack bodies, not figurines
Move beneath the surface, submarine
I'm half machine, obscene with a light sword
Look inside the brain, it's a riot in the psych ward
What you standing on the side for?
Roar like a lioness, punch like a cyborg

User avatar
Morwen
Shadowdancer
Posts: 13468
Joined: Sat Dec 20, 2003 1:20 am

Re: The Self Improvement Topic

Post by Morwen » Mon Nov 09, 2015 3:48 pm

Не мога да разбера тези стереотипи, че ако един мъж е слаб е нездравословно, както и ако една жена не е, при условие че средностатистически е обратното. Ако РРС е 60 кг и се чувства толкова добре, колкото описва, наистина не разбирам какъв е проблемът. Още повече, че ако не е 1,85, това дори не значи задължително, че изглежда като върлина.
Друго - топлината - на по-студено тялото ти започва да гори излишно тегло зверски бързо - освен това мускулите ти започват да вибрират без да го усещаш за да отделят топлина.
Не е задължително. Ако не тренираш, а просто живееш на студено, е много вероятно метаболизмът ти да се забави и да се получи обратният ефект.
Попурянен мит е, че понеже мозъка хаби най-много енергия то като се занимаваш с умствена дейност изхабяваш калории- на практита обаче мозъка хаби една и съща енергия независимо дали стоиш на спирката и чакаш рейса или решаваш диференциални уравнения. Плюс това използва главно мазнини - не въглехидрати.
Мозъкът използва глюкоза, която може да си набави от какво ли не включително мазнини, но най-добре става от въглехидратите. И макар че със сигурност умствената дейност дори не се доближава като енергийна консумация до физическата, има доста изследвания според които не е същото като просто да си седиш.
I don't wanna die
But I ain't keen on living either

Amikae
Ascendent
Posts: 4199
Joined: Thu Aug 07, 2008 12:07 pm

Re: The Self Improvement Topic

Post by Amikae » Mon Nov 09, 2015 4:00 pm

Ами аз съм 1.75 по лична карта, макар реално сигурно да ги нямам, и като съм 60 килограма изглеждам, като undead. Хлътнали бузи, изпъкнали вени по кльощавите ръце, тънки крачета. Изглеждам все едно вятъра ще ме духне. Реално не се чувствах зле, като бях с такова тегло, но хората често се чудеха дали не съм болен от нещо.

Moridin, може би най-важното нещо при ходенето на фитнес е спането и почивката. То си е начин на живот. Не може да спиш по 6 часа на ден, да бъхтиш в залата всеки ден и да си добре. Тялото ти просто няма как да регенерира. Примерно аз бях започнал да ходя 3 дена и да почивам 1, спейки по 8-9 часа, но ми дойде тегаво така и сега ходя 2 дена и почивам 1, като понякога дремвам и на обяд.

Освен това е важна диетата, с която суплементираш това ходене. Ако диетата ти е за сваляне, а се пренатоварваш, тогава е възможно да се контузиш. Ако си набавяш всичко нужно, като калории и достатъчно протеин, то с правилни тренировки и достатъчно сън, няма начин да не постигнеш резултати, освен ако нямаш вече някакво друго заболяване.

User avatar
Moridin
Global Moderator
Posts: 18999
Joined: Fri Dec 19, 2003 10:21 pm
Location: On the other side
Contact:

Re: The Self Improvement Topic

Post by Moridin » Mon Nov 09, 2015 4:16 pm

Това е ясно - аз не говоря за фитнес, а говоря за варианта, който РРС описа - да се опитваш да тормозиш някой мускул 24/7 с цел да заякне. Просто трябва да се прилага логиката от фитнеса. Зависи от разни фактори, но като цяло води до проблеми. Трябва си разтягане и почивка.
This is it. Ground zero.

Amikae
Ascendent
Posts: 4199
Joined: Thu Aug 07, 2008 12:07 pm

Re: The Self Improvement Topic

Post by Amikae » Mon Nov 09, 2015 4:53 pm

Освен това всеки организъм е различен и човек трябва да намери кое работи лично за него. RRS е открил това за себе си и му се получава, но аз лично не бих се справил с неговия начин на живот.

Who is online

Users browsing this forum: Bing [Bot], Google [Bot] and 19 guests