The Wheel of Time
Re: The Wheel of Time
Тези решения не се взимат от сценаристите в 99% от случаите anyway, когато става думи за филми...
Sure your parents might think you're a failure
But no one's ever said: "First, let's kill all the tailors"
Don't be a lawyer!
But no one's ever said: "First, let's kill all the tailors"
Don't be a lawyer!
- tigermaster
- Elder God
- Posts: 6459
- Joined: Wed Jun 14, 2006 11:39 am
Re: The Wheel of Time
@Roland
Сценарист на "Тъмната кула" обаче е Акива Голдсман, а точно той далеч не е зле платен фрийлансър, доколкото има спечелен Оскар и е работил по какво ли не, от "Батман и Робин" до "Красив ум".
Шоурънърът на "Колелото на времето" също не е зле платен фрийлансър, доколкото е продуцирал "Агентите на Щ.И.Т.", а в момента по негов сценарий се снима и адаптацията на "Uncharted".
А и все има разлика между фрийлансър, нает да напише някой филър в поредното разклонение на "Закон и ред", и човек, на когото е поверен фентъзи сериал, струващ десетки милиони долари.
Иначе, Дем е прав, тия решения не се взимат от сценаристите, пък и, съвсем сериозно, съществува възможността Акива Голдсман да е написал добър сценарий за "Тъмната кула", а някоя перука с пари после да е дошла и да е омазала пейзажа отгоре. Не е като да не се е случвало това.
Цялото нещо е тема на съвсем отделен разговор, де.
Сценарист на "Тъмната кула" обаче е Акива Голдсман, а точно той далеч не е зле платен фрийлансър, доколкото има спечелен Оскар и е работил по какво ли не, от "Батман и Робин" до "Красив ум".
Шоурънърът на "Колелото на времето" също не е зле платен фрийлансър, доколкото е продуцирал "Агентите на Щ.И.Т.", а в момента по негов сценарий се снима и адаптацията на "Uncharted".
А и все има разлика между фрийлансър, нает да напише някой филър в поредното разклонение на "Закон и ред", и човек, на когото е поверен фентъзи сериал, струващ десетки милиони долари.
Иначе, Дем е прав, тия решения не се взимат от сценаристите, пък и, съвсем сериозно, съществува възможността Акива Голдсман да е написал добър сценарий за "Тъмната кула", а някоя перука с пари после да е дошла и да е омазала пейзажа отгоре. Не е като да не се е случвало това.
Цялото нещо е тема на съвсем отделен разговор, де.
Света аз цял обходих
и изправен гордо пак стоя.
Срещнах милиони хора
и на всичките им взех ума.
Блог
The Painting
Случаят с изтрития спомен
РЕВЮ: „The Lord of the Rings: The Rings of Power”
и изправен гордо пак стоя.
Срещнах милиони хора
и на всичките им взех ума.
Блог
The Painting
Случаят с изтрития спомен
РЕВЮ: „The Lord of the Rings: The Rings of Power”
Re: The Wheel of Time
Именно защото е тема на отделен разговор, ме дразни да се хвърля по тоя начин вина върху хората с най-малък контрол.
И БТВ кредитите, ДОРИ на човек като Голдсман, са доста маловажни откъм свобода. Единственият фактор е дали името ти е достатъчно силен бранд, че да докара зрители. Само това ти дава мускулите да настояваш за промени. Примерно Раян Мърфи или Шонда Раймс. А не вярвам някой някъде по света да си е казал “Ей, новият филм на Голдсман, непременно трябва да го видя!”, по колкото и големи проекти да е работил.
И БТВ кредитите, ДОРИ на човек като Голдсман, са доста маловажни откъм свобода. Единственият фактор е дали името ти е достатъчно силен бранд, че да докара зрители. Само това ти дава мускулите да настояваш за промени. Примерно Раян Мърфи или Шонда Раймс. А не вярвам някой някъде по света да си е казал “Ей, новият филм на Голдсман, непременно трябва да го видя!”, по колкото и големи проекти да е работил.
And you can't dance with a devil on your back...
- Dr. Horrible
- Forsaken
- Posts: 2932
- Joined: Wed Jul 22, 2009 8:53 am
Re: The Wheel of Time
Ок, заменете "сценарист" с "шоурънър" или "film maker" или "творец" или каквото там производно си изберете за човека, който се занимава с шоубизнес и взема решенията за начина, по който ще се разкаже историята.
И факторът да правиш промени е не само дали името ти е силен бранд, а дали си достатъчно добър сценарист/шоурънър/film maker/творец, че да направиш името си силен бранд Щото Шонда Раймс има едва два-три сценарни кредита, преди да направи Анатомията на Грей - който е, поне в първите си четири-пет сезона, гениален сериал, който от първи епизод има поне четирима главни цветнокожи актьори. И тя става хит от нищото, без да е имала нищо предварително, щото е направила добър сериал. И е въвела промени и е създала original content с цветни герои от самото начало. Брандът ѝ идва в резултат на качеството. И Раян Мърфи не е бил никой и не е правил нищо, преди да напише "Фаворитки" и веднага след това "Клънци/срежи", които са страхотни сериали и набират популярност с качеството си и така правят името му бранд. И двамата са главни сценаристи на своите сериали, шоурънъри.
Друг е въпросът, че действително съществуват и бъгове в системата - като тъпоглавите Д & Д, които сега са бранд и се продават добре, а от първият ден са тотално безумие като сценаристи и всички техни решения са дъното и качеството на сюжета и сценариите в техния сериал се дължи единствено на великолепната литературна основа, за която те нямат заслуга.
Но да, да видим шоурънъра на Колелото ще успее ли да се превърне в бранд от калибъра на Раян Мърфи и Шонда Раймс. Даден му е шанс
И факторът да правиш промени е не само дали името ти е силен бранд, а дали си достатъчно добър сценарист/шоурънър/film maker/творец, че да направиш името си силен бранд Щото Шонда Раймс има едва два-три сценарни кредита, преди да направи Анатомията на Грей - който е, поне в първите си четири-пет сезона, гениален сериал, който от първи епизод има поне четирима главни цветнокожи актьори. И тя става хит от нищото, без да е имала нищо предварително, щото е направила добър сериал. И е въвела промени и е създала original content с цветни герои от самото начало. Брандът ѝ идва в резултат на качеството. И Раян Мърфи не е бил никой и не е правил нищо, преди да напише "Фаворитки" и веднага след това "Клънци/срежи", които са страхотни сериали и набират популярност с качеството си и така правят името му бранд. И двамата са главни сценаристи на своите сериали, шоурънъри.
Друг е въпросът, че действително съществуват и бъгове в системата - като тъпоглавите Д & Д, които сега са бранд и се продават добре, а от първият ден са тотално безумие като сценаристи и всички техни решения са дъното и качеството на сюжета и сценариите в техния сериал се дължи единствено на великолепната литературна основа, за която те нямат заслуга.
Но да, да видим шоурънъра на Колелото ще успее ли да се превърне в бранд от калибъра на Раян Мърфи и Шонда Раймс. Даден му е шанс
But goddamn,
you got me in love again
you got me in love again
- tigermaster
- Elder God
- Posts: 6459
- Joined: Wed Jun 14, 2006 11:39 am
Re: The Wheel of Time
Аз съм, бтв - гледах "Шифърът на Леонардо" едно време, защото успях да харесам предишните работи на този тандем от сценарист и режисьор. Викам си: "Рон Хауърд и Акива Голдсман направиха "Красив ум" и "Късметлията", няма начин да са сътворили нещо тъпо сега." А то какво излезе... Донейде заради него се надявах и "Тъмната кула" да е добър филм - макар че човекът е участвал в огромно количество тотален крап, има няколко сценария, които харесвам достатъчно, за да му запомня името.
Света аз цял обходих
и изправен гордо пак стоя.
Срещнах милиони хора
и на всичките им взех ума.
Блог
The Painting
Случаят с изтрития спомен
РЕВЮ: „The Lord of the Rings: The Rings of Power”
и изправен гордо пак стоя.
Срещнах милиони хора
и на всичките им взех ума.
Блог
The Painting
Случаят с изтрития спомен
РЕВЮ: „The Lord of the Rings: The Rings of Power”
Re: The Wheel of Time
Аз съм пример за обратното - не отидох на 1-2 филма основно защото считам Голдсман за ужасен сценарист.
Sure your parents might think you're a failure
But no one's ever said: "First, let's kill all the tailors"
Don't be a lawyer!
But no one's ever said: "First, let's kill all the tailors"
Don't be a lawyer!
Re: The Wheel of Time
При него супер много зависи с кого работи. Но според мен голяма част от работата му идва от стари холивудски връзки, а не от качество.
Много тангента стана. Но фактът остава - решения за кастинг се взимат в 99% от случаите от костюмите, не от криейтив контингента. Ако някой МНОГО държи да търси виновниците, направете си съответния рисърч, вижте кои са продуцентите (и не като безсмислена титла, а реалните хора, които финансират проекта и чиито шеърхолдъри ще ги уволнят, ако той се провали) и обвинявайте тях. Щото ДОРИ шоурънърът често няма контрол над тия решения.
And you can't dance with a devil on your back...
Re: The Wheel of Time
баце, не знаехме, дееба, добре че ни отвори очите
... ама иначе тия проекти, като изключим няколкото, където дадена корпорация държи правата на нещо, не е като да не идват от желанието на някой, за негово добро с достатъчно добри връзки, да ги експлоатира в други медии от оригиналната. Така че често тия решения не идват от перуките, а перуките идат га трябва да се спасява положението или смятат за проекта за обречен (често грешно решение, но понякога с положителен резултат).
Демек тъпо е да обвиняваме единици за разни поражения по адаптациите, ама по-често именно самозабравили се холивудски драскачи, често смятат оригинала за добра основа наистина да се развихрят и да издоят, според тях, истинския потенциал на дадена история. Знам, че имаш мераци да пишеш, ама запри се малко. Няма нужда толкова да ги защитаваш. Еле па като директно виждаме, че се сере върху труда на истински писател и не му се взима баш-баш оригиналната визия под достатъчно предвид. Тъй че, чийл, бра, нема сми да се обобщава при положение, че всички зад кадър в тоя проект са тъпаци.
... ама иначе тия проекти, като изключим няколкото, където дадена корпорация държи правата на нещо, не е като да не идват от желанието на някой, за негово добро с достатъчно добри връзки, да ги експлоатира в други медии от оригиналната. Така че често тия решения не идват от перуките, а перуките идат га трябва да се спасява положението или смятат за проекта за обречен (често грешно решение, но понякога с положителен резултат).
Демек тъпо е да обвиняваме единици за разни поражения по адаптациите, ама по-често именно самозабравили се холивудски драскачи, често смятат оригинала за добра основа наистина да се развихрят и да издоят, според тях, истинския потенциал на дадена история. Знам, че имаш мераци да пишеш, ама запри се малко. Няма нужда толкова да ги защитаваш. Еле па като директно виждаме, че се сере върху труда на истински писател и не му се взима баш-баш оригиналната визия под достатъчно предвид. Тъй че, чийл, бра, нема сми да се обобщава при положение, че всички зад кадър в тоя проект са тъпаци.
Re: The Wheel of Time
1. Продължавам да твърдя, че нямаш идея за какво говориш. В тая индустрия я има трима сценаристи, които да могат да си позволят да финансират каквото и да е сами, я няма. Ако имаш конкретни примери на адаптации, чийто двигател е бил някой "самозабравил" се сценарист, бъди така добър да ги цитираш.трубадур wrote: ↑Wed Sep 11, 2019 7:45 pmбаце, не знаехме, дееба, добре че ни отвори очите
... ама иначе тия проекти, като изключим няколкото, където дадена корпорация държи правата на нещо, не е като да не идват от желанието на някой, за негово добро с достатъчно добри връзки, да ги експлоатира в други медии от оригиналната. Така че често тия решения не идват от перуките, а перуките идат га трябва да се спасява положението или смятат за проекта за обречен (често грешно решение, но понякога с положителен резултат).
Демек тъпо е да обвиняваме единици за разни поражения по адаптациите, ама по-често именно самозабравили се холивудски драскачи, често смятат оригинала за добра основа наистина да се развихрят и да издоят, според тях, истинския потенциал на дадена история. Знам, че имаш мераци да пишеш, ама запри се малко. Няма нужда толкова да ги защитаваш. Еле па като директно виждаме, че се сере върху труда на истински писател и не му се взима баш-баш оригиналната визия под достатъчно предвид. Тъй че, чийл, бра, нема сми да се обобщава при положение, че всички зад кадър в тоя проект са тъпаци.
2. Не знам защо смяташ, че трябва да включиш личен компонент в спора, но това, че аз се опитвам да пиша, няма нищо общо с любовта ми към кино и тв-индустриите и съответно желанието да диференцирам между различните аспекти. Това не е литература, където имаш сумарно петима души, които вземат всички решения за дадено произведение. Тук са буквално стотици, с много по-големи финансови залози и съответно много по-"корпоративни" мотиви при взимането на решения. Сценаристите и ДОРИ шоурънърите са една малка зъбчатка в целия механизъм и не знам защо е обидно за когото и да е да искам да се прави разграничение.
3. Колелото на времето е история за добро и зло. История за героизъм и падение. История за ЕВЕНТУАЛНО динамика между половете. Знаеш ли за какво НЕ Е история Колелото на времето? За расите. На Джордан не му е пукало особено, писал е за герои от расите, които е познавал, а като му е трябвало нещо по-"екзотично", е вкарвал други раси. Нормално както за поколението му, така и за жанра по времето, в което е писал. Съответно драматично не схващам по какъв начин промяна на расите на когото и да е (с мярка, която, разбира се, всеки зрител сам решава къде е за него) променя основата на тази история. И ще продължавам да не схващам, докато сериалът не излезе и ЕДИНСТВЕНИЯТ му проблем не е това, че Нинийв била черна.
4. Идрис Елба беше едно от най-яките неща в Тъмната кула и тоталният провал на тоя филм нямаше нищо общо с расата му. Ако Колелото се окаже също толкова жалка адаптация, ми е трудно да повярвам, че черната Нинийв или твърде сексапилният Лан ще са причината.
And you can't dance with a devil on your back...
Re: The Wheel of Time
Аз държа да отбележа, че по тези теми се намирам по-скоро между @Roland и @Marfa, така че съм малко wild card в тоя тип дискусии. В случая съм напълно със Симеон. За мен това да се кастнат етнически разнообразни лица в главни роли в тоя сериал ми е по-важно (най-малкото от естетическа гледна точка, че ми писнА от средновековни бели селяни из фентъзитата) от литературната достоверност, по следните причини:Moridin wrote: ↑Wed Sep 11, 2019 4:27 pmЦелият дискурс с дайвърситито е красив пример за всепомитащата достоверност на постмодернизма като работеща теория ако не за физическата реалност, то като минимум за човешките общества. Фактът, че някой (@Roland) може да смята за най-очевидното нещо пълен за @Marfa (и останалите ) абсурд, е брилянт!
1. Литературният източник не изглежда като да го ебе особено кви точно на цвят и вкус са хората в селото на Ранд - важно е Ранд да изпъква като различен сред тях, което може да се постигне със странна на цвят коса (като червената) в мултикултурно племе, дето има секви хора, които не са червенокоси. Така че, цветнокожия каст може и да не ни вади от филма прекомерно и за момента не ме притеснява особено.
2. Както Симеон изтъкна, тука имаме неква поредна там битка на доброто срещу много злото зло, а не детайлен анализ на расови и етнически напрежения. Расите са общо взето некви фетиши, накъкани из книгата и взаимодействията между тях са безкрайно повърхностно разгледани. Сигурна съм, че има фенфикове където това е по-добре направено.
3. Колелото е шитлива литературка, а не някакъв дълбок нобелов шедьовър, така че нема нужда да му треперим като на няква светиня и да се държим като че ли е религиозно кощунство да бъде поосъвременена малко, за да не си личи от 70000 километра къв типичен и посредствен бял чичак е писателят ѝ. Аз чакам с прочувствени душевни трепети (почти като тея, дето @Dr. Horrible изпитва преди появата на някоя нова Марвелка) да видя дали ще могат изобщо да salvage-нат женските персонажи в пост #metoo ерата или ще гледаме онези бременни малоумни неврастенични катастрофи от книгите. Щото това и пембяни лица да кастнат, няма да могат да го оправят без яко пренаписване.
- Dr. Horrible
- Forsaken
- Posts: 2932
- Joined: Wed Jul 22, 2009 8:53 am
Re: The Wheel of Time
Знаеш ли какво НЕ Е личното ти усещане за книгите? Споделяно от всеки читател
Изкуството винаги е отворено за интерпретация, разбира се. И всеки читател е способен сам да избере кои теми и конфликти усеща като най-засилени в книгата и най-значими за историята.
Що се отнася до мен, аз смятам темата за етническата и културна принадлежност за доста важна за книгите. "Колелото на времето" е история за това как различни народи са принудени да се обединят, за да се справят с общ враг. Една от централните теми в книгата е сблъсъкът на култури, традиции и обичаи. Различните народи - андорци, аийлци, пътуващ народ, морски народ и т.н. са изключително капсулирани и таят силна неприязън един към друг. Подозрителни са към хора, които не са като тях, които не мислят като тях и които не изглеждат като тях. Един от централните моменти в книгите е, че народите наистина не общуват помежду си, затворени са и съответно са доста хомогенни. Има едно значимо изключение - Сеанчан. Те са империя колонизатори, робовладелци, завладявали са различни народи и имат всякакви хора в редиците си, а настоящите им лидери са чернокожи. Тоест дори при тях расовото разнообразие не е просто ей така, щото що да не, а казва нещо за уърдбилдинга и културата. И цялостно в книгите етническото и културно сегрегиране е много важно, поне в моя прочит, защото голямата идея на романите е то да бъде надмогнато, народите да бъдат обединени. Няма как това да не се счупи, ако поначало народите не изглеждат хомогенни, ако в "Две реки" разнообразието е като това в Ню Йорк. Но разбирам, че за теб е по-важно всеки сериал през 2019 г. да изглежда като Ню Йорк и Чикаго и съответно съзнанието ти не намира обективни причини това да не се случи. И реално нямам проблем с това, то си е твое разбиране, имаш си право да четеш така книгите. Просто... не е споделяно от всеки читател, както казах.
И не се казва Нинийв. Или използваме българския превод, който е Нинив, или транскрибирането на Джордан, което е Найнийв, с ударение на А.
А извън тези неща искам да благодаря за подкрепата, която получавам в този форум напоследък!
Близо месец не влизах, от една страна, защото бях доста зает и пътувах по света, от друга, защото бях много ядосан сред поредните глупави спорове за това имам ли лично аз като човешко същество моралното право да харесвам Скарлет Йохансон. И тогава се почувствах наистина много нападнат и неподкрепен (освен от Гибли! <3) и ми беше ужасно. Но все пак писането в този форум е навик, към който съм се привързал през години и наистина не можах да го оставя.
И не съжалявам! Като писах как обичам айрянче и панирани кашкавалчета, пензата ми каза много мили неща, сега тук Марфа ми каза, че ме обича, а трубадур ми похвали поста! Много мило ми стана, наистина! Хубаво е да си казваме и хубави неща, да изразяваме и подкрепа, когато я чувстваме. Ясно е, че по нито една тема не формираме някакви твърди групи - по даден въпрос част от нас споделят обща позиция, по друг въпрос пък друга конфигурация хора са съгласни, по трети въпрос пък всеки си има лично мнение. И това не е лошо, хубаво е дори, винаги е важно да се чуват различни гласове. Но в споровете става така, че по-често пишем за да продължим спора и по-рядко, за да изразим топли чувства към някой, който точно в тази конкретна тема споделя мнението ни. И затова ви благодаря, че го направихте.
But goddamn,
you got me in love again
you got me in love again
- The Dragon
- Elder God
- Posts: 9054
- Joined: Wed Jan 14, 2004 9:03 pm
Re: The Wheel of Time
Дай линк към тоя сеир моля те ...Dr. Horrible wrote: ↑Wed Sep 11, 2019 10:23 pmБлизо месец не влизах, от една страна, защото бях доста зает и пътувах по света, от друга, защото бях много ядосан сред поредните глупави спорове за това имам ли лично аз като човешко същество моралното право да харесвам Скарлет Йохансон.
The sinking of the Titanic was a miracle to the lobsters in the ship's kitchen.
Re: The Wheel of Time
Но въпреки това всички говорят един и същи език, което е доста нелепо. Лично аз искам само или да има някаква вътрешна консистентност или да решат, че ще карат все едно е театър и дори братя и сестри, деца и родители да може да са от хептен различни раси без каквото и да е обяснение.Една от централните теми в книгата е сблъсъкът на култури, традиции и обичаи. Различните народи - андорци, аийлци, пътуващ народ, морски народ и т.н. са изключително капсулирани и таят силна неприязън един към друг.
Чакай сега, те са си написани баш като за metoo ерата, барабар с рантове колко са тъпи всички мъже и как светът не ги оценява.Аз чакам с прочувствени душевни трепети (почти като тея, дето @Dr. Horrible изпитва преди появата на някоя нова Марвелка) да видя дали ще могат изобщо да salvage-нат женските персонажи в пост #metoo ерата
Ridcully: "A few twenty-mile runs and the Dean'd be a different man."
Bursar: "Well, yes. He'd be dead."
Ridcully: "He'd be healthy."
Bursar: "Yes, but still dead."
Bursar: "Well, yes. He'd be dead."
Ridcully: "He'd be healthy."
Bursar: "Yes, but still dead."
Re: The Wheel of Time
оффф, де чети поне
казах сценарист с връзки, а не да финансира, още щом началото отказваш да разбереш какво казвам... къф е смисъла да праскаш точки, сериозно неща коментар, барабар с факта, че от толкова години писане тука да не е станало ясно, че си имам вземане-даване с тая индустрия, ама не разбирам, куул. заеби
Re: The Wheel of Time
Почти. В реалния свят жените, за разлика от кифлите на Джордан имат реални качества и това, че не са оценени е реален проблем, който води до най-разнообразни последици за тях. Но да, бая мъже разбират от проблематиката на #metoo толкова, колкото и Джордан разбира от женски персонажи, та ще си поседим на тоя хал още известно време.
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 84 guests