Кът на програмиста...

За коментари и излияния от всякакъв род, число, спрежение и залог

Moderator: Moridin

User avatar
thunder
Forsaken
Posts: 3376
Joined: Wed Jan 21, 2004 2:18 pm
Location: София

Post by thunder » Fri Sep 21, 2012 3:46 pm

http://projecteuler.net/problems

пробвай това - няма чак такова практическо приложение, но си е яко :) Докъм 60-70 проблем са по-лесни, после почва забавната част
Scalpel. Sponge. Magic Wand!

User avatar
The Dragon
Elder God
Posts: 9053
Joined: Wed Jan 14, 2004 9:03 pm

Post by The Dragon » Sat Sep 22, 2012 8:10 pm

Защо хаскел кефи

fibs = 0:1:zipWith (+) fibs (tail fibs)
length [x|x<-takeWhile(\y->y<10^999)fibs]

това е решението на http://projecteuler.net/problem=25

Edit: А това е на номер 30

sum [x|x<-[2..355000],(sum$map (^5) (toInt$show x)) == x]

(toInt е една простичка функция която цепи "3343434" на [3,3,4,3,4,3,4]
The sinking of the Titanic was a miracle to the lobsters in the ship's kitchen.

User avatar
thunder
Forsaken
Posts: 3376
Joined: Wed Jan 21, 2004 2:18 pm
Location: София

Post by thunder » Mon Sep 24, 2012 10:29 am

Е ако ще ги постваш поне пусни спойлер :)
Scalpel. Sponge. Magic Wand!

User avatar
The Dragon
Elder God
Posts: 9053
Joined: Wed Jan 14, 2004 9:03 pm

Post by The Dragon » Mon Sep 24, 2012 10:54 am

Кое е толкова гениалното в тези двете специално, че да изисква спойлер? Не съм дал отговорите :) А и веднъж отговорено на пост в темата не може да се едитва.

Ето това е по интересно на двата триъгълника

http://projecteuler.net/problem=18

67 и 18 - сбора в триъгълника. от върха до долу.
Spoiler: show

Code: Select all

maximum' :: [Integer] ->[Integer] -> [Integer]  
maximum' x y = ((head x + head y):(max' x (init$tail y))) ++ [(last x + last y)]
               where 
                        max' :: [Integer] -> [Integer] -> [Integer]
                        max' (x:y:xs) (z:zs) = (max (z+y) (z+x)):(max' (y:xs) zs)
                        max' (x:[]) _ = [] 
triin::[[Integer]] -> Integer
triin (x:[]) = maximum x
triin (x:y:xs) = triin$(maximum' x y):xs
Kато може още да се оптимизира и намали кода- това са ми бейби степовете в езика.
The sinking of the Titanic was a miracle to the lobsters in the ship's kitchen.

User avatar
Martix
Jaghut Tyrant
Posts: 1935
Joined: Mon Aug 21, 2006 12:44 pm
Location: selfmade plain

Post by Martix » Thu Nov 08, 2012 1:01 pm

Имам един въпрос към някой, който се е занимавал с програмиране на игри.
Хванах се да си пиша един прост енджин на SDL с идеята да направя някоя проста игричка на него. Още не съм направил луупа, но от няколко прости теста, които пуснах ми се струва, че фрейм рейта няма да е много висок на слаби машини. А според малкото, което съм чел, SDL бил, едва ли не, ферарито на график библиотеките.

А се хванах с SDL точно с идеята нещата да вървят и на едноядрени системи с 60 fps.
Въпросът ми е, липсата на хардуерна акселерация чак такъв проблем ли ще е, при условие, че играта ще е 2D(никак, ама никак не ми се занимава с OpenGL още) и няма да изисква твърде много обекти да се рендират едновременно. И ефектите и particle генераторите ще бъдат сведени до минимум.

edit: Много прост стана тоя пост, ей :lol:
There are no rules! I'm gonna get you!

User avatar
The Dragon
Elder God
Posts: 9053
Joined: Wed Jan 14, 2004 9:03 pm

Post by The Dragon » Wed Nov 21, 2012 11:59 pm

диви монади пред мене летят. Спокойно можем да ги сложим при рекурсията и указателите като филтърни парадигми.
The sinking of the Titanic was a miracle to the lobsters in the ship's kitchen.

User avatar
Moridin
Global Moderator
Posts: 19287
Joined: Fri Dec 19, 2003 10:21 pm
Location: On the other side
Contact:

Post by Moridin » Wed Dec 05, 2012 12:01 pm

Малко да живнем темата със специален поздрав за Термита и Тъндър :)

http://clubs.dir.bg/showthreaded.php?Bo ... sb=5&part=
Spoiler: show
Снощи се напих кат пън.
Почнах да халюцинирам
и присъни ми се сън,
работа че си намирам.

Договора си подписах,
симпатична фирма бяха,
като тях на Джава писах.
И продажбите вървяха.

Хванаме един проект
с разни връзки и познати
и наехме архитект
с титли и сертификати

да ни каже как се прави
ентърпрайз архитектура
и основи да постави
за добра инфраструктура.

Той започна да чертае
диаграми—все дебели;
всеки патърн, който знае,
ни го смели в юемели.

Джавата е тъй развита!
Обработки асинхронни,
Уникод шеснайсе бита,
даже класове шаблонни.

Бийнове и иждейбита,
ексемел и уеб услуги,
фреймуърци и джейеспита,
бази данни, орм, и други.

Апи зад апи, либ до либ,
фреймуърк върху фреймуърк,
зип във зип.

Клас във джар, джар във уар,
уар в еар—голям кошмар:
тъй деплойва стар джавар
затъпял като ейчар.

Първо, второ, трето, пето,
много взе да се раздува.
Май не мога без идето
вече нещо ми струва.

Процесите комуникират
на един и същи хост,
но не може да се ползва
Юникс домейн сокет прост.

Трябва в уиздъл да опишеш
кой кви данни дал, кви взел,
протоколът е дебел:
ейщипи и ексемел.

Ексемел тук, ексемел там,
всеки път данни когато предам,
тоя боклук (защо?—не знам)
се парсва напук на процесор и рам.

И за всичко интерфейси
със инвършън ъв кънтрол,
двестаредови стектрейси
за едничък метод кол.

Практика прилично честа
е така да се разпльоква
някой клас—заради теста,
уж да може да се моква.

Всяко вю и всеки екшън,
квото трябва му се тика
със дипендънси инджекшън.
Не се знае кой кво вика.

Всичко стана на спагети.
Закъсняхме, кодим вкъщи.
А клиентът ни усети
и започна да се мръщи.

Пак ще трябва да му кажем
Стана две години вече,
няма к'во да му покажем,
а бюджетът ни утече.

Всичко срока си изпусна,
всякакъв дедлайн премина.
Архитектът пък напусна
и проектът ни се срина.

Ний пък стартъп основахме,
че ни писна да сме роби,
собствен капитал набрахме
чрез приятелското лоби.

И сега така си кодя:
няма юемел, а скици.
Много аджайл живот водя
с динамичните езици.

И събудих се във пот,
повърня и махмурлук
и се чувствах идиот,
че работя още тук.

Вече знам, че ентерпрайза
даже и като работи
преди всичко той се прай за
фирми пълни с идиоти.
This is it. Ground zero.

User avatar
thunder
Forsaken
Posts: 3376
Joined: Wed Jan 21, 2004 2:18 pm
Location: София

Post by thunder » Wed Dec 05, 2012 1:26 pm

Старо, но златно :)
Scalpel. Sponge. Magic Wand!

User avatar
termit
Jaghut Tyrant
Posts: 1758
Joined: Thu Jan 15, 2004 5:04 pm

Post by termit » Thu Dec 06, 2012 10:04 am

Ха, Термита не се чувства поздравен ;)
Едно от наистина хубавите неща при нас е, че не се занимаваме с enterprise Java. И аз съм много щастлив от което.
Elves dig rocket launchers.

User avatar
The Dragon
Elder God
Posts: 9053
Joined: Wed Jan 14, 2004 9:03 pm

Post by The Dragon » Wed Dec 26, 2012 12:31 am

Ако случайно се почувствате умни и се възгордеете.

http://matt.might.net/articles/implemen ... -language/
The sinking of the Titanic was a miracle to the lobsters in the ship's kitchen.

User avatar
The Dragon
Elder God
Posts: 9053
Joined: Wed Jan 14, 2004 9:03 pm

Post by The Dragon » Thu Dec 27, 2012 8:56 pm

The fantastic element that explains the appeal of games to many developers is neither the fire-breathing monsters nor the milky-skinned, semi-clad sirens; it is the experience of carrying out a task from start to finish without any change in the user requirements.
The sinking of the Titanic was a miracle to the lobsters in the ship's kitchen.

User avatar
dellusion
Warmage
Posts: 1248
Joined: Thu Dec 28, 2006 10:36 am
Location: София

Post by dellusion » Thu Dec 27, 2012 9:37 pm

Martial Arts are like J2EE - takes ages to master and it is always recommended to be avoided.
Look at the darkness...
...around me.

User avatar
The Dragon
Elder God
Posts: 9053
Joined: Wed Jan 14, 2004 9:03 pm

Post by The Dragon » Sat Jan 12, 2013 6:07 am

Java: Write Once, Exploit Everywhere
The sinking of the Titanic was a miracle to the lobsters in the ship's kitchen.

User avatar
The Dragon
Elder God
Posts: 9053
Joined: Wed Jan 14, 2004 9:03 pm

Post by The Dragon » Sat Jan 12, 2013 8:00 pm

Арон Шварц се е самоубил не без помощтта на федералното правителство на САЩ

His blog was thought-provoking. http://www.aaronsw.com/weblog/
His work on the RSS 1.0 Specification enabled richer, more efficient information consumption. http://web.resource.org/rss/1.0/spec
His work on Markdown enabled intuitive, unobtrusive formatting and structuring of information in plaintext and conversion to HTML. http://daringfireball.net/projects/mark ... wledgement...
His work on reddit enabled thousands—now millions—to share online information in a social manner. http://www.aaronsw.com/weblog/rewritingreddit
His work on the web.py framework gave countless Python programmers a head-start on serving information through web applications. http://webpy.org/
His work with DemandProgress gave Americans a political voice to protect and win back their freedom and the freedom of information. http://blog.demandprogress.org/people
His work with Creative Commons promoted the freedom of information and fair use and helped inform content creators of options other than copyright. http://creativecommons.org/
Thank you, Aaron Swartz, for all the above and all the other activism and works (https://github.com/aaronsw) I haven't mentioned here. You'll be missed and remembered by many.
.
Не е като за 26 години да не е постигнал малко.
The sinking of the Titanic was a miracle to the lobsters in the ship's kitchen.

User avatar
Roamer
Ascendent
Posts: 4895
Joined: Wed Jan 03, 2007 5:25 pm
Location: Hier ist hier und jetzt ist jetzt doch jetzt ist jetzt schon nicht mehr da...
Contact:

Post by Roamer » Sun Feb 17, 2013 12:19 am

Ако някой си спомня как изобщо започна тази тема... започна с въпрос от Corwin за регулярни изрази :) Е, ето значи сега нещо съвсем по темата :plez:
"Can You Do The Regular Expression Crossword?"
Eric: I use my sword to detect good on it.
Ed: It's not good, Eric. It's a gazebo.

Who is online

Users browsing this forum: Amazon [Bot] and 13 guests